Seuraa 

Linkittäminen eiliseen jääköön taas muille... Pitäis kai sekin taito opetella, ei se pahaakaan tekis.

Kommentit (7)

Hereillä ollaan oltu puoli kuudesta asti, mies lähti jo seiskalta mekaanikon hommiin. Eilen käytiin lasten kanssa muutaman kilsan lenkki kärryttelemässä. Käveltiin sittariin ja mies lunasti meidät töiden jälkeen kassalta ja tultiin kotiin. Tekipä taas nannaa tälle iskiaskivulle! Eihän sitä kolotusta heti huomaa, mutta kun sänkyyn pääsi pitkälleen niin ei siitä pystyny ees kylkeä kääntään ilman irvistyksiä. Tää on kyllä niin vihoviiminen vaiva, mitä itelleen tahtois!

Neuvolassa kävin viikko sitten, sf--mitta 21cm, painoa tullut liikaa, verenpaine edelleen matala ja sokereita piti mittailla pari viikkoa. No eihän se onnistu, kun arvauskeskuksen diabeteshoitajalta pitäis hakea niitä testiliuskoja ja se päivystys on vaan perjantaisin klo13-14 ja mies on silloin töissä. En kyllä usko että sokruissa mitään vikaa on, oli vaan sijainen ylitarkkana kun ed. kerralla otettu paastoarvo oli vähän koholla.

Tosiaan, ihan pakko oli alkaa kirjoittaan tuon masu-mamman eilisen viestin perusteella. Meillä on valitettavan paljon kokemusta ulosoton, soskun, kelan ja muiden p*askalaitosten toimista, joten niitä on oppinut ns. " huijaamaan" , jotta ite pärjää. Pahimmillaan tilanne on ollut, kun ulosotto vei miehen palkasta ison osan, suojaosuus oli n.850euroa. Siihen mun minimituet päälle, niin kuussa meidän 5-henkiselle perheelle jäi rahaa 1600euroa. Siitä kun ottaa pois vuokran 700, auton osamaksun 250, sähkölaskun 100, vakuutukset 200 ja miehen lääkkeet 30, niin kuussa jäi elämiseen 320euroa! Mieskin käy 20km:n päässä töissä, niin näillä bensan hinnoilla tuo 320 meni menovesiin! Paremmin tienaa siis työttömänä!!!

No, joka tapauksessa, meidänkin juttu on niin monimutkainen ja kaikenlaisia kiemuroita noilla eri laitoksilla tuppaa olemaan, niin en kehtaa kaikkea palstatilaa käyttää niiden kertomiseen, mutta uskon voivani olla avuksi sulle, ainakin neuvon antamisessa. Joten jos apu vaan kelpaa, niin laita vaikka s-postisosoite tänne niin voisin sulle muutaman vinkin antaa... ;)

Huhhuh, tulipa tilitettyä omaakin surkeaa tilannetta heti aamutuimaan, suokaa anteeksi... Nyt tää läks kahvipannua tyhjentään!

Hyvät päivän jatkot (huonosta aloituksesta huolimatta..)!!!

-Number4- kera kolmikon ja pojun rv24+3 (vissiin..??)

(hih,on se vaan jännä kun kaikilla tuntuu tuo raskausviikkojen seuranta takkuilevan juuri tässä puolivälin paikkeilla..)

Juu eipä taida olla yhtään odottajaa, jota ei raha-asiat mietityttäisi. Meilläkin on uusi talo ja osa rakennusajankustannuksista on maksamatta, mutta en jaksa ressata niillä itseäni. Niin kauan kun ruokaa on pöydässä ja vauvalla masussa kaikki kunnossa, niin silloin kaikki on hyvin. Joskus sitä huomaa toivovansa, että vois mennä kauppaan ja ostaa ihan mitä mieleen tulee, mutta eipä se onnistukkaan. Meilläkin on meno pankkiin vielä ennen joulua keskustelemaan ensivuoden tilanteesta, jos ne keksis jotain, että ei tarvis ihan kituuttaa kun olen äitiyslomalla. Itse laskeskelin jouluruoka menoja ja ne ovat aika vähäiset, kinkku lienee kallein yksittäinen hankinta joulupöytään, muut teen itse. Ruokapöydässä on meillä tänä jouluna kymmenkunta aikaista + lapset. Ikävä kyllä pienemmälle porukalle on halvempaa ostaa valmista, kuin tehdä itse.

Nyt alan muokkaamaan vanhoja jouluverhoja tähän uuteen asuntoon sopiviksi, uusia ei ole vara ostaa.

t.punkeli 26+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Koko perhe kotona, aika ihanaa. Perunat odottaa kuorimista ja ette ikinä arvaa mitä meillä syödään näin juhlapäivänä? Kysyin lapsilta eilen mitä haluaisivat tänään ruuaksi ja yhdestä suusta tuli: verilettuja ja valkoista kastiketta! Että siinä meidän itsenäisyyspäivän lounas :)

Pikkuinen on möyrinyt massussa aikamoisesti, lienee jumppapäivä. Varasin minäkin sokerirasitukseen ajan, ensi viikon torstaiksi. Olen jo varautunut, että sokerit on koholla joten hyvästi ihanat jouluruuat. Ärsyttää jo valmiiksi.

Keskiviikkona on neuvola ja mielenkiinnolla odotan, viimeksi painoa oli alkutilanteesta tullut vain jotain 400 g ja nyt kun massu on kovasti kasvanut niin lienee painokin pompahtanut. Nähtäväksi jää. Toivoisin pääseväni ultraan jotta saisin udella sukupuolta. Joulun jälkeiset alennusmyynnin houkuttelevat vaateostoksille ;)

Masu-mamma: Laitoin jossain sähköpostiosoitteesi mutten enää löytänyt sitä. Mailaa minulle zelda@kotikone.fi, meillä saattaisi olla paljon yhteistä.

Ihanaa itsenäisyyspäivää, voikaa mammat paksusti :)

Zeldatar 26+4 (onpas se aika vierähtänyt)

.. kerta kerran jälkeen olen huomannut vauvan liikkuvan eniten, kun leivon/laitan ruokaa tms. Mikälie kokkipoika tuolla masussa pötköttelee kun keittiössä on aina hulinat masussa. Äskenkin kuorin perunoita ja masusa kävi sellanen myllerrys, ettei koskaan aiemmin.

Meillä on muuten itsenäisyyspäivän ja ilmeisesti myös loppuviikoksikkin hirvipaistia ja muusia, hirvenlihapala oli turhan iso, mutta milläpä sitä pakastettua lihaa alkaa pilkkomaan. Noh jos tänään muusin kanssa niin huomenna vaikka riisin :)

t.Punkeli, joka jatkaa verhojen kanssa touhuilua

Täällä on sokerinmittausurakka tältä päivältä saatu hoidettua kunnialla.. =) Kävin siis maanantaina neuvolassa ja koska sokerinrasituksessa oli se eka arvo rajalla (mun arvo 4,8, raja josta joutuu alkaa mittamaan 4,8, muut arvot oli tosi hyvät) niin jouduin alkaan mittaamaan noita sokereita neljä kertaa päivässä kuuden päivän ajan, jos kaikki arvot ok, sitten saan lopettaa.. Nyt ainakin onneksi näyttäisi tooosi hyvältä! =) Muuten neuvolassa kaikki oli ok, paitsi toi sf-mitta edelleen reilusti käyrien yläpuolella, niinkuin on tosin ollut aiemminkin.. Nyt se oli jo huimat 28cm, en vaan tajua että kuinka tuo vauva tuolla oikein kasvaa, painoa mulle ei ole tullut, eikä masukaan oikein näy vielä, ja kohtu on noin superiso, mihin se kaikki oikein hukkuu.. taitaa mennä tuonne makkaroiden joukkoon. =)

Raha-asioista on täällä ollut kovasti keskustelua.. Itseäkin ne aina välillä mietityttää vaikka tullaankin ihan suht hyvin toimeen, käydään molemmat töissä.. Lähinnä hirvittää tulevaisuus kun jään äippärahalle että saanko enää ikinä ostaa itselleni mitään, kun tuntuu jotenkin pahalta jo ajatuksenakin pyytää mieheltä rahaa/miestä ostamaan mulle jotain, siis tarkoitan jotain extraa, kuten vaikka uusia vaatteita jne.. mutta sen näkee sitten.

Meidän Sipsu herättää mut joka aamu (jos en siis ole aamuvuorossa) yhdeksän aikaan, alkaa potkimaan oikein kunnolla että ylös siitä laiskamato, mikä on kyllä ihan hyvä asia kun jos en pistä kelloa soittamaan saattaa unet jatkua hyvinkin yhteen-kahteentoista asti.. Tänään vaan hieman harmitti kun mies kerrankin nukkui pidempään kun kahdeksaan niin olisi ollut ihana nukkua siinä viekussa, mutta vaavi oli toista mieltä.. =)

Me mennään tänään viimeinkin katsomaan uusin James Bond, ollaan jo pari kertaa jouduttu siirtämään menoa kun miehelle on tullut töitä, mutta nyt en anna minkään estää mua! Täytyy varmaan mennä laittamaan itseensäkin sitten pikkuhiljaa lähtökuntoon..

sohvi84 + sipsu 25+1

Pojat unilla ja on taas aikaa kökkiä vähän aikaa koneella...

Mies ripusteli tuossa äsken jouluvaloja ikkunaan... siis sellaiset jääpuikko valot tuonne ulos. Nätit ne on! Meille kun ei juuri sisälle voi laittaa kynttelikköä tai muuta, kun nuo pojat ei niiden anna olla rauhassa! Nyt saatiin sitten vähän joulutunnelmaa ja " valoa pimeään" :)

Olen kyllä paria kynttilää poltellut sisällä, mutta nekin on tuon meidän korkean kirjahyllyn reunalla, minne ei pienempi yllä ja isompaa saakin sitten vahtia haukkana!

Me mattimyöhäiset taas vasta tänään otettiin joulukortti kuvia pojista... no, yksi oli ylitse muiden ja saatiinkin ihan kivoja otoksia. Nyt sitten pitää viedä se valokuvaliikkeeseen kehitykseen... ollaan teetetty joka vuosi siellä joulukortit lapsen/lapsien kuvista. Onneks nyt ei ihan viimesiin päiviin kuitenkaan tää jäänyt :) Joka ikinen vuosi sitä aattelee, että tänä vuonna otetaan kuvat ajoissa... ja ikinä ei olla siinä vielä onnistuttu!

Noista raha-asioista... niin se vaan taitaa olla että ei näitä lapsia rikastuakseen tehdä :) Kyllä se vaan tuntuu olevan miltei jokaisella joskus tiukkaa. No meillä kyllä ihan hyvin nuo asiat... mutta on sitä miehen kanssa joskus aikoinaan aika tarkaan pennejä laskettu! Ja nytten kun hoitovapaalla olen ollut, ei näillä tuloilla kyllä mitä vaan ostella... Mutta ruokaa kun pöytään saa ja laskut maksettua ja tarpeellisimmat hankinnat tehtyä... niin onnellinen olen!

Meilläkin vaan tilanne se, että asutaan rivari kolmiossa ja meitä asuu tässä kohta viisi henkinen perhe (ja koira) ... eli isompaa on jossain vaiheessa väistämättä varmaan ruvettava katsomaan. Mutta asuntojen hinnat on niiiiin korkeat, että saadaan nyt ainakin joku vuosi tyytyä tähän... Sopu sijaa antaa, eikö vaan :)

Mutta nyt pitää mennä kahville, mies kulta keitti tuolla juuri :)

t. K@tju rv: 27 *poks*

Raha-asioista on ollut keskustelua. Taitaa olla tämä lapsiperheiden ainainen ongelma, ainakin jossain muodossa. Meillä noita rahavaikeuksia ei sinällään tällä hetkellä ole, mutta niitäkin aikoja on ollut ja todella pahoja. Mies kun on yrittäjä, niin siinä voikin " mukavastI" käydä niin, että joku iso asiakas jättää maksamatta laskunsa, ja pienyrittäjä sitten kärvistelee omien maksujensa kanssa yrittäen selvitä. Pahin tilanne oli, kun miehen suurin asiakas teki vuosia sitten konkurssin, ja konkurssipesä vaati miestä tämän ko. yrityksen suurimpana asiakkaana maksamaan takaisin jo saatuja rahoja. Oli aika järkyttävää ja mielestäni törkeää, että tuollainen menettely on edes mahdollista. Ensinnäkin miehellä oli sieltä saamisia joku vanhaa rahaa 100.000mk ja sitten piti vielä omistaan maksaa TAKAISIN itselle kuuluvia rahoja toinen samanmoinen summa.... hieman pisti katkeraksi.

Tän hetkinen tilanne on se, että vaikka molempien tulot ovat hyvät, niin teemme vanhaan taloon massiivista remonttia, ja käytännössä täysin omin rahoin, talovelan lisäksi emme haluaisi enempää ottaa. Käytännössä tarkoittaa sitä, että kun vielä yläkerta ja kuisti joskus tehdään, meillä on palanut omaa rahaa varmaan reilusti yli 60.000euroa.... tähän mennessäkin mennyt joku 30.000euroa joten MITÄÄN ylimääräistä ei todellakaan ostella.

Enitenhän tää toki kiristää hermoja kun tilanne on se, että minulla on säännölliset tulot ja mies yrittäjänä sitten pystyy tienaamaan " sen verran kuin jaksaa tehdä" , joten tekee sitten oikeasti ympärivuorokautista päivää jotta saadaan sitä extrarahaa tähän taloon..... välillä tulee olo että myydään koko roska pois ja palataan valmiiseen rivarinpätkään tai vastaavaaan.....Toki on eri asia kun kuitenkin rahaa on ja sitä voi remonttiin laittaa, mutta kyllä tässä tosi tiukilla on välillä oltu, nuo työmiehet kun maksaa aivan järkyttävästi.... Nimimerkillä " lopulta kun ryyppyputken päättänyt putkimies tuli, oli 2 vkoa töissä ja lähetti 7.500euron laskun!!!!!" PItäs varmaan alkaa putkimieheks tai sähkömieheks, noilla liksoilla.

mutta ihan muuta: omaan napaan kuuluu hyvää kai edelleen.Myllerrys on ollut taas kova ja jumpataan pitkin päivää. Olen nukkunut pari yötä todella huonosti ,joten väsyttää hurjasti, mutta muuten ei kummempaa. Lomia on niin paljon ennen äitiysloman alkua, että käytännössä mulla on noin 3 vkoa töitä enää. Nytkin menen töihin vasta ensi vkon maanantaina seuraavaksi, joten ihanaa lomailla pojan kanssa kotosalla. Tänään en jaksa tehdä varmaan mitään, muuta kuin illalla mennään katsomaan ilotulitusta keskustaan, ja huomenna pitäis vihdoin tehdä ne joulukortit....

Ihanaa itsenäisyyspäivää kaikille

Sandi 26+3?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat