Vierailija

Ollaanko viela niin koyhia tai piheja,vai missa mattaa?

Ei tulis mieleenkaan istuttaa lasten kavereita toiseen huoneeseen silla aikaa kuin ME syomme. Kamala tapa.

En ole muualla tormannyt vastaavaan.

Sivut

Kommentit (71)

Hänellä on sekä suomalaisia että maahanmuuttaja-kavereita. Kun hän on käynyt eri kavereiden kodeissa, hän on huomannut, että joskus hän saa istua samaan pöytään ja joskus ei. Selitin hänelle, että suomalaiset eivät yleensä tarjoa ruokaa vieraille, mutta eri maista tulleet tarjoavat. Meillä muuten tarjotaan myös muille ruokaa, koska isä on maahanmuuttaja. Se tapa on tullut hänen kauttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mikä siellä kummittelee, mutta minusta tolkuton pihiys on hirveän noloa. Minulla on yksi ystävä, joka oikeasti pihtaa aivan kaikessa, kaivelee tarjoukset ja tinkii kassalla vaikka Stockmannilla. Pihtaa, pihtaa ja pihtaa. Avomiehensä kanssa ostavat eri mehupurkit jääkaappiin, koska ystäväni haluaa olla varma, että menot menevät tasan...

Kun hänen luonaan käy kylässä, saa yleensä etukäteen toivelistan siitä, mitä pitäisi tuoda, jotta " osallistuu ateriaan" . Yleensä niin, että minun pitää tuoda tuore leipä ja viini ja hän tarjoaa papusosekeittoa...

Yhden ainoan kerran minulle on siellä tarjottu yksi pulla, laskiaispulla, joita oli tasan yksi per pöytään istuja.

Minusta tuollainen on sairaan noloa!

Olen itse tarkka rahoistani ja taloudellinen, mutta kyllä minä ystäville, sukulaisille ja naapureille ihan surutta tarjoan ruoat ja juomat. Ja lasten kavereille. Yllättäen meidän lapset on sitten myös tervetulleita koko naapurustoon ja naapurit auttavat aina, jos on jotain tarvetta.

Jos ovat meillä yötä tai hoidossa, niin sitten tietysti. Mä olen myös omalle lapselleni sanonut että naapuriin ei mennä syömään, vaan tullaan kotiin syömään.

eli yleensä en tee mitään kovin suuria satseja kerralla. Kyllä ruoasta varmaan riittäisi jos tulisi vaikka vain yksi vieras, mutta isommalle porukalle ei.

Jos itse menisin yllätyskylään isäntäväen ruoka-aikaan en odottaisi, että minulle tarjotaan.

piheyttä ja itsekkyyttä, jos ei lasten kavereita kutsuta ruokapöytään. Mielestäni se saa olla oman perheen yhteinen hetki. Välipalaa voisin tarjota muillekin, mutta en joka päivä. Jos tämä on jonkin mielestä huonoa käytöstä, niin on sekin, että käytetään naapuria ruokinta-automaattina.

Meillä on yksi tai kaksi parasta kaveria silloin tällöin. On hyvin luonnollista, että syövätkin meidän kanssa. Meidän esikoinen on taas välillä lauantaisin naapurissa leikkimässä. Syö lounaan siellä.

En tiedä onko kerrostaloissa sitten erilaista. Me asutaan omakotitaloalueella ja täällä on aika vähän lapsia, joten osaamme myös arvostaa näitä kavereita. Hyväkäytöksisiä ja mukavia tyyppejä, joita on kiva nähdä.

Vierailija:

Lainaus:

perse ruvella tee töitä sen takia että tuhlaisin nekin rahat jonkun muun mukulan ruokkimiseen.

T: äiti, joka saa 1200e nettona kuussa (miinus vastike, laina, laina, muut laskut = n. 150-200e käyttörahaa)

Joten ÄLÄ ymmärrä, jos niin helvetin tyhmä olet!

Heille tärkeämpää on olla ystävällinen kuin laskea omia rahojaan. Ruoka jaetaan, vaikka se olisi viimeinen ateria sillä viikolla.

koet ettet hallitse ruokataloutta, mutta lasten kavereita ei missään tapauksessa kuulu ruokkia? Mieluummin vaikka roskiin. Mitähän järkeä tuossa on?

että pitäisi naapurin lapsetkin ruokkia. Perusperiaatteena kai lienee, että jokainen huolehtii omista jälkeläisistään ja heidän tarpeistaan. Toki voin tarjota naapuruston lapsille mehua, jätskiä, hedelmää, tms., mutta en ala kattaa ylimääräisiä lautasia ruokapöytään. Minusta ruokahetki on perheelle pyhitetty ja siinä me käymme läpi ruokailun lomassa päivän aikana sattuneita asioita. Minä ainakin passitan naapurin lapset kotiin ruokailumme ajaksi.

mutta kyllä musta tuntuu siltä, että en kyllä alkaisi yllätysvieraita ruokkimaan, jos ruokaa ei olisi tarpeeksi. Ehkä siinä tapauksessa en söisi itsekään vaan antaisin lapselle (1,9 v) ja söisin itse vieraiden lähdettyä. Kahvia tms. tarjoaisin tietenkin, mutta kyllä mä olen sitä mieltä, että jos joku oikeasti päättää ruoka-aikaan mennä yllätysvierailulle, niin se on jo vähän törkeää.

Tietty jos olisin laittanut ruokaa niin paljon, että riittää isommallekin porukalle, niin sitten varmaan tarjoaisin yllätysvieraillekin.

ja syömään jääkin joku lapsen kaveri, laitan runsaamman salaatin ja enemmän leipää, esimerkiksi itsetehtyjä sämpylöitä. Ei se yksi lapsen annos isoa lovea tee.

taas usein ei lapsen kaverit ole tahtoneet syödä mitään kun ovat juuri syöneet. Myöskään silloin en tarjoa ruokaa jos kaveri tulee hakemaan juuri kun ollaan syömässä ja haluaa odottaa sen ajan että lapsemme syö. Mutta jos kaveri on varata vasten kutsuttu ruoka aikaan tai herkuttelemme jollain kutsutaan kaverikin pöytään ilman muuta.

Vierailija:

Lainaus:

koska mulla ei aina ole välttämättä edes tarjota yllätysvieraille niitä pullakaffeita.

Ei meilläkään mitään herkkuja pidetä pakkasessa tai kaapeissa, koska omiin suihin ne sieltä katoaa alta aikayksikön.

Jos vieraat ei osaa ilmoittaa tulostaan, niin sitten juuaan pelkät kahvit.

Lasten ruokkimisesta ei ole kokemusta, koska poikamme on vielä pieni. Mutta täytyy sanoa, että me tehdään yleensä sellainen satsi ruokaa, josta riittää kolmelle ja ehkä pojallemme seuraavaksi päiväksi, joten kovin montaa kaveria ei noilla määrillä ruokita. Laatikko- ja keittoruuista riittää sitten usemmallekin.

Kyllä sitä aina on lisätty lautasia pöytään yllätysvieraillekin. Oma väki pärjää vaikka vähän vähemmällä ruualla sitten, mutta kuivin suin ei anneta toisten vierestä kattella. Oli sitten aikuinen tai lapsi tai vaikka kokonainen perhe, niin jotain syötävää on aina ollut tarjota, vaikka sitten rahat olis vähän tiukilla olleetkin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat