allergialääkkeet+imetys?

Vierailija

Mitä nenäsuihketta voi käyttää allergiseen nuhaan, kun imettää? Tarkoitan näitä pidempiaikaiseen käyttöön tarkoitettuja suihkeita. Entä heinix, zyrtrec?

Kommentit (3)

Vierailija

Jälkitarkastuksessa juteltiin lääkärin kanssa noista allergialääkkeistä ja kirjoitti reseptillisen lääkkeen, mitä voi käyttää imettäessä. Lääkkeen nimi on Rinomar

Vierailija

Minulle sanottiin neuvolasta että mitään ei sovi ottaa, mutta en ihan purematta tuota niellyt vaan soitin valtakunnalliseen teratologiseen palveluun, jossa lääkeaineiden ammattilainen vastailee kysymyksiin. Siltä sanottiin että zyrtecin halvemmat muodot passaavat hyvin, ja nasoliniakin saa käyttää (mikä ehdottomasti neuvolassa kiellettiin).

Tuon palvelun numero on puh. (09) 471 76 500, kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12. Sinne sopii soittaa siis kaikissa lääkkeitä koskevissa asioissa, myös raskauden aikana.

Vierailija

Mulle sanoi lääkäri heti, että KYLLÄ saa käyttää, juuri mainitsemasi heinix/zyrtek, ja nenäsuihkeista Lomuda/nasacort!!

Minäkin imetän, ja noiden lisäksi mulla menee vielä bricanyl keuhkoihin! Ei ole kivaa tämä allergisen ihmisen elämä!!

nonuli ja tytöt 3v ja 5kk

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat