Vierailija

siis kipu ja miten siitä selviätte, mulla 7 vuotta edellisestä ja nyt tarttis mennä..........

Sivut

Kommentit (24)

terveyskeskuksen labrassa tai lääkarillä joka on aina eri eikä välttämättä osaa yhtään rauhoitella asiakasta. Paljon kivempi käydä gynellä noissa asioissa kun tietää että se on sen erikoisalaa ja sille on naisen synnyttimet ihan jokapäiväinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mitä enemmän on ronkittu alapäätä sitä vastenmielisempää touhua se on..synnytyksen jälkeen oon ollu ihan säikky ja kolposkopia vielä lisäsi inhoa, viimeksi papa-kokeen jälkeen menin vessaan istumaan naama kalpeena kun meinasin jälkeenpäin pyörtyä.Ihan hölmöä I know..

Vierailija:

Lainaus:

Enkä mä varsinaisesti tarkoita nyt sitä papaa vaan itsessään koko hommaa. Kamalinta on se laite mikä ikinä sen nimi nyt onkaan joka emättimeen törkätään ja avataan jotta saadaan kohdunsuusta se näyte.

ap

aina se jotenkin helpottaa kun voi puhua asiasta edes jollekulle. Mulla 5 muksua, mutta ei alatiesynnytyksiä. Kerranhan lääkäri neuvolassa sanoi jälkitarkastuksessa että tämä ei sitten tunnu yhtään sen mukavammalta kuin ennenkään, koska sulla on niin tiukat paikat...totesi vielä että jonka varmaan itsekin tiedät. Enpähän ollut tiennyt, mutta nyt sitte tiedän. Ja sulle ruotsinkoetta pelkäävä, mä en taas koskaan sitä pelännyt ja 10 torkassa...hah haa.

Makaan siinä sängyllä kauhusta kankeana, painan kädet kasvoilleni ja inisen pelosta. (Naurettavaa!) Ei se v a r s i n a i s e s t i satu, mutta tuntuu hyvin epämiellyttävältä. Ja on kauheaa maata alapää auki kohti uppo-outoa ihmistä, joka ronkkii siellä.

Yleensä itse näytteen otto tuntuu todella pahalta, kuin teräviä jääpuikkoja pyöriteltäisiin pitkin sisikuntaa. Se tuntuu jotenkin luonnottomalta, kun se (ilmeisesti?) otetaan kohdasta, johon ei normaalisti koske mikään. Viime kerralla, parisen viikkoa sitten oli ensimmäinen kerta, jolloin kokeen otto ei sattunut yhtään! Nousin ylös silmät hämmästyksestä pyöreinä ja kiitin laboratoriohoitajaa (olikohan oikea titteli).

sillä pystytään huomaamaan syöpä todella aikaisin!

vasta 8kymppisistä 80% otatti ilmaisen kokeen säännöllisesti!!!

minunkaan mielestä ei satu yhtään, ja mielelläni käyn parin vuoden välein!

Voisin sulle sanoa et !ei se satu!

Mietit asian niin, että se ottaminen on terveydenhoitajalle tms ihan arkipäivää. Kerrot vaikka sille tvh:lle että jännität niin se osaa myös ottaa hieman " varovaisemmin" .

Terv. 5 papaa 4 vuodessa!

monet sanoo ettei se miltään tunnu, niin kaikki mun tututkin sanoo. Siksi mä kysyinkin onko muita jotka pelkää ja joiden mielestä se on karmea toimenpide. Enkä mä varsinaisesti tarkoita nyt sitä papaa vaan itsessään koko hommaa. Kamalinta on se laite mikä ikinä sen nimi nyt onkaan joka emättimeen törkätään ja avataan jotta saadaan kohdunsuusta se näyte.

Musta se on kivuliasta ja kerran ei homma vaan meinannut onnistua ja lääkäri vielä sanoi että pidetään vähän taukoa ja uus yritys. HUH HUH ap

Mua pelottaa koko homma niin paljon, että oon aina ihan tuskan hiki otsalla siinä pöydällä. Kaikista eniten inhoan niitä, jotka selostavat " Nyt minä tästä pikkuisen KAAPUTAN, ja nyt RAPSUTTELEN..." Yääääh :( Yleensä olen pyytänytkin ettei puhuta mitään, se vähän auttaa. Multakin papa otettu tähän ikään aika monesti, ja aina vaan hirvittää.

Mutta viimeksi kun kävin, syyskuussa, oli tosi positiivinen kokemus! Miesgyne, yksityisellä lääkäriasemalla. Touhusi alapäässäni hetken, sitten sanoi " Se oli siinä, vähän voi vuotaa punaista tuon harjan jäljiltä. Soitan sulle jos tuloksissa jotain" . Oli ihan pakko kysyä, että häh, joko sä sen muka otit?! Mutta joo-o, roskiksessa päällimmäisenä näkyi verinen harja ja puulasta, ja näytelasit pöydällä.... Oli kyllä kiva kokemus, seuraavalla kerralla meen samaan paikkaan :)

enää sattunutkaan eli lienee synnytykset tehneet tehtävänsä ja samoin se että en enää jännitä toimenpidettä niin paljon. Tsemppiä vaan sillä kerran se kirpaisee ja sitten saa olla taas pari vuotta rauhassa.

Vierailija:

Lainaus:

Se tuntuu jotenkin luonnottomalta, kun se (ilmeisesti?) otetaan kohdasta, johon ei normaalisti koske mikään. Viime kerralla, parisen viikkoa sitten oli ensimmäinen kerta, jolloin kokeen otto ei sattunut yhtään! Nousin ylös silmät hämmästyksestä pyöreinä ja kiitin laboratoriohoitajaa (olikohan oikea titteli).

Elikkäs otan papoja vähintään viikottain ja joka kerta on erilainen. Itselläni on sellainen tyyli että selostan hieman koko ajan mitä teen ja käsken heti sanomaan jos sattuu.

Alkuun laitetaan ankannokka/spekula ja jos ei osaa olla rentona niin se sattuu, totta kai kun lihakset ovat pinkeinä ja ne vaan puristaa emätintä kiinni, jos osaa olla rentona niin spekulan laittaminen ei satu. Kaksi ensimmäistä näytettä ei satu, tuntuu vaan eli ne otetaan puulastalla emättimen pohjalta ja kohdunsuulta, kolmas näyte otetaan pienellä pulloharjalla ja se sattuu jos ei ole synnyttänyt alakautta. Välillä kohdunkaulakanava saattaa olla niin pinkeä että tätä harjaa ei edes sinne saa vaan näyte on otettava pienellä pumpulipuikolla, kukaan ammattitaitoinen näytteenottaja ei väkisin tunge sitä harjaa kohdunkaulakanavaan vaan ottaa suosiolla pumpulipuikon käyttöön.

Eli rentoutta hyvät naiset, rentoutta :) Itse olen saanut todella paljon positiivista palautetta ja todella mielellään kuuntelen asiakkaiden toiveita puheen aiheista. Eli jos asiakas ei sano mitään erikoista niin höpöttelen rauhallisella äänellä näyttenottojuttua (" seuraava näyte otetaan kohdunsuulta ja vähän saattaa tuntua jännältä mahassa mutta ei satu, ja tämä viimeinen näyte saattaa hieman nipistää koska se otetaan kohdunkaulakanavasta" ym.) mutta jos asiakas toivoo että ei puhuta niin sitten olen hiljaa. Kerran eräs nainen pelkäsi ihan uskomattoman paljon ja toivoi että ei puhuta näytteenotosta vaan puhutaan jostain muusta, höpöttelimme näytteenoton ajan koirista (molemmilla kun sellaiset löytyi) niin hän ei edes huomannut että otin näytteet ja nainen ei ollut synnyttänyt alakautta.

Totta kai näytteenottajan ammattitaito ja kokemus vaikuttaa mutta itse voitte eniten helpottaa oloanne rentoutumalla!

Asiasta ei juuri missään puhuta. Kerran on joku ohimennen voinut mainita, mutta se siitä. Kai ne olettaa, että muutenkin asia jo tiedetään.

Oli ottanut isoimmat levittimet mitä löytää. Kuittasi minulle , että sullahan on kaksi lasta.

" Niin on mutta ei yhtään alatiesynnytystä."

Vaihtoi kiukuspäissään pienempiin.

Nöyryytys huipussaaan.

Turhakäynti;

Turha kirjoitella tänne, että ei tunnu missään, sillä tuo on yksilöllistä. Kaikilla elämä ei ole synnytyksiä ja jatkuvaa naimista. Itsellä sattuu niin, että on ollut taju mennä. Ei paljon auta kun aloitetaan suurella ankannokalla vaikka olen kertonut, että pitäisi käyttää pienempää, ja sitten huudetaan että rentoudu rentoudu ja otetaan pienempi väline käyttöön, kun lihakset ovat jo ihan krampissa. Kun kaikki kynnelle kykenevät ovat sitten kokeilleet ja alapää tehnyt täydellisen tenän, voi palata kotiin alapää kipeänä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat