Vierailija

Mä olen itse suorittamassa toista korkeakoulututkintoani. Mies nysvää DI-opintojensa kanssa jo KAHDEKSATTA vuotta ja valmista tulee tuskin koskaan. Työn ohella mies käy todellisessa duunarityössä, joka ei ole lähelläkään oman alan opintoja. Mies tienaa noin 1600 euroa kuussa.

Mä olen tajunnut, että mua ärsyttää mieheni kunnianhimottomuuss ja kyllä, jossain määrin myös pieni palkka. Kun aloimme seurustella, miehen opinnot sujui. Minulle raha ei ole itseisarvoa, mutta sillä on suuri välinearvoa. Haluaisin, ettei rahasta tarvitsisi huolehtia. Uskon, että kun köyhyys tulee ovesta, rakkaus lentää ikkunasta vai miten se nyt meneekään...

Kuinka teidän muiden rakkaus kestää?

Kommentit (15)

Oikeasti, arvosta itseäsi, niin ei tarvitse tulla tänne vertailemaan naisesi ' jakamista' (hyi mikä sana) siihen, jos joku ei pidä miehensä saamattomuudesta. Onnea elämääsi vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis alemmuuskompleksi on yksi niistä asioista, joita en itsekään voi sietää. Mutta kuten sanottu, niin eihän sitä alemmuuskompleksia tulekaan ihmisellä, joka on tyytyväinen elämänsä ja itseensä.

Toivottavasti miehesi ryhdistäytyy, tai sitten löytää sellaisen ' duunarityön' , josta todella pitää (sekin varmaa ois sun mielestä ihan ok?). Ikävä tilanne kaikkinensa, erityisesti sinun kannaltasi. En minäkään haluaisi elää suhteessa, jossa täytyy kantaa huonoa omatuntoa siitä, että on itse ollut reipas ja lukenut..

t. 6

Vierailija:

Lainaus:

Anteeksi, jos hieman ärsyynnyn tästä keskustelusta.. Mutta en pidä toki miestäni ' kunnianhimottomana' , jos hän ei halua samanlaista koulutusta tai työtä kuin itselläni on. Hänen tavoitteensa ovat kyllä korkealla, mutta eivät tiedemaailmassa, kuten itselläni. Monissa asioissa mieheni on älykkäämpi kuin minä, johtuen osittain siitä, että oma tietämykseni perustuu hyvin pitkälti vain omalle alalleni. Nro 2 on onnistunut jättämään " stereotypia-amis" -exänsä, mutta minusta on hyvin surullista, jos 2 kuvittelee, että nimenomaan tuo koulutus oli se merkitsevin tekijä siinä ihmisen sopivuudessa.. Tämä täällä palstalla jauhettu klisee, että " voi olla sivistynyt ilman koulutustakin" pitää mielestäni paikkansa. Toki ymmärrän, että jos kakkosen mies todellakin oli tuollainen hänen kuvailemansa, niin ero lienee ollut aivan loistava ratkaisu.

Hän inhoaa työtään! Hän inhoaa sitä, että tavatessaan vanhoja kavereita kaikilla muilla on sitä ja tätä ja hyvä työpaikka, kun taas mieheni on samassa paskaduunissa vuodesta toiseen. Ja siltikään hän ei saa opiskeltua.

Mua ärsyttää tuollainen saamattomuus.

ap

Minä AMK eli jotenkin :) koulutettu ja yrittäjä tällä hetkellä. Mies ammatillisessa aikuiskoulussa tällä hetkellä uudelleen kouluttautuu mutta tulee tienaamaan valmistuessaan alussa

bruttona 47 000¿/vuodessa, joka nousee parissa vuodessa 50 000 ¿. Minä tienaan nettona 20 000 + yrittäjän edut. Että semmosta. Hyvin pyyhkii duunarimiehen kanssa. Ei duunarin tarvitse olla tosiaankaan sterotyyppinen tyhmänpuoleinen äijä. Meillä tämä on arvovalinta. Työ on työtä ja elämässä tärkeämpää on perhe, lapset ja vapaa-aika.

Ps. ollaan oltu onnellisesti yhdessä 13 vuotta jo :)

Ja vain porvoossa on tällaista...

Vierailija:

Lainaus:

ja mun ex oli duunari. Eihän siitä mitään tullut pidemmän päälle. Kaveri oli vailla mitään kunnianhimoa, ei mitään yritystä minkään suhteen. Kiinnostuksen kohteena viikonlopun tuleva ryyppyputki ja seuraava tupakkatauko. Arki-iltoina istui Esson baarissa kavereiden kanssa kahvia juoden. Siksi siitä tuli kohtuullisen äkkiä ex. Nyt on DI kainalossa ja ajatus- ja arvomaailma sama, molemmat valmistuimme 4 vuodessa aikoinaan.

ja mun ex oli duunari. Eihän siitä mitään tullut pidemmän päälle. Kaveri oli vailla mitään kunnianhimoa, ei mitään yritystä minkään suhteen. Kiinnostuksen kohteena viikonlopun tuleva ryyppyputki ja seuraava tupakkatauko. Arki-iltoina istui Esson baarissa kavereiden kanssa kahvia juoden. Siksi siitä tuli kohtuullisen äkkiä ex. Nyt on DI kainalossa ja ajatus- ja arvomaailma sama, molemmat valmistuimme 4 vuodessa aikoinaan.

Meillä on näin, tosin raha ei ole ollenkaan tärkeää meille. Pienemmilläkin tuloilla pärjää, kun osaa käyttää rahaa oikein. Mulle on työtäkin tärkeämpää AIKA. Se on tulevaisuuden luksusta. Duunarimies tulee neljältä kotiin, ja se on hienoa jos mikä.

Mies on " duunari" ja itse yliopiston suorittanut, meilla on aika lailla samanlaiset arvomaailmat kuitenkin, mies parjaisi varmasti hyvin opinnoissa muttei ole koskaan hakenut mihinkaan, koska haluaa tienata rahaa eika istua monta vuotta koulunpenkilla, ja tienaa nytkin minua enemman.

Ainoan eron olen huomannut kun riitelemme, itsellani on enemman " analyyttinen" ajatustapa kun mies taas ajattelee kaiken konkreettisesti... taa voi kylla johtua myos sukupuolieroista, miehilla kun on ne putkiaivot ;-)

Erosivatkin jo 20 vuotta sitten, mutta syynä tuskin oli raha sillä duunari- isäni tienasi kolminkertaisesti koulutettuun äitiini nähden. Sulla on ihmeellisiä ajatuksia päässä, kannattaa ehkä heti erota, jos et kunnioita kumppaniasi yhtään.

Hänessä on kuitenkin monia hyviä puolia, kunnianhimo ei ole meidän suhteen ydin. En haluaisikaan " kilpailla" mieheni kanssa palkasta, työpäivien pituudesta, matkapäivistä/v... Hyvä vaan että molemmilla on omat kuviot.

Jossain määrin ärsyttää kuitenkin miehen näköalattomuus. Välillä tuntuu, että hän luulee, että joka asiaan on joku ylin totuus, jonka joku auktoriteetti lausuu. Monesti ei ole, ja ihmisillä on eri mielipiteitä, joista voidaan keskustella. Toinen ei toista oikeampi tai parempi. Lapsiamme haluaisin opettaa kriittisiksi median ym. ympäristön arvioijiksi enkä auktoriteetinpalvojiksi.

Vielä enemmän ärsyttää miehen vanhemmat. Tuntuu, että he eivät kykene minkään sortin ajatteluun (sorry!!!) ja kaikki ajatukset tulee jostain telkusta tai iltapäivälehdistä. Pidän kyllä huolen, että omat lapsemme kasvavat monipuolisemmassa ympäristössä kuin missä mieheni on kasvatettu... argh. Mieheni on kyllä huomattavasti järkevämpi kuin mitä kotitausta antais olettaa. (Jälleen sorry, jos tämä on jonkun mielestä epäkorrektia tekstiä.)

Ei ole ongelma meillä. Mulla on huono palkka (mutta kuitenkin palkka, mikä on jo hyvin väikkärin tekijälle!), miehellä vielä huonompi. Se ei tee hänestä mitenkään vähemmän miestä mun silmissäni. Totta kai ärsyttää olla aina pee aa, mutta onnellisia ja terveitä ollaan ja kahden ihanan lapsen vanhempia, eli aika hemmetin hyvin menee.

Mun avopuoliso on taas ollut hirveä jakorasia, itse olen käyttäytynyt kunnollisesti. Käsittääkseni naiselle vähän sama miinus miehessä on miehen saamattomuus,kun miehelle taas naisen ammatilla ei ole juurikaan merkitystä, kunhan naista voi käyttäytymiseltään kunnioittaa.

Meillä ei ole ollut vastaavia ongelmia/ajatuksia kuin ap:lla tai kakkosella. En arvota miestäni koulutuksen, enkä rahan perusteella. Hän tekee nyt sitä työtä, mitä on aina halunnut tehdä, ja se on mielestäni tärkeintä. Rakkaus on kukoistanut alusta saakka, enkä usko että tällä saralla on ongelmia tiedossa.

Anteeksi, jos hieman ärsyynnyn tästä keskustelusta.. Mutta en pidä toki miestäni ' kunnianhimottomana' , jos hän ei halua samanlaista koulutusta tai työtä kuin itselläni on. Hänen tavoitteensa ovat kyllä korkealla, mutta eivät tiedemaailmassa, kuten itselläni. Monissa asioissa mieheni on älykkäämpi kuin minä, johtuen osittain siitä, että oma tietämykseni perustuu hyvin pitkälti vain omalle alalleni. Nro 2 on onnistunut jättämään " stereotypia-amis" -exänsä, mutta minusta on hyvin surullista, jos 2 kuvittelee, että nimenomaan tuo koulutus oli se merkitsevin tekijä siinä ihmisen sopivuudessa.. Tämä täällä palstalla jauhettu klisee, että " voi olla sivistynyt ilman koulutustakin" pitää mielestäni paikkansa. Toki ymmärrän, että jos kakkosen mies todellakin oli tuollainen hänen kuvailemansa, niin ero lienee ollut aivan loistava ratkaisu.

Ap:lle sellainen vinkki, että jos todella ajattelet noin mitä kirjoitit, niin älä nyt ihmeessä jää nysväämään tuohon suhteeseen. Jos rahalla on tosiaan noin paljon merkitystä, niin kannattaa vaihtaa miestä. Olisi myös miehellesi parempi, jos hänellä olisi vaimo, joka häntä arvostaisi ihan vain sellaisenaan, vaikkei hän koskaan sitten valmistuisikaan..

Kerro nyt mistä aikuiskoulusta saa noinkin mukavan alkupalkan ?

Vierailija:

Lainaus:

Minä AMK eli jotenkin :) koulutettu ja yrittäjä tällä hetkellä. Mies ammatillisessa aikuiskoulussa tällä hetkellä uudelleen kouluttautuu mutta tulee tienaamaan valmistuessaan alussa

bruttona 47 000¿/vuodessa, joka nousee parissa vuodessa 50 000 ¿. Minä tienaan nettona 20 000 + yrittäjän edut. Että semmosta. Hyvin pyyhkii duunarimiehen kanssa. Ei duunarin tarvitse olla tosiaankaan sterotyyppinen tyhmänpuoleinen äijä. Meillä tämä on arvovalinta. Työ on työtä ja elämässä tärkeämpää on perhe, lapset ja vapaa-aika.

Ps. ollaan oltu onnellisesti yhdessä 13 vuotta jo :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat