Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sitä mieltä että,

Vierailija

vanhemmat, jotka eivät ole valmiita ottamaan vastaan siittämäänsä lasta lievän vammaisuuden takia, voisivat pysyä lapsettomina. Miten tällaiset vanhemmat selviävät jos tuleekin vaikeasti vammainen lapsi yllättäen, jos lapsi vammautuu synnyttyään, jos lapsi sairastuu, jos lapselle tulee esim käytösongelmia.

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

Jos sinulla on äiti, joka on nauttinut yhden oluen ja porkkanoita sekä itämeren silakkaa raskausaikanaan, ja hänen lapsellaan on kehitysvamma, miten todistat, että lapsen vamma johtuu nimenomaan siitä yhdestä oluesta eikä jostain muusta?

Jos olette niin varmoja, että yksi olut aiheuttaa FAS:n niin teillä on varmaan joku viite sitten tutkimukseen jossa näin on todettu. Minulla on aikaa odottaa.

Vierailija

todellakin olet sitä mieltä, että ei se mitään haittaa, vaikka lapsi olisi koko ikänsä vuodepotilas ja vaipoissa, muista riippuvainen, ei se sinulle lapsen äitinä ole mikään ongelma...

Jos todellakin välität lapsistasi noin vähän, niin millä kaikilla tavoilla mahdatkaan vaarantaa heidän turvallisuutensa... mitäs vammautumisriskistä, eihän se sinulle mikään ongelma ole.

Lainaus:

Jos koet tuollaisen tulevaisuuden ongelmaksi, älä hanki lapsia ollenkaan. Millään tavalla et kuitenkaan voi varmistaa ettei juuri tuollainen tulevaisuus sinua odota.

Vierailija

Olemme kaikki erilaisia. Meillä on erilaisia mielipiteitä ja arvoja. Minä en hyväksy tappamista, sinulla on erilainen kanta. Kumpikin voimme kertoa omastamme.

Vierailija

Samaa kuin sanoisit, että ihminen, joka mieluummin sammuttaa hellan levyt kotoa lähtiessään kuin jättää ne päälle ehkäistäkseen kotinsa palamista, ei millään selviä jos tuleekin hänen poissaollessaan tulipalo.

Vierailija

yksi alkoholiannos sopimattomassa kohdassa raskautta on todellakin aiheuttanut vamman. Ehkä se aiheuttaa, mene ja tiedä, mutta niin kauan kun sitä tutkimusta ei ole, porkkanansyöntikin ehkä aiheuttaa sen saman vamman.

Lainaus:

Se tieto kyllä löytyy monestakin paikasta, että raskauden kesto, perintötekijät jne vaikuttavat paljon. Yksikin alkoholiannos sopivassa/sopimattomassa kohti raskautta voi olla tuhoisa. Vammaisuus ja sairaus eivät ole samoja asioita. Vammainen voi olla terve tai sairas.

Vierailija

Eikä tosiaankaan ole suurkuluttajia kaikkia joille esim Fae lapsia syntyy. Yksi ainoa alkoholiannos huonolla tuurilla voi olla kohtalokas.

Vierailija

Tauti voi tulla kuitenkin, mutta on tehty jotain sen estämiseksi. Vammaisuutta ei voi etukäteen estää, se tulee jos on tullakseen. Abortti tappaa.

Vierailija

Jotkut täällä pitivät järkevänä ihmisenä sellaista joka päätyy aborttiin kuullessaan lapsen vammasta. sellainen ihminen kyllä pärjäisi jos sattuisi saamaan vammaisen lapsen.

Ihan yhtälailla voimme pitää järkevänä ihmistä joka päätyy aborttiin yllätysraskauden kohdalla. Noin jalat-maassa oleva ihminen kyllä pärjää vaikeki kaikki aina menisi suunnitelmien mukaan.

Minulle siis yksi ja hailea vaikka joku abortoisi lapsensa sukupuolen tai silmienvärin takia, ei koske minun elämääni. En kutsu ketään itsekkääksi tai typeräksi tällä perusteella. Meille vammainen lapsi olisi kuitenkin tervetullut ja siksi olen kieltäytynyt seuloista kaikissa raskauksissa ja toivon ettei minua leimata itsekkääksi tämän takia.

Ainoa mikä näissä abortin kannattajissa joskus huvittaa on se että aborttia puolustellaan sillä ettei meillä missään tapauksessa olisi voimia vammaiseen lapseen, perhe hajoaisi jne. Eikö nuo perustelut juuri kuvaa sitä ettei perheellä olisi voimia sillonkaan kun kyseessä olisi yllätys-vamma? Miksei mielummin voi sanoa suoraan ettei haluta vammaista lasta ja sen aiheuttamaa työtä, tehdään siksi tämä valinta. (valintaa en siis arvostele, vain noita perusteluja)

Vierailija

Lainaus:

Ei teistä ole oikeen vastusta. Pystyn kumoamaan kaikki väitteenne siitä, että vammaisen lapsen olisi muka parempi olla syntymättä. Nyt joudun valitettavasti poistumaan ja viemään karvaiset kakarani pisulle. Jatketaan taas toisella kertaa. Kiitos antoisasta keskustelusta. ap

Vierailija

Geenivirheille ei toistaiseksi voi mitään, mutta onhan vammaisuudelle paljon muitakin syitä.

Mutta kai sekin on ap:n mielestä nirsoutta ja itsekästä valikointia, ja koska FAS-lapsilla on oltava yhtä ihmisarvo kuin muillakin niin heidän syntymäänsä ei saa ehkäistä vähentämällä juomistaan.

Lainaus:

Mutta kun ei sitä vammaisuutta voi estää muuta kuin

tappamalla sikiö.

Vierailija

Jos lääkärin lausunnossa lukee, että terve lapsi, lapsella ei ole esim. kehitysvammaa tai cp-vammaa. Jos lapsella on vamma, lääkäri kirjoittaa: "Lapsella on vamma X". Jos lapsen fyysinen tila on muuten hyvä, hän saattaa sitten lisätä vielä loppukaneetiksi "muuten terve."

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat