Muuttaisinko Ghanaan?

Vierailija

Tapasin ghanalaisen miehen netissä ja nyt mietimme tulevaisuutta. En ole koskaan käynyt Afrikassa, mutta rakkaus houkuttelisi muuttamaan sinne syksyllä. Onko kukaan käynyt Ghanassa? Olisi kiva saada vinkkejä näin suomalaisesta näkökulmasta. Mies asuu Nkawkawissa.

Kommentit (7)

Vierailija

Mun mies on Nigerialainen ja me ollaan tavattu täällä Suomessa. Mä olen täysin valmis muuttamaan sinne joskus tulvaisuudessa.

Sun ei todellakaan kannata miettiä Ghanaan muutamista, käy siellä miehen luona lomalla, kannattaa olla ainakin kuukauden reisussa että ehtii tutustua sekä mieheen että kultuuriin kunnolla. Afrikkalainen kulttuuri oli kyseessä mikä maa tahansa on niin erilainen kuin suomalainen et ei siihen noin vaan sopeuduta. Sit sun pitää muistaa et jos tä miest asuu Ghanassa eikä ole asunut missään muualla hän ei ymmärrä mitään suomalaisesta kulttuurista missä nainen elää itsenäistä elämää ja päättää itse omasta elämästään.

En nyt todellakaan yritä lannistaa sua, me tavattiin miehen kanssa kun hänellä ei ollu enää voimassa olevaa oleskelulupaa, istuttiin viis tuntia kahvilla ja todettiin molemmat et me kulutaan yhteen, siitä on nyt kolme vuotta ja poika täyttää parin viikon kuluttua 2v. Mä olin valmis lähtemään miehen perään Nigeriaan jos häntä olis karkotettu.

Sun pitää tehdä niin kuin susta oikeelta tuntuu, mut samalla olla varautunu siihen että tuut takasin kotiin jos ei elämä miehen kanssa onnistu.

Vierailija

Lainaus:

.

tavis- av-mammoille :)

raportoi samalla kaapatuista ja väkisin ympärileikatuista lapsistasi, malariastasi ja muista alkuläintaudeista.

Onnea matkaan, kyllä rakkaus on ihana asia...

Vierailija

Ja sinä muuttaisit miehen luokse, jota et ole koskaan tavannut --- miksi?

Miten olisi ihan lomamatka kyseiseen maahan? Katsotte kuinka miehen kanssa kasvokkain homma toimii & millainen maa tuo Ghana mahtaa olla. Ja siitä sitten eteenpäin, hiljaa hyvä tulee-tyylillä.

Itselläni ei ole mitään vastaan mon.kult.liittoja vastaan. Oma mies on ulkomaalainen & itse olen aikoinaan tehnyt sen rohkean vedon, että muutin vieraaseen maahan miehen luokse (ei kuitenkaan niin eksoottista kuin Ghana, vaan ihan "perus-Kreikka"), mutta en minä kiirehtinyt! Sanon, että missään nimessä ei kannata "kahlita" itseään vieraaseen mieheen & vieraaseen maahan. Pois yleensä pääsee, jos tiukka paikka tulee, joten muutolle ei siinä mielessä ole estettä, mutta sinisilmin ei kannata matkaan lähteä, vaan pitää aina itsensä itsenäisenä: rahaa kotiinpaluu lippuun, passi jne. omassa tallessa. Mutta mene nyt tosiaan ensin lomalle sinne käymään!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat