Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vaavin kakka vihertää?

Vierailija

Niin elikkäs kysymys tulikin siinä jo eli mikä saa noin kuukauden ikäisen vauvan kakan vihertämään? Mikä sellainen mitä itse söisin voisi vaikuttaa näin? Voiko tee, hunaja? Nyt on kolmas päivä kun on ollut vaihtelevasti vihertävää, välillä on keltaisempaa ja pari kolme kakkaa tänään oli ihan keltasta ja sitten tuli taas vihreämpi kakka. Pitäisikö minun huolestua? Vauva kuitenkin syö hyvin. Neuvolaan kun soitin asiasta niin sanoivat että pitäisi imettää yhdellä rinnalla kauemmin ettei saisi pelkkää etumaitoa, että sekin voisi vaikuttaa näin. Mutta eilisestä saakka olen näin tehnyt ja silti tuli vihreää. Vauva oli ehkä hieman itkuisempikin pari edellistä päivää mutta kun nyt olen syöttänyt pidempään kerralla niin pulauttelee enemmän mutta tuntuu tirisevän vähemmän. Että siinä vähän taustaa, alanko huolestumaan vai mitä tietoutta teillä täällä? Olisin kovin kiitollinen vastauksista, näin viikonloppuna kun ei enää neuvolastakaan vastata...

Kommentit (3)

Vierailija

Meillä vauvan kakka vihersi tai oli ihan vihreää heti ensimmäisistä päivistä 6 viikon ikään asti. Seassa oli myös verta useasti. Mitään syytä ei tuolle löytynyt, kun otettiin verikokeita. Jos verta olisi tullut runsaasti, niin sitten olisi tehty peräsuolen tähystys, mutta onneksi se meni itsestään ohi eikä tullut paljon. Itse olin täysin maidottomalla dieetillä kun vauva oli 2vko-7vko ikäinen. En tiedä, oliko sillä mitään merkitystä siihen, että vihreät ulosteet loppuivat. Kuitenkaan korvikkeestakaan ei tullut mitään reaktiota, kun vauva alkoi saamaan sitä 2kk ikäisestä lähtien. Ehkä kyse oli vain suolen epäkypsyydestä.

Vierailija

Mitään syytä en löytänyt, joku joskus sanoi, että silloin vauvalla saattanut olla enempi ilmaa vatsassa. Meillä oli myös toisella lapsella muutaman kerran veriviiruja kakassa, mutta sekin kuulemma normaalia. En löytänyt ruokavaliostani mitään erityistä mikä olisi aiheuttanut vihreän kakan, välillä kakka oli jopa ihan ruohon vihreää ja muistan kovasti olleeni huolestunut, mutta ilmeisesti ilman syytä.

Vierailija

Jos imetät.... Mulla selvisi sama juttu sillä, että se sai vain liikaa esimaitoa, ja maidon tasapaino oli vähän pepullaan. Mua pyydettiin antamaan yhdestä rinnasta kolme tuntia ennen kuin vaihdoin, niin silloin se menee punaiseen maitoon saakka :)

Voi auttaa voi olla että ei. ;)

Uusimmat

Suosituimmat