Voi prkl!! Miten tapahtuu tuotteen palautus saksaan?

Vierailija

Noniin. Tilasin n. kuukausi sitten istuimen tytölleni kidsroom.de nettikaupasta. Tilaus vahvistus tuli mutta istuinta ei kuulunut. Menin tilaamaan toisen toisesta yrityksestä eli Babyparadies nimisestä ja sehän tuli alle 3 päivän kotiovelleni (eli tänään). No se mikä harmittaa on jotta tuo toinen istuin on nyt sitten veloitettu tililtä myös ja siitä saapumisilmoitus tuli tänään. Joudun hakemaan sen jostain korvesta. Ihan kuin ei nouto paikkoja olisi lähempänäkin!?



Mutta siis miten lähetän tuon takaisin ja meneekö se omaan piikkiin vai maksaako yritys sen palautuksen?



Vai laittaisinko sen myyntiin suomessa?



Istuin ihan laadukas Britaxin istuin ja saanut hyvät arvosanat törmäystesteissä.

Kommentit (2)

Vierailija

Tässä tapauksessa lue siis mitä olet hyväksynyt tilatessasi kidsroomista. Et ilmeisesti sitten varmistanut heiltä tilauksesi kohtaloa ennen toisesta paikasta tilausta.



No tuolla kidsroomissa lukee

7. right of withdrawal







7.1. Consumer (§ 13 German Civil Code) have a legitimate right of withdrawal.



Special Instructions about the right of withdrawal



There is a 2 weeks right of withdrawal. The cancellation of an order does not need any explanations and can be made either by declaring the cancellation (e.g. letter, Fax, E-Mail) or by sending back the merchandise. The period of time in which the withdrawal has to be done begins at the earliest after receiving this instruction. In order to ensure the time limit is met, it is sufficient to send the note of withdrawal or return the goods within the period of time. Contact details are:



Kidsroom.de, Albert-Schweitzer-Straße 32, 36433 Bad Salzungen, Fax: 03695/85380-29, E-Mail: info@kidsroom.de



Suits/consequences of the withdrawal



In case of an effective withdrawal both sides have to give back received goods or services as well as the profit of capitalised use (i.e. interest). If you cannot return received goods, be it not at all or only in parts or in declined state, we have the right to claim compensation. This does not apply if the decline in value is only due to examing the received goods the way you would examine them in a shop. The liability to compensate for decline in value can be avoided by not using the goods as your property and refraining from using them in a manner that would lessen their value. Package transportable objects are to be returned. None transportable objects will be collected. If the received goods comply with the goods you ordered and the value is less than 40,-- ¬ you have to pay for sending them back. This also applies if the goods are worth more than 40,-- ¬ and you have not yet paid the price or any rate that was agreed on in the contract. In any other case the sending back of the goods is exempt from charges for you. You must fulfil the obligation to refund any payment within 30 days after claiming withdrawal.



Käytännössä tarkoittaa, että kun kyse on turvaistuimesta jonka arvo on yli 40euroa (ja olet sen maksanut) niin palautus on ilmainen.



MUTTA!!! varmista hyvä ihminen tämä ennenkuin teet mitään, sillä joudut kuitenkin aluksi maksamaan palatus rahdin. Et varmaan halua ikävää yllätystä.



Toisaalta, tuskin sulle paljoa tappiota tulee jos myyt tuolin täällä. Itse en ostaisi turvaistuinta yksityiseltä, mutta on varmaan monia jolle kelpaa uusi istuin ja eivät uskalla tilata saksasta.

Vierailija

Onneksi.. Kidsroomilta laitetaan noutopyyntö ja kuriirifirma (dpd luultavimmin) hakee tuon istuimen kotoa.



Olen saanut todella ystävällistä palvelua tuolta joten . Ensi kerralla taidan kysyä tuplaten tuon toimistusajan: ennen ja jälkeen tilausvahvistuksen jottei tule taas tälläistä sählinkiä. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat