Mikähän minun 4,5-vuotiasta poikaani vaivaa...?!

Vierailija

Pojallani on tapana jankuttaa asiaa, vaikka hänelle kuinka perusteltaisiin jokin asia, kielto, määräys tai pyyntö. Tilanne menee esim. näin: "Mä haluan paperilennokin", poikani sanoo. Vastaan siihen, että: "Meillä ei ole nyt paperia, mutta ostetaan huomenna kaupasta." Poika jatkaa: "Mä haluan paperilennokin." Vastaan ja perustelen asian uudelleen, mutta siitä huolimatta poika jatkaa jankuttamista...

Toisekseen, kun hän selittää jotakin itselleen tärkeää asiaa ja joku tulee ja puhuu väliin tai päälle, hän aloittaa aina alusta tarinansa vaikka kuinka monta kertaa, että saa äänensä kuuluville.

Onko tämä ikään kuuluvaa vai merkki jostakin häiriöstä?

Kommentit (10)

Vierailija

eiköhän sun itse kannata opetella suhtautumaan lapsen puheeseen vähän kärsivällisemmin, eikä vaatia siltä samanlaista kommunikaatiokykyä kuin aikuiselta!

Vierailija

Jos oma poikani tuollein "naputtas" kokoajan tekisin hänelle lennokin vaikka maksetusta laskusta. Sitä mielikuvitusta voipi käyttää..

Anoppini on joskus sanonut et lapsen kaa on turha ruveta väittelemään koska siinä ei yleensä voita. ¨

Ja ihan normaali poikas on ;D

Vierailija

Tyttö on samanikäinen (kaksossisko), mutta käytös ei ole tuollaista. Onpa helppoa viisastella vastauksissa, kun ei ole pojan käytöstä paikan päällä toteamassa ja kuuntelemassa.

Asiallisia vastauksia, kiitos.

Vierailija

Ihan tavalliselta ton ikäseltä kuulostaa, ja sama jatkuu vielä kuusivuotiaanakin. Lapsen isä 35v, on edelleen samalla tasolla, haluamiset vaan maksaa maltaita : )

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat