Seuraa 

Kaikki kokemukset otsikkoon liittyen lukisin mielelläni! Onko jotain erityistä syytä huomioida etukäteen? Tehdäänkö suunniteltuja sectioita vain tiettyinä päivinä? Milloin sectio tehdään, jos masuasukilla kaikki ok? Lääkärillä oli niin kiirus, että ei " ehtinyt" kertomaan aiheesta enkä jaksa odottaa seitsemää viikkoa ensi kertaan... Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille!

Kommentit (6)

Minullekkkaan ei näytetty lasta vaikka sillä ei ollut mitään vikaa tai hätää sektion(kiireellinen) jälkeen.

Joissain paikoissa äidit on saanu vaavin " syliin" sektiosta huolimatta...

Ja jos et halua, että vauvalle annetaan pullosta maito, niin muista mainita siitä etukäteen... Minä kun suosin ihan aitoa tissitystä ja hörpyttelyä, jos lisämaitoa tarvitaan.

niin lisään minäkin että kannattaa pyytää että saisi mahdollisimman paljon heti alusta asti imetystä alkaa kokeilemaan. ja jos antavat lisämaitoa niin hörppyyttämällä. meillä meinasi vauva oppia pullolle vaikka ne kovasti siellä olikin sitä mieltä ettei se opi. Ainakin ne nuoremmat hoitajat osaavat sen hörpytyksen. tissistä oli hänen vaikeampi

parin päivän päästä saada enää oikeaa otetta. Täysimetyksellä ollut vieläkin ja nyt yli 5kk eli voi lähteä hyvin käyntiin.

Muista että maito VOI nousta vasta monen päivän päästä. Mulla nousi vasta viides päivä ja sit sitä olikin niin paljon et tuntui kuin rinnat olis poksahtaneet.

Muista kysyä heti apua kun tarviat. minä kysyin ihan liian vähän. Olettivat vissiin liikaa minun itse pärjäävän, kun en rohjennut apua pyytää.

Kannattaa nauttia sairaalassa olosta ja ihan rauhassa opetella hoitamaan. Siellä on kuitenkin aina se punainen nappi jolla apua pyytää. Kotona ei sitten enää olekaan.

Onnea synnytykseen!! Hyvin se menee ja saat ihanan pikku nyytin kainaloosi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensimmäinen oli kiireellinen koska istukka alkoi irrota. Kaikki sujui moitteetta ja sain vauvelin viereeni jo salissa.Toinen suunnitellusti ja samoin sain vauvan hoitojen jälkeen viereeni ja suukottelimme ja tuijotimme toisiamme. Kolmas oli taas suunniteltu ja sattui perjantai päivälle. Sain itse valita päivän ja lekuri vain katsoi passasiko se hänelle. Päiväksi valittiin oma kihlapäivä ja miehen syntymäpäivä. ´Kyllä palvelu päksissä pelaa. Samoin kolmannen vauvelin sain syliini kunhan olivat kietasseet lämpimäään pakettiin. Ja sitten vasta veivät käytävään isille näytille ja puntariin ja mittaukseen. Joka kerta vauva tuotiin herääöön ensi maidoille puolen tunnin sisään syntymästä.

MINÄKIN ENSIN SURIN KUN EN OLE SYNNYTTÄNYT TAVALLISEEN TAPAAN MUTTA SEKTIO ON MYÖS AIVAN KUNNON SYNNYTYS. EI KANNATA SURRA -TERVE VAUVELI JA TERVE ÄITI ON TÄRKEÄMPI KUN REITTI MISTÄ VAUVA SYNTYY.

Täällä yksi äiti joka sai tytön 31.07.-06 päksissä. minulle tehtiin sektio mun raskausmyrkytyksen ja lapsen perätilan vuoksi. aamulla olin ihan normaalisti menossa synnyttämään mutta lapsi olikin kääntynyt eikäkä häntä voitu enää kääntää. Leikattiin parin tunnin päästä.

Luulisin että maanantaisin on eniten suunniteltuja sektioita ainakin me jonotettiin sektio huoneeseen ja sanoivat maanantaisin olevan " ryysistä" .

Osastona mukava. ehdinhän siellä olla perjantaista asti, kun vauva tuli maailmaan sitten maanantaina. Hyvin saa itse vaikuttaa kaikkeen ja miten omaa vauvaakin hoidetaan. ainoastaan yhdestä hoitajasta jäi tosi paha maku suuhun. hän ei mua sitten enää hoitanutkaan.

Sektio huoneessa kannattaa kysyä jos voisi sinne pöydälle nähdä missä laittavat vauvaa valmiiksi. minua jäi harmittamaan se etten nähnyt kuin vilauksen vauvastani. johtui osaksi myös siitä että vauva joutui keskolaan sokeritarkkailuun. minulle jäi muutenkin paha mieli koko tapahtumasta mutta se johtuu ihan omista henkilökohtaisista pettymyksistä kun en saanutkaan synnyttää vaikka luvattiin. mutta se siitä...itken edelleen pettymystäni.

Itse leikkaus ja kaikki meni niin kuin pitikin eikä kipujakaan ollut. ainoastaan se kun mahaa tultiin heti leikkauksen jälkeen painamaan, että kaikki istukasta irtoaa, teki kipeää. kipulääkettä annettiin koko ajan ja vielä lisääkin olisi saanut jos olisin halunnut.

Heti leikkaukspäivän iltana jaloittelin sängyn vieressä ja siitä se toipuminen sitten jatkui kovalla vauhdilla. Suunnitellut sektiothan tehdään yleensä aamulla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat