Vierailija

Olemme asuneet tässä kämpässä 2 ja puoli vuotta. Koskaan nuo patterit eivät ole kokonaan lämmenneet (tai itseasiassa, ne ovat aina olleet yhtä haaleita). Keittiön patteri on ihan kylmä, toinen patteri on haaleanviileä; yläosa on haaleanlämmin ja alaosa on ihan kylmä). Asutaan isossa yksiössä (36 neliötä). Isännöitsijälle ollaan ilmoitettu ties kuinka monta kertaa ja mitään ei ole tapahtunut (he ovat luultavasti käynneet meidän poissa ollessa).

Alkaa vaan pikkuhiljaa kyrsimään, kun vauvaa ei voi pitää lattialla. Vauva on nyt 2kk vanha. Tarkoitus olisi muuttaa isompaan kämppään heti kun sopiva löytyy, mutta kyllä tämäkin riittää vielä vähän aikaa.

Sivut

Kommentit (48)

Ne on yleensä vuokra asunnoissa säädetty tosi pienelle, eikä sillä itse säätö vivulla ole mitään merkitystä. Niitä saa itse viritettyä isommalle... ja lämpöä tulee... meilä nyt aina 25 astetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Maksetaan vuokrissa tai vastikkeissa isännöitsijöille ja huoltofirmoille mutta sitten itse teutaroidaan epätoivoisia hommia joista ei seuraa kuin vahinkoa ja lisää maksamista

Mutta nyt tuo taisi kyllä hajota kokonaan, sen saa kierrettyä takaisin kiinni siihen mustaan osaan, mutta ei tuon sisällä ollut mitään juttuja, mitä olisi voinut säätää :(

jaksa lukea ketjua (sorry) mutta patterit pitää ILMATA, ts. ottaa liika ilma pois, jotta lämmin vesi pääsee kiertämään. Jos ette itse osaa, niin soittakaa huoltoyhtiölle tai talonmiehelle (tai googlatkaa ohjeita). Hoituu muutamassa minuutissa.

Ensinnäkään sen valkosen mötikän sisällä ei ole MITÄÄN. Ei siis yhtikäs mitään! Ainoastaan sellainen ruuvi (siis just se, mikä avautuu ja sulkeutuu, kun tuota kääntää). Ja mikä parasta tuo valkoinen mötikkä ei pysy enää kiinni tuossa pidikkeessä jollei kunnolla runno sitä siihen. Ja jos sitä pyörittää, se putoaa.

Ei olisi pitänyt vittu uskoa teitä. Toi on nyt aivan varmasti paskana!

Olemme soittaneet isännöitsijälle ties kuinka monta kertaa ja mitään ei ole tapahtunut, patterit eivät ole lämmenneet. Isännöitsijä on luultavasti käynyt meidän poissaollessa. Ja olen soittanut hänelle jälleen kerran, mutta tuo ei ole vastannut.

Ja sulle, joka nauroi mun kimpaantumista. Kyllä mulla on kuules ihan oikeus kimpaantua, turhaan sä siellä röhötät.

SITÄ VALKOISTA MÖTIKKÄÄ EI OLISI PITÄNYT OTTAA IRTI, KUTEN TE VÄITITTE VAAN SE KOKO HELAPASKA OLISI PITÄNYT OTTAA IRTI. Siis se musta osa kanssa!

Vettä kyllä tuli, mutta ei se mitään auttanut. Tuota toista patteria ei olla ilmattu, ainakaan me ei olla. Ellei sitten isännöitsijä ole ilmannut.

Huomasin kuitenkin, että noissa pattereissa on sellaiset " isot mutterit" , missä on pieni mutteri ja sen pitäisi liikkua. Tuossa on myös sellainen " nuppi" ja kuinkas ollakkaan, keittiön patterissa tuo " nuppi" on keskellä (eli patteri on siis kiinni!) ja toisessa patterissa tuo " nuppi" on siiretty yhden asteen.

rinkulan joka on täynnä reikiä.. kahdessa niistä on sellaset neulat tai rauta tikut tai mitä missäkin. ota ne pois ja säädä patteri isommalle laita neulat ja nuppi takasi.. lämpenee..

Ei se ole käynyt ollenkaan. Nyt vaadit, että talkkari tulee heti sinun läsnäollessasi käymään, eikä poistu, ennekuin patterit ovat lämpimät.

Ei niitä kenenkään itse pidä mennä ronkkimaan, kun eivät kerran ole omia.

Vierailija:

Lainaus:

jokin tappi tai muu edessä?? jos on niin pyöritä se ensin irti ja sit pitäs irrota se ite mätikkäki. Ymmärritkö??

Kun sitä pyörittää, sen " mustan varren" sisällä oleva iso ruuvi tms. aukeaa (siellä on siis sellainen jänskä ruuvi, johon tulee väli, kun tuon laittaa kolmoselle ja kun tuon laittaa nollille, niin tuo väli menee umpeen). Vaikea selittää.

patteritermostaatteja ei pidä mennä omatoimisti repimään irti! Siinä käy hyvin herkästi niin että koko järjestelmän tasapaino mene sekaisin ja verkosto täytyy tasapainottaa. Ja kukapas muu sen maksaa kuin osakkaat / vuokralaiset.

Jos kämpässä on selvästi kylmä niin silloin ei muu auta kuin ottaa isännöitsijä pihteihin että ongelmaan tulee korjaus. Alilämpöisistä asunnosta on oikeus saada hyvitystä vastikkeeseen tai vuokraan...

Nyrkkiä siis isännöitsijän pöytään ja korvausvaade. Sano vaikka että hommaat sähkölämmittimen ja taloyhtiö maksaa siihen menevät eurot... raha yleensä saa liikkeelle.

Ja jos minä asuisin tuollaisessa osakeyhtiössä missä isännöitsijä on noin veltto että ei saa hommaa kuntoon (eli ei siis hoidaa töitään) , vaatisin isännöitsijän vaihtoa. Tyhjästä on turha maksaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat