Seuraa 

Linkki torstaihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9242685&p=1&tmode=1&smode=1

Vilutuksesta. Minua viluttaa silloin tällöin varsinkin iltaisin, mutta esim. öisin voin saada helposti jo hikeäkin pintaan. Selvästi hormonit sekoilee.

Onko tälle päivälle ultrakuulumisia?

Västis rv8

Sivut

Kommentit (54)

Pelikaani2:lle pidän peukkuja,että hedelmöitys olisikin ollut oletettua myöhemmin ja parin viikon kuluttua löytyisi sykekin

Tänne ei kummempia,olin ostaa jo ekan vauvan vaatteenkin,mut päätin että ma ultran jälkeen vasta.Kuvioharsoja ostin kyllä ulkomaanreissulta jo rv 6.Ajattelin,että jos kaikki ei menisikään hyvin,käyttöä on myös taaperolla niille.

Lumina ja Lahja rv9+1

Je ensiksi Pelikaanille voimia odotukseen! Inhottava tilanne sulla. Toivottavasti sieltä kahen viikon päästä sitten sykekin jo löytyy.

Onnittelut muille ultrassa kävijöille, kaikilla muillahan olikin hyviä uutisia!

Ja omaa napaa; olen nyt eilisen ja tämän päivän nukkunu paremmin ja olo on tällä hetkellä lähes normaali! Huono olo on vain aavistuksen, joka taas toisaalta aiheuttaa pientä huolta (tyhmää), kun pitäisi nauttia, kun voi tehdäkin jotain! Tisut onneksi on kipeät, joten kaikki lienee ok. Unet on muuten ihan kamalaksi muuttuneet viime aikoina, itken unissa mitä älyttömämpiä asioita! Viime yönä unissa minun äiti laittoi minun rukkaset pesukoneeseen, ja minä hirveän itkun kanssa etin niitä sieltä! Toivottavasti itku ei enteile mitään. Kamala, kun sitä on herkkä tässä vaiheessa.

Voikaa hyvin! Emma rv 8+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heipä hei Eloisille pitkästä aikaan ja tervetuloa uusille :)

Minusta ei ole tällä viikolla mitään kuulunut kun olen ollut dadadadaaaaa sen pahanolon kourissa. Etovaolo on tosi voimakasta iltaisin ja töitten jälkeen vain sänky kutsuu. Jännä juttu toi paleleminen, niin että sitä on muillakin. Olen koko viikon palellut joka ilta ja ajatellut, että nytkö se kuume mulle tulee... mutta se siis onkin ihan " normaalia" raskausvaivaa... Eilenkin kävelin kotona kun zombie ja mies kysyi, että oletko sä oikeasti NOIN väsynyt. Olen. En voi siis iltaisin tehdä yhtään mitään. Harmittaa kun ei jaksa edes lähteä kävelylle tai mitään, kun pahaolo on niin voimakasta. Iltaisin pystyn syömään vain rahkaa, vispipuuroa ja jäätelöä ;o)

Töissä en ole vielä mitään sanonut kenellekkään. Voi olla, että pomo alkaa kohta ihmettelemään teenkö mä siellä töissä muutakun pyörittelen silmiäni ja syön mandariineja. En vain pysty tekemään mitään enkä keskittymään mihinkään... No parin viikon päästä on loma, että jos sinne asti jaksais tsempata. Neuvolatäti kyllä monta kertaa sano, että jos on sellanen olo ettei jaksa olla töissä niin sitten täytyy vaan levätä... Ai niin yksi vaiva mulle on lisää tullut; huimaus... ei mitään pahaa mutta välillä huippaa.

Mutta nyt olo tuntuu suht hyvältä aamiaisen jälkeen ja lähden kävelylle.

esmaralda rv 9+2

itse ennustinkin joko rv 7 tai sitten 9. tulin siis heti pillereiden jälkeen raskaaksi ilman menkkoja.

siellä se pieni sydän jyskytti,kaikki oli niin kuin pitääkin. mitä nyt tässä vaiheessa näkyy.

on niin kova huoli kokoajan että taidan tulla ihan hermoheikoksi! en tiedä mistä sellainen hermostuneisuus johtuu.odotan jo niin sitä np-ultraa,ja että aika menis tosi nopeeta siihen asti.

oma olo:tissit ei oo enää NIIN kipeät,mut aina huono olo kun menen nukkumaan,outoa.veskissa käyn joka yö klo 02.ihan merkillistä, ihan kauhee pissahätä parin tunnin unien jälkeen,vaikken illalla juo enempää.ja kun tuon kerran käyn ei oo taas pissahätä olleskaan kun 08 aikaan nousen ylös.

tosta liikunnan harrastamisesta joku kysyi:

itse olen oikea himoliikkuja normaalisti pyörällä töihin muutamia krt viikossa edestakaisin 16km.jumppaa bodypumpin tapaista n.3krt viikossa ja n.1 kuntosali päälle.

pyörällä en oo nyt mennyt, alkaa tulla korvista ulos tuo vesisade meinaan. muuten kyllä ajattelin sitä jatkaa,se on varmaan ihan hyvä ja suhteellisen kevyt liikuntamuoto,tasaista polkemista.

jumppaan edelleen,painot automaattisesti kevyemmät,siten että on vähän vastusta mutta maximirutistukset jätin automaattisesti jo pois.

vastalihaksia teen tosi kevyesti,enemmänkin vinorutistuksia ja kylkiä omaan tahtiini toisten tehdessä muita.

juoksut ja pomput jätän heti pois.

uimassa käyn jatkossa taas varmaan enempi,kuten esikoista odottessakin,kävin rv 34 asti pari krt viikossa.

On ollu niin kammottava ällötys ja väsymys viimeiset kolme viikkoa, ettei ole muuta jaksanut tehdä kuin sohvalla maata. Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Tännekin on ilmestynyt paljon uutta porukaa, kiva!

Meillä oli eka neuvola perjantaina, tuolloin H9+3. Oli aika ajatuksia herättävä käynti. Meillä oli onnea saada terveydenhoitajaksi tosi kokenut ja aivan ihana ihminen. Th kokeili kohtua ja kysyi heti, että onko suvussa kaksosia. Sanoi, että kohtu vastaa kooltaan ainakin viikkoa 12. Sitten kuunneltiin sydänäänet, jotka kuului koko alavatsan alueelta tosi napakoina. Ei siis epäilystäkään, onko kyydissä porukkaa =)

Lasketun ajan pitäisi olla tosi tarkka, eikä suvussa ole kaksosia. Tuli kehoitus mennä np-ultraan mahdollisimman äkkiä. Nyt jänskättää ihan hirveesti, että paljonko siellä on porukkaa tai millä ihmeen viikoilla!

kiurunkannus H9+5

... ennen kuin Höyhensaaret kutsuvat.

Onpa huonovointista porukkaa täällä! Itse olen edelleenkin ihmeissäni, kun ainoat oireet ovat hiukan arat rinnat ja paleleminen ja jonkinasteinen väsymys. Onneksi nyt on sentään talvi (ainakin kalenterin mukaan), joten voi huoletta pukeutua töissäkin pitkähihaisiin ja villatakkeihin ym. Esikoista kun odotin ja kevät alkoi tulla, niin piti keväisempien vaatteiden alle piilottaa pitkähihainen aluspaita tai kaksi, ettei paleleminen olisi aiheuttanut ihmetystä... ;-) Olen vähän sitäkin miettinyt, että jospa vähäiset oireet johtuvatkin siitä, etä viikkoja on vielä luultua vähemmän (sekin on mahdollista) tai sitten tämä raskaus vaan on erilainen kuin ensimmäinen. Sekin tosin välillä hiipii mieleeni, että jospa vähäiset oireet johtuvatkin siitä, ettei kaikki ole kunnossa. :-( No, turha kai sitä on liikaa murehtia. Eka neuvolakäynti on meillä täällä vasta viikolla 9 (jolloin olis mahdollisuudet kuulla jo sydänäänet) eli melkein 3 viikkoa on vielä odotettava. Ja eka ultra on viikon 12 paikkeilla.

Joku kyseli, etä uskaltaako muut harrastaa liikuntaa normaalisti. Itse olen Pilateksen harrastaja ja juuri tänään varmistin ohjaajalta, että se on kyllä ihan turvallinen harrastus raskausaikanakin, jos vaan on normaali raskaus muutoin. Eli jatkaa aion -alavatsalihasten kunnossapitäminen kun on kaiken kaikkiaan aika tärkeää, myös nyt.

Olen seurannut sivusta tuota keskustelua yahoo ja msn -yhteisöistä ja ehkä piakkoin liityn jompaankumpaan porukkaan (molemmat systeemit ovat entuudestaan minulle vieraita).

Mukavaa kuulla muistakin, jotka ovat samassa tilanteessa, joten toivottavasti kirjoittelut jatkuvat aktiivisina!

Sweet dreams!

SiniEemeli 6+1

Kiva, että kohtalotoveria löytyy, itse olen myös " toisella kierroksella" siis esikoiseni (pian6v) on ekasta liitostani, ja meidän yhteinen kuopus pian 2v. 3.hääpäivä ensikuussa, ja nyt siis toinen yhteinen lapsi tulossa. ;)

Toivotan sinutkin tervetulleeksi MSN-yhteisöömme Eloisat2007, osoite löytyy ainakin tästä pinosta aiemmista jutuista. Sinne jäsenhakemusta, jos kiinnostaa, niin pääset mukaan juttelemaan sielläkin.

Heidi_sisko ja Nanonen 6+3

ja kyllähän siellä semmonen pieni vesihevosen näköinen tyyppi oli kotona!! =) vahva oli sydämen sykekin, joten nyt uskaltaa jo ainakin uskoa olevansa raskaana! hih. kunpa kaikki jatkuisikin yhtä hienosti.

ja popiina: täällä ainakin ollaan yhtä ' innoissaan' ja aikalailla samoista asioistakin. *naur* mies alkoi heti jo testin jälkeen suunnitella hyvällä ' tekosyyllä' auton vaihtoa, mulla on lastenhuoneen sisustus enää toteutusta vaille valmis, ja onhan noita ihania tarvikkeitakin tullut jo joitain hankittua.. (esim. vauvakirjaa, unisex bodya, yms pientä)

taitaa se olla sallittuakin, kun ensimmäistään odottaa..!? =)

Heippa, kaikille uusille ja vanhoille eloisille.

En oo jaksanu muutamaan päivään kirjotella kuulumisia, sillä olo on ollut niin kurja. Pahoinvointia on jatkuvasti, ilman taukoja...ja sitten, kun tarpeksi monta tuntia on pahaa oloa jatkunut, oksennan ja helpottaa. Hetkeksi siis....ja sitten sama kierre alkaa taas alusta. mitään ei oikein pysty syömään, eikä se helpota asiaa :( Töissä olo on yhtä tuskaa.

Että parempia aikoja odotellessa.....

Jakselkaahan

Pulu & nasu 6+3

Pelikaani : onpa vaikea tilanne :o/ Varmaan on vaikea jaksaa kahta viikkoa odotella, mutta tuossa tilanteessa ei muuta voine. Toivotaan kuitenkin että kyseessä olisi se parempi vaihtoehto elikkäs vauva olisi lähtenyt vasta myöhemmin kehittymään !

Aika kiirusta on ollut : huomenna on esikoisen 12 v (1.1.1995) ja toisiks nuorimman (8.1.2001) synttärit. Pakko pitää ne nyt kun jo lupailin sukulaisille et viikko sitten olisi pidetty, mutta en jaksanut :o( Kukaan muu kuin mies ei muuten tiedä tulokkaasta ja tuskinpa ihan heti kertoilenkaan..... Mitäpä sitä kuuluttemaan, kel onni on se onnen kätkeköön :oD

Väsyhän tuota vaivaa ja iltaa kohden pahentuva ällöolo. Maanantaina aloittelen perhepäivähoitajana ja onneks ei heti aamusta ällötä ! Työsoppari on toukokuun loppuun, joten siitä tuskin enää jatkanen. Yritän pysyä työkykyisenä siihen asti enemmittä sairaslomitta.

Nyt ottaa kinkkupiiras uunista

Rapuäiti ja Lahja rv 9+4

varmistamassa sikiöiden lukumäärän, kun hormonit ovat olleet niin koholla. 1 pikkuinen 11mm vauva siellä köllötti, ja sydän sykki vimmatusti:)

Minuakin viluttaa aina iltaisin, mutta pahoinvointi on kyllä pahempaa kuin palelu.

gekko, muru ja tiitiäinen rv 7+4

minä tein päätöksen noista yhteisöistä,pysyttelen täällä kirjoittelemassa. taisi joku muukin jäädä?!

aikas pikäksi on lista mennyt..... no kiva kun on lueskeltavaa. ;)

täällä voiaan ihan ok. välillä pientä ällötystä ja väsy painaa päivällä. mikä kumma siinä onkaan et illalla kun väsyttää mut sit ei saa unta,ja aluks paleltaa ja yöllä sit hiki et yökkäriäkin joutuu ottamaan pois. ja vessas täytyy käydä usein vaikka en juo illal paljoa nestettä.

onko vaarallista ku näin alussa tulee herpes-rakkuloita muutama tohon nenän alle? mulle tuli tänään ja kävin kyllä katsomassa et voidetta saa käyttää ohjeiden mukaan, mut tietääkö kukaan et tästä herpeksestä ois jotai varaa vauvalle?

en ole suomessa nyt niin neuvvot kalliit ovat!

mukavaa su illan jatkoa!

ankka 8+5

Voi kun alkoi jännittää, tilasin äsken ultran. Sain ajan vastaviikon päästä perjantaille, sinne asti pitää odotella...

Mulla oli tänä aamuna tavattoman paha olo, kylmä hiki ja oksetti. Voisko se pahoinvointi alkaa näin aikasee, ekassa raskaudessa ei ollut pahasta olosta tietoakaan...

Mitä mahtaa maksaa yksityiset ultrat?

Nyt menee vaavilla hermo, pitää mennä!

Frodoliina 7+0

Pitikin mennä hehkuttamaan hyvää oloa.. Onkin ollut sitten sen jälkeen olo aika huono ja kamala väsymys. Ja töihin pitäisi taas aamulla kyetä. Vähän kauhistuttaa ajatus. Koko aamu on vielä palaveria paikassa, jossa on hankala pitää omia eväitä. Saa nähdä mitä siitä tulee. Täytyy kai kokeilla niitä inkivääritabletteja. Josko ne auttaisivat, ettei koko ajan ajatukset pyöri oman olon ympärillä.

Joku aiemmin kyseli, onko jo tehnyt ostoksia tms. vauvaa varten. Meillä on sen verran paljon esikoiselta tavaraa säästössä, ettei kovin paljon tarvitse enää hankkia. Mutta mieheen myös iski nyt vähän hoppu laittaa kotia kuntoon. Asutaan lähes kokonaan remontoidussa talossa ja nyt olisi hyvä ennen elokuuta tehdä loppuremontti. Meillä ei ole vieläkään remontoitu mm. saunaa ja muistan kuinka odotuksen loppuvaiheessa sauna oli ainoa paikka, jossa selän lihakset rentoutuivat. Toisaalta on aina hyvä olla jotain tavoitteita, jotta remontit edistyvät. Toivottavasti vain raskaus sujuu hyvin. Taitaa muuten tässäkin raskaudessa tulla nuha. Esikoista odottaessa alkoi nuha näitä aikoja ja loppui synnytykseen. Nytkin olen aivastellut koko viikonlopun ja niistänytkin, mutta mitään muuta flunssan oireita ei ole. Väsymys kun taitaa liittyä raskauteen.

Mukavaa arjen aloitusta huomiseksi!

Västis + Taimi 8+2

Mukavaa sunnuntai aamua kaikille!

Täällä esikoisen kans heräilty 7 aikaan vaikka äitiä olis kyllä väsyttänyt! Mulla ei oikein selkeitä raskausoireita ole ollenkaan ja tunne raskaudesta on hieman huolestunut, no ensi viikolla on neuvola josko siellä sitten selviää asiat!

Noista yhteisöistä sen verran että olen niin laiska kirjoittelija niin tämä palsta riittää mulle, ainakin tässä vaiheessa! ;)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Neiti04 rv 6+6

Huomenta Eloisat!

Mä kommentoin nyt yhteen läjään kaikki, kun eilinen oli ohjelmaa täynnä ja samoin huominen tulee olemaan kiireinen.

GEKKO: Onnea hyvistä ultra näkymistä!!!

POPIINA: Älä huoli! Mulla on tuolla jemmassa ollut säkillinen ¿Vauva kankaita¿ odottelemassa uutta raskautta kesän jäljiltä¿ Niistä olis tarkoitus ommella pinnasängyn suojat, katos, parit lakanat, tyynyliinat ja mitä vain keksinkin!! meilläkin on auton vaihto mietintä menossa, mulla on farmari mutta miehellä sporttisempi auto, johon ei kyllä mahdu mitkään vaunut¿ makkari meillä kokee myös muutoksen ja oonkin alkanu miettiä pitäiskö alkaa jo roudanmaan laatikoita sieltä pois. Vessan järjestelin eilen uudelleen, piti saada tilaa hoitoalustalle pesukoneen päälle! Okei on aikaista tiedetään, mutta tarttee totutella siihen ettei enää ala keräämään sitä kaikkea sälää takaisin siihen päälle vaan ne pyssyvät uusissa paikoissaan. Eiks ollu hyvä tekosyy??

HEIDI: paleltaa täälläkin, nyt on jo suosiolla pistetty patterit isommalle, että mä tarkenen ja mies parka meinaa läkähtyä lämpöön!

SOFIA: Tsemppiä tulevaan, oon käsittäny, et tuo kippari homma voi mutkistaa ainakin kohtuullisesti odotusta ja sen kanssa saa muutenkin olla tarkkana.

WINTERGIRL: Onnea ultraan maanantaina!! Ja kalaa munkin kieleni himoitsi eilen¿Ja oli hyvää, itse söin pallasta mikä maksaa ihan sikana, mutta ah sitä makuelämystä¿ Mulla on lämmin ruoka koostunut jo jonkun aikaa pelkästä nuhdelista, mikään muu ei oo menny alas¿ Ja leipä.. Sekä kausittain hedelmät.

MÖYKKY: Tervetuloa, tervetuloa¿ Itselläni takana km, mutta alle 10 viikon sellainen, koville otti sekin, mutta en voi edes kuvitella sitä surun määrää mikä sinua/teitä on kohdannut! Voimia tulevaan!

LILIA: Onnea hienosta ¿merihevos¿ näkymästä!! (Hih vähä pisti hymyilyttään¿)

JOHKU: Mulla on jäänyt reippaat kävelylenkitkin tekemättä juuri noitten vatsakipujen vuoksi! Jos muistat/olit palstalla jo 3-4viikkoa sitten, niin mähän epäilin jo kohdunulkoista heti alkuun, kun maha oli niin järkyttävän kipeä! Kolemssa ultrassa loppujen lopuksi kävin, että kaikki on ok ja marakatilta löytyi sykekin, mutta kipujen takia ainoo liikunta muoto mulle on lääkärin suosituksesta normaali kävely. Kaikki repivä liikunta on kielletty ehdottomasti, luulisin, että esim. uinti olis sallittua? siitä ajattelinkin kysyä sit ekassa neuvolassa, et mitä mieltä siellä ollaan.

Ja se mun maha kipu oli jotain järkyttävää silloin alussa, kannattaa tutkia, että kaikki on varmasti ok sullakin!

MÖTIÄINEN: Jos sulla oli just eka neuvola niin se varmaan myös mittas sulta verenpaineen? Itellä se aiheuttaa jysärin from hell, jos töissä on vähä pinna kireellä, niin alkaa verenpaine nousta..

LION: Voi hitsi sä olet päässy jo neuvolaan ja tiedät np-ultran ajankohdankin jo!! Täälläpäin kun neuvolaan ei oteta ennen kuin kymppi viikosta lähtien¿ =(

PULU: No ei tuokaan kyllä kivaa ole jos huono olo on koko ajan, itsellä yökötyttää mut itse oksentamiselta olen välttynyt kokonaan. Muutamia kertoja kylläkin käynyt jo maku suussa asti, mutta ulos asti ei ole tullut. Kannattaisko harkita terkkatädin juttusilla käyntiä, ennen kuin huomaat vaeltavasi töissä haamun lailla, koska eihän kroppa kauaa jaksa pystyssä sua kannatella, jos ruokaa ei mene alas ja sekin vähä mikä menee alas tulee bumerangina ylös. Oisko aika lepäillä kotona hetki?

FRODOLIINA: Hih ai voiko alkaa noin aikaisin¿KYLLÄ! Täällä maksoi pelkkä ultra n.80euroo kela korvauksen jälkeen.

PELIKAANI: Stop tykkänään! Mähän kerkesin käymään kolmessa ultrassa ennen kuin saatiin sata varma syke näkyviin! Millä viikolla sun nyt pitäis olla? Ite kävin toisessa ultrassa ennen joulu aattoa ja siellä lääkäri sanoi, ettei sikiö vastaa viikkoja, mutta ihan kuin olis näkevinään hennon sykkeen¿ no sepä ei mun mieltä kamalasti lohduttanut siinä vaiheessa! Kun viikkojen mukaan selkeen sykkeen ois pitäny näkyä mennen tullen. No uusi ulta varattiin kahden viikon päähän joka oli nyt tällä viikolla.

Ja lopputuloksena selvä syke ja kaikki ok! Ja mikä ¿parasta¿ viikotkin piti paikkaansa ihan menkoista laskettuna, eli olinkin sitten hitusen vajaa 2 viikkoa pidemmällä raskaana kuin mitä toisen ultran mukaan saatiin viikoiksi!!

Älä siis menetä toivoasi vielä!! odottavan aika on pitkä kuin nälkävuosi, mutta tsemppiä!!

DURACEL: Käyppä muuttamassa siellä MSN:llä niitä omia asetuksia, niin et huku sähköposteihin! Sulla on siellä varmaan rasti, että uudet viestit lähetetään välittömästi sun sähköpostiisi. ja niitähän sitten tosiaankin lähetetään aika monta päivässä¿ Oletkohan sä meistä elokuisista kaikista pisimmällä eli ekana synnärillä!

EMMA: Ihmeelliset unet taitaa jotenkin kuulua tähän alkuvaiheeseen¿ Itse oon nähny kans mitä omituisempia unia kans, kuten esim. pikkusiskoni onkin pistäny hynttyyt yksiin mun ex-miehen kanssa jne¿

MONIC: Töissä ajattelin kertoo np-ultran jälkeen¿. Ellei sitten työhousu tilanne pakota siihen jo aikaisemmin! Nytkin kuljen niissä housuissa nappi auki, kun penteleet puristavat ärsyttävästi alamahaa. Eli n. 4viikkoa pitäisi vielä sinnitellä noilla housuilla, mikä voi olla mahdoton tehtävä.

Oih, munkin tekis mieli syödä jotain ¿tulista¿, mut ei uskalla, kaikkia maustettu ruoka saa närästyksen tapaisen olotilan aikaiseksi, tuntuu lähinnä puristavalta vanteelta tuossa kurkunpäässä¿?

LUMINA: Munkin tekis kamalasti mieli ostaa joku pieni ja konkreettinen vauva juttu¿ siis vaate/tutti joku! Kun tää on eka lapsi kuitenkin niin tuntuu jotenkin tärkeältä ostaa se joku juttu, minkä muistaa sit todennäköisesti aina. Ehkäpä sit neuvolan jälkeen joka on reilun viikon päästä

HERTTA: Höh kuinka niin epäsopiva harrastus? Mun kaveri kans ratsasti niin kauan, kunnes kävi olotila epämukavaksi satulassa. Mutta järjen kanssa¿ Yksinäiset maastolenkit oli pannassa, samoin hyppääminen.

VAUVELI: Onnea luomuraskaudesta! Olen sivusta seurannut muutamaa tuttava perhettä, joilla siis hoidot parhaillaan menossa, ei ole helppo sekään tie kuljettavaksi, mutta mitäpä sitä ei tekisi sen oman nyytin eteen?

ENNI: Aika omituinen neuvolan täti, kun tuollaisia kyselee puhelimessa?? Ei multa vaan oo koskaan kysytty puhelimessa muuta kuin milloin viimeiset menkat on olleet ja onko olo mikä. Ja sitten vasta itse neuvolassa on keskustelu elämän tavoista.

SINIEEMELI: Voi oispa mullakin noin iisi olotila! Tätä yökkäys ällötys olotilaa kun ei toivois kellekkään¿ varsinkin kun mikä vain voi periaatteessa laukaista sen yökkäys fiiliksen.. Mullakin on vielä aikaa siihen ekaan neuvolaan.. ja odottavan aikahan tunnetusti ei riennä¿

MAMITUS:: Äläpä huoli, vaikkakin mä olen kakkos valvojana tuolla Eloisissa msn:llä, niin samaan tapaan kuin ennenkin pyörin myös täällä, ja luulen aika monen muunkin niin tekevän. Ja uni ongelmat on myös tuttuja mulle, nukun sellasta koiran unta, jos nukun ja illalla pyörin puolelta toiselle hyvän asennon saamiseksi¿.Mikä tuntuu olevan melkein mahdoton tehtävä!

ESMARALDA: Ihanaa, joku muukin saa helpotuksen jäätelöstä!!! Mä oon jo aatellu, et oonko joku ¿luonnon oikku¿, kun kukaan muu ei sano jäätelöstä mitään olon helpottajana¿Meillä myös kattoo välillä ihmeissään, et ooks noin väsy oikeasti, kun vaan makaan ja makaan ja makaan sohvalla.

Oma napa: Eipä kummempia¿ Ällötys ellotus olotila vaivaa, mutta ihan kuin kuvittelisin sen hitusen helpottaneen? Ainakin hampaitten pesu aamuisin ei enää ole yhtä tuskaa ja kakomista. Mietin aikaisemmin jo sitäkin vaihtoehtoa, että alan pesemään hampaat vain iltain tahnalla ja harjalla ja aamuisin alan purskuttelemaan vain suuveden kanssa. Kun se oksennuksen pidätteleminen alkaa olla jo taitolaji ilman että samalla nielee/tukehtuu hammastahnaan¿

Ostin itselleni eilen kaupasta erilaisia vanukkaita, ja testailen niitä josko joku ,menis alas eikä ällöttäisi. makean nälkä kun kuitenkin vaivaa, mutta kaikki mitä suuhun kerkeää laittaa alkaa ällöttää.

Onko kenelläkään muulla samanlaista selkeetä kahtijakoa, että voi syödä vain makeaa taikka suolaista? Kun taas mulle kaikki suolainen on hyvää¿ Salmiakkia voisin syödä vaikka kuinka paljon! Sekin tartteee selvittää neuvolasta, et kuinka paljon sitä nyt saa edes syödä päivässä, ilman riskejä.

Nytkin kaapissa odottaa pussillinen maissilastuja, sekä juusto, guagamole, salsa dippi¿.ajattelin testata pystynkö syömään niitäkään! Tavalliset sipsit ällöttää rasvaisuudellaan ja kermaviili dipit on nyt kamalan makuisia. =/

Helga & Marakatti rv 8+5

Lion: Kävin ultrassa toissapäivänä, eikä lääkäri osannut vielä sanoa minulle istukan paikkaa. Hieman epäili sen paikkaa, mutta ei sanonut mitään varmasti. Silloin siis mittojen mukaan oli rv 8.

Oma neuvola on 2vkon kuluttua ja toivottavasti kuuluisi sydänäänet, muuten huolestun taas.

Moni on valitellut pahaa oloa. Taidan olla onnekas, kun minulla ne kuvotuksen tunteet ovat pikkuhiljaa vähenemässä. Syön kuin hevonen tai norsu tai mikä tahansa suurisyömäri. Ja kaikki kertyy mahaan.. Ja ruokana menee alas kyllä melkein mitä vain paitsi ei juuri kalat hajun vuoksi tai suklaa. Olen aika väsynyt välillä, mutta olen sitä usein. Joten ei siis mitään ihmeellistä sillä suunnalla.

Mahallaan nukkuminen on onnistunut minulta vielä. Ja olen siitä tyytyväinen. Esikon kanssa rinnat olivat paljon kipeämmät (nyt kai jo niin vanuneet), että silloin mahallaan nukkuminen jäi heti alussa. Ja kyllä sitä kaipasikin 9 kk jälkeen.

Näyttää siltä, että minun ei enää kannattaisi pahemmin valitella oloani, sillä suuri osa päivästä menee kuitenkin aika hyvin.

Käynpä vaan pikaisesti kutsumassa teidätkin elokuussa vauvaa odottaville äitiliineille tarkoitettuun MSN-yhteisöön Eloisat2007.

Yhteisön tarkoituksena on tarjota jäsenilleen turvallinen keskustelupaikka kaikessa raskauteen ja vauvaan liittyvässä, ja muissa haluamissamme aiheissa.

Jäseneksi pääsee tekemällä jäsenhakemuksen yhteisöön MSN sivuilla.

Osoite: http://groups.msn.com/Eloisat2007

Hyväksymme hakemuksianne mahdollisimman nopeasti.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Heidi_sisko ja Nano rv6+1

Tulen uutena mukaan. Olen 25-vuotias esikoisvauvan odottaja, la 8.8.2007. Asutaan aviomiehen kanssa Pohjois-Suomessa. Takana on kaksi keskenmenoa, keskeytynyt km kesäkuussa -06 ja spontaani km marraskuun alussa -06. Raskaaksi tulo ei ole ollut ongelma, vaan raskaana pysyminen.

Kävin alkuraskeuden ultrassa ja tuolloin kaikki hyvin, rv 8.

Osanottoni keskenmenon kokeneille. Vain aika on helpottanut minun suruani.

Minua askarruttaa semmoinen, että miten pitkälle jaksaa tehdä töitä. Olen itse opiskelija ja kyselin alustavasti kesätöitä kesäkuulle. Nyt sitten mietin, että tuolloin viikkoja olisi jo 30, kun työt alkaisivat. Miten jaksan?

Toista odottavat, kysyisin teiltä, että minkälainen vointi teillä on ollut viikoilla 30-35?? Äitiyslomahan alkaisi 4.7., joten kyllä kai sitä pitäisi sitten jaksaa, mutta vielä olisi mahdollisuus valita.

Tammikuisin terveisin Järvirausku rv 9+3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat