Seuraa 

Mietinnässä jo etukäteen kolmanne lapsen nimet. Nimi voi olla kaksi osainen ja nyt kysyisinkin teiltä apua :)

Montaa nimeä pyöritelty, jotka vaatisivat toisen nimen viivalal peräänsä, mutta en keksi muuta sopivaa kuin sofia josta tykkäisin kovasti, mutta lähipiirissä paljon sofiaa toisena nimenä joten joku muukun löytyisi...ja mieskään ei juuri Sofia nimestä perusta...

Pyöritellyt mm. nimiä

Elsa-Sofia

Lisa-Sofia

Emma-Sofia

Ida-Sofia

Lina-Sofia

jne....

mitä Sofian tilalle? Sukunimi on ruotsinkielinen joten sointuu hyvin hiukan erikoisemmatkin.

Olen itse niin fiksoitunut tuohon Sofia nimeen etten keksi mitää muuta järkevää nimeä toiseksi...auttakaa :))

Kommentit (14)

Maria jo esikoisen nimessä joten se ei käy. Elsa-Marie olis ihana, mutta taitaa olla liian lähellä tuota Mariaa.

Lisa-Erika olis aika kiva, Erikaa miettinyt ihan yksittäinkin.

Emma-Serafi(n)a

Emma-Josefina

Emma-Aurora

Nuo olis kanssa kivoja, mutta onkohan liian pitkiä....Esikoisella kanssa kaksi osainen nimi, toisella taas lyhyt yksiosainen...mietin että tuleeko käytettyä noin pitkää nimeä vai jääkö toinen käytöstä poisajan myötä... Esikoista kutsutaan ihan koko nimellä..

Josefiinaa ja Auroraa olen ajatellut myös yksittäinkin...mies ei vaan ole oikein lämmennyt noille :/ Onneksi tässä on vielä muutama kuukausi aikaa pehmitellä ;)

Lisääkin vinkkejä otetaan vastaa, luotan teidän apuun, niin ihania ehdotuksia täältä aina löytyy :)

Elsa-Alina

Elsa-Annina/Annukka

Elsa-Susanna

Elsa-Marie

Lisa-Erika

Emma-Adele

Emma-Lotta

Emma-Serafi(n)a

Emma-Josefina

Emma-Aurora /tykkään itse tästä, on kyllä aikas pitkä

Emma-Julia

Ida-Kaisa

Ida-Elina

Ida-Johanna

Ida-Emilia

Ida-Annika

Ida-Anette

Ida-Merina

Ida-Noelle

Ida-Alisa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselläni ja kaikilla sisaruksillani on kaksiosainen nimi ja meitä on (lähes)aina kutsuttu koko nimillämme. Oma nimeni on Reeta-Maria eikä se ole kovin pitkä vaan ihan hyvin kaikki ovat jaksaneet sen aina lausua :)

Ehdottelen joitain yhdysnimiä...

Ellariina

Pinjariina

Pihla-Olivia

Lumi-Kukka

Lumi-Liina

Ella-Olivia

Elli-Kerttu

Tilda-Anniina

Erika-Maria

Milla-Julia

Nella-Maaria

Milka-Emilia

Mira-Annika

Jenni-Lotta

Lotta-Sofi

Lisa-Elina

Emma-Elina

Ida-Elina

Eva-Helena

Anna-Helene

Elsa-Helene

PS. Onko teillä jo perheessä tuo nikkisi? Ida-Antoniahan on todella kaunis nimi! :o)

abacolle: Ei ole Ida-Antoniaa meidän perheessä. Olisi kyllä nimi josta itse kovasti tykkäisin mutta mies ei ole hyväksynyt :( Joskus puhuttiin että jos tulisi kaksoset(tyttö&poika) perheeseen niin pojan nimessä voisi olla Anton ja tytön nimessä Antonia :))

Kiitos noista vinkeistä, täytyy noita pyöritellä ja tunnustella. ja kokeilla eri yhdistelmiä. Toisaalta joku tuollainen kuin Emmariina, Ellastiina tai vastaava jossa olisi ikäänkuin kaksi nimeä mutta sointuisi niin hyvin yhteen että voisi kirjoittaa ilman väliviivaakin voisi olla kanssa kiva. Tuleeko kellään mieleen muita hyviä tämäntyyppisiä nimiä ?

Elsa-Adelekin aika kiva, samoin Emma-Kaisa.... :)

Mies muuten ehdotti itse Lisa-Marieta, joka itsestäkin aika nätti. (Kaikki nimet jotka yhtään molempia miellyttää on otettava vakavasti harkintaan, kun meillä muuten aika erilainen nimi-maku :) )

Mietin vain kun meillä jo toisen tytön nimessä Maria, niin onko liian lähellä? Tosin ensimmäiset nimet ihan erilaiset joten ei kyllä sotkeentuisi jos sitä ajattelee.

Ja jos ei Marie niin mikä sitten...

Toinen mitä olen miettinyt, että jos perheessä on kaksi lasta joilla kaksiosaiset nimet niin tuleekohan molempia kutsuttua koko nimillä,vai olisiko järkevämpää antaa suoraan lyhyempi nimi? Mitä mieltä olette? On nämä nimi-asiat aina niiiin vaikeita ;)

Nia-Linnea

Lisa-Caroline

Vera-Ulrika

Saga-Sofie

Stella-Matilda

Alisa-Erika

Sarah-Elise

Isa-Minea

Isa-Erika

Ida-Antonia (ois tosi ihana...vai onko jo teillä käytössä..?)

Lila-Erika

Fanni-Catarina

Elsa-Maija

Elsa-Adele

Elsa-Ingrid

Elsa-Kaisa

Elsa-Reetta

Lisa-Minea

Lisa-Lumia

Lisa-Julia

Lisa-Emilia

Lisa-Lotte

Emma-Kaisa

Emma-Miisa

Emma-Adele

Emma-Julia

Emma-Ilona

Ida-Kajsa

Ida-Lilia

Ida-Elena

Ida-Evita

Ida-Maija

Lina-Lumia

Lina Minea

Lina-Lotte

Lina-Ellen

Lina-Lovisa

muutama ihan uusi ehdotus vielä:

Luna-Lilia

Ada-Erika

Alma-Kaisa/Kajsa

Elle-Lumia

Ona-Erika

Aida-Erika

Ella-Olivia

Eva-Lotta

Isla-Amelia

Tuossapa mun ehdotuksia..tosin monet noista ihan uniikkeja eli ei kaimoja, mutta kai nuo nyt läpi menis ;o)!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat