Seuraa 

Hei!

Meillä on 3 kk ikäinen vauva, joka itkee PALJON. Koliikista ei ole kyse, enkä usko että allergiastakaan, mutta kertoisitteko kuitenkin, millainen allerginen vauvanne on ollut käytökseltään?

Meidän vauvamme ei viihdy selällään sylissä tai muualla, vaan aloittaa itkun heti. Myöskään vähän koholla oleva vaihtoehto, esim. sitteri ei yleensä miellytä. Sylissä hän kyllä viihtyy (ei siis missään muualla viihtyisikään), eli itku loppuu heti kun hän pääsee syliin mieluisaan asentoon. Jos hän nukahtaa syliin, ja siitä siirtää muualle nukkumaan, hän todennäköisesti herää. Toisaalta yönsä vauva nukkuu selällään ihan hyvin, samoin päiväunet sängyssä tai kärryissä, nukahtaa kun on tarpeeksi väsynyt tai kärryt liikkuvat. Täysimetyksellä mennään, maitoa tulee hyvin ja vauva kasvaa tasaisesti. Joskus itku loppuu kuin seinään myös, jos tulee jotain kiinnostavaa, esim. avainnipun helistely tms. selällään köllöttelevän vauvan yläpuolella. Sitten hän saattaa olla jonkin aikaa naureskelevainen ja iloinen, kunnes käninä taas alkaa. Samoin liikkuvassa autossa vauva nukkuu, mutta herää huutamaan ihan heti auton pysähtyessä.

Koen siis, että vauva on ennemminkin temperamentiltaan vaativa/huonosti itsekseen viihtyvä kuin allerginen, enkä siksi ole kovin kärkäs kokeilemaan mitään välttämisdieettejä itse. Mutta sen verran tässä on tullut hyssyteltyä sylissä rääkyvää nyyttiä, että haluaisin nyt tätä allergia-asiaakin hieman tutkailla...

Kommentit (2)

- viihtyy vain sylissä

- ähiseen, känisee lähes koko ajan (aivan niinku tekis kakkaa koko ajan...)

- yölläkin "röhisee", vinkuu ja ähisee, vaikkakin nukkuu ok pätkiä

- kovin on itkuinen, etenkin kipuitkut tavallisia

- kakka löysää ja sitä tulee paljon kerralla, omituisen väristä ja hajuista (toisella tuli monta kakkaa päivässä vielä 4kk ikäisenä)

-runsas pulauttelu, eroaa tavallisesta siten, että pulautusta saattoi tulla pitkän ajan kuluttua ruokailusta

- hengitystiet rohisee, aivan kuin olisi limaa nenässä/ kurkussa koko ajan

- punaiset, "atooppiset" posket (toisella lapsella ei oikeastaan ollut muita oireita kuin posket ja pulauttelu ja itkuisuus / yölevottomuus, toisella kaikki muut)

Minulla siis myös yksi ei allerginen lapsi

Jos lapsella ei ole suoli- tai iho-oireita, laittaisin käytöksen ihan tempperamentin piikkiin :)

Kakkonen ehti 6kk ikään, kun menin jatkuvan limaisuuden takia tarkistuttamaan korvia...

Röhisi, kuorsasi, itkuinen, kiukkuinen...

Ei todellakaan viihtynyt muualla kuin sylissä!!!!!

--> ajattelin aina pojan olevan vain "vaativa vauva"; vaikeasti tyynnyteltävä suuttuessaan, vain äiti kelpasi, nukkui vain sylissä/kiinni kainalossa ym ym ym...

Ei iho-oireita sitten yhtään mitään, vatsa ehkä (näin jälkeenpäin ajateltuna) oli löysällä, mutta ei näppyjä, kuivaa tms...

Nyt ollaan kokeilumielessä menty pari viikkoa soijamaidolla ja on ollut kerrassaan ihanaa nähdä oman vauvan hymyilevän, nauravan, jokeltelevan, juttelevan leluilleen... OLEVAN OIKEA VAUVA!!!

Minä en halunnut ajatella, että vauvalla olisi mitään allergioita, kun ykkönenkin on yltiöterve ollut aina... En kuunnellut, vaikka kaikki ympärillä päivittelivät pojan oloa (limaisuus tuntui keuhkoista, kun piteli poikaa sylissä).

Kävin allergialääkärin luona nyt sen päivystysreissun jälkeen uusimassa maitoreseptiä ja sopimassa jatkoista... Allergologi oli lämpimästi sitä mieltä, että minulla oli todella hyvä tuuri, kun päivystävä lääkäri osasi alkaa epäillä allergian mahdollisuutta... Tekisi aivan mieli mainostaa nimellä, niin tyytyväinen minä olen saamaamme apuun!!!!

Toivotaan, että teilläkin tempperamentti laantuu tai muu syy selviää... :D

yst. Luuk@

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat