Vierailija

kehtaa sanoa toimivansa näin lapsen, siis sen pienen esikoisen, parhaaksi?

Sivut

Kommentit (75)

sillä asumme paikassa jossa ei ole lähistöllä muita lapsia eikä leikkipaikkoja. Lähimpään puistoon on matkaa 9 km ja tarhaan 900 m. Joten tästä syystä käy vanhempi lapsemme " leikkimässä" tarhassa. Hän pitää myös vapaapäiviä ja hoidossa olo aika on n. 9.30-14.30 (siinä välissä 2 tunnin päiväunet). Maksamme täyttä hoitomaksua.

Lapsemme myös tykkää olla hoidossa, siellä on pieni ryhmä ja ihanat hoitajat =)

En koe yhtään huonoa omaatuntoa että lapsemme on hoidossa kun hoidan pienempää lasta kotona, sillä mieheni on todella paljon pois kotoa joten hoidan kaikki " juoksevat asiat" .

Enkä halua kuulla että vien paikan joltain toiselta (joka sitä tarvitsee enemmän), koska laissa on näin määritelty. Ei ole minun vikani jos kunta ei järjestä tarpeeksi hoitopaikkoja kaikille niitä tarvitseville, vaan että olemassa oelvista paikoista pitää " tapella" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se vaan on sitten jo liian myöhäistä. Avioeroja on paljon, jos jokaiseen on syynä se et olisi kannattanut miettiä ennen sitä ja tätä niin voivoi.

Vierailija:

Lainaus:

ne elämän raskaat vaiheet ennen kuin hankkii lapsia? Aivan järjetöntä ja lapsellista kasata kasa selvittämätöntä moskaa, sitten hankkia lapsia vastuuntunnottoman miehen kanssa ja nyyhkiä nyt.

Teki mieli kysyä miksi se kolmas piti tehdä kun jo toisen kohdalla huomasi ettei jaksa edes kahta kotona hoitaa. Mutta en kehdannut. Kaikki tutut (sekin) tietää joka tapauksessa mun mielipiteen asiasta. Itsellä 4v 2v ja nyt tammikuussa syntyy vauva ja kaikki ollaan kotona.

Toisen syntyessä oli alkuun rankkaa, kun esikoinen oli niin vilkas, mutta selvittiin ja nyt veikkaan että on helpompaa kun noi kaksi hulivilia voi kyllä viihdyttää toisiaan jos mä imetän tms.

Mun pointti on ainakin se että jos huomaa ettei mielenterveys kestä 2 lasta kotona, niin ei tekisi niitä sitten ainakaan enempää päiväkotien kasvatettaviksi.

Vierailija:

Lainaus:

hirveästi haittaa jäädä yksinhuoltajaksi, kun on jo turvaverkko, talous kunnossa ja lapset tehtynä ja tasapainoisia. Ja itse aikuinen ja täyspäinen.

Minä ainakin pärjäisin milloin vain ilman päiväkotiakin, koska me ollaan velattomia, minä hyvätuloinen ja voin palkata siivoojan ja kotiin hoitoapua. Ja mies on hyvätuloinen, joten elatusmaksutkin olisivat hyvät.

Skitsoimmat tuntemani tyypit, huumeita ja ryhmäseksiä harrastavat teinit, oli kaikki ns. parempien perheiden lapsia... siis kun itse olin nuorempi, en mä enää teinien kanssa hengaa.

ja että esikoiselle tekee hyvää saada ikäistänsä seuraa, kun joku kysyy esikoiseni päiväkodissa olemisesta vaikka itse olen kotona. Esikoinen on 2 v 4 kk, vauva 2½ kk.

Todellisuudessa sairastuin masennukseen jo raskausaikana, syön mielialalääkettä päivittäin ja käyn kerran viikossa terapiassa. En vain kerro siitä lapseni hoitokaverien vanhemmille, se on henkilökohtainen asia jota en halua koko kylälle toitottaa. Jaksan aina hymyillä toisten lasten vanhemmille, vaikka en terve vielä olekaan.

Vierailija:

Lainaus:

ollessani itse vauvan kanssa kotona. Ja tämä hoiton vienti lähtee todellakin lapsen parhaasta.

Ei kannata arvostella ennen kuin tuntee toisen tilanteen kokonaan.

kenen kanssa niitä lapsia vääntää! Onko miehestä isäksi? Kuka tervepäinen mies esimerkiksi jättää raskaana olevan vaimonsa tai pienet lapsensa. Ei kukaan. Varmaan merkit moisesta on kyllä ollut aiemminkin nähtävissä - jos ne haluaa nähdä.

Lapset EIVÄT OLE paljon isällään. Vauva ei ole isänsä luona edes käynyt, esikoinenkin vain muutaman kerran. Isä käy meillä kotona katsomassa lapsia = leikkii esikoisen kanssa ja pitää vauvaa sylissä sillä aikaa kun käyn lähikaupassa tai vaikka saunassa...

Sinulla on mies, matkatöissä tai ei, hän on ainakin henkisenä tukena vaikka ei olisikaan aina läsnä. Sinua ei jätetty raskausaikana, etkä sinä ainakaan ole maininnut mitään masennuksestasi. Eli tilanteemme eivät ole verrattavissa.

Vierailija:

Lainaus:

ja silti et jaksa. Sitten olet mielestäni laiska. Minulla on kaksi lasta pienellä ikäerolla, kuopus on sairas, mies matkatöissä ja hoidan kotona lapset 3- ja 5-vuotiaiksi.

Ne välttäisi, jos oltaisiin valmiita tekemään töitä liiton eteen. Ja ne välttyisi myös, jos lastenhankintaa oikeasti harkittaisiin kunnolla ennakkoon ja pohdittaisiin yhdessä esimerkiksi perheen arvot. Ei se ole mitään viisastelua vaan elämän tosiasioita.

Jos hankkii lapsia ihan holtitta ja keskenkasvuisena, tulee enemmän ongelmia kuin jos on harkitseva ja aikuinen. Fakta.

Mielestäni sinä vaikutat fiksulta ihmiseltä, kun et ota paskaa miestä takaisin vain siksi että se haluaa.

Nuo viisastelijat pitäköön suunsa kiinni. Olisihan se hienoa jos olisi kristallipallo josta ennustaa tulevaa, mutta semmoista ei vaan ole, paitsi tietty täydellisillä av-mammoilla.

Kaikkein vittumaisimmat akat muuten on aina niitä jotka on saaneet ekan lapsen päälle kolmekymppisinä ja hokevat joka lauseessa miten aikuisia ja kypsiä he on. Joo, niin kypsiä että mies vaihtaa pian nuorempaan.

Vierailija:

Lainaus:

Valitettavasti siitä ei ole mitään hyötyä, ellet sitten ole keksinyt keinoa millä aikaa saisi käännettyä takaisinpäin?

Ei, en kuvitellut että mies, jonka kanssa olin seurustellut 21-vuotiaasta ja jonka kanssa olin ollut naimisissa 25-vuotiaasta, jättäisi minut kun en suostu tekemään aborttia. Ei uskonut kukaan muukaan: ei hänen siskonsa, eivät yhteiset ystävämme, eivät appivanhempani...

Esikoisen hankimme yhteisestä tahdosta, ja aloite ehkäisyn pois jättämiseen tuli mieheltä.

En tiedä mikä miehelle tuli, kolmenkympin kriisi kai, tai burn out liian kovan työtahdin vuoksi, mutta otti todella raskaasti vahinkoraskauden. Uskon, että shokki olisi ollut pienempi ja miehen olisi ollut helpompi hyväksyä ajatus uudesta lapsesta, jos olisimme " ehkäisseet" esimerkiksi keskeytettyä yhdyntää käyttämällä. Mutta ehkäisyneuvolassa meille vakuutettiin kierukan olevan lähes satavarma ehkäisykeino, varmempi kuin pillerit, ja me hölmöt uskoimme koska lääkäri sanoi noin meille.

Ja lapsiaan mies siis ei ole hylännyt, vaan tapaa heitä säännöllisesti.

Vierailija:

Lainaus:

kenen kanssa niitä lapsia vääntää! Onko miehestä isäksi? Kuka tervepäinen mies esimerkiksi jättää raskaana olevan vaimonsa tai pienet lapsensa. Ei kukaan. Varmaan merkit moisesta on kyllä ollut aiemminkin nähtävissä - jos ne haluaa nähdä.

Vierailija:

Lainaus:

sillä asumme paikassa jossa ei ole lähistöllä muita lapsia eikä leikkipaikkoja. Lähimpään puistoon on matkaa 9 km ja tarhaan 900 m. Joten tästä syystä käy vanhempi lapsemme " leikkimässä" tarhassa. Hän pitää myös vapaapäiviä ja hoidossa olo aika on n. 9.30-14.30 (siinä välissä 2 tunnin päiväunet). Maksamme täyttä hoitomaksua.

Lapsemme myös tykkää olla hoidossa, siellä on pieni ryhmä ja ihanat hoitajat =)

En koe yhtään huonoa omaatuntoa että lapsemme on hoidossa kun hoidan pienempää lasta kotona, sillä mieheni on todella paljon pois kotoa joten hoidan kaikki " juoksevat asiat" .

Enkä halua kuulla että vien paikan joltain toiselta (joka sitä tarvitsee enemmän), koska laissa on näin määritelty. Ei ole minun vikani jos kunta ei järjestä tarpeeksi hoitopaikkoja kaikille niitä tarvitseville, vaan että olemassa oelvista paikoista pitää " tapella" .

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat