Vierailija

Minä olen käyttänyt vuoden ja en voi ymmärtää miten olen joskus voinut käyttää siteitä tai tamponeita. Kuppi on loistava juttu! :)

Sivut

Kommentit (69)

Nyt kuopuksen jälkeen kuukautiset vain ovat välillä niin järkyn runsaat, että vaikka kuppia tyhjentää muutaman tunnin välein, välillä tulee silti sellaisia valahduksia että kuppi täyttyy ja alkaa falskata jo tunninkin päästä edellisestä tyhjennyksestä :o/ En ymmärrä miksi kuukautiset ovat niin muuttuneet, ei koskaan ennen ole ollut tällaista.

Itse rakastan kuppia etenkin yökäytössä, sillä minäkin nukuin todella huonosti pelkän siteen kanssa. Aina valui ohi ja muutenkin tunsin inhottavia veren valahduksia. Nyt on kuiva olo koko yön. Aamulla tulee tosin ensimmäisinä päivinä kiire vessaan, kuppi täyttyy aika äkkiä kun nousen ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja olen todella tyytyväinen. Kuukautiset voi lähes unohtaa. Ei sitä inhottavaa valumisen tunnetta, jolloin alkaa epäillä, että tuliko yli...

Yhtään emätintulehdusta ei ole ollut. Puhdasta vertahan se on. Tamponikin on vähän eri asia.

En vaan tiedä tuosta merkistä, että mikä olisi paras? Ja jos minulla on lievää kumiallergiaa niin minun varmaankin pitää ostaa silikoninen kuppi? Täh? En siis tosiaan tiedä. Helpatkaa hiukan.. ;)

Silloin se mulla menee näppärästi, muuten tuntuu hieman hankalalta. Oletko neitsyt, onhan se kuitenkin paljon pienempi kuin miehen... Niitä on muuten eri kokoja olemassa, Lunette taitaa olla isoimmasta päästä.

kuukautisista paljon mukavammat. En keksi yhtään huonoa puolta sen jälkeen kun sitä opin käyttämään. Pari ensimmäistä kuukautta meni vähän harjoitellessa, mutta ei silloinkaan ollut edes ohivuotoja. :)

3 ekaa kiertoa meni harjoitellessa, ensimmäiset kotona tyhjennystä ja asennusta harjoitellessa ja sitten pikkuhiljaa siteen turvin töihinkin. 4 kierto meni ilman siteitä ja sen jälkeen niitä ei ole tarvinnut.

Ihmettelen kun jotkut ihmettelee tuota epähygieenisyys juttua, ajattelee kuitenkin, että kupissa se veri on tosi pieneen alueeseen kontaktissa, emättimeen (siis sinne reunoille) ja ulkosynnyttimiin ei veri ole kosketuksissa lainkaan kun taas siteessä se veri makaa oikein siinä värkillä ja tampooni on suoraan vasten emättimen seinää.

Jos ja kun kupin tyhjentää oikein niin ulkopuolelle ei erityisiä likoja edes hirveämmin jää ja se on kuitenkin sitä samaa tavaraa mitä tamppooni ja side pitää noita alueita vasten jatkuvasti.

Siis sen tunteen, kun verta valuu reilumpana satsina sisältä siteeseen. Olin ihan tarpeeksi raato heräilemään vauvan huuteluihin, ja herääminen sen lisäksi vielä omiin menkkoihin alkoi ottaa liikaa kupoliin. Kupin kanssa tuota(kaan) ongelmaa ei tosiaan ole, loistokapistus.

kuukautiset käyttänyt ja olin aivan onnesta soikea!Aivan kuin ei olisi kuukautisia ollenkaan. Luin kaikki ohjeet tarkasti ja toimin niiden mukaan ja hyvin sujui. Ensimmäisellä poisottokerralla kyllä meinas paniikki iskeä niinkuin ohjeissakin varoitettiin. Rentouduin ja rauhoituin ja hyvin sujui lopulta. Voi kun olisin tiennyt kupin olemassa olosta jo vuosia sitten!!!!

Vielä en ole päässyt tositoimissa testaamaan, mutta olen " kuivaharjoitellut" , jottei sitten olisi ongelmia laiton ja poisoton kanssa kun ne menkat sitten alkavat. Vähän hidasta ja hankalaa vielä toistaiseksi laitto ja poistaminen, mutta hyvältä vaikuttaa. Apteekista ostin oman Divani, pienempää kokoa, hinta rapiat 25 euroa. Tamponien kanssa tuppaa ainakin mulla tulemaan niitä ohivuotoja eikä se naru jalkovälissä ole kauhean esteettinen. Täytyy myös myöntää, että suuseksimahdollisuus (ilman verta, jotkut miehet eivät kuulemma edes verestä säikähdä) kuukautisten aikana oli myös yksi syy ostopäätökseen. :)

Ongelmana on kertakäyttösiteistä tuleva ihottuma ja ihoärsytys, joka just ja just ehtii parantua aina ennen seuraavia menkkoja -ja sit taas mennään. Toivottavasti kestot tuo avun tähän ongelmaan, mutta jos ei, niin en epäröi kokeilla kuukuppia.

kanssa kuin aiemmin tamponien kanssa touhutessa. Kuppia tarvitsee tyhjentää tosi harvoin ja tulehduksia ei ole tullut. Enemmän kuin tyytyväinen voin olla. Kannattaa kokeilla ilman ennakkoluuloja!!!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat