Vierailija

Seuraavanlainen epävarma työkuvio ja toivottu raskaus:

Aloitan ensi viikolla uudessa työssä, jossa olen ekat 4-6kk rekryfirman kautta töissä. Tämän jälkeen työ vakinaistetaan ja siirryn itse työnantajan listoille.

Se mikä tekee epävarmaksi oloni on se, että mitä jos tulen raskaaksi ennen kuin työ vakinaistetaan ja siirryn työnantajan riveihin, ja olenkin silloin näkyvästi raskaana? Voidaanko työ jättää vakinaistamatta? Jos siitä ei heti alussa tehdä sopimusta mustaa valkoisella...

Kommentit (7)

et siis ole vielä raskaana? olen itse 5kuulla raskaana, normaalipainoinen eikä raskauteni edes näy ..riippuu ihmisestä, mut yleensä kun odottaa ensimmäistä kertaa niin saattaa kestää kauan et raskaus rupeaa näkymään. aloitin itsekin työt juuri vko sitten, tosin työ kestää joulukuun alkuun mutta pomo ei tiedä raskaudestani ja en edes aio sanoa. olen myös vuokrafirman kautta, saattaisivat vielä pelästyä ja pistää pihalle. kun raskaus alkaa näkyä niin peitän sen vaatteilla.

Eli ihan huoletta voit aloittaa työsi. varmasti ehdit saada työsi vakituiseksi ennen kun tarvitsee kertoa tai raskaus alkaa näkyä.

Onnea uudesta työstä =)!

Ja tuolla kuviolla ei tarvitse edes mitään selitystä, kuten normaali koeaikapurussa.

Niin ja mikäli sen vuokrakokeilun jälkeen tehdään vakinainen sopimus samaan työhön, mitä teet vuokratyöläisenä ei sulle voida laittaa koeaikaa. Tai jos laitetaan, niin voitat oikeusjutun, jos sut irtisanotaan koeajan perusteella. Kodeaikaa ei nimittäin voida asettaa henkilölle, jonka työtaito ja henk. koht. ominaisuudet on ennalta tiedossa. Itse esim. juuri palkkasin työntekijän, joka ollut firmassa, samassa tehtävässä aiemminkin, oli vain pari kk poissa välillä enkä tästä syystä voi laittaa hänelle koeaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

työnantajalle ei tarvitse kertoa eikä kannatakkaan ennen kuin on pakko..se taisi olla vasta 1-2 kk ennen laskettua aikaa..

varovainen pitää vain olla puheissaan,ilouutista kun haluaisi hehkuttaa koko maailmalle :D

ja tosiaan vaatteilla pystyy huijaa pitkälle..luulin alussa kun sain tietää raskaudestani et ei mene kun pari kk niin olisi jo hillitön vatsa. heh =)

tuttavallani vatsa tuli esiin vatsa 8kuulla, niin yksilöllistä..

toivottavasti tämä nyt hieman auttoi

*hali

Haluasin kovasti jo aloittaa vauvapuuhat, enkä odotella ja hyppiä työn mukaan. Olen odotellut opiskelun loppuun, olen odotellut yhden määräaikaisen työsuhteen yli jne...alkaa ketuttaa ainainen odottelu, ei voi elää elämää sen mukaan miltä tuntuisi!

Jos vaikka lokakuussa tulisin raskaaksi (loka-marraskuun vaihteessa) niin silloin kuin työni viimeistään vakinaistettaisiin, eli maaliskuun alussa, niin olisin jo neljännellä kuulla.

Pelkoni on se, ettei työtä vakinaistettaisikaan tai saisin kenkää tms. sen vuoksi, että olen raskaana. Kuulostaa ettei voisi olla laillisesti edes mahdollista, mutta silti tällaista joudun pohtimaan!

Tukea tarvitsen!

Ap

.. ja varmasti jättävätkin, jos tietävät raskaudesta.

Kokemuksesta, mä suosittelen olemaan avoin. Jos olet silloin raskaana (rv 13 jälkeen), kun vakinaistaminen tapahtuu niin voit rehellisesti kertoa, että olet raskaana. Sitten voit sanoa, että raskautta on suunniteltu jo pitkään, ja vihdoin oli sen aika että tärppäsi. Näin kenellekään ei jää asiasta niin paha mieli. Pitävät sinut, jos olet hyvä muuten, jos et niin saattavat laittaa pois, Koska menet sisään ensin rekryfirman kautta, voivat hyvin jättää vakinaistamatta -- muuten tuo olisi vähän kyseenalaista.

t. Paljon rekrytoiva, hallintojohtaja.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat