Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Pitkästä ,pitkästä aikaa ajattelin huhuilla kaikkia vanhoja "tuttuja" kertomaan kuulumisianne!

Moni meistä varmaankin aloittanut työelämässä, pikku-maatuskat aloittaneet päivähoidossa, osalla ehkä uusia perheenjäseniä tullut/tulossa jne..Lyhyesti ja ytimekkäästi siis, mitä teille kuuluu?

Meidän elo jatkunut suht samanlaisena Milon kanssa, eli saan jatkaa edelleenkin osa-aikaisena duunarina, ja Milo jatkaa kotihoidossa. Tosin kerho-ura aukeaa tällä viikolla ja puistossa käydään aikasta usein, ettei poika ihan mökkiydy mamman kannsa.. Isommilla lapsilla enemmän ollut muutoksia, kun kolmonen aloitti ylä-asteen ja kakkonen siirtyi lukioon, josta ykkönen kirjoittaa ensi keväänä vikatkin aineensa..

Milo kovasti haluaisi kanssa jo mennä kouluun, ja muutenkin kaikki isompien hommat on enemmän mieleen, kuin pienempien leikit. Puhuu kuin Ruuneperi, joten turhaan jossain vaiheessa mietiskelin onko puheen kehitys hidastunutta tai jotain.. Nolottaa tunnustaa, että vaipoissa edelleen, ja kun kysyn Poitsulta, koska luovut vaipoista ja meet potalle, niin vastaa"viittoitta"! Joten eihän tässä enää ku 12 vuotta ootettavaa, hah! Pysyy kyllä aika hyvin kuivana ilman vaippaa, mutta köntsät tekee vain vaippaan ja silloinkin kaivautuu jonnekin jemmaan hiljaa hommaa työstämään..

Alanpa nyt huutelemaan: Pähkis, Romi, Napiaiset, Silja, K@tju, Kervinen, ulkomaansistersit Bonnie ja BabyTalk, Mari jne.jne...Suokaa anteeksi, jos ei tää dementikko kaikkia muistanut mainita.. Mutta olisi kyllä ihanan piristävää kuulla, kuinka kelläkin sujuu!

Kaunista syksyä ja kaikkea hyvää kaikille!

T; Truide ja Milo

Sivut

Kommentit (21)

pitäisi olla jo nukkumassa, mutta kun ei uneta yhtään. Johtunee ehkä siitä että tuli otettua päivällä puolentunnin torkut kun esikoinen katseli dvd:tä. Nyt se sitten kostautuu ja aamulla kostautuu vielä enempi kun lapset herää seitsemän aikaan :/

Vaatekoosta : meillä käytössä 98 kokoiset vaatteet. Välikausihaalari on Jonathanin 98 ja on kyllä vielä aika reilu. Useimmat sisävaatteet on kuitenkin ihan sopivan kokoisia tuosta koosta. Kengät on kokoa 25-26.

Neuvola meillä olisi lokakuun loppupuolella ja sitten saa niitä virallisia mittoja. Itse mittailtiin tuossa joku aika sitten ja oli kotimittauksessa n. 96cm pitkä. Painoa on 14 kg.

Vähän jänskättää tuo 3v neuvola, en edes muista mitä siellä tehdään. Neuvola täti vain käski opetella toisen silmän peittämistä näöntarkastusta varten. Se on sitten niin siitä päivästä kiinni miten tuo poika niihin "tehtäviin" suhtautuu. Saattaa olla että menee ihan kivasti tai sitten ei suostu tekemään mitään.

Esikoinen lähtee huomena mummon ja papan kanssa mökille viikonlopuksi. Timi oli siellä toissa viikonloppuna ekaa kertaa. Tosi ihanaa kun ottaavat poikia mukaansa, se on meinaa ihme juttu miten yhden lapsen poissaolo vaikuttaa rauhoittavasti koko porukkaan. On se sitten kuka vaan noista pojista niin ne kaksi kotona olevaa ei edes juurikaan tappele ja riehuminen jää pois kuvioista melkein kokonaan! Voidaan viettää sitten vähän laatuaikaa pienmpien kanssa, tehdä heille kivoja juttuja. Toissa viikonloppuna vietettiin esikoisen ja miehen kanssa laatuaikaa illalla kun Tuomas jo nukkui, pelattiin lautapelejä ja tehtiin poppareita.

Mutta nyt tarttee kyllä lähteä untenmaille tai aamulla ei saa itseään sängystä ylös.

-K@tju

Tulin vielä vastaamaan noihin Truiden kiperiin kysymyksiin. Meillä vaatteet 104cm, kun poitsu on jo 101cm pitkä. Ainakin niin oon mitannut. Syyskengät on nyt 28. Niissä on villasukkavara. Huomenna olis 3v neuvola, joten sit saa tarkempia mittoja. Nyt sanon heipat ja painun pehkuihin!!

Nasu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tulinpahan kertomaan meidänkin kuulumiset. Heti ekaks tosta vaipoista pois pääsemisestä. Mä olin kanssa ajatellut, että ehkä kouluikään asti ollaan vaipoissa, kun Eetu ei tehnyt elettäkään asian suhteen. Mutta n. kuukausi sitten hän ilmoitti, että on pissahätä ja meni kuin aikuiset miehet pöntölle seisaaltaan pissaamaan. Pisu nyt roiskuu vähän minne sattuu mutta suurin osa menee pönttöön. Siitä kaksi päivää myöhemmin tuli myös kakat. Potta jäi siis kokonaan välistä. Tosin yövaippa on vielä. Potta on kyllä sängyn vieressä illalla. Pari kertaa on ennen nukkumaanmenoa sinne tarpeensa tehnyt :)

Muutenkin kuuluu ihan hyvää, vähän on äitiin takertumisvaihe mutta ei paha. Kovasti touhuaa ja puhuu pälättää. Saa kyllä joka päivä nauraa jostain hauskasta jutusta.

Toista lasta ei ole vielä suunnitteilla mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos jossain vaiheessa kuume iskee.

Mukavaa syksyä kaikille ja tulkaahan vielä kuulolle.

T. Nasu ja Eetu 17.10 3v.

Mä olen kans ajatellu usein tulla huhuilemaan mutta se on sitten vaan jäänyt ajattelun tasolle.

Ihanaa kuulla että vielä on muitakin lokapoikia jotka on vaipoissa, mulla alkaa tulla epätoivo tuon meidän isännän kanssa, välillä menee tosi hyvin mutta sit vahinkoja tulee aika paljon ja jos on vaipat niin sinne vaan antaa tulla ihan surutta :(

Meilläkin puhutaan tosi paljon, ainahan tuo poika on papattanut mutta nyt aletaan ymmärtää, tosin vielä tulee jotain mitä en ymmrrä, mutta enemmän olen huolissani noista vaipoista kun puheesta.

Tarhapaikkaa tässä jännätään ja otin yhteyttä tohon lähipäiväkotiin josta johtaja sanoi että meidän asiat käsitellään vasta lokakuussa kun lapset alottaa tammikuussa :( siis vielä jännittys jatkuu. Samaisessa päiväkodissa oli myös lastenhoitajan paikka auki ja mähän olen lastenhoitaja tai lähihoitaja ammatiltani mutta se paikka olis alkanu jo nyt syyskuussa ja toiseks mä niin oletan että lapset pääsee siihen päiväkotiin niin en itse sinne halua silloin töihin. Mulla kyllä on Espoossa paikka mutta etsin vantaalta ihan työmatkojen takia uutta paikkaa.

Kerhoon olisin halunnut Jessen laittaa mutta saamaton kun olen niin jäin nuolemaan näppejä, lupasivat seurata kyllä tilannetta jos joku peruu paikan tai keskeyttää niin voidaan ehkä päästä. Mutta avoimeen päiväkotiin ollaan kumminkin tervetulleita. Olis vaan ollu kiva kokeilla miten Jesse pärjää vieraassa hoidossa ennen tätä tarhauran alkamista, on meinaan niin mamman poika että hyvä jos mummoille haluu mennä hoitoon.

Mitäs muuta, aikamoinen vauhtiville tuo pojan koltiainen on.

T,Silja ja Jesse

Tulin pinoa nostattamaan ja kertomaan meidän kuulumisia.

Ekana, ONNEA kaikille 3 vuotiaille!!!

Meillä vietettiin kekkereitä viime perjantaina, lauantaina oli se virallinen synttäripäivä. Lahjaksi tuli tuutin täydeltä Cars juttuja, meidän poika on siis ihan hulluna kaikkiin Cars juttuihin. Lahjaksi tuli siis aika paljon leluja ja myös vähän vaatetta ja kuoman talvikengät.

Pidettiin alkuillasta lastenkutsut ja illasta tuli sitten sukulaisia.

3v. neuvolassakin käytiin, painoa oli 15kg ja pituutta 96,7cm. Aika kivasti meni neuvolassa, vaikka ujosteli siellä tosi paljon. Ihan kaikkea ei suostunut tekemään, mitä pyydettiin mutta tärkeimmät taidettiin saada tehdyksi (paino, pituus ja näkö). Ekana Timi ei suostunut siellä puhumaan mitään, sitten alkoi jo vähän kuiskailla ja lopussa puhui jo melkein normaalilla äänellä :)

Meillä on nyt tässä joku ihmeen kestolenssu päällä. Kolme viikkoa tässä nyt ollaan kärvistelty ja huomena ajattelin suunnata lääkäriin kahden pienemmän kanssa tarkistuttamaan korvat ja keuhkot.

Ekana tuli esikoiseen yskä, sitten pienin sai hengenahdistuksia ja Timiltä lähti ääni. Sitten oli tässä tasasen räkäistä ja yskäistä meininkiä välillä ja nyt taas on äänet painuksissa kahdella pienemmällä ja kamala räkäinen yskä ja kun ei edes nenät vuoda juurikaan, kaikki valuu tuonne sisällepäin jonnekin.

Timillä oli toissa iltana kuumettakin 38,6 ja näytti että koskee rintaa (keuhkojen kohdalta) toista korvaa valitti. Kuopus on kanssa korvia haronut ja yöt on olleet vähän rikkonaisia ja pientä lämpöä oli hänelläkin toissa illalla. Eilen ja tänään ei sitten taas mitään kummallakaan. Rohina ja yskiminen vaan jatkuu ja lenssu ei meinaa karista meistä sitten millään pois. Itselläni nyt pari päivää ollut kova yskä ja siis tuntuu että kurkku on vereslihalla tästä yskimisestä!

Mutta ehkä tää tästä... nää on näitä "syksyn iloja".

Mutta nyt tarttee suunnata nukkumaan, kellokin jo kamalan paljon taas.

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia taas!!

-K@tju ja poikakolmikko

Karkasi liian aikaisin kun en osaa konetta enään käyttää...

Huvittavaa kun piiiiitkästä aikaa ajattelin eksyä tänne sivustolle katsomaan Truutan tavoin että 'näkyykö tuttuja', niinhän se meidän pino osui silmään, kivakivakiva!

Meillä on alkanut työ ja tarhaelämä ihan ok, nyt toista viikkoa mennään. Kesä meni hujauksessa ja valitettavan huonossa kelissä, eikä tää syksykään näytä kovin kuivalta.

Meidän kohta 3v on ollut koko kesän uhmainen, höpöttää alvariinsa eikä ole sekuntiakaa paikoillaan! Niin vauhdikas on että parisen viikkoa sitten esimerkiksi lähdimme paikkaamaan otsaa ambulanssilla Peijakseen, iso reikä niin että luu näkyi! Tämä meidän 3v käyttää myös vaippoja, ei vaan kertakaikkiaan suostu potalle tai pöntölle...

Tämä tällainen pikainen visiittii sillä kaikki kodin koneet ovat just yhtäaikaa valmiina tyhjennykseen...astianpesukone, pesukone ja kuivuri.

Tosi kivaa lukea teidän kuulumisianne, lisäää...!

Pikaiset kuulumiset Etelä-Pohjanmaalta:

Tyttöset aloittivat puolipäivähoidon perhepäivähoitajalla 2 kk sitten ja on sujunut aivan loistavasti! Vaippoja käyttävät ainoastaan öisin. Höpöttävät aivan mahdottomasti ja laulavat päivät pitkät rytmittäen triangelilla tai rytmikapuloilla. Harrastavat muskarissa käyntiä kerran viikossa. Tällä hetkellä testailevat vanhempien auktoriteettia välillä enemmän välillä vähemmän.

3-v-neuvolamitat 100cm ja 14 kg molemmat, pitkiä siroja tyyppejä, ihan ku mä pienenä.

Musta tuli 2kk sitten opiskelija :D ja töissäkin välillä käyn joten vapaa-ajan ongelmia ei ole!

Näin pikaisesti, alkaa olla kiire kouluun..

Kirpeää loppusyksyä kaikille!

Jännä, "Milla" ja "Mella"

Porukka syö pannaria iltapalaksi, joten kerkiän pikaiset kuulumiset laittaa..

Ekaks pitää sanoa, että kuulosti tosi kivalta K@tjun perheen peli-ilta! Varmaan aivan ihanaa pienelle pojalle, kun saa ihan yksin omia vanhemmat itselleen! Ja toi on kyllä tosi, että kun yksi on joukosta poissa, sen aina huomaa jollain tapaa. Meillä kun vanhin on jo niin omillaan, että on välillä pitempiäkin aikoja tyttöystävänsä luona, niin silti sen poissaolon huomaa!! Vaikkei normistikaan mitään palveluja saa/tarvitse ja on rauhallinen tyytyväinen itsensä, niin huomaa kyllä hänen poissaolonsa, saati sitten jos saa pienemmän pois helmoista, heh! Ja ihanaa tosiaan, kun on isovanhemmat, jotka ovat kiinnostuneita lapsenlapsistaan! Meillä kun anoppi on jo lähes 80, niin en voi harkitakaan häntä Milon seuraan keskenään, ja mun äiti taas on toisinaan niin "kiireinen eläkeläinen", ettei jaksa/halua aatellakaan lapsenvahtihommia:O(.

Syömisasiaa piti "gallupoida"; Kuinkas teidän lokalapset syöpi noin yleensä? Milo on nykyään kuin käärme; syö kerran viikossa ja muun ajan vain näykkii ruokaansa.. Joka päivä söisi makaroonia, muuten just ja just leipää. Meillä on neuvola vasta reilun kuukauden päästä, joten mittoja en tarkemmin tiedä..Maitotuotteita on kans tosi vaikeaa saada tarpeeksi poitsun kurkusta alas, ja kun ostin sille "vitaviinia", niin ei suostukaan syömään sitä:O(..Se oli aikas iso tabu, kun siinä olis ollut sekä D-vit.että kalsium, joten pitänee ostaa vitamiini erikseen ja vaikka kalsium-mehua lisäksi.

Nyt huohottaa taas isommat torikat niskaan, joten se on MORO!

Tulkaahan tytöt kuulolle, ja voikaa hyvin!

Trutti

Auts mitä tapaturmia teille sattunut! Yritin tässä pohtia, onko meillä ollut jotain vastaavaa, mutta ei tuu heti mieleen..Yhen kerran kyllä Milo kyllä siskoaan satutti, kun neiti oli nostamassa Miloa syliin, niin jätkä heilautti päätään niin, että kopsahti täysiä neidin leukaan ja sattui tosi paljon..Hammaslääkärissä piti käydä, kun alahampaat tuli kipeäksi, mutta toistaiseksi on pysyneet suussa:O).

BB:a tullu kans seurattua, ja inhokit vaihtuu usein ja suosikit myös. Sinänsä ihan hyvä, kun Marko lähti ja samoin tykkäsin, että Risto pistettiin pihalle..Nikoa en oikeen jaksa kattella, kun on niiiiiiiiiiiin dramaattinen. Ehkä Tero on ihan jees ja Mariannekin vaikuttaa aikas miellyttävältä..ehkä. Katellaan kuin mieli muuttuu homman edetessä.

Mulla edelleen kurkussa joku takiaispallo, mutta eipä nouse kuume tai olo huonone muutenkaan niin paljon, että oikeesti tuntisin itseni sänkypotilaaksi. Tässäpä voin lepäillä taas torstaihin asti, kun pitkä vapaa.

Kävin ostamassa Milolle parit college-housut ja pari paitaa, kun tuntuu että kaikki kuteet jäänyt taas pieniksi..Ihan kuin Jumbossa ois joka ikisessä kaupassa ollut loppu 98-senttiset housut!!Pienempää ja suurempaa kyllä löytyi, mutta just tota kokoa oli vaan Seppälän parissa pökässä. Minkäs kokosta kudetta teidän lokalaiset käyttää? Entäpä kengän nro? Meillä kengässä vaihtelee 25-27 välillä mallista riippuen, ja ulkopuvut on 98, joskin moni malli hilppasen roikkuu päällä siinäkin koossa. Talveksi ostinkin jo viime keväänä Reimatecin haalarin ale-alesta ja rukkasetkin samaa kuosia.Hyvä niin, sillä nyt on taas talous sen verta kuralla, ettei pahemmin pukuja ostella.

Lähenpä tästä kurlaamaan kurkkuani, että raakkuminen lakkaisi ja tulisi taas vanha helisevä kaino ääneni oikeuksiinsa!

Aurinkoa syksyisiin päiviin ja kuulumisia kertomaan, pliis!!!

Truttis

Neuvolassa käytiin ja pituutta oli 102,5cm ja painoa 17,5kg. Täti sanoi, että pojasta saattaa tulla isona 190cm. No sen näkee sitten.

T. Nasu ja päikyillä oleva hongankolistaja

Jos vaikka muitakin eksyisi tänne ja hokaisi meidät!

Kauheen noloa, etten listassani Nasua ja Eetua maininnut*Pyytelee nolona anteeksi*..Ihanaa kuulla teistäkin, kuten myös Siljasta, jonka nimimerkkiä ehdinkin ekaksi ihmetellä, ennekuin pääsin viestin loppuun! Teilläkin Ella täytti jo vuoden, Onnentoivotus pikkuneidille! On ollut varmaan mielenkiintoinen vuosi, kun saanut taas seurata vauvan kehittymistä ihan ihmiseksi:O). Kuinkas olet jaksellut kahden penskan kanssa? Ja jokos se ukkokultakin on valaistunut lasten kanssa oleiluun?

Asutteko edelleen samassa asunnossa, kun välissä sitä asuntokuumetta podit?

Nasun Eetun kuivaksi tulohan sujuu samalla rakettimaisella tyylillä kuin K@tjun Timillä! Kun hokaa sen homman, niin se on siinä sit..Meillä ollaan sitten hittaita hämäläisiä tai jotain..No, onhan nuo viisi muutakin kuivaksi oppineet ennen koulua, joten toivossa on hyvä elää.. Ei vainen, kyllä meillä on joka taapero ollut ees päiväkuiva 3-vuotispäivänään, joten nyt taitaa tulla vaipattelun enkka! Kahtellaan.

Mutta,mutta..piti vain nostella pinoa ja huhuilla edelleen, joten MOIKAT!

Trutti

Yritän vielä piskuisen pinoa nostaa, josko kukaan enää viitsii vanhoja muistella:O).

Tikulla silmään, jos ei viitsitä..

Tulkaa maatuskat takaisin ja olkaa niinkuin ennenkin (tai jos ees pikkasen kävisitte moikkaamassa)!!!

Iloista viikonloppua, ja ensi viikollahan alkaakin meidän kuukausi, joten sen kunniaksi 3-vuotispino pystyyn!!!!

Truide

Huh, miten hurjalta kuulosti Romin tapaturma, tai siis pojan! Ilmeisesti selvisitte kuitenkin lähes säikähdyksellä, ettei aivotärähdystä tmv.tullut. (Höh, luin tuon viestin jo pari päivää sitten, ja nyt tuli uskon puute, että olikohan se haava ees päässä..). Ja kiva saada vähän "vertaistukea" taas tuossa vaippa-hommassa, kun tuntuu niin kaukaiselta, että tuo yksi niistä luopuisi. Taas äsken pyysi, että hälle pitää tehdä pesä(=maja), ja sitten sieltä hetken päästä ilmoitti, että "tein kakan"!

Mulla pukkaa kovasti flunssa päälle ja nyt kun alkoi neljän päivän vapaa, niin tunnollisena työläisenä, sairastan flunssani tietysti vapaapäivilläni.

Oomme lähdössä Tukholman-risteilylle ens lauantaina, ja tosi mukava päästä vähän taas kotinurkista pois, kuhan ei vain mikään hirmumyrsky iske.

Nyt kun taas alkoi Bb, jota kukaan ei tietenkään ole yhtään seurannut, niin onko teillä voittajasuosikkia tai inhokkia jo löytynyt?

Huhuu, huhuu..tää huuhkaja huhuilee :D

Hauskat viikonlopun jatkot!

T

:D Hakkasin tossa taas sohvaa kun jännitti niin kovasti häätöäänestys, kyllä mä olin Cheryllin puolella ja onneks sai jäädä taloon, se vaan jotenkin tuo sinne mun mielestä enemmän toimintaa kun marko, eli kai se on yks mun suosikki ja Niko myös jotenkin niin näkyviä persoonia. Mariannasta en tykkää. Marianne taas on myös jotenkin sulonen.

Me asustellaan edelleen saman katon alla, ei vaan löydy sitä oikeeta, onneks ei anettu tätä myyntiin vaikka nyt pelottaa et saadaanko edes sitä hintaa tästä mikä on itte maksettu, pitäis vaan myydä nyt alta pois ja keksiä joku muu asumis muoto siihen asti kun löydetään se unelma asunto.

Mies on vähän laiskan letkee edelleen olemaan lasten kanssa mutta olen huomannu että kyllä se on lasten kanssa kun mä vaan päätän että lähden nyt omille asioille. Toisaalta haluisin että ottais vastuuta myös silloin kun olen kotona.

Mä olen jo luovuttanu ton pottailun kanssa, oikeesti nykyään jätkä ihan suruutta kakkii vaippaan, tekis mieli itkee, aikasemmin se kakka tuli useinmiten pottaan mutta siinäkin tullu takapakkia, en tajuu. Neuvolassa sanoi että voi liittyä jotenkin tohon äiti riippuvuuteen mutta ei siitä sen enempää puhuttu joten en tajunnu koko asiaa.

Mulla kans pukkas flunssan :( ensin kurkkukipu torstaina ja perjantaina alko flunssa, lapset on satunnaisesti aivastellu viikonloppuna ja nyt iltasella Ella oli aika itkunen ja mittasin sitten kuumeen niin 38.5, tästä se sitten alkaa ja tervettä päivää ei sitten ihan heti tule :( Ehdittiin me pari kertaa käymään avoimessa päiväkodissa, tosin en ollenkaan ajatellu että mä olisin se joka tartuttaa muut. Mulla perjantaina oli lonkkakin tosi kipee hyvä että kävellä pystyin ja lauantaina alko selkää jomottaa ja se jatkuu vieläkin mutta jalka onneks parempi, ei mulla vissiin kuumetta ole, mitä sitä mittailemaan kun ei tässä mitään sairaslomaa kumminkaan saan toivottavasti tuo selkä paranee flunssan myötä ettei vaan ole jotain muuta.

Noh kai tässä pitää pikkuhiljaa mennä nukkumaan että jaksaa taas huomenna jotain tehä lasten kanssa, ei varmaan avoimeen päästä.

T.Silja

Joops on tosiaan ollu mahtavaa seurata uutta ihmisalkua, joka jo mennä viipottaa niin kovaa. Jessen kanssa niillä on jo yheteiset jutut ja viihtyy yhdessä, tosin välillä kun Jesselllä olis niin hyvä leikki niin säälittää kun Ella menee ja sotkee sen, Jesse on kyl nykyään tajunnu että keittiön pöydällä saa rauhassa leikkiä. :D :D :D

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat