Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Täällä on monessa viestissä kävijöitä etelä-Suomesta, mutta onko ketään Lapin läänistä? Tai kotoisin Lapista.

Äiti & poika 8/06

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä myös yksi lappilainen lisää! Alun perin olen kotosin Sodankylästä, nyt asustellaan Kemissä, siis edelleenkin Lapin läänissä :) Muuallakin on tullu pyörähettyä asumassa, kuitenki veri vetää pohjosemmas!

Meillähän onkin sitten sama asuinkaupunki :)

Itsekkin olen käynyt asumassa Jyväskylässä, tosin koulun perässä, mutta nykyisen miehen, yksinäisyyden ja ystävien takia vauhdoin koulun Rovaniemelle ja koulun jälkeen takas synnyinseudulle. Ei sitä varmaan osaisi lähteä pois täältä pysyvästi.

Eli täällä myös yksi lappilainen. Kemissä olen syntyny ja Torniossa kasvanu. Etelässä kävin miehen kanssa muutaman vuoden asustelemassa ja opiskelemassa. Reilu vuosi sitten tuli ikävä ja muutettiin takas Tornioon. Meillä on kaksi poikaa 1v10kk ja vajaa 4vk.

...meitä näyttää löytyvän :) taidan olla ainakin tällä hetkellä kaikista kauimpana...

Vois vaihtaa kuulumisia ym, vaikka lapset onkin eri ikäisiä :)

-Ivalon tontut

eli kotosin lapinläänistä, mutta kävin 9,5vuotta kokeilemassa asumista pääkaupunkiseudulla.

Poika syntyi 05/06 ja muutettiin nyt 12/06 Sodankylään =)

Täällä on hyvä ja rauhallinen lapsen kanssa asustaa :)

Kunhan päästään vielä tutustumaan ihmisiin, ettei tartte päiviä aina kahestaan viettää...

joo, meillä torstaina eka neuvola täällä ja ajattelin siellä kysyä mitä täällä järjestetään. Seurakunnan toimesta on ainaki jonkulaista kerhoa, mutta ku minua ei niin suuresti tuo virsien veisuu kiinnosta. Tietty esitteessä mainittiin, että kerho alkaa joka kerta 5min kirkkohetkellä, joten eiköhän sen 5min kestäis, jos muuten ei sit sen enempää uskonnollista juttua ole.

Tuo työasia tietysti on yks ongelma täällä, mutta mie haluaisinki jäähä ainaki aluksi kotia hoitamaan poikaa, joka siis nyt täyttää 8kk. Eli kokeilen nyt helmikuun alusta, kun vanhempainvapaa loppuu jäähä liitonpäivärahalle, joka huomattavasti suurempi kuin pelkkä kotihoidontuki, mutta jos heti alkavat johonki töihin pistämään, niin sitten ei auta kun jäähä sille tuelle. Katsotaan nyt miten menee. Mies kuitenki vakivirassa täällä ja asuinkustannukset hieman pienemmät kuin pääkaupunkiseudulla, joten eiköhän silläkin juuri ja juuri pärjäisi.

L&V

Mie luulen, että meitä on täälä usiampiaki lappilaisia palstoilla pyörimässä, mutta enempi lukemassa ku kirjottelemassa :) Mieki rekisteröidyin vasta ihan hiljattain, olen kyllä aika usiasti käyny aiemmin lueskelemassa :) Ja tosiaan lukion jälkeen lähin mieki opiskelujen takia etelämmäs ja sitte ollaanki muutettu miehen kans molempien opintojen takia Kemiin, ku halutti muuttaa pohjosemmas ja jatkettiin opintoja. Nyt meillä on n.2,5 kk ikänen tytöntyllerö ja Kemissä ollaan asuttu reilut 4 v. Sodankylään muutettais takasin jos sielä ois takuuvarmasti molemmille töitä :) Olen mie ajatellu, että viimistään eläkkeellä ollessa takasin muutetaan! Kyllä nytki tulee tietenki jonku verran käytyä, ku mummola ja sukulaiset on sielä. Ja sie, joka asut nyt Sodankylässä, rohkiasti kylälle ja ottamaan selvää, onko jotaki toimintaa! Neuvolassa osaavat varmaan neuvoa ethen päin! Ja jos mahollista, niin mukaan johonki harrastustoimintaan, luulis löytyvän uusia tuttuja. Toivottavasti viihyttä Sodiksessa! :)

...tai oikeastaan Keväjärvellä, joka on pikkuinen kylä Ivalosta n. 10km itään, että aika lähellä itäistä naapuria ollaan :)

Meillä kans 1 poitsu, täytti juuri vuoden 5.1. :)

-Tiia ja Joona

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat