Seuraa 

Meidän esikoispoikamme on viimeisen viikon aikana muuttunut tyytyväisestä köllöttelijästä itkeskeleväksi pikkuiseksi ja tämä äiti alkaa olla hiukan hermona. Päiväunia ei nukuta kuin maksimissaan 30 minuuttia ja sitten herätään ilmeisesti vatsakipuihin tai johonkin muuhun kipuun eikä nukahdeta uudelleen vaikka ollaan aivan rättiväsyneitä ja uupuneita.

Pojalla on myös kasvot täynnä punaista laikkua ja muutaman viikon aikana nuo laikut ovat lähteneet leviämään myös muualle kehoon: kaulassa, käsivarsissa ja tänään huomasin laikun myös niskassa. Poika raastaa kasvojaan ja varsinkin korviaan kun herää kipuiluun päiväunilta. En tiedä, sattuuko häntä korviin vai kutiaako kasvot vai kuuluuko kasvojen nyppiminen ja sormien tunkeminen silmiin vain tähän kehitysvaiheeseen.

Poika myös kuolaa aivan sikana ja syö nyrkkiään niin että tuntuu että koko käsi uppoaa suuhun maiskutuksen saattelemana. Siitä olen meinannut josko ikeniä jo kutittelee/ sattuu. Myös tuttipullolta röyhimään nostaminen on aivan tuskaa, kun poika huutaa ja karjuu. Hiljenee vasta kun nyrkki löytää suuhun.

Poika on syntymästään alkaen syönyt Nan-korviketta ja ollut aina kova pulauttelemaan. Nyt on pulautukset hiukan vähentyneet kun olen vähentänyt kerta-annoksen 120 milliin. Tänään kuitenkin lensi osa tuosta 120 ml:stäkin kaaressa ulos.

Suurimman osan ajasta poika on tyytyväinen, hymyileväinen ja juttelevainen, mutta nukkuminen on aivan mahdotonta ja tuosta naaman suoranaisesta repimisestä olen enemmän kuin huolissani: poika näyttää siltä kuin kissa olisi käynyt raapimassa.

Ajatuksia kaipaisin siis siitä, että voiko jo tämän ikäiselle olla tulossa hampaita ja tuo unilta herääminen johtua ikenien kipuilusta? Vai pitäisikö mennä lasten allergialääkärille selvittelemään, onko pojalla maitoallergiaa?

Kommentit (3)

Minä veisin lapsen näytille lastenlääkärille.

Muut oireet sopivat ihan hyvin hampaiden tuloon, ja oikeastaan jo pelkästään siihenkin, että vauva on 3 kk. Sillä kohtaa on jonkinlainen murrosvaihe, joka meidän lapsilla on näkynyt juuri tuona nukkumattomuutena, sillä unet ovat vajenneet puoleen tuntiin. Mutta noista iho-oireista olisin hiukan huolissani, en usko että hampaiden tulo aiheuttaisi laikkuja kasvoille tai muuallekaan.

Vallankin kun vauvasi on tuskaisen oloinen, niin veisin hänet mahdollisimman pian lastenlääkärille. Hän pistää sitten eteenpäin allergialääkärille jos näkee siihen aihetta.

Meidän tytöllä huomasin ekan hampaan juuri kun oli täyttänyt 3kk - sitä edelsi aikamoinen vana kuolaa ja nyrkin puremista. Eli hampaita voi tulla noinkin pienille. Kokeile erilaisia puruleluja, myös niitä viilentäviä. Kysy kuitenkin neuvolasta vielä tuosta korvien ja kasvojen raastamisesta ja mahd.allergiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Elikkäs Meillä on 9kk Moniallerginen poika. Oireet alkoivat/pahenivat juurikin 3kk iässä. Uniongelmia meillä ei hirveästi ole ollut, mutta iho oireista alettiin epäilemään. Poika on ollut aina tissimaidolla, mutta n.kuukauden vanhasta ruvettiin kokeilemaan tuttelia n.kerran parissa viikossa joi desin verran. Puolentoista kk:n iässä tuli hormooninäppyjä tosi ärhäkkäänä ja nehän kesti ja kesti ja paheni vaan. Juurikin kolme kk täytettyään iho meni tosi huonoksi, juuri kasvoissa ja sitten tuli myös käsivarsiin ja reisiin.Ja viimeisenä yönä, ennen kuin lähdettiin lääkäriin, oli tullut ihan märkäistä rupea päänahkaan ja kasvoihin.

Menimme yksityiselle lasten allergialääkärille jolla olemme käyneet myös esikoisen kanssa (tuttu ja turvallinen), ja hän sanoi heti poikamme nähtyään että taitaa olla maitoallergiaa.. Tehtiin iho-kokeet, joissa selvisi muna-allergia ja parin viikon päästä lehmänmaito-altistus josta selvä reaktio. Siitä asti olen ollut munattomalla ja maidottomalla imetysdietillä ja iho parani heti!

...Joksikin aikaa... Uudet haasteet alkoi kun poika rupesi kiinteitä syömään 6kk iässä. Nyt on 4 sopivaa ruoka-ainetta ja 7 kokeiltua jotka ei sopineet.Myös 2 eri apteekin korviketta on kokeiltu jotka ei käynyt, kohta kokeillaan kolmatta.. Soijan olen myös karsinut omalta listaltani, ja sekin taas vähensi oireita.

Mutta toivon siis sydämeni pohjasta että olisikin vaan hampaita! Mutta noi iho-oireet kuulostaa kyllä joltain muulta.

Menkää vaan pian jollekkin YKSITYISELLE lastenlääkärille, miel. allergiaan erikoistunut, niin saatte todella nopeasti apua! Ja vaikka vähän maksaakin, niin me ollaan saatu lähes kaikki vakuutuksesta takas! Kunnallisella kestää kaikki niiiin kauan ja me ollaan tuolla yksityisellä aina saatu aika vielä melkein samalle päivälle!

Toiv.tästä oli jotain apua!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat