Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (16)

että televisiosta ja elokuvista tulee entistä enemmän toinen toistaan hirveämpiä juttuja ja kaikki sekopäät saavat niistä vielä loistavampia ideoita toteuttaa sairaita kuvitelmiaan. Tyttölapseni ovat ihan tavallisella kirjastomatkallakin keskellä päivää joutuneet ahdistelun kohteeksi!

Rangaistukset tälläisista rikoksista ovat aivan liian pienet. Jopa omaisuusrikoksista rangaistaan ankarammin. Kaikki lapsiinsekoajat pitäisi viedä saunan taakse ja ampua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

oma itsensä sosiaalisessa paineessa. On kauheaa, jos hän lähtee juttuihin mukaan vain, jotta olisi suositumpi. Toivon voimia jaksaa uida vastavirtaankin, jos oma sydän sinne vetää.

eli kärjistettynä neljätoista vuotiaat tahtovat LV:n laukkuja , Guccin aurinkolaseja jne. jne.

Yhteiskunnan seksualisoituminen, eli yläaste ikäiset puhuvat ja käyttäytyvät seksi asioissa kun " vanhat huorat" . Mikään ei ole surullisempaa, kun 15-vuotias, joka on jo " kokenut kaiken" :( Työssäni kohtaan näitä.

Turkkarissa oli juttu naisten alusvaatemuodista ja siinä ennustettiin, että luomu-ulkonäkö tulee taas ja että erilaiset push upit ei kohta enää ole muodissa.

Se olisi kyllä ihan hyvä käänne.

Voimme olla vain tukena.

Mutta kyllä paras ennaltaehkäisevä keino on olla lapselle hyvä esimerkki.

Lapset oppii toimimaan kuten me teemme, emme kuten me sanomme että pitäisi toimia.

materian ja menestyksen pakkomielle,

ihmisyyden kadottaminen mikä näkyy ihmisten välisenä välinpitämättömyytenä ja kylmyytenä.

Toivoisin että lapseni oppisivat arvostamaan itseään ja muita niin ettei heidän tarvitse hakea hyväksyntää irtoseksin, näennäisen menestyksen tai itsekkyyden avulla.

Meidän nuori vaikuttaa erittäin selväjärkiseltä ja itsetuntokin tuntuu olevan kunnossa. Ainut todellinen uhka liittyy irrottautumiseen erittäin kiinteästä isäsuhteesta - onnistuuko se eli pystyykö tyttö hyväksymään samanikäisen pojan kumppanikseen ja onko poika tasapainoinen ja rakastava vai laiminlyövä.

Lapseni laitoin yksityiseen kouluun ns. " hyvälle alueelle" . Eihän se takaa mitään, mutta lähiökoulumme lapset tuntuvat pummailevan röökiä ostarilla ihan jo 10-vuotiaana ja pussikaljoittelevat puistoissa.

Harrastukset varhaisesta iästä lähtien ovat myös meillä käytetty ennaltaehkäisevä toimenpide. Uskon, että " seura tekee kaltaisekseen" . Siksi yritän tehdä kaikkeni tarjotakseni lapselleni hyvää seuraa.

6

minua huolestuttaa eniten juuri tämä yliseksuaalistuminen ja naisten omanarvontunteen puute. Miten saisin tyttöni ymmärtämään, että hän on sinällään hyvä, kaunis ja täydellinen? Että hänen tarkoituksensa ei ole miellyttää miehiä, olla seksikäs ja valmis?

Ja että jos hän joskus päättää elää parisuhteessa, toivon että hän valitsee puolison joka arvostaa häntä omana itsenään, rakastaa ja kohtelee häntä hyvin. Toisin kuin äitinsä aikoinaan.

Miten kasvattaa lapsesta riittävän luja omille arvoilleen ja riittävän pehmeä nähdäkseen myös muut.

Mitä hyviä käytäntöjä teillä on, jotta hyvä tulevaisuus tapahtuisi omalle lapselle eikä kauhuskenaario?

Sen olen oppinut, että se ei auta, vaikka itse vanhempana olisi käynyt kovat koulut ja oppinut kaiken kantapään kautta. Sen nuoren on tehtävä omat virheensä, itse lyötävä päätä seinään, jos niikseen tulee.

Voi olla tukena, mutta ei voi olla toiselle se " järjen ääni" .

itseään rakastavan naisen tässä naurettavien ulkonäköpaineiden maailmassa. Mulla on yksi 12-vuotias sukulaistyttö, uskovaisesta perheestä. Näin sattumalta vilaukseen siitä, minkälaisia kuvia oli ottanut itsestään. Ilman päätä, sängyllä istumassa viettelevässä asennossa. Lienee selvää, mihin ne kuvat oli tarkoitettu.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat