Seuraa 

Moikka,

Kyselen vähän mielipiteitä kantoliinoista.Haluaisin hankkia sellaisen.Mistä kannattaa ostaa ja millainen?Olen kanniskellut kaksi edellistä lasta rintarepussa ja seurauksena valtava selkäkipu.Olisiko tässä vastaus myös tähän ongelmaan?!

Kommentit (3)

Hei,

huomasin kysymyksesi ja ajattelin kertoa omat kokemukseni. Itse siis ostin Girasol liinan esikoiselleni. Hän viihtyi siinä hyvin. 3kk aikoihin hänellä oli kyllä aika, ettei viihtynyt, kun ei nähnyt äidin ohi ja jaksoi jo hieman kannatella itseään, mutta se meni ohi. Käytämme liinaa vieläkin satunnaisesti (2v5kk), ku sillä on niin helppo kantaa tyttöä lanteilla.

Seuraavaa ajattelin kannella enemmän, mutta käytännön näkee sitten kun hän saapuu luoksemme (rv. 7+6 - vasta).

Niin siis yhteenvetona - paras hankintani!!!

Salmiakki76

Mulla oli kantoliina esikoisen kanssa ja aion käyttää tän toisenkin kanssa. Rintareppukin on, mutta se oli enemmän miehen kamaa, mulla se otti selkään niin kamalasti, ettei tullut mitään. Kannoin esikoista reilun vuoden ikäiseksi, ajoittain sen jälkeenkin (esim. kävelyretkillä, kun väsähti). Koin kyllä liinan erittäin hyväksi, varsinkin, kun se mukautuu niin moneksi ihan pienen lapsen tarpeista isommankin taaperon kantoon. Ja jotenkin turvallisemmaksikin kuin repun, varsinkin pienen kanssa imuroidessa tai ylipäätään kumarrellessa pelkäsin, että lapsi liukuu repusta pois, liinassa lapsi tuntui " istuvan" tukevammin paikallaan.

Mä tein itse liinani (ja annoin jo välillä poiskin, nyt on kangas uuteen odottamassa työstöä), ihan normaalista t-paitatrikoosta 5m pitkä ja noin 50 cm leveä (ehkä vähän turhankin leveä, noin 40cm voisi riittää).

Tämä on siis ns. pitkä liina, niitähän on kaikenlaisia. Halusin pitkän, koska siihen sai vastasyntyneen tuettua tosi hyvin ja ennenkaikkea se tukee selkää ihan eri lailla kuin reppu. Trikoinen siksi, että harrastamme äiti-lapsi -tanssia ja joustavalla liinalla on helpompi liikkua (kuin myös tiskata, imuroida jne.) kuin kudotulla.

(Pettämätön logiikkani: tein itse liinani, kun ajattelin, että miksi maksaa jollekin toiselle työstä, jonka pystyy itse tekemään ja ostoliina tuntui niin kovin kalliilta rahavaroihini nähden. Ja entäs jos en sitten kuitenkaan tykkääkään liinasta, niin halvemmaksi tulisi sittenkin... Ja sitten voin myöhemmin ostaa " oikean" liinan, jos taas se osoittautuu NIIN hyväksi. Sitä ostoliinaa ei ole, ja tätä menoa tuskin tuleekaan...:D Ensimmäisen viikon kannoin esikoista pashminassa, kun en siihen hätään muuta keksinyt, enkä kangaskauppaan jaksanut. Myöhemmin se palveli sitten yliolan liinana.)

Ja pitkällä saa erilaisia sidontoja tilanteen mukaan, toisin kuin esim. olan yli sidottavalla. Se taas on ollut isomman lapsen kanssa helpompi, pukee ja riisuu nopeasti ja lapsen saa siihen istumaan helposti ja pois nopeasti.

Ostoliinoista mulla ei ole kokemusta, joku muu varmaan auttaa siinä.

Ja kannattaa olla ainakin kaksi liinaa, me teemme jonkin verran ex-tempore -reissuja ja liina ei ole se eka, joka tulee mieleen ottaa mukaan autoon. Totesin, että helpompi pitää autossa toista liinaa aina mukana, helpottaa monessa kohtaa. Ja niitä pukluja tulee kuitenkin, niin ei tarvi olla ilman liinaa pesun ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuolta saat kaiken tarpeellisen (ja tarpeettoman) tiedon liinoista.

http://www.kantoliinakanava.fi/

Siellä on esiteltynä kaikki suomessa myynnissä olevat liinat ja on kaikki sidonnat opastettuna jne.

Kaikkein paras liina on ensialkuun trikoinen pitkä liina. Se on miellyttävä käyttää ja antaa sidontavirheet anteeksi paremmin kuin kudottu. Ihan sama mistä ostat, jos suosit suomalaista ostat tietenkin kotimaisen. Jos haluat tietää lisää kysy.

-niisku

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat