Vierailija

.

Sivut

Kommentit (28)

Kaksi vaippaikäistä, yksi nelivotias ja koululaisia liuta. Lisäksi kummatkin vanhemmat käy vuorotellen töissä. Ei kestoilu ole kuin yksi koneellinen pyykkiä lisää päivässä=helppoa, edullista ja ei haisevaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

3v keskimmäisellä on vielä yövaippa, se on kertis.

10kk kuopus päiväkestoilee, yöllä ja töissä ollessani (viikonloppuisin, isä kotona) kertis.

Kestoilu on ekologisempaa kuin kertistely huolimatta kaikista pesuista. Kertiksen valmistamiseen menee tosi paljon mm. öljyä, oliko se jopa 0,5 dl per vaippa. Lisäksi vielä tämä vaippojen maatumattomuus kaatopaikoilla. Kestovaippayhdistyksen sivuilta löytyy tietoa virallisista tutkimuksista, joita asiasta on tehty.

Ja alkuperäiseen kyssäriin: olen käyttänyt kahdella vaippaikäisellä samaan aikaan kestoja, lapsilla ikäeroa 1,5 v.

Lainaus:

Ystäväperheen lapsella kestot ja lapsi haisee ihan pissalle aina.

En halua sitä haittaa omille lapsilleni.

Meillä täyskestoillaan. Pari kertaa matkoilla on laitettu kertavaippa ja isommat sisarukset ovat alkaneet aina silloin valittaa, että vaippa haisee. Ja se onkin totta. Nuo kertavaipat haisevat ihan itsessään. Kestovaipat ei meillä koskaan haise. Kertavaipoissa täytyy olla ties mitä kemikaaleja, jotka ottavat niihin tottumattoman nenään.

Kahden vanhemman kanssa kestoiltu koko ajan, ei kertiksiä siis ollenkaan.

Nyt kun vauva syntyi, niin vauvalla ja keskimmäisellä käytetty ekologisempia kertiksiä kodin ulkopuolella.

Keskimmäisellä ei kotona vaippaa ollenkaan, ja yleensä pysyy ulkonakin kuivana. Yövaippa on kertis molemmilla. Vauvalla kotona muuten aina kestot.

Lainaus:

Entäpä noiden kestojen jatkuva pesu 60-asteen vedellä? Tuskin pelkkä kakin raapaisu pinnasta pois ja lyhyt pesu kylmällä vedellä poistaa hajuja/likaa? Voisko nämä kestoilijatkin palata "ongelman" lähtökohtaan eli lapseen, jolla vaippoja käytetään vielä 3-4 vuotiaanakin. Eli systemaattisesti opettaa pottailuun (ei tarvitse aina vedota, että lapsen tarvitsee kypsyä itse asiaan) jo alle vuoden vanhasta lähtien.Täten vaippavuoret ja niiden pesu vähenisi olennaisesti.

Kai käytät kertakäyttöastioita? Johan niiden astioidenkin tiskaamiseen kuluu mielettömästi energiaa! Ja pahviastiat ovat myös ekologisempia kuin muoviset kertakäyttövaipat.

Kaksi vanhinta kestoiltiin päivisin, reissussa kertikset (ei sentään aina, haisivat niin hirveälle).

Vauva on nyt 7kk, ja olen itse niin väsyksissä ettei olla juuri edes pottailtu, vaikka isommat ovat aloittaneet pottailun vaipanvaihdon yhteydessä viimeistään 5kk iässä.

Osakestoillaan. Öisin kertikset kaikilla lapsilla, mutta päivisin jaksamiseni mukaan koitan suosia kestovaippoja ja koitan vaimentaa ekologisen omatuntoni... Kestovaipoilla kyllä säästää todella paljon rahaa.

Lainaus:

Kaksi vaippaikäistä, yksi nelivotias ja koululaisia liuta. Lisäksi kummatkin vanhemmat käy vuorotellen töissä. Ei kestoilu ole kuin yksi koneellinen pyykkiä lisää päivässä=helppoa, edullista ja ei haisevaa!!!

Entäpä noiden kestojen jatkuva pesu 60-asteen vedellä? Tuskin pelkkä kakin raapaisu pinnasta pois ja lyhyt pesu kylmällä vedellä poistaa hajuja/likaa? Voisko nämä kestoilijatkin palata "ongelman" lähtökohtaan eli lapseen, jolla vaippoja käytetään vielä 3-4 vuotiaanakin. Eli systemaattisesti opettaa pottailuun (ei tarvitse aina vedota, että lapsen tarvitsee kypsyä itse asiaan) jo alle vuoden vanhasta lähtien. Täten vaippavuoret ja niiden pesu vähenisi olennaisesti.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat