Seuraa 

Tässä istun ja surffailen ja tajusin just että on melkeen tunnin supistellut, ja ruoesin kirjotteleen aikoja ylös; noin 10 min välein ja 30 sek kerrallaan.. MUTTA kun ei satu yhtään, tuntuu ikävältä kyllä tuolla alhaalla, mutta vauva on sinne painanut jo melkeen 2 kk ikävästi..Vatsa vetää ihan kovaksi vaan ja paine alhaalla lisääntyy hetkeksi. Ei särje, ei teen mieli hakea ees kauratyynyä, saatikka että olis mitenkään tuskanen olo. Siis mitä ihmettä??

Lounis rv 38+0

Kommentit (5)

mulle opastettiin että vaikka olis kivuttomia niin pitäs soitella synnärille jos ne on säännöllisiä. Samoin jos on paineen tunnetta.

Mulla on viikkoja vasta 31+0 mutta eiköhän se sama päde - ei varmaan hullummaks tule vaikka sinne synnärille soittais ja kyselis :)

Varmuuden vuoks, ettei tuu hoppu.

Tappert ja Puksu

niin, että kun noita säännöllisiä, mutta kivuttomia supistuksia oli tullut, kysyin neuvolasta ja terkka sanoi vain, että " niitä pitääkin tulla" . Mulla tulee " sarjoissa" n. 5-20 min. välein ja supistus kestää n. 1-1,5 min.. Nämä " sarjat" saattavat kestää reilu pari tuntia, kunnes hiljentyvät. Jonkun ajan päästä taas uusi sarja.

Mulla tosin muutenkin tulee herkästi noita kivuttomia suppareita, ei tarvitse kuin autossa istua, niin johan alkaa kohtu toimia. Ja silti viimeisessä lääkärineuvolassa tämän viikon alussa ei ollut kohdunkaula edes pehmentynyt, saati lyhentynyt jne. (nyt siis rv 36+4).

Jokaisen kroppa tuntuu siis toimivan vähän omalla tavallaan. Kannattaa toki soittaa vaikka neuvolaan tms. ja kysäistä, mutta ainakaan minun kohdalla nuo säännölliset kivuttomat supparit ei ole vaikuttaneet mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja piti mennä näytille. Viikkoja mulla olikin tosin vielä ihan liian vähän, sulla niitä on jo lasketun ajan verran eli ties vaikka se tosta lähtis käyntiinkin..!? Vaikka kivuttomat ei kait vielä viittaakaan synnytykseen, mutta voithan pirauttaa.

..en muuten oliskaan näin ihmetellyt asiaa, mutta lääkärineuvolassa 3 vkoa sitten oli jo kohdunsuu kahdelle sormelle auki ja paikat ihan pehmeet, joten nyt olen ihan hukassa sen kanssa että koska pitäis synnärille mennä.. :-/ Esikoisesta oli niin selkee että sit kun tulee 5 min välein kivun kanssa supistuksia, niin sit mentiin.. Lisäksi ensimmäinen syntyi kuudessa tunnissa eli tää voi tulla aikas nopeesti, näin sanoin myös lekuri. Pelottaa etten tajua lähteä ajoissa...

Eli laskettuna päivänä aamuyöstä alkoi nuo kivuttomat ja soittelin sairaalaan ja pyysivät tulla näytille. Aamulla yhdeksältä me sitten loppujen lopuksi sinne mentiin kun oli supistellut kuitenkin jo useamman tunnin, vaikkakin kivuttomasti. Siellähän se sitten selvisi että olin 4cm auki vaikka saman viikon aikana lääkärin tutkiessa paikat olivat visusti kiinni :) Eli mulla nimenomaan nuo kivuttomat, säännölliset supparit aukas paikat ja käynnisti synnytyksen.

Saas nähdä miten tämän toisen kanssa :)

H 35+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat