Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

kohtelisi häntä eri tavalla kuin toisia (työssäkäyvien tai opiskelijoiden) lapsia? Onko henkilökunta koskaan kritisoinut teitä ratkaisustanne? Oletko harkinnut tämän kritiikin tai omien epäilyksiesi vuoksi ottaa lasta kotihoitoon?

Sivut

Kommentit (24)

Heidän tehtävänsä on hoitaa lastani eli tehdä työnsä, josta saavat palkan. Minulla on mielestäni hyvät syyt pitää lastani hoidossa, se riittää.

vauva syntyi. Itse meinasin ensin ottaa kotihoitoon. Oli alkuun kokoaikapaikalla, mikä ajien mielesolikin tosi hyvä ratkaisu, koska sekstion jälkeen olin toipilas pitkään. Nyt käy kolmena pvänä viikossa. Lapsi on jo 5v eli aika iso. Hoitajien mielestä lapsi tarvitsee kavereitaan, eikä ole syytä muuttaa hänen koko sosiaalista elämäänsä. Pikkusisaren syntymisessäkin on jo muutosta tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hoidettava. Säälittää niin ne, jopa vasta 1-vuotiaat, jotka tuodaan hoitoon vauvan synnyttyä. Miten ihmeessä ihmiset ajattelevat sen olevan lapselle hyväksi? Ei voi tajuta, ei.

lto

muuten tulee äkäinen puhuttelu johtajalta.

Mutta lto. t kyllä juttelevat näistä asioista muualla ja muiden ihmisten kanssa. Vapaa-aikana se on sallittua. Mutta tuskin he sitä tekevät vapaa-aikanakaan virikelasten vanhemmille.

Vierailija:

Lainaus:

Bravo!! paitsi tietysti jos olet masentunut tai muuten sairas tai yliväsynyt..

Meillä isommat lapset jatkoivat " virikehoidossa" samassa päiväkodissa, missä olivat olleet jo hyvän aikaa. Ja arvaa mitä.. ihan pk-henkilökunnan suosituksesta...

ystäväni, joka on töissä päiväkodissa, suosittelee kokoajan, että laittaisin esikoisen hoitoon, kun kuopus syntyy. hänen (ja hänen työkavereiden) mielestä lapsi kannattaa tuoda ainakin vuodeksi päivähoitoon ennen eskaria.

Hän on mm. pari kertaa sanonut, että tuo ihmeessä lapset ensi viikolla jos tunnet itsesi väsyneeksi. Tämä siis silloin kun olen asiaa puoliääneen pohdiskellut.

ole erityisen vaikeahoitoisia, päinvastoin kuvittelisin, joten luultavasti hoitajat ovat ihan mielissään heistä hoidossa parina päivänä viikossa.

t. Optimisti

ja täällä päin virikehoito on melkeinpä sääntö eikä poikkeus. Lapset eivät muuten juurikaan tapaisi ikäisiään. Enpä ole siis joutunut moista mietiskelemään.

Itse olin alkuun epäilevällä kannalla, mutta päiväkodin henkilökunta oli muun kuntoutustiimin kanssa vakuuttamassa minulle että tuollainen virikehoito (15h/vko) on todellakin lapsen parhaaksi. Pitkien keskusteluiden jälkeen tuntui turvalliselta jättää alle 2v sinne, varmasti heillä on tarjota hänelle paljon sellaista mihin en itse kotona vauvan kanssa pystyisi.

Lapsen sosiaaliset kuviot (=kaverit) säilyvät, hoitopaikka säilyy ja lapsi saa kuitenkin olla riittävästi kotona äidin ja vauvan kanssa. Sitä paitsi meillä lapsi sai itse valita, meneekö päiväkotiin vain onko kotona äidin ja vauvan kanssa. Ja, hui kauhistus, lapsi halusi mieluummin olla aamupäivät kavereiden kanssa (samassa talossa eskarilaisen siskonsa kanssa) kuin hissutella kotona vauvan kanssa.

Meillä siis kukaan ei kritisoinut päätöstä pitää lapsi päiväkodissa virikehoidossa, ei lapsi itse, ei päiväkodin henkilökunta, ei sukulaiset eikä muutkaan.

Vierailija:

Lainaus:

kohtelisi häntä eri tavalla kuin toisia (työssäkäyvien tai opiskelijoiden) lapsia? Onko henkilökunta koskaan kritisoinut teitä ratkaisustanne? Oletko harkinnut tämän kritiikin tai omien epäilyksiesi vuoksi ottaa lasta kotihoitoon?

Kukaan ei ole kritisoinut, en ole koskaan pelännyt että suhtautuisivat lapsiimme erilailla kuin työssäkäyvien lapsiin. Itseasiassa olen ystävystynyt lasteni hoitajien kanssa oikein mukavasti, koska olen viettänyt päiväkodilla paljon aikaa myös vauvan kanssa ja minulla on aina aikaa auttaa hoitajia esim. kurakamoissa, ja minulla on aamuisin ja itapäivisin aikaa kuunnella mitä heillä on sydämellään.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat