Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Että jos esikoisemme on tarhassa ja on sieltä saanut kavereita ja viihtyy. Minä tulen raskaaksi ja jään äippälomalle. Siis oikeestiko minun pitäsi ottaa se esikoisemme tarhasta pois ja hoitaa häntä kotona? Vaikkakin hän ollut tarhassa jo parivuotta ja siellä on hänellä tarhakavereita?

Siis repiä hänet sielätä pois vain sen takia että olen muuten laiska äiti. Joku tässä asiassa ei nyt oikein mene kohdilleen...

Sivut

Kommentit (36)

Minulle on kunnia-asia hoitaa lapseni itse.

Päiväkotiin lapsensa vievät ovat epävarmoja kasvattajia jotka eivät usko että itse osaavat kasvattaa lapsensa.

Nautin todella paljon siitä, että saan viettää mahdollisimman paljon aikaa lapseni kanssa. (lapsi on nyt 4-vuotias) Lapsuus on niin lyhyt, joten pidän tätä hyvänä sekä lapsen kannalta ja myös ihan itsekkäistä syistä :-)

Pitää vaan nähdä vähän vaivaa, että järjestää lapselle kavereita. Ja tottakai järjestän myös viikoittain omaa aikaa itselleni, niin että jaksan taas olla Äiti lapselleni.

Aina ei tietenkään ole helppoa tämäkään, mutta kuka on sanonut, että elämän pitää olla aina helppoa?

viettää sitä lapsuuttaan kotona äidin ja sisaruksensa kanssa, viettää rauhaisia aamuja, saada vielä jonkin aikaa olla rauhassa, ei laumassa päivät pitkät.

Niitä kavereita on muuallakin kuin siellä päiväkodissa, ja mielekästä tekemistä sitäkin enemmän.

ENkä kyllä ymmärrä miten helvetin vaikeaksi ihmiset saa elämänsä väännettyä. Kyllä se on aika lailla asennekysymyskin miten sen vauvan ja isomman lapsen kanssa selviää.

Ja tähän seuraa sen kymmenen märinä ja " kiillota vaan marttyyrikruunua" -vastausta, mikä ainoastaan vahvistaa yllä todetun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minäkään en viitsis maksaa päivähoidosta, jos kerta olen itse kotona. Mieluumminkin ottaisin mll:stä hoitajan kerran viikossa joka ulkoiluttaisi molemmat lapset. vaikka pari tuntia. itse voisin sen ajan vaikka siivota tai nukkua. tai sitten ottaisin siivousapua. se olisikin luksusta. omat lapset hoitaisin mieluusti itse, ei voi kun syyttää itseä jos kasvatus mennyt pilalle;)

Minulle olisi ihan selvää, että ottaisin lapseni kotihoitoon, jos hän olisi jo ehtinyt päivähoitoon ennen seuraavan lapsen syntymää. Minä en haluaisi pitää omia lapsiani laitoksessa päivääkään pidempään kuin on pakko. Vaikka lapsi nauttisikin olostaan siellä, uskon, että pystyn kuitenkin tarjoamaan stressittömämmän ja emotionaalisesti turvallisemman kasvuympäristön kotona.

vanhempien kanssa on vaihdettu puhelinnumerot ja lapset leikkivät iltaisin ja viikonloppuisin, loma-aikoina myös päivisin yhdessä. Kaikki voittavat tässä järjestelyssä, päiväkoti saa paikan sitä oikeasti tarvitsevalle, lapseni saa olla kotona lyhyen lapsuutensa, minä saan nauttia ajasta lapseni kanssa ja kavereidenkin kanssa saa lapseni leikkiä.

Näin he saavat pitää tutun hoitopaikan ja kaverit. Myös minä pystyn tekemään gradua vauvan nukkuessa, mikä ei todellakaan onnistuisi vilperttien pyöriessä ympärillä 24/7.

väittää, että kasvatusalan ammattilaiset olisi väärässä! Päiväkodin johtajat ovat lukeneet kasvatustieteitä ja ovat päivittäin tekemisissä useamman kymmenen lapsen kanssa. eli luottakaamme vaan ammattilaisten asiantuntijuuteen!

itse ottaisin tietenkin esikoisen päiväkodista pois jos toisen saisin kun kokemuksesta tiedän kuinka vaikeaa on saada hoitopaikkaa enkä näe syytä laittaa lasta hoitoon jos itse olen kotona.

Vierailija:

Lainaus:

Sen jälkeen otat vastuun äitinä ja hoidat omat lapsesi ja järjestät itse tekemistä isommalle lapselle.

Näin yksinkertaista se on. Voit ehkä huomata, että on ihanaa tuntea oma lapsensa kun viettää sen kanssa aikaa. Se on kuin panisi rahaa pankkiin kun viettää aikaa lapsensa kanssa. Se hyöty näkyy sitten murkkuiässä kun sinulla on ote lapseesi kun olet hänet itse hoitanut.

kotiäiti aikaa! voisi kylätellä lasten kanssa toisissa perheissä ja vastaavasti meillä olisi vieraita. lapset leikkisi ja me äidit juotais kahvia.

Nykyään ollaan niin avuttomia omien lastenki suhteen ja eipä tartte nähdä vaivaa että keksis itse sitä virikettä ym,kun työntää vaan hoitoon

Miksi sun lapses pitäisi olla 8-16 päiväkodissa, kun olet itse kotona? Riittäskö lyhyempi aika? Tarviiko lapsen olla 5pvää/viikko hoidossa?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat