Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Että onnittelee tekstiviestillä synttäreinä tai jouluna?

Kommentit (16)

ettei tekstareiden lisäksi tule mitään lahjaa, vaiko se, että muistetaan vain jouluna ja syntymäpäivänä (siis ettei ole säännöllisempää yhteydenpitoa?)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Riittääkö jos vaihtaa lahjan tällaiseen:

http: //www. kua. fi/toisenlainenlahja/

Riittääkö se, että käy kylässä ilman lahjaa. Riittääkö se jos ostaa karkkilaatikon ja sukat? Riittääkö jos ostaa ulkopuvun ilman lelua?

Sekö on kummiudessa tärkeintä, että osaa kalliin lahjan.

Itselläni ei vielä kummilapsia ole. Mutta välillä tuntuu pahalle ja pistää miettimään miksi lapselle ylipäätänsä hankitaan kummit? Mikä sen motiivi on? Vain siksi, että jos lapsi kastetaan ja siinä täytyy olla kummit?

Pitääkö kummilapsen perhe yhteyttä kummiin millä tavoilla? Onko kummi vain se joka pitää yhteyttä?

Tätä palstaa lukiessa tuntuu vain, että kummit ovat vain lahja-automaatteja.

Onko kummi pienituloinen?

Kyllä minusta toisinaan riittäisi pelkkä tekstiviesti. Voihan sen lapselle lukea ja vaikka kirjoittaa koneella kauniiksi ja tulostaa A4 paperille.

... ettei edes kiitä lahjasta joulun jälkeen. Sama meno jatkunut jo useamman vuoden, ensi vuonna taidan siirtyä tekstariin.

Minusta 11-v. lapsi on jo siinä iässä että voisi kiittää lahjasta, tai sitten vanhemmat voisivat jollain tapaa huolehtia asiasta.

kummin ei tarvitse minusta muistaa millään mitään juhlia.

Se on vain se velvollisuus, mikä pitää olla kun pidetään kastejuhla ja lapsi liitetään evakelisluterilaiseen kirkkoon.

Kummeilla ei ole minusta mitään velvollisuuksia. Omien lapsien kummeille olen sanonut, että kunhan alkaisivat vain kummeiksi että lapset saadaan kastettua. Se riittää.

Itse asiassa, en edes tiedä, ketkä ovat omia kummejani. Ei harmainta aavistusta, eikä ole kyllä elämääni haitannut. Jotain äidin nuoruuden tuttuja vissiin, jotka ovat muuttaneet muualle.

Oletko yhtään ajatellut, että joskus on elämässä tärkeämpiäkin asioita kuin jotkut typerät pakkolahjat? Mielestäni on paljon fiksumpaa muistaa kummilapsia silloin kuin heitä näkee, eikä jouluna ja syntymäpäivinä. Huolehdi sinä itse omien lastesi lahjoista " pakollisina" juhlapäivinä.

Vierailija:

Lainaus:

Oletko yhtään ajatellut, että joskus on elämässä tärkeämpiäkin asioita kuin jotkut typerät pakkolahjat? Mielestäni on paljon fiksumpaa muistaa kummilapsia silloin kuin heitä näkee, eikä jouluna ja syntymäpäivinä. Huolehdi sinä itse omien lastesi lahjoista " pakollisina" juhlapäivinä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat