Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tuli tuosta kierukkajutusta mieleen; onkohan siis niin, että jos kaikki muu hormonaalinen ehkäisy on aiheuttanut oireita, niin suurella todennäköisyydellä myös hormonikierukka aiheuttaa sivuoireita? Mulle on tullut just näitä tyypillisiä hormonisivuoireita niin kaikista mahdollisista ehkäisy -kuin minipillereistäkin; haluttomuutta, raivareita, mielialanvaihteluita, migreeniä ja lisäksi kohonnut verenpaine. Kuparikierukka mulla oli just 1,5 vuotta, mutta kyllästyin niihin megavuotoihin ja otatin pois, eli uusi ehkäisy olisi nyt haussa. Hormonikierukka on kuitenkin aika kallis " kokeilu" , joten vähän mietityttää, että tuleekohan siitä nuo samat hormonisivuoireet taas. Lääkäriltä tai gyneltä ei tähän kysymykseen saa mitään rakentavaa vastausta, heidän linjansa on aina sama eli " hyvin siedetty" , ihan sama siis kuin esim. e-pillereiden kohdalla.

Kommentit (6)

No aivan taatusti tulee, jos on herkkä hormonaaliselle ehkäisylle. Mä jouduin poistattamaan kuparikierukan 6kk käytön jälkeen juuri siitä syystä, että sama päänsärky ja mielialanvaihtelut alkoivat. Kaksi viikkoa kierukan poistamisesta poissa olivat kummatkin.

hormonimäärä on niin paikallista ja silloin myös hormonin määrä paljon vähäisempää!

itse en hormonipitoista ehkäisyä saa käyttää, mutta lääkärini sanoi että mirena on minullekin ok ja olen ollutkin tosi tyytyväinen.



Yli vuoteen ei menkkoja ole ollut ollenkaan, eikä tosiaan muitakaan oireita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosin mä en ihan helpolla kuitenkaan nielaise tätä " paikallista vaikutusta" , imeytyyhän kaikki verenkiertoon kohdustakin, ihan samalla tavalla kuin ehkäisylaastaristakin. t. ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat