Vierailija

Sivut

Kommentit (23)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

työllistää suomalaisia. Aika monelta lähtis työpaikka, jos Mäkit yht´äkkiä häipyis. Ainakaan minun kaupunkini Mäkkäreissä ei ole yhtään ulkomaalaista töissä ja yrittäjätkin itsenäisiä. Tuotemerkistä maksavat.

Olin joskus töissä pienessä kotimaisessa hamppariketjussa. Meillä käytettiin aina kotimaisia perunoita. Sitten tuli Heselle joku kotimaisuuskampanja, jolloin äänekkäästi ja näkyvästi mainostivat että heillä kaikki tuotteet kotimaisia. Eipä saanut meidän pikkuravintola kotimaisia perunoitaan tukusta, kun Hese vei sieltä kaikki. Normaalisti käyttivät ulkolaista perunaa :D

Joskus abc-huoltsikoiden yhteydessä oltu hesessä ja hamppari jää lapsilta lautaselle, itse en viitsi edes tilata.

Ja hesessä ärsyttää myös " suomalaisuus" : Salmela on sitä joka paikassa korostamassa - ja haukkumassa mäkkäriä - mutta niinpä vaan tulee ulkomailta hyvinkin suuri osa heidän tuotteistaan, mm. juustot Hollannista.

Sain muutama vuosi sitten ruokamyrkytyksen hesen hampurilaisesta ja olin tiputuksessa yli vuorokauden. Lääkärin ainakin piti ilmoittaa terveysviranomaisille ja pyytää heitä tekemään tarkastus kyseiseen heseen, mutta mitään en kuullut sieltä jälkeen päin.

Olisi ollut kohtuullista edes saada joku vastaus tapahtuneelle.

Mäkkärin.

Lapset ei pidä Hesen hampurilaisista. Mäkin nugetit maistuvat. Ja myös hintakysymys, koko perhe Heseen vie mahdottomasti rahaa, Mäkissä pääsee paljon halvemmalla. Lelutkin parmpia Mäkissä.

Suomalaisempihan meidän lähimäkkäri sitten on, kun paikallinen yrittäjä ja tuotteethan on pääasiallisesti suomalaisia, jtkut Ruotsista. -6

hesessä paistetaan kalapihvit ja ranskikset samassa rasvassa, joten meille allergisille sieltä ei löydy mitään. mäkissä tuoteselosteetkin paremmin näkyvillä. no, mulla allergia levinny sen verran käsistä, ettei se mäkkärikään toimi. mutta suuri buu-huuto heselle.

Hese siksi, että se on kotimainen ja työllistää siis enemmän ihmisiä kotimaassa kuin Mäkki.

Lisäksi Hesellä ei ole kontollaan sademetsien kaatamisia (kuten Mäkillä), lapsityövoiman käyttöä (kuten Mäkillä), kehitysmaiden ihmisten oikeuksien polkemista (kuten Mäkillä) eikä " hikipajojen" pitämisiä (niinkuin mäkillä).

Jos on yhtään eettinen tai kiinnostunut kotimaan työllisyydestä (sekä siitä että suurin osa rahoista päätyy Suomeen -- tärkeää kansantaloudelle!) valitsee aina kotimaista. Tässä tapauksessa Hesen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat