Vierailija

vauvan vaatteita ja tarvikkeita (hyväkuntoisia) ja noilla lainatavaroille tapahtuu jotain?

Sivut

Kommentit (41)

Vaattet eivät olleet siis rikkinäisiä, vaan kulahtaneita (kahdella lapsella olleita), osa 90-luvun puolen välin maissa ostettuja, siis ei aivan muodikkaita ja muutenkin ei minun eikä mieheni makuun. Isäni tuttava vie vaatteita ja silläkin kertaa olivat lastenkodissa olleet tyytyväisiä tuomisiin.

Ja numeroa en muista, mutta en ole aiemmin törmännyt tällä palstalla enkä luonnossa vastaavaan tapaukseen, mutta muitakin siis on tällaisia!?!! Laitoin viestin " ystävälleni" , että voi hankia saman kuntoisia ja -ikäisiä vaatteita naapuritalomme kirppikseltä. Laitanko siis postissa vai hakeeko täältä. Tämän enempää en viitsinyt jatkaa. Ja vastausta ei ole ainakaan vielä tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miten siinä kaukalossa muuten on ehtinyt olla kolme lasta alle kolmessa vuodessa?

Vierailija:

Lainaus:

Ja toisekseen kuka hullu sieltä uskaltaa ostaa?

Kyllä minun mielestäni. Normaali, järkevä ihminen antaa joka tapauksessa kiitokseksi lainasta jotain (me ollaan annettu tutuille esim. hieno pullo port-viiniä ja pari uutta lastenvaatetta tms. joukkoon). Jos jokin on kadonnut tai rikkoutunut niin uusi tulisi ostaa tilalle.

Jos vaatteita lainataan on selvää, että ne kuluu, mutta rikkoutuminen tms. ei minun mielestäni kuulu tähän kategoriaan.

tai olettaa saavasi mitään korvausta. Olet lainannut vanhoja tavaroita, jotka luonnollisesti kuluvat ja löystyvät. Löystymiseen et voi tietää omaa osuuttasi, koska kuluminen tapahtuu pikkuhiljaa, ja muutenkin ajalla on tapana kullata muistot.

Itse neuvoisin että unohdat koko jutun ja jatkossa et lainaa tavaroitasi toisille, koska se vaarantaa ystävyyssuhteesi.

Yli viisi vuotta vanhaa turvakaukaloa ei muutenkaan suositella käyttöön, joten muutenkin teillä saattaa olla aika hankkia uusi.

eli niistä et kyllä voi purnata!

kai tajuat itsekkin että kaikki tahrat ei aina lähde pesussa!!!

miksi lainasit jos nyt olet noin pahalla päällä asiasta??

Meillä käytössä tällanen systeemi; vaatteita kun kierrätetään, niin rikkoutuneet tai muuten tuhoutuneet vaatteet pannaan automaattisesti pois. Turha on kierrättää huonoa tavaraa/vaatetta. Tavaratkin kuluvat käytössä ja joskus menevät rikki ilman käyttäjän virhettä. Silloin tarjotaan/kysytään voiko korvata jotenkin. Ja itse kadotin lainaamani housut, niin maksoin omistajalle siitä vähän.

Kyllä jälkikäteen olis hankala munkin mennä kysymään korvausta.

Jatkoa varten kannattaa sopia edes jollakin tavalla, miten menetellä.

Itse annan vaatteet suosiolla eteenpäin, enkä edes pyydä niitä takaisin. Paremmat vaatteet pidän itselläni, enkä anna kierrätykseen lainkaan, vaan säästän ne lapsiani varten ihan erikseen.

Kahvan kohdalla kyse kulumisesta, ei siitä että se olisi rikki/rikottu.

Kulumista ei voi estää, eikä siitä voi pyytää korvausta. Jos ei kestä, että lainaamansa tuotteet kuluu, niin ne on parempi myydä.

jos väkisin pyytää saada lainaan (" eihän ne siinä ajassa miksikään mene" vai miten se nyt meni.) Siis on normaalia, että kuluu enkä pyytäisi korvausta, mutta en kyllä myöskään kehtaisi kinuta mitään lainaan, varsinkin jos tiedän, että tavaroille on omistajalla vielä käyttöä.

Mun mielestä tavaroita tarjotaan lainaan, ei pyydetä. Taidan olla ylpeä.

Senkään takia en kinuaisi, että pelkäisin, että jotain sattuu ja käytettyä tavaraa on vaikea korvata järkevästi. Plus että mun pesussa vaatteille sattuu aina jänniä asioita, enkä haluaisi niitä sattuvan lainavaatteille.

Vierailija:

Lainaus:

Mutta eihän kukaan itseään kunnioittava ihminen sellaiseen perintään suostu?

Eikä kukaan itseään kunnioittava ja tekojensa takana seisova tuollaista laskua lähetä.

Toppis kokoa 62cm ja oli ihan uutta vastaava meiltä lähtiessä. Käsittääkseni tuon ikäinen ei ryönää maassa tai muuallakaan, nukkuu vain vaunuissa :o

ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat