Vierailija

Tavoitteena noin 5 kg:n painonpudotus. Entisenä hiilarihirmuna ajattelin kokeilla hiilarien karsimista mahdollisimman alas, mutten minimiin. Kärsin sokeriherkkyydestä, joten siksikin vähähiilarinen dieetti sopinee mulle hyvin.



Ekan viikon aikana olen syönyt siis lihaa, kalaa, pähkinöitä, munia, rahkaa ja paljon vihanneksia. Hedelmät ja leivät jätin pois, tietenkin sokerinkin. Maitoa tai piimää juon ruuan kanssa - päivässä noin 4 dl eli alle 20 g hiilareita. Herkuttelen vähähiilarisellamehukeitolla (josta noin 10 g päivässä).



Päivittäinen hiilarisaantini lienee ollut nyt noin 70-80 gramman tienoilla, ei kuitenkaan yli sadan. Onko tämä yhtään minkäänlainen alku? Pitääkö hiilarimäärää vielä tiputtaa, jos meinaa saada tuloksia?



Liikun viikossa siten, että kaksi rankkaa pitkää punttitreeniä ja yhtenä päivänä aerobista liikuntaa (lenkki). Enempään ei rahkeet riitä. Liikunnan vuoksi haluaisin pitää ruokavaliossa himpun hiilareita.



Vinkkejä saa antaa, miten tässä voisi edetä :) Kiitos!

Kommentit (13)

Tunnen oloni virkeämmäksi ja vähemmän turvonneeksi. Hiilihydraarit aiheuttivat selvästi mulle turvostusta, ennenkaikkea vatsa oli iltaisin kuin pallo vaikka en nyt kovin paljoa ole leipää ikinä syönyt. Minun kompastuskiveni on kaikenlainen pulla, keksit, mehut jne., joita vedän vailla mitään rajaa. Veikkaan, että hiilihydraattipitoisten ruokien hallitsema ruokavalio aiheutti itselle väsymystä, koska verensokerin heilahtelut olivat rajuja.



Painoa en ole viikon aikana punninnut, mutta olo on kevyempi. Menen vaakaan ensi viikolla kahden viikon VHH-kuurin jälkeen.



Minusta VHH dieetti on lähellä "alkuihmisen" ruokavaliota, sillä lihaa, kalaa, pähkinöitä, munia ja juuriahan alkuihminen söi - ei mitään vehnäleipää ja mössöä. Ja tosiaan itsellä on diabetekseen suuri riski ja huono sokerin sieto, eli verensokeri heittelee rajusti. Toivon tämän VHH-kuurin auttava myös siihen!



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mitkä ovat motiivinne tälle ruokavaliolle? Pelkästään painonpudotus? Oma hyvä olo?



Uskotteko, että tämä ruokavalio edistää terveyttänne pitkällä tähtäimellä? Eli yritän tässä kysyä, uskotteko että tämä ruokavalio on terveellinen?

Syon kasviksia mielin maarin, lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia, pahkinoita, marjoja,rahkaa, juustoja, rajoitetusti hedelmia, valilla taysjyva riisia ja silloin talloin palan ruisleipaa jne. . Ruoanlaitossa kaytan hiukan voita ja salaateissa oliivioljya. Elan aivan normaalisti enka vahtaa kaloreita. Tallainen ruokavalio ainakin minulla on toiminut ja toimii edelleen. olen laihtunut ilman nalkaa, olen virkea ja energisempi kuin ennen. Myos verenpaineeni on laskenut enka tarvitse enaa verenpainelaakitysta.



Uskon etta ainakin minun kohdallani ruokavalio on terveellinen ja parempi kuin ennen. Olen luopunut vain McDonaldsin aterioista, kebabista, viinereista, limsasta, sipseista, suklaasta jne. Maitotuotteita en aiemminkaan juuri kayttanyt laktoosi intoleranssin takia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat