Vierailija

Tilanne on seuraava:

Äiti kotona kahden pienemmän lapsen kanssa. Lapset kaksikielisiä, tarkoitus laittaa myöhemmin vieraskieliseen kouluun. Laittaisinko lapsen päivähoitoon tukeakseni kielellistä kehitystä? Ja missä iässä?

Kommentit (6)

isä jotain muuta kieltä ja senkieliseen tarhaan menossa myöhemmin?

Ei minusta ole tarpeen laittaa kielenkehityksen takia päivähoitoon. Monet kielipäiväkodithan ottavatkin vasta 3 - 5 -vuotiaita ja jos isä sitä kieltä kuitenkin puhuu, niin sieltähän se tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla esikoinen meni 5-vuotiaana, juniori 2.5-vuotiaana.

Esikoinen osasi puhua ruotsia jo kun meni, juniori ymmärsi.

Oleellista on tietenkin, että molempia kieliä puhutaan kotona kanssa. Yleensä ei riitä pelkkä tarhassa olo.

Mun mielestä on aika oleellista, että ne lapset oppii ensin kuitenkin yhden kielen vahvaksi, siksi on ihan ok, jos ovat kanssasi kotona.

Lähinnä ajattelin sitä, että olisiko lapselle hyvä mennä päivähoitoon 4-5-vuotiaana. 6-vuotiaana menee toki esikouluun, mutta ehtiiköhän kieli kehittyä tarpeeksi hyväksi koulunkäyntiä ajatellen?

t. ap

Vierailija:

Lainaus:

isä jotain muuta kieltä ja senkieliseen tarhaan menossa myöhemmin?

Ei minusta ole tarpeen laittaa kielenkehityksen takia päivähoitoon. Monet kielipäiväkodithan ottavatkin vasta 3 - 5 -vuotiaita ja jos isä sitä kieltä kuitenkin puhuu, niin sieltähän se tulee.

niin pitäisi kehittyä ja tuostahan voi jutella neuvolassakin, jos epäilyttää. Sinälläänhän moni laittaa lapsen 5-vuotiaana päiväkotiin vuodeksi ennen eskaria. Itsekin olen ajatellut puolipäiväiseksi, mutta en varsinaisesti kielen takia.

t. 2, jolla kaksikielinen perhe ja kielenopettaja-koulutus

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat