Vierailija

Odotettiin appivanhempia jouluksi meille, olivat luvanneet tulla. Mitenkään aivät peruneet tuloaan, eivät vaan tulleet. Kun mies soitti Tapanina perään, niin anoppi sanoi vaan ettei viitsitty lähteä ajamaan kurjassa kelissä. Ihan ymmärrettävää, mut kai he olisi voineet meille jotain ilmoittaa?

Tänään vaan yhtkkiä ilmaantuivat oven taakse mitään ilmoittamatta. Olivat ajaneet vaan useamman sata kilometriä varmistamatta mitenkään ollaanko edes kotona. Meillä oli vieraita, mun miespuolisia työkavereita, joille anoppi sitten alkoi vihjailla, et pitäiskö vieraiden jo lähteä!

Nää on vaan 2 viimeisintä esimerkkiä, mut näitä juttuja sattuu koko ajan. Koskaan ei mistään voi sopia ja aina he vetää herneen nenään, jos ei lasten sairastelujen tms takia ajeta satoa kilometreja heille. Eka isänpäiväkin oli farssi, vaari pahoitti mielensä, kun ei tultu vaikka ihan samoinhan se oli hänen POJALLEEN eka isänpäivä. Aina he, he ja he, mummo sitä, vaari tätä.

Kyllä nyppii! Ja vaikka kuinka sanoisi, niin koskaan ei oteta opiksi tai mennä itseensä!

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ne ovat näes olleet vanhempia silloin kun piti oikeesti kunnioittaa vanhempia. Ja se oli aika tiukkaa.

Yhteiskunnan muuttuessa omat vanhemmat unohtuivat nousukausien huumassa ja ne oli helppo sysätä vanhankoteihin yms. paikkoihin pois jaloista, koska ovat tiellä.

Sitten ovat itse kasvattaneet jälkeläisensä miten sattuu, koska on pitäny tehdä " uraa" ja on eletty " vapaassa" yhteiskunnassa.

Ja nyt vanhemmiten on muistunut mieleen kuinka " ennen" kunnioitettiin vanhempia. Vaikkei sitä vanhempien kunnioitusta ole muistettu opettaa omille jälkeläisille omalla esimerkillä. Mutta vaatia voi.

Samanlainen anoppi ja appi mullakin.

koska näki sen että vanhemmilla mättää jokin ja raskaasti. Pitkään oli täysin sokea, mutta nyt kun homma ulottuu jo lapsiinkin, on häneltäkin empatia loppunut.

3

Ja valtataisteluksi ja pompottamiseksi olen sen tulkinnut, vaikka mies pitkään muuta selitti. Paras juttu oli se, että meidän piti mennä 600 kilsan päähän näyttämään esikoista, mutta juuri ennen sinne meno ilmoittivatkin, että lähtevätkin mökille. Juuri sinä viikonloppuna juuri silloin.

kerta, kun on jotain sovittu eivätkä ilmoittele. Sitten vaan tulevat ilmoittamatta ja vetävät herneet nenään, jos ei olla kotona, ollaan menossa jonnekin tai meillä on vieraita (jotka koettavat häätää pois).

Mikään puhe ei auta.

muka kaiken väärin! Mä tyhmänä jotenkin luulen hänen tarkoittavan jotain pahaa, kun utelee mieheltäni olenko uskollinen, vaikka anoppi vaan tarkoittaa hyvää. Ja ties mitä mä oonkaan söhlinyt ja aiheuttanut taas niin pahan mielen. He onneksi ovat noin hienotunteisia, et vaan kutsutut vieraat yrittivät ajaa tänään pois.

ap

Läheisriipuvaisia, rajattoma, loukkaavia ja epäkunnioittavia ovat appivanhempasi.

Meillä anoppi teki samaa vuosikaudet, vaikka aisata sanottiin asialliseen ja ystävälliseen sävyyn. Meni mun viaks. Hän oli loukkaantunut ja nyyhkytti pojalleen puhelimessa yms.

Sitten repesin puoli vuotta sitten ihan totaalisesti. Anopin käytös oli todella törkeää, itsekästä ja outoa. Joten avasin sanaisenarkkuni ja aloin laulaa.

Eli puhuin suuni puhtaaksi, todella. Tietysti anoppi suuttui. Nyt sitten homma on toiminut meidän asettamien rajojen puitteissa. Kyllä on helpottanut, saadaan elää rauhassa!

Mun mielestä sun/mun miehen pitäisi hoitaa asia kuntoon. Puhua vanhemmilleen ja kasvaa eroon äidistään ja isästään. Jos ei onnistu niin suosittelen sua vetämään ne rajat.

Onnea matkaan! Kannattaa!

menee muuten huudoksi ja riitelyksi. Odota kunnes ovat lahteneet, istuta miehesi poydan aareen ja sano etta nyt tehdaan selvat saannot. Han saa sitten soittaa vanhemmilleen ja kertoa mita olette paattaneet ja miksi. Esimerkiksi sen, etta tasta lahtien ei ilmoittelematta kylailla, ovi pysyy kiinni jos tulevat ovikelloa soittamaan kun ei olla sovittu. Miehesi voi rauhallisesti selittaa etta ei kuulu hyviin tapoihin peruuttaa sovittuja juttuja viime hetkella, kayttaytya huonosti teidan vieraita kohtaan, yms.

Jos eivat ymmarra niin omapa on murheensa. Muistakaa sitten pitaa kiinni siita mita olette sopineet, nama appivanhemmat kun kayttaytyvat niinkuin pikkulapset niin tulevat varmaan kokeilemaan muutaman kerran etta oletteko tosissanne.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat