Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Laitan tässä taas valvoskellessani pinon pystyyn...

Laru

Sivut

Kommentit (23)

PIKKU-TYYPILLE jaksuja vatsataudin keskelle. Raskauden aikana kun on niin paljon kaikenlaisia kremppoja, niin olisi ihan reilua, että sen ajan säästyisi " normaaleilta" taudeilta, mutta kun ei. Vatsatauti varsinkin on tosi kurja.

LARULLE ja KEIJO.ANNIKILLE sairaslomaa äitiysloman alkuun saakka! On se tosiaan ihme, miten eri tyylillä nuo lääkärit sitä antavat, toiset ei millään ja toiset oikein tuputtavat.

Pitäs lähteä kauppaan, muttei yhtään huvittais lähteä tonne sateeseen. Pojan kanssa taitaakin ulkoilu tänään jäädä tohon kauppareisuun, ellei sitten sade lakkaa iltapäiväksi. Laiska ja mukavuudenhaluinen äiti:( Apteekissa tarttis myös käydä, kun on toi närästys pahentunut, eikä maito enää auta, vaan täytyy hakea lääkkeet avuksi. Tällä viikolla pitäisi myös muistaa käydä verikokeissa, kun en viimeksi neuvolan jälkeen viitsinyt jäädä jonottamaan, kun oli koko perhe mukana. Nyt pitäs sitten käydä, että tulokset ehtii lääkärineuvolaan 22. päiväksi. Mullla kun ekassa raskaudessa oli noi maksa-arvot koholla, niin niitä nyt sitten syynäillään ja samaten trombosyyttejä, jotka mulla aina laskee synnytystä kohden ja varmaan tarkastavat myös hemoglobiinin.

Kolmeplusyks ja 23+5

ONNIPAPUSELLE ja ALMAEINOLLE mukavaa neuvolakäyntiä!

Tänään tuli se täälläkin kaivattu Vauva-lehti ja nyt se on jo luettukin. Eipä tällaisella vesisateella oikein huvita muuta tehdäkään. Esikoisenkaan kanssa ei viitsitty puistoon lähteä. Olo on muutenkin vähän nuutunut, kun 2-vuotias sai eilen uuden jatkettavan sängyn ja siinä nukkumista piti harjoitella viime yönä. Vähän oli katkonaista uni, mutta eiköhän se kohta puolin ala sujua.

(.) ei mitään uutta. Jumppatuokioita on vauvalla aina silloin tällöin ja liitoskivut vaivaavat. Edellisessä raskaudessa niitä ei ollut ollenkaan, mutta nyt on senkin edestä. Inhottavan tuntuista. Loppuviikon ultraa odotellaan.

Toivottavasti supisteluista kärsivät pääsisivät vaivastaan, mutta useinhan se taitaa olla niin että supparit vaivaavat jonkinasteisena sitten loppuun asti. Toivottavasti tilanne ei ainakaan pahenisi.

Miragella oli kyllä ihanat polttarit, onnea häiden johdosta jo etukäteen!

Nyt ruoanlaittoon, mutta mukavaa päivän jatkoa kaikille.

A1b1c1 19+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Laru: Se meidän kerho on seurakunnan järjestämä. Sitten on avoimissa päiväkodeissa varhaiskasvatuskerhoja. Isompi poikamme oli myös sellaisessa yhden syksyn ajan ennen kuin sitten aloitti päiväkodissa pikkuveljensä kanssa. Ne varhaiskasvatuskerhot on myös 1-2x/vko. Me asumme Oulussa.

Mulla on alkanut nyt nämä kolotukset alaselässä ja lantiossa yleensä. Varsinkin kun käy lenkillä. No käyn silti, ei ne supistuskipuja ole, pitää vaan yrittää venytellä lenkin jälkeen ja malttaa kävellä hiljalleen..

P+ Toukkapoika 23+/24+?? + isoveljet 2,5 ja 4,5

Larulta, keijo.annikilta ja sämpyläiseltä hus pois supparit!!

Laru ja Keijo.annikki; nyt pysytte kovina sen sairasloman suhteen, sitä on saatava! Eihän tuosta tule mitään, että pitää kesken hommien käydä keittiön lattialle makaamaan. Paljon voimia teille!!

Onnittelut kaikille ultrassa olleille!

Meillä nukuttiin pitkästä aikaa koko yö inahtamattakaan, ihanaa :) Ehkä ne yöt tästä nyt parantuu, kun tarjoilut on lopetettu.

Minä pääsen tänään neuvolaan, jee!! :) Tulen sitten kertomaan lisäkuulumisia.

Paremmat voinnit kaikille!! :)

Kylläpäs muuten täälläkin tuli nukuttua aika pitkään ku ei uni tullu yöllä... Jalkoja pakotti ihan reippaasti, ni eihän sitä saanu nukuttua ja pikkunen alotti taas yhen aikaan yöllä sen riehumisen massussa..=/ Kovasti riehuu ja maha heiluu... Eilenki oltiin miehen siskon luona käymässä ni kovasti halusivat massun nähä, ni eihän siinä auttanu ku kesken kahvipöydän paljastaa massu ja näyttää kuinka se pikkunen siellä hyppää itekseen =D Olihan nuo tulevat kummit ihan innoissaan asiasta ;)

Nyt on tullu noita alaselkä kipua aika paljon, varsinkin aamusella ku heräilee ni oikein vihlasee inhottavasti selästä... Ja ku koirien kanssa tulee käytyä joka aamu lenkillä, ni vähän aikaa lenkin jälkeen tulee kipeeks.. Eka aattelin että joskos tää ilma vaikuttaa siihen, mutta oon kyllä yrittäny suojata selkää kylmältä, mutta en varmaan tarpeeks hyvin ku tuo flunssakin pääsi iskemään... Siitä tulikin mieleen että uskaltaakohan noita bafusin-kurkkutabletteja syyä nyt kun on raskaana? Ehkä joku viisaampi osaisi neuvoa tässä asiassa..?

Keskiviikkona olisi neuvola täällä uudella paikkakunnalla, saas nähä minkälaista henkilökuntaa täällä on =) Kovasti on kaverit kehuneet että ovat oikein mukavia =)

Mut nyt takaisin koulutöiden pariin...

Riksutiina rv 23+2

Minä täällä taas yökyöpelinä. Sain vähän etsiä pinoa, kun edellinen viesti oli kirjoitettu kolmelta päivällä ja pino oli tippunut jo kolmannelle sivulle.

Keijoannikki, hyvä kun sait saikkua. Mä en enää jaksa vaan noita pätkiä, kun sitten saa taas jännittää tuleeko jatkoa vai pitääkö lähteä muutamaksi päiväksi töihin pyörimään ennen uutta saikkua. Joten tosiaan olisin valmis jäämään suoraan loppuajaksi saikulle. En tiedä kirjottaisko ne sitä vielä. Pomokaan ei halua, että tulen sinne hyppimään muutamaksi päiväksi tai pariksi viikoksi ennen seuraavaa saikkua, kun firma joutuu aina maksamaan kymmenen ekaa saikkupäivää.

Puudeli, me oltiin poitsun kanssa tänään pyhäkoulussa tossa meidän lähikirkossa (on samalla kadulla). Sain siellä tietää, että siinäkin on toimintaa useampana päivänä viikossa, joten aion nyt kyllä soitella seurakunnan kerhovastaavalle ja kysellä lisää. Toivottavasti sieltä löytyis aktiviteettia poitsulle.

Pikku-tyyppi, toivottavasti tauti helpottaa perjantaihin mennessä, että pääset rentoutumaan ja saat vähän omaa aikaa.

Almaeino, voit lohduttaa äitiäsi että tosiaan kyllä jotkut pojatkin leikkii nukeilla. Meidänkin pojalla 4,5v. on yksi nukke ja aina välillä tulee sellaisia " huolenpitokausia" nukelle.

Norppis, toi sun tilanne ei kuulosta kauheen hyvältä. Ainakin neljä viikkoa pitäisi saada lisää, että vauvalla olisi mahdollisuudet selviytyä. 24-viikkosista noin puolet selviytyy. Koita siis tosissaan maata. Jos joudut sairaalaan täyslepoon, niin se tarkoittaa sitä, että myös syöt makuuasennossa ja saat nousta pystyyn vain vessaan ja suihkuun. Mulla on siitä kokemusta ja se on tosi rankkaa. Nyt varsinkin kun sulla on vielä edellinen lapsi kotona. Just tän syyn takia itse haluaisin nyt jäädä kokonaan saikulle, ennen kun tilanne menee siihen, että joutuisin sairaalaan makaamaan. Se on oikeasti mun kauhuskenaario tällä hetkellä.

Ja vinkki kaikille, joilla supistelee. Kun masu kovettuu, niin sitä ei kannata silitellä. Masun koskettelu kuulemma lisää supistelua. Mulla lääkäri tajusi tämän kertoa viimeksi kun mua kärrättiin sängyllä synnytyssaliin. Eli pikkusen liian myöhään. Eikä kukaan äiti, jonka kanssa olen tästä puhunut ole koskaan kuullutkaan tällaisesta. Käsi vaan menee masulle ihan automaattisesti kun supistaa.

Huomiseen...

Laru rv 19+5

...tai iltaa/yötä kaikille. Minä taas kukun täällä ja ajattelin aloittaa uuden pinon, kun oli niin paljon kommentoitavaa aiemmissa pinoissa.

Minnis, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Ihanaa, että tyttö tulossa. Onko tämä nyt toukokuisten eka tyttö" epäily" . Kun mulla oli se parin viikon tauko, jota ennen ja sen jälkeenkin kaikki näkemäni viestit ovat olleet pojista tai jääneet epäselväksi.

Almaeino, Otto Eelis on oikein nätti nimi. Meillä on nimen miettiminen kuumimmillaan, kun haluan varautua keskosvauvaan ja hätäkastetta varten. Kuulostaa oudolta, mutta kun viimeksi jouduttiin antamaan nimet synnytyssalissa valmiiksi hätäkastetta varten :) Ei kyllä olla vielä keksitty mitään hyviä nimiä.

Puudeli toi teidän kerho 2x/viikko kuulosti hyvältä. Mä en tiedä järjestetäänkö täällä sellasia ja luultavasti ei ihan lähellä. Kiitos kaikille muillekin jotka kommetoivat vanhemman lapsen hoitoon laittamista.

a1b1c1, mullakin on ultra vasta ensi viikolla ja muistelinkin, että joku on vasta 20. päivän jälkeen. Se olikin Sämpyläinen, kuten vähän epäilinkin :) Kyselit myös liinoista. Mulla on se Babu (Baby Bundler tai jotain sinnepäin) ostin sen silloin nelisen vuotta sitten. Se oli tosi ihana, mutta en kyllä jaksais käyttää sitä ihan nopeilla kauppakäynneillä. On nimittäin sen verran hankala sitoa sitä jossain parkkipaikalla, ilman että osuu märkään maahan :) Mutta liinojahan on tosi monenlaisia. On niitä nopeasti hartialle heitettäviä, joita ei tarvitse sitoa jne.

Rintareppua kokeilin joskus ja se tuntui tosi pahalta, kun poitsu painoi jo noin 7-8kg. Mulla ei hartiat kestänyt ollenkaan. Ja kun olen vielä kuullut, että se ei ergonomisesti ole ihan hyvä ihan pienimmille, kun selkä on liian suorassa, niin olen kyllä ehdottomasti liinan kannalla enemmän. Liinan kanssa poitsua pystyi kantamaan tosi pitkään ja pojan ollessa pari vuotias kaverin Ergo oli tosi hyvä matkoilla mukana. Tosin miehen kroppaan se Ergo ei istunut ollenkaan, jostain syystä :)

Tiitiäinen, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Mammuliini, olit käynyt 4d-ultrassa. Varmaan ihana kokemus. Tuntuu tosiaan toi 735g 23+0 viikoilla paljolta, kun omat vauvat oli syntyessään rv 24+0 660g ja 590g. Tosin kyseessä oli kaksosraskaus. Ja jos edellinenkin on ollut 4,5 kilonen, niin ei se sitten kai ole yhtään ihmeellistä.

Sämpyläinen, hyvä että kohdunsuu oli kiinni. Mua inhottaa ne lääkärit, jotka oikeen survasee kätensä sisälle. Nyt varmaan sanoisinkin siitä, kun viime raskaudessa ne kalvot oli valunut sinne emättimen puolelle ja aina kammoan kun joku laittaa räpylänsä mun sisälle :)

Kolmeplusyksi, kiitos linkistä. Me asutaan tässä Itä-Vantaalla ja toi Retailpark on ihan lähellä. Pitää mennä surffaamaan.

Mirage, ihanan kuuloiset polttarit sulla oli. Ihania ystäviä.

Pikku-tyyppi, pikaista paranemista masupöpöistä. Onneksi yleensä noi vatsataudit ei kestä kauaa. Ne on niin kauheita.

Kuntoilusta täällä oli puhetta. Mulla on ihan päinvastanen tilanne. Mä olen nyt yrittänyt ihan tosissaan levätä. Torstai-iltana kävin kirjastossa autolla ja olin reissussa noin tunnin. Heti illalla alkoi supistella kivuliaasti. Joten en tee kyllä enää mitään ylimääräistä. Toivottavasti lääkäri on niin fiksu, että antaisi mulle nyt saikkua raskauden loppuun asti. Se maksaisi yhtä paljon yhteiskunnalle, kun reilu 5 tehohoitopäivää keskoselle, että voi olla jopa säästöä yhteiskunnalle mun kohdalla. Viimeksi poika oli teholla 2kk ja sen jälkeen tavallisella osastolla 2kk. Ajatus siitä, että tässä nyt vaan löhöö vähintään 3kk tuntuu vaan aika kauheelta. Miten sitä jaksais edes synnyttää sen jälkeen, kun kaikki lihakset on niin surkastuneita. Vauvan takia kyllä teen mitä vaan.

Nyt kun olen lepäillyt, niin supistelut on pääasiassa olleet ihan kivuttomia. Nyttenkin kyllä näyttäis taas näitä kivuttomia tulevan pitkin iltaa. Masu ei selvästikään tykkää tällasesta huonoryhtisestä istumisesta :)

Nyt täytyy kai lähteä nukkumaan. Toivottavasti huomenna (eli maanantaina) tulis kaikille se Vauva-lehti. Tännekään ei nimittäin vielä ole tullut.

Laru rv 19+5

Laitin illalla oikein kellon herättämään, etten nuku liian pitkään. Kello herättikin 7.30 mut ei taaskaan millään saanut silmiä auki! Olen vaan ollut taas hieman väsynyt ja ajattelin, että jos nukun liikaa! (Viimeyönäkin 9,5h) Neiti herää yhdeksän aikoihin ja mies kun menee jo 7 töihin niin täytyy mennä aina suht aikasin nukkumaan. Jos huomenna yrittäis ihan tosissaan herätä siihen kelloon...

Tietty onhan mulla voinu hemoglobiini tippua. Joko joku syö rautatabletteja? Esikoisesta olen näillä viikoilla jo syönyt, mutta viimeksi neuvolassa kun mitattiin oli 135, eli ilmeisesti ei veilä lähelläkään sitä rajaa että pitäisi syödä? Voiko kuinka nopeasti tippua?

Larulle ja keijo.annikille jaksamisia suppareiden kanssa! keijo.annikki myös vaadit sitä sairaslomaa lisää! Eihän sitä tosiaan kesken ruuanlaiton paljoa voi huilata!!! Lääkärinkin se pitäisi tajuta! (Oikein kiukuttaa tollaset välinpitämättömät lääkärit!)

Nimiä on täälläkin pohdittu oikein urakalla! Yks varma suosikki tytölle jo olikin, mut nyt sekin on alkanu mietityttämään... Ja pojalle vasta vaikee onkin keksiä!!!

Ajattelin myös suunnata kirjastoon lainaamaan nimikirjoja... Niitä selaamalla esikoisen nimikin löydettiin...

Nyt täytyy mennä aamupalalle, kaippa tuo neitikin tuolta pian kiljahtelee!

-Alpukka rv23+1 & " Pinsku" 1v3kk

oli tosi kivaa käydä neuvolassa toteamassa, että kaverilla masussa hyvät oltavat. Sydänäänet kuuluivat hyvin, syke oli siinä 144-147. Käyrä huiteli 20:ssä ja painoa oli yhteensä lähtöpainoon nähden tullut 1,4 kg alun parin kilon laihtumisen jälkeen eli vajaa 4 kg on painoa kertynyt.

Sain kasan lappuja kouraani, Kelalle ja synnärille. Lähetteen verikokeisiin, jossa syynätään maksa-arvoja tarkemmin. Sitten saatiin tilauslappu sairaalan synnytysosastoon tutustumiselle.

Tällä kertaa hoitajalla oli mukanaan harjoittelija, joka ei puhunut mitään. Viime kerran harjoittelija puhua pälpätti niin paljon, että itseäkin jo alkoi ottaa pattiin:)

On se kyl niin, että tarkastuskäyntien jälkeen on olo aina hieman huojentunut. Seuraava neuvolakäynti on helmikuussa, mutta sitä ennen mulla on ensi viikolla ylimääräinen ultra, jossa katotaan miten vauva on alkanut kehittyy. Viimeks kun oli viikkoihin nähden liian laiha (256g). Oon nyt oikeesti panostanut tohon syömiseen, vaikka vieläkin aina välillä oksennan aamuisin.

Joku kirjoitteli, että synnytys tuntuu lähenevän enemmän, kun saa kela-laput ym. käteen. Mulla on just kans sellainen olo. Nyt voi jo ajatella, että ollaan menty yli puolen välin!

Nyt taidan tehdä ison kulhon hedelmäsalaattia ennen töihin lähtöä.

Voikaa kaikki hyvin!!

Almaeino: oli pakko kommentoida tuota pojatkin saa leikkiä nukeilla - juttua.. Meillä nimittäin 2,5v pojan yksi lempileluista on nukke ja nukenrattaat :) Sai ne joululahjaksi toissa jouluna ja edelleen kovasti leikkii ja monesti etsiskelee omaa " vauvaa" ja haluaa pukata sitä rattaissa. Leikkii hän ihan poikienkin leluilla " normaalisti" . Saa ne pojatkin tosiaan leikkiä nukeilla, jos tykkäävät :) Mies vaan sanoi että enempää nukkeja ei sitten osteta! ;)

Huomenna alkaa kevään kerhot ja 4,5v aloittaa siinä aiemmin puhumassani kerhossa. Neuvola olisi sitten perjantaina.

No eipäs taas muuta..

P + Toukka 23+/24+?? (pe sekin selviää..) ja isoveljet

Norppis2004: Ikävä tilanne sinulla :( Toivotaan, että tilanne rauhoittuisi kotona lepäillessä!! Tsemppiä!

Täällä päin satelee kans vettä. Ehdittiin käydä poikien kanssa aamulla ulkona ja kun sisälle tultiin alkoi vesisade.

ONKO SITÄ VAUVA-LEHTEÄ TULLUT???? Kyllä sitä kotiäitinä odottelee innokkaana lehtiä! Meille ei siis vielä ole tullut tänäänkään tai sitten posti on taas kerran myöhässä..

Kiva saada pe kelan laput neuvolasta. Odotan innolla äitiyspakkausta!

Saako sieltä samalla kerralla jo ne synnärille täytettävät laputkin?? Joku oli kai saanut? Alkaa jo tuntumaan että joko se on NIIIIN lähellä!

Olen tänään ollut oikein aktiivinen kirjoittelija, käyn päivittäin lukemassa mutta aina ei tule kirjoteltua itellä.

P. + Toukka 23+/24+? ja isoveljet

Alkaa olla parempi, vaikkakin koko ajan olo että oksettas =/ eikä paljon helpota että muksu kitisee omaa flunssaa jatkuvasti, toivon että pieni säästyis tältä taudilta. Onneks hyvä uninen lapsi, nytkin 13h nukku.

Täältäkin suppari häädöt kaikille joilla niitä on! Kumma juttu miten on erilaista toi sairasloman saanti eri paikoissa. Ite ei tarvinnu ku vähän valittaa niin irtos 2pvästä-2vkon saikku.. Ja niitä kerty varmaan 2kk yhteensä.

Oisin jopa saanut loppuraskaudeks saikkua pelkän migreenin takia,mut onneks ne jäi muutamaan kertaan ja loppu kokonaan.

Mitähän mun piti vielä... Meilläkin jäi kantoreppu käyttämättä, tosin muksu oli niin hyväntuulinen että viihty sitteris kun ite teit hommias.. Yritän selvitä ilman nytkin tai kantoliinaa harkitsen, sitä kerta kehuttu.

Nyt jatkan lepäämistä... Voikaa hyvin!

Perjantaina neuvola, toivottavasti pääsen. Lauantaina äiti veis mut myös syömään, ihan ravintolaan. Muksua tulis pappansa hoitamaan, ois kiva saa pieni oma aika =)

rv 21+5

Uusi viikko jälleen alkoi. Päätimme aloittaa nukkumisremontin kun olemme me vanhemmat niin älyttömän väsyneitä. Nyt ei saa tv tai tietokone olla päällä klo 22 jälkeen, niin joskos sitä tulisi mentyä aiemmin nukkumaan. Ainakin eilen heti ekana iltana huomasin, ettei sitten ollutkaan mitään polttavaa tekemistä enää klo 22 jälkeen :) Sängyssä olin jo 22.30, mutta unta sain odotella pitkään, tuossa 00.15 vielä katsoin kelloa. Sitten nuorimmainen jo kiljaisi eka kerran klo 01.10... Noh, nukahti kyllä helposti onneksi uudestaan.

HB: Mulla oli 145 aloitusmittaus ja nyt 3kk jälkeen 111, joten jos tuntuu ylivoimaista väsymystä, kannattaa pyytää mittaus. Minä pyysin, kun edellisissä raskauksissa on ollut vastaavaa kokemusta, että nopeasti tippuu tässä puolen välin seutuvilla. Aloin sitten sydä Obsidania 2tab/pvä heti kärkeen. Katsotaan pysyisikö näin edes samana. Tuo alle 120 tarkoittaa jo sitä, että elimistö on jo käyttänyt rautavarastoja (joka on se tärkeämpi juttu kuin varsinainen luku-varastot pitäisi olla täynnä kun vauva imetyksen aikana kuluttaa ihan älyttömästi sitä rautaa...).

Alkaa olla parempi, vaikkakin koko ajan olo että oksettas =/ eikä paljon helpota että muksu kitisee omaa flunssaa jatkuvasti, toivon että pieni säästyis tältä taudilta. Onneks hyvä uninen lapsi, nytkin 13h nukku.

Täältäkin suppari häädöt kaikille joilla niitä on! Kumma juttu miten on erilaista toi sairasloman saanti eri paikoissa. Ite ei tarvinnu ku vähän valittaa niin irtos 2pvästä-2vkon saikku.. Ja niitä kerty varmaan 2kk yhteensä.

Oisin jopa saanut loppuraskaudeks saikkua pelkän migreenin takia,mut onneks ne jäi muutamaan kertaan ja loppu kokonaan.

Mitähän mun piti vielä... Meilläkin jäi kantoreppu käyttämättä, tosin muksu oli niin hyväntuulinen että viihty sitteris kun ite teit hommias.. Yritän selvitä ilman nytkin tai kantoliinaa harkitsen, sitä kerta kehuttu.

Nyt jatkan lepäämistä... Voikaa hyvin!

Perjantaina neuvola, toivottavasti pääsen. Lauantaina äiti veis mut myös syömään, ihan ravintolaan. Muksua tulis pappansa hoitamaan, ois kiva saa pieni oma aika =)

rv 21+5

Viestejä olen kyllä säännöllisesti käynyt lueskelemassa, mutta jostain syystä en ole saanut kirjoiteltua =(

Huis pois kaikenlaiset supistelut keijo.annikilta ja Larulta! Ja ihanat polttaritkin joku oli saanut osakseen - anteeksi oon TOSI huono nimissä =)

(.) Minäkin täällä vietän saikkua samojen vaivojen takia Larun ja keijo.annikin kanssa. Joulun välipäivinä alkoi kummallinen " polte" alavatsalla. Vatsa ei ollut löysällä eikä mitään. Kärvistelin sitten uuden vuoden kotosalla ja heti tiistaiaamuna soitin neuvolantädilleni asiasta. Hän kyseli ja kertoi, ettei se varmastikaan mitään vakavaa ole, kun hänellä ei ole lääkäriaikaakaan antaa kuin kahden viikon päähän. Käsi vain ostaa tukivyön, että kannattaisi vatsaa. (Taustaksi sen verran, että paino oli 19 viikon aikana noussut 2 kg, eikä maha ole vielä edes kovin paljoa " ulkoutunut" vartalosta...) No eikai siinä sitten muuta, minä tyydyin kohtalooni ja lähdin töihin. Töissä alkoi tuntumaan ihan supistuksiakin, joten menin sitten illalla työvuoroni päätyttyä käymään alueemme TK:ssa päivystyksessä. Nuori naislääkäsi laittoi minut gynelle tutkimuksiin. Täällä Rovaniemellä kun pitää olla 22 viikkoa täynnä, ennenkuin pääsee ns. äippäpolin asiakkaaksi =)

Keskiviikkona minulle nousi kuume, soitin gynelle, että onko lähetteeni tullut. Oli tullut, mutta keskiviikolle minua ei ehdittäisi katsomaan. Koita pärjätä torstaiaamuun, tai jos tilanne pahenee kovasti, tule suoraan ensiapuun. Keskiviikon sitten köllöttelin kotosalla pomon määräyksestä Panadolin voimalla. Kun torstaiaamu viimein tuli, minusta otettiin kaikki mahdolliset ronkkimiset alakerrasta, pissanäytteestä papaan. Pahinta asiassa oli, että vaikka viikkoja torstaina oli vasta 19+3, kohdunsuu oli jo etureunastaan alkanut avautumaan ja oli sormelle auki. Joten ei muutakuin totaalilepoon kotiin viikoksi ja torstaina katsotaan tilanne uudelleen. Mikäli tilanne on pysynyt samana, ettei avautumista ole enempää levon ansiosta tapahtunut, jatkan makaamista kotona - jos taas on avautunut lisää, niin sitten mennäänkin loppuajaksi sairaalaan makaamaan... Joten kyllä olenkin sitten pysynyt tosi tiukasti vaakatasossa! Suppareita tulee aina silloin tällöin, toivotaan, etteivät ne tee " tuhojaan" =)

Lisäksi minulle määrättiin Guarem-lääkitys kohonneisiin verensokeriarvoihin. Tuntuu vain niin uskomattomalta, kun esikoisen kanssa ei ollut mitään vaivoja, niin tämän pikkuisen kanssa tuntuu kertyvän kaikki kerralla...

Jopa tuli taas hyvinkin omanapaista kirjoitusta ;)

Nyt pitää lähteä takaisin pehkuihin, keskeneräinen kirja siellä odotteleekin...

Norppis rv 20+0

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat