Seuraa 

Päätin aloittaa maanantain pinon, kun ei uni tule silmään :)

Tässä viikonlopun pulinat: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9262605&p=1&tmode=1&smode=1

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

-Mary

Sivut

Kommentit (20)

Tervetuloa myös Marzulle!! Täällä voit hyvin purkaa huoliasi sekä iloita ilojasi. Me enskat tuemme toisiamme, niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin. :) Tervetuloa!

jos ei tässä kierrossa, niin sitten seuraavassa se plussa +++bdbd+++

Ja matkailu kuulostaa hyvältä, on ainakin jotain kivaa, mitä odottaa :)

Terv. ikuinen matkakuumeilija Aqua

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onpas vierähtäny aikaa siitä, kun sain aikaseksi edellisen kerran kirjoittaa, ainakin siltä tuntuu :)

tervetuloa uusille ainakin elviira ja marzu! en muista olenko toivottanut jo aiemmin elviiran..

S-k, Maitikka ja -:saikku:-, täällä yksi lisää lopputyön kanssa ahdistuva. Aihealue on, nyt mun tarvis laittaa aivonystyrät töihin et saisin siitä rajattua järkevän.. :( mut en mä onnistu ole vielä, ku aina vain lykkään. Nyt vannotin itselleni et tarvii aloittaa se ku koulukin taas alkaa. Keväällä valmistun jos vain saan sen tehtyä. Mutta toi työ on niin iso musta möykky että tekis mieli ##%&###!!

cerise, mulla oli eka kirto pillreiden jälkeen normaali eli kiertopäiviä 27, mut nää sen jälkeen on kaik enemmän tai vähemmän venähtäny..eli hyvin yksilöllisiä kiemuroita nämä.

Hannah, Mitäs sulle? Tuntuuko jo erilaiselta tai että joku kasvaa masussa :)?

pariisitar, tulethan kertomaan välillä kuulumisia kuitenkin..

Koskahan voidaan odottaa uusia plussia porukkaan? Mulla kp:t nyt jossain 19 / 27-42, mut kuten aiemmin mainitsin ei mitään käryä kuin pitkälle tämä kierto venyy ku nämä kierrot tuntuu pitkittyvän koko ajan :(.

Kohta taas töihin enkä enää muista mitä muuta piti kommentoida, joten mukavaa maanantain jatkoa kaikille!

terv.Kata

Varoituksen sananen nyt tulee omaa napaa.

Elikkä tänään oli sit kontrolli kyllä kaikki oli tullut pois ja kohtukin oli jo normaali kokoinen että siltä osin kaikki oli hyvin ja yritystä sais jatkaa.

Mutta meilläpä taiskin tulla stoppi sit tähän ukko kun ei enää haluukkaan yrittää kun pelkää et jospa se ei nytkään onnistus.

Aikasta p**ka olo on itkenytkin olen varmaan kohta niin paljon et tuntuu silmät pullistuvan päästä:( Ei oikeen tiiä mitä tekis. Itestä vaan tuntus et ois yritettävä josko se sieltä meillekkin tulis mut yksin se on kyllä varsin hankalaa.

Joten näissä tunnelmissa täällä. Voi olla et jatkan tätä palstailu taukoa ja toivon et mie vielä saisin ukon pään käännettyyn.

Mut siihen asti eikun kaikille vaan plussa onnea ja plussanneille onnellista odotusaikaa:)

T:Dizku

Vkloppuna oli joo tosi hiljasta, mutta empä minäkään kantanut kortta kekoon. Vietettiin oikein kunnolla tuplapyhät syöden hyvin, ulkoillen ja haaveillen!

pariisitar, tuuletahan oikein kunnolla ajatuksia tauon aikana ja tule ilmoittamaan välillä itsestäsi (toivottavasti saadaan pian sut takaisin, tosin tietty aina toivoo, että josko pian jo saisi kurkkia tonne toiselle puolelle¿)

Hei hannah ja buuffa, kuinkas ajattelitte hoitaa isovanhemmille kertomisen? Tai muille? Silloin kun tämä meidän projekti oli aluillaan, sitä herkutteli kaikilla ihanilla jutuilla, kuinka mummoille ja papoille ilmoittaa tai parhaalle ystävälle¿Mutta nyt se toki on jäänyt! Taitaisi olla jotain sekavaa kyyneleiden seasta sopertamista, jos/KUN se tärppi onnistuu ja pian!

marzulle tervetuloa joukkoon! Toivottavasti jo pikapuoliin pääset tonne o-puolelle ja samalla potkit meitä täällä kauan roikkuneita peffaan, että mekin päästäs pois täältä!

Saikku, musta ei kyllä ole apua noihin lima saati lämpöjuttuihin¿Tikuttelua on tullut kyllä senkin edestä tehtyä. Toivotaan, että nyt noilla konsteilla tärppi tulee! Tai viimeistään silloin, kun jättää kaikki taka-alalle =)

Dajmille isot vilkutukset sinne! tervetuloa joukkoon takas =) Toivottavasti oli rentouttava loma ja sait nauttia siitä kunnolla! Itsekin vetäydyin joulutauolle ja olin melkein kaksi viikkoa pois. Teki oikein hyvää tähän kaikkeen ressiin¿Täällä mennään myös kp26, mutta en oikein piinaile. Sillä en pystynyt vielä aloittamaan niitä clomeja tähän kiertoon ja jotenkin usko siihen luomu+ ei nosta päätään¿Nyt odottelen siis tädin visiittiä¿

Dizkulle lohtuhali sinne! Mutta niin kuin buuffa tuossa jo sanoi, että joskushan sitä on uudelleen yritettävä. Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen =)

ON: Täällä on tosiaan kierto jo hyvällä mallilla eli kp26, mutta mutta¿Kyllähän niitä oireita on helppo kuvitella, mutta tosi pessimistisesti suhtaudun! Täällä on vaan haaveiltu matkasta ja se kuume tämän muun kuumeen ohella kasvaa vain¿Olishan se ihanaa lähteä tuossa keväällä matkalle, sais muuta ajateltavaa. Toki mielessä kävi myös, että entäs jos masussa onkin asukki? Voi näitä haaveita ;)

+++tuulia!

Marzu: Tervetuloa. Mä olen kans vasta vähän aikaa sitten tälle palstalle ilmestynyt, vaikka kuumeilua on jo takana muutama kuukausi.

Cerise: Mulla menkkojen alkaminen kesti muistaakseni 35 päivää ja sen jälkeen kierrot oli 35-37 päivää muutaman kuukauden, nyt näyttää tasaantuneen 28-29 päivään. Mä tosin söin minipillereitä ja niiden jälkeen palautuminen kestää yleensä kauemmin kuin muiden pillereiden jälkeen. Mulla on silti sellainen käsitys, et palautuminen on tosi yksilöllistä.

Monella täällä näyttää olevan ahdistusta lopputöiden kanssa. Miettikää sitä tunnetta, kun lopputyö on valmiina, eikä tarvitse enää koskaan lisätä tai muuttaa yhtäkään juttua. Mitä nopeammin työn tekee, sitä nopeammin se päivä koittaa. Työn suunnittelu ja aloittaminen on hankalin juttu. Sitten, kun pääsee vauhtiin, voi joskus olla jopa kiva tehdä sitä :) Jaksamista ja voimia!

Hannah ja Buuffa: Onnittelut minultakin!

ON: Mulla on nyt kp 24/28-31. Viikonloppuna vois jo testailla :) En kyllä uskalla juurikaan toivoa plussaa. ¿Sorruin¿ tikuttelemaan ovista, eikä kunnon plussaa tullut, tosin en montaa päivää jaksanut tikutella. Limoja kyllä bongasin. Nyt vaan toivon, että kierto olis normaalin mittainen, eikä olis mitään tuhruvuotoja ennen tätiä. Pelkään niin pettymystä, etten uskalla toivoa. Toisaalta töissä tänään huomasin laskevani, koska jään äitiyslomalle, jos nyt tärppäis.. En oo mitään oireita havainnut, eikä onneksi merkkejä tädistäkään.

Dajm: sulla näyttää kans koittavan jännät ajat.

- Elviira

...ihanaa palata palstavahvuuteen, ikävä ollut teitä, enskatoverit! : ) Eli kolmisen viikkoa tässä taisi tulla palstailutaukoa, sen ajan olin lomalla ja ylityövapailla, ja pidin vähän siis lomaa tästäkin kirjoittelusta tänne. Tosin kävin kyllä selaamassa (melko pikaisesti kuitenkin) läpi teidän kuulumiset muutaman kerran. Ihanasti olitte toivotelleet miullekin vielä hyvät joulut ja uudet vuodet, kiitos! Vähän kuitenkin olen pihalla tapahtumista, joten en yritäkään kommentoida nyt kaikille. Muutama juttu jäi mieleen:

Plussia ropissut mukavasti tänne silläaikaa, ihanaa....

Niina: ++++Plussaonnittelut!!!++++ Voi, sie sait sen toivomasi jouluplussan sitten! Millainen olo?

Buuffa: ++++Plussaonnittelut!!!++++ Jouluplussa sinnekin, oikein jouluaamuna! Oletko voinut hyvin?

Hannnah: ++++Plussaonnittelut!!!++++ Niin se vaan nyt tuleekin sulle sitten toooooosi pitkä ¿kierto¿ tällä kertaa ; )

Ja ikävämpiäkin uutisia oli joukossa, valitettavasti:

Dizku: Syvimmät pahoitteluni... Voimia.

Jep, siinäpä päällimäiset ajatukset, jatkan myöhemmin kommentointia, nyt täytyy tehdä vähän töitäkin välillä....Kaikille muille vilkutukset ja uusille enskoille tervetuloa! Plussasäteitä ja pupuiluintoa... Vielä loppuun omat navat:

).( Lomailut lomailtu siis... ja viimeinen lomaviikko menikin flunssaa potiessa. Nytkin vähän puolikuntoinen olo. Muuten meni kyllä loma oikein mukavasti, rentouduttua tuli. No, se hyvä puoli tässä on ollut, ettei ole liikaa tullut kuunneltua mitään raskautumistuntemuksia, kun on ollut muuta ¿potemista¿. Jouluaattona nippaili alamahasta oikein kunnolla, mutta mitään erityisempiä ovislimoja en bongannut... eli olisko niillä main sitten ollut, mene ja tiedä. Pupuilut oli niillä ajoin vähän harvassa, mutta saas nyt nähdä olisko ollut tarpeeksi. Nyt menossa kp 26 (29). Viime kierrossa alkoi kp 26 tuhruvuoto, katsotaan miten käy nyt. Vielä ainakin pysynyt poissa, eikä alamaha/nivuskipuiluakaan vielä ole... Piinailu alkaa vähän nostaa päätään : ) Keitäs ¿kohtalotovereita¿ täällä olikaan mukaan piinailemaan?

Dajm

Mieki sain raahattua itseni ylös. Ei väsytä kylläkään yhtään, mutta olipa hankala päättää että nousee. Varsinkin sen takia että mies jäi nukkumaan että jaksaa ensi yön olla töissä. Alkaa tuntumaan jo aika surkealta tämä olo. Mie mielummin pyörin sängyssä vaikka koko päivän entä herään ajoissa tuskailemaan lopputyötä.Huoh, ku jaksais vain..

Hannnah: Mulla taitaa olla kuumekin kadoksissa. Toivon mie vauvaa ihan koko sydämestäni, mutta nyt on pessimismi voittanut kaikki haaveet ja odotan vain että tulee kesä ja ne kokeet missä tutkitaan että mikä meissä on vialla. Toivoahan kyllä tuo muiden plussauutiset ja neuvolakäynnit. :)

Cerise: Jätitkö liuskan kesken kun lopetit pillerit? Silloin voi kuulemma mennä enemmänkin sekaisin tuo " koneisto" . Mulla meni muistaakseni 35 päivää. Toivotaan kuitenkin että se plussaksi muuttuu tai sitten tädiksi, mutta mitä pikimmiten. :)

Marzu: Sullapa on ollu ikäviä kokemuksia. :( Mutta tervetuloa mukaan kuitenkin! :) Kyllähän tänne mahtuu uusia kuumeilijoita aina. :)

Saikku: Jos yhtään haluat ottaa rennosti niin: Älä ainakaan lykkää sitä aloittamista! Mie oon kuolla tähän tunteeseen, ku paineet vaan kasvaa ja ite oon itteni tähän tilaan lykänny. Jos ei aloita heti, niin ei saa aloitettua vasta ku sitte ku on jo liian myöhäistä. Nyt innokkaasti vaan aiheen kimppuun ja materiaalia etsimään! Toivottavasti olet minua fiksumpi. :) Tuossa ainakin jotain läppää ovulaatiosta: http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php .

Toivottavasti se löytyy! :)

Nyt meen siivoamaan keittiön, niin en ole ihan tarpeeton nahjus.

Hauskaa päivää kaikille!

s-k- kp 17/29-35

...ja työnhaun alku on edessä seuraavaksi. Voi kun olisin ollut Suomessa mielelläni vielä vähän aikaa! Miten teiltä muilta sujuu paluu arkeen?

Omassa navassa ei tapahdu yhtikäs mitään: lopetin pillerit marraskuun lopussa, eikä " oikeita" menkkoja ole vieläkään tullut. Tein testinkin jo, mutta negaahan se näytti. Toistaiseksi ainoa pillerin lopettamisesta koitunut asia on muutama finni leuassa! Nyt olis kiva saada oma kierto käyntiin. Vaikka ihan normaaliahan tällainen menkkojen odottelu pillereiden lopettamisen jälkeen on, kauanko teillä muilla meni?

Ajattelin vähän hidastaa tätä palstailua, etten liikaa stressaantuisi asiasta... Katsotaan pitääkö päätös!

ja taas on kaikki kadoksissa... vai eikö kukaan muka kuumeile? itse odottelen sitä tammikuun lopulla olevaa ekaa neuvolaa, ennen kuin uskallan varsinaisesti siirtyä tuonne o-puolelle, vaikka olen jo hiukan käynyt siellä kurkistelemassa varovaisesti...

hannnah rv 6 ja risat

Meillä on koko viikonlopun ollut vieraita, joten en ole ehtinyt käydä kurkkimassa kuulumisia...

Hyvin kuitenkin ileisesti on mennyt enkä minäkään enää ole tuorein palstailija. Kiva kun on tullut lisää kokemuksien jakajia!

Ja paljon plussaonnea nyt jännääville, jotta pääsette Hannahin ja Buuffan kanssa jakamaan uudenlaisia kokemuksia toiselle palstalle. Kivempi niin, että jokainen täältä poistuu mahdollisimman pian eikä jää roikkumaan, vaikka ihanaa seuraa olettekin!

Itse en uskalla kamalasti koko asiaa ajatella vielä. Nyt taitaa olla menossa kp 15, mutta kierron pituudesta ei ole tietoa ja voi olla, ettei ovista vielä tässä kuussa ole tulossakaan. Luulen kyllä bonganneeni limat jo viikko sitten... Tiedä siis siitä sitten.

Lopetettuani ehkäisyn, menkat tuli kp 38 eli kierto oli heti aika normaali. Silloin niiden 38 päivän aikana minun oli paha olo,rinnat kipeät ja vatsa turvoksissa ja kipeä. Luulen siis, että omalla kohdallani on parempi olla miettimättä ja tunnustelematta mitään oireita ainakaan vielä tässä vaiheessa. Ehkä kun hormonit taas asettuvat aloilleen..

Mukavaa viikkoa kaikille ja pupuilu intoa!!

Ja mukavaa alkanutta viikkoa. Jospa vaihteeks kirjoittelisin, taustailemassa oon käynyt ahkerasti :)

MARZU ja ELVIIRA, tervetuloa mukaan turisemaan!

DIZKU, varmasti on turhautunut olo, toivottavasti miehellä vauvakuume taas nousisi! En nyt mitään fiksua neuvoa osaa antaa, toivottavasti aika tekee tehtävänsä tässäkin asiassa ja mies taas intoutuisi vauvapuuhiin.

SAIKULLE tsemppiä oviksen bongaukseen! Käytin aikasemmin parissa kierrossa Aconin kasettitestiä ja siitä pakkauksesta ainakin sai hyvin informaatiota oviksesta. Totesin muutes, että mulla ainakin ne ovislimat oli 3-5 päivää ennenkuin viiva ovistestissä oli vahvimmillaan. Tosin mulla se testiviiva ei kylllä ikinä ollu huomattavasti vahvempi kuin kontrolliviiva (niinkuin ohjeen mukaan pitäis olla) :( Aamulämpöjä en oo mittaillu, ei ilmeisesti ole luotettavaa, jos esim. vuorotyössä tai muuten epäsäännöllinen rytmi.

DAJM: Heippa pitkästä aikaa, kiva kun oot palaillu! Ja peukutukset piinailuun bdbd!!!

Tsemppiä opiskelujen kanssa painiville ja meille työläisille myös :)

Ja hyvää vointia BUUFFALLE ja HANNNAHILLE sekä muille plussanneille!

Onkos HÄPÖLLÄ piinis menossa??

ON: Taidan liiittyä piinailijoihin eli DAJMIN ja ELVIIRAN seuraan ainakin, tänään kp 25/28-35. Toisaalta toivoo taas kovasti ja toisaalta pelkää sitä pudotusta, jonka tädin tulo taas tuo. Onneksi oon järjestänyt itelleni paljon tekemistä, ei ehdi liikoja itteään kuulostelemaan... Mulla ei juuri mitään poikkeavia oireita (paitsi tädin tuloon liittyviä), mites muilla piinailijoilla?

Vilkutukset kaikille enskoille o/ Ja hurjat huiskutukset NELLAMAIJALLE, jos siellä taustalla olet o// Tulehan kertomaan kuulumisia!

Jumppa alkoi joulutauon jälkeen, ihanaa...

Dajm&Elviira: pidän peukkuja pystyssä teille jotta pääsisitte mukaan tuohon plussajunaan!

KaTa: eipä nää tuntemukset oo vielä miksikään muuttunut tai siis et ei oo ilmaantunu juuri mitän tuntemuksia. siksi kai tää tuntuu niin epätodelliselta...

Dizku: Voimia sinulle, jos et saa heti miestäsi mukaan uuteen yritykseen, mutta kuten joku jo ehti kirjoitella, niin joskus se pelko on vaan kohdattava kuitenkin (en usko että miehesi kokonaan hylkäsi vauva-ajatusta tuon epäonnen vuoksi). Miehet ovat monesti sellaisia, että pelkäävät noita epäonnistumisia, mutta toivottavasti miehesi pian ymmärtää, että ilman yritystä ei ainakaan voi onnistua. Ehkä hän vain tarvitsee sinua pidemmän ajan selvitä surustaan.

buuffa: juu, minuakin tuo o-puoli vielä hiukan hirvittää, tuntuu että siellä melkein kaikki ovat loppupään odottajia (viikoilla 30+) ja keskustelevat vaan vauvojen liikkeistä ja synnytyksestä. noi aiheet ei oikein tällä hetkellä tunnu viä koskettavan henkilökohtaisesti. jotenkin miellän itseni vielä tässä vaiheessa enemmän kuumeilijaksi kuin odottajaksi vaikka plussattu ollaankin. mutta kyllä tämän tilanne varmaan muuttuu, kun viikot kuluvat, alkaa maha kasvaa ja tulla jotain oireitakin, niin kai sitä sitten alkaa ymmärtää olevansa odottaja.

hannnah rv 6+5

Elviira: Tervetuloa kuumeilemaan meidän enskojen joukkoon!!! Ja peukkuja piinailuun. Onko mitään oireita suuntaan tai toiseen?

Dizkulle tervetulotoivotukset taas mukaantulosta! Kuinkas kontrolli meni?

Pariisitar: Mä en hirveen hyvin tunne sitä (enää) kenelle kerroin yrittämisestä silloin uutena vuotena. Se on mun lapsuuden ajan hyvä kaveri. En ainakaan vielä oo kuullu, et onko se kertonu vai ei ja oikeestaan mä oonkin jo unohtanu sen jutun. Toivon vaan, että pitää sanansa, kun sanoi, että hänellä ei ole tarvetta kertoa sitä kenellekään. Haluisin kuitenkin, et ainakin isovanhemmat sais tietää vasta, kun se on ihan oikeesti totta. Minä ja minun suuri suuni.. :(

Taukoilu tekee varmasti hyvää, itse kullekin.. Tervetuloa takaisin sitten, kun hyvältä tuntuu! Vaikka toiveissa olisikin, ettei me täällä enää oltais.. :)

Hannah: Ymmärrän todella hyvin sun huolen, siitä, että et haluis kertoa ystäville, jotka myös yrittää saada lasta, teidän onnestanne.. Tosi kiperiä tilanteita. Ehkä kuitenkin kaverisi ymmärtää ja osaa olla iloinen sinunkin puolestasi!!

S-k ja Maitikka: Täällä myös yksi, jolla lopputyö on ajankohtainen. Aihe jo on, mutta siirrän ja siirrän vaan aloittamista, kun tiedän, että alan sitten stressata sen takia.. Nyt onneks on kuitenkin sellainen porkkana, kun aloitan huomenna oman alan sijaisuuden kesään asti, niin kunhan lopputyö on tehty, niin saan sitten 5% parempaa palkkaa.. Toivottavasti se hieman kannustais eteenpäin.

Hapö: Mikä tilanne? Eihän täti vaan ole yllättänyt? Millon aiot testata?

Cerise: Mulla täti saapui aivan normaalisti pillerit lopetettuani. Ensimmäinen luomukierto oli 30 päivää, sitten 37, ja nyt siitä lähtien taas 30. Mulla ei ollu siis mitään ongelmia vaikka pelkäsinkin kovasti, että kuinkakohan kauan menee ennen kun kierto tasoittuu. Toivottavasti sulla kävis yhtä hyvä tuuri.. Tsemppiä!!

Nyt mä, enskaystäväiseni, tarvitsisin apua: Ajattelin tässä kierrossa käyttää hyväkseni kaikki mahdolliset ovismerkit; lämmöt, tikut, limat.. Joten pieni kertaus olisi poikaa. Ovistikun plussan jälkeen ovis on siis kahden päivän sisällä. Eikö niin? Mites lämmöt? Nousee siis, kun ovis on ollut? Niinkö? Entä limat? Nekinkö vasta, kun ovis on mennyt vai just oviksen aikaan? Lämmöt on ollu nyt kolme aamua 36,3. Tikutuksen aloitan huomenna. Millos limojen tarkkailu kantsii aloitella? Jos näillä keinoilla ei pupuilut osu kohdalleen, niin sitten ens kierrossa kokeilen sitä, etten laske päiviä ollenkaan.. Ääripäästä siis toiseen!!

Peukkuja piinailijoille, pupuiluintoa oviksen metsästäjille ja pahoittelut tädin yllättämille! Ja vilkutuksia kaikille!

Tää enska taitaa lähteä roudaamaan kuusta ulos ja keräilemään joulukoristeita takaisin varastoon..

-Saikku-

pysyä poissa seurastanne... pakko käydä tunnin-parin välein katsomassa koneella uusimmat jutut...

marge: no en oo kauheesti viä aatellu tota et miten ilmotellaan vauvauutisia. en oo pitäny sitä viä kauheen ajankohtaisena, haluisin nyt ensin varmistella et tämä todella pitää paikkansa ja asukki pysyy matkassa mukana, tässä mennään kuitenkin vielä sen verran alkumetreillä, et voi sattua vielä vaikka mitä. lähinnä omaa äitiäni suojelen, hän on niin innolla odottanut vauvauutisia jo useamman vuoden (hänellä ei ole muita lapsia, joten minä olen hänen ainoa toivonsa vauvauutisten suhteen). arvaan että uutisen kuultuaan hän kuitenkin ryntää ostoksille ja alkaa hössöttää asian kanssa, joten mieluummin kerron hänelle vasta hiukan myöhemmin kun asiat ovat hiukan varmemmalla pohjalla. isälleni ilmoitan varmaan ihan vaan tekstiviestillä, se on ollut kommunikaatiovälineemme muutenkin. miehen vanhemmat ovat jo moninkertaisia mummuja ja vaareja jo entuudestaan, joten heitä asia ei varmaan kovasti hätkäytä. varmaan tulee ensin lipsautettua asiasta miehen siskolle, jonka kanssa ollaan aika paljon tekemisissä, hän varmaan hyvin nopeasti tiedottaa asiasta muillekin... bestikselle kertomista olen jo miettinyt, hän varmaan taitaa olla ensimmäinen (miehen jälkeen) jolle asian paljastan, hän tosin arvaa jo puolesta sanasta, ei tarvi varmaan sanoa muuta kuin että " voisit alkaa pikkuhiljaa katella missä ois hyviä kummilusikkatarjouksia" .

plussatuulia sinne sinullekin marge....

agua: siellä piinailu myös käynnissä, nyt kaikki sankoin joukoin mukaan plussajunaan!

bubus: nyt vaan ahkeraa pupuilua, se meillä ainakin näytti toimivan. oviksesta ei ollu tietoakaan, mutta " lääkärin määräyksestä" peittoja heilutettiin joka toinen päivä niin että tikkuun pärähti kaksi viivaa... tsemppiä!

hannnah rv 6+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat