Seuraa 

Tässä linkki viikonloppuun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9249617&p=1&mpage=6&tmode=...

Huomenta vain! Tervetuloa kaikki uudet.

västis + taimi 8+3

Sivut

Kommentit (26)

Jaiks, pinna alkaa olemaan kireällä, kun kokoajan tämä etominen ja kyökkiminen voimissa...onnellistahan tämän pitäisi olla.

Laitanpa omankin lusikkani soppaan tuosta yhteisö-keskustelusta. 08/04 täältä hajaantui useampiakin porukoita omille " suljetuilleen" . Toiset lähtivät kirjoittamaan sinne, tuli uusia naamoja pitämään keskustelua yllä täällä ja taas sama tapahtui...joten uskon, että kaikki saatte aikaan hyvän keskustelun ja tullette vielä samaan uusiakin ryhmiä rinnallenne toimimaan. Ja kuten taannoin joku teistä täällä sanoi, ettei se yhteisön jäsenten määrä vaan niiden harvojenkin aktiivisuus. Täällä hetkellä itse olen ajatellut, että käyn täällä vain kirjoittamassa, ja jos näyttää siltä ettei yksin tämä riitä vertaistueksi, niin sitten on keksittävä muuta. Gaia(ko) oli mielestäni kiteyttänyt asian hienosti, turhaan tästä vedämme eripuraa välillemme. Ja tämä kaikki oli positiivisessä mielessä, ja jos tuntui " puukotukselta" , niin laittakaa suoraa kommenttia ;-)

Niin, meillähän alkaa neuvolat lähestymään uhkaavaa vauhtia. Itselläni ensi viikolla....iiiks. Yhdessäkään ultrassa en ole käynyt, meinaan mennä samalla kaavalla kuin aiemmatkin raskaudet, silloin kävin vain kunnan tarjoamat. Niillä siis mennään...

Nyt täytyisi suunnata kauppaan kyökkimään, kun on rokulipäivä tänään. Vaan keksisi, mitä " herkkuja" perheelleen syöttäisi ts. mitä ruokaa pystyn laittamaan ;-D

Möykky ja 7+ (vaille työnimeä)

Meillä oli ultra tänään ja kaikki oli oikein hyvin,syke näkyi heti.Pikkuinen oikoi jalkoja ja käsiään,olo on äärettömän onnellinen.

Laskettuaika muuttui vain päivällä,eli 8.8.07,9.8.07 oli menkoista laskien.

Lumina ja Lahja nyt rv 9+5(tai 9+4 menkoista laskettuna)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ona: Minullakin oli kahdessa ensimmäisessä raskaudessa voimakas pahoinvointi, ja nyt ei niin paha. Tai oikeastaan kolmessa ensimmäisessä; yksi raskaus on mennyt kesken ja sen aikana olin tiputuksessa pahoinvoinnin takia. Ja tämä neljäs raskaus on nyt sitten vähän erilainen. Tasainen kuvotus on aamusta iltaan mutten ole oksentanut kuin pari kertaa. Tavallaan vaikka mieluummin oksentaisin kuin maistelisin tätä oksunestettä suussa ja nielusssa koko ajan.

Omppumaha kysyi " osaako olla relax" . Onhan sitä rennompikin olo ollut elämässä ;). Epävarmuus kuuluu alkuraskauteen (kuten Mamituksella ja Falzillakin on) ; onhan se hurjaa että omassa kehossa alkaa uusi kasvu, jonka etenemisestä ja jatkuvuudesta ei ole varmaa tietoa. Minulla ainakin jyllää mielessä kaikenlaiset pelot joista kaikki eivät liity edes raskauteen, vaan elämään yleensä. Sitä herkistyy niin kaikelle, ja se on varmasti tarkoituksenmukaista, elämä vähän niin kuin " pysähtyy" raskauden äärelle ja laittaa puntaroimaan elämää yleensäkin.

Vitanovan kuulumiset olivat vallan mukavia =). Hienoa että saitte omaa aikaa miehen kanssa ja kyllä se työssäkäyntikin on usein nimenomaan hermolepoa.

Minulla on se hyvä aika päivässä kallistumassa kuvotuksen puolelle. Eli aamut alkaa ihan jees mutta iltaa kohden heikkenee. Lisäksi alkaa iltaisin ahdistamaan henkeä. Rasittavaa kun alkoi jo tässä vaiheessa raskautta, yleensä on ahdistanut vasta lopuksi.

Ei muuta kuin sitkeyttä!

Gaia rv 10+6

päätimpä minäkin vihdoin kirjautua taas tänne odottajien joukkoon.

kolmas raskaus nyt alullaan.

taitaa tuo aika kullata meidän äitien muistot kun tuo pahoinvointi tas tuntuu niin kaamealta vaivalta. koko ajan popsin jotain. sitten turvottaa ja taas etoo. kiva kierre.jääpalojen imeskely ainaki auttoi ja appelsiineja ja mandariineja tekee mieli, myös suolakurkku houkuttelee. kyllä itä unohtaa nopsaan ,kun en muista oliko mielihaluja aiemilla kerroilla.

ulkoilla pitäs enemmän et aivotkin sais happea, toi ilma ja palelu muutenkin vaan saa kykkimään sisätiolissa. lapsetkyl onneksi motivoi uloiluun kun käyvät levottomiksi sisällä.

voimia j hyvää oloa kaikille.

palaile asiaan viim. ekan neuvolan jälkeen.

äippä,pjanviikarit ja masuasukas 8+3(kai?)

Erinäisistä listoista vain tämän verran: kukin kirjoitelkoon niin paljon kuin lystää tahtomilleen listoille, tämähän on ihan vapaa demokratia. Porukkaa ja kiinnostuneita varmasti piisaa. Meikälle riittää mainiosti tämä varsin mukavia kirjoittelijoita tulviva Vauva-lehden palsta.

Kyllä voi olla mukavaa: Ekan kerran yli vuoteen, reilusti yli vuoteen, ja ekaa kertaa kuopuksen koko elinaikana vietiin muksut yökylään mamman ja papan ja tätien luo, missä viihtyivät mainiosti - ja minä ja mies saimme vihdoin pitkästä aikaa muistella, kenen kanssa sitä tätä rullaatia pyöritetäänkään kuolemanväsyneinä. Ilta, yö ja aamu olivat kyllä erittäin onnistuneita, oikein se ensiaikojen huuma nosti reippaasti päätään. Melko ihme tässä väsymyksen alhossa! Vaan varsin tervetullutta siis oli - ja sitä tahtois enemmänkin!

Pian alkaa myös pitkään aikaan ensimmäinen työrupeamani, kun lähden tästä vetämään venäjänkurssia opiskelijoille. Mumma tulee hoitamaan juuri nyt päikkäreitä nukkuvia rimpuloita, ja meitsi kokee töihinlähdön ihanana hermolepona: Kerrankin joku kuuntelee, kun mä puhun eikä härnää ja pure vierustoveiraan ahteriin kielloistani huolimatta - kuten taas täällä kotona on sattunut ja toistunut aikaisesta (5.45) aamuheräämisestämme alkaen! Tai ainakin siis toivon aikuisten ihmisten osaavan olla tässä suhteessa ihmisiksi. Eli kivaa!

Keskiviikkona on eka neuvola, vihdoin, ja taidankin vaeltaa sinne ihanan nauvolantädin luo oikein vaivalistani kanssa, pelkojani repostellen. Pakko tuo revennyt vatsalihaksistonikin on ottaa puheeksi heti ja tutkia, ettei mitään kaameita kiputiloja ja komplikaatioita raskauden edetessä yllättäen ilmaannu.

Täällä oli joku toinenkin Vaasasta, Popiina? Kiva kiva! Te taidatte odottaa esikoista. Kaverinikin osoittautui juuri elokuiseksi odottajaksi, joten ei Vaasan keskussairaala ainakaan tyhjillään päässe kesähelteillä olemaan!

Voimia ja positiivista mieltä!

Vitanova rv 10+2 kai

Ketkä haluavat listailla, he listailkoon, muut nauttikoon ja listaiolijat toki myös tämän palstan mukavasta tunnelmasta, eikä pilata tätä kivaa ja onnistunutta ryhmäämme =)

Joku kirjoitti, anteeksi kun en millään muista taas nimimerkkiä, että on iltaisin kova rasvaruokahimo, mutta pitää päänsä eikä syö semmoista... minä olen aina ollut tarkka ruokavaliostani, mutta nyt on pakko myöntää, etten tämän etovan olon kourissa ole pystynyt hillitä himojani vaan popsinut mitä mieli tekee ja ruokavalioni on ollut kaikkea muuta kuin terveellinen =(

Lisäksi väsyneenä liikuntakin jäänyt minimiin ja nyt on niin kurja olo, jotenkin olen ihan pettynyt itseeni. Typerää, tiedän, mutta olisi ihanaa olla taas energinen ja tarkka oma itseni.... jospa tämän alun jälkeen saisi vaihdettua taas normaaliin järjestykseen ja palattua ruotuun.

Onko muilla vastaavaa ongelmaa?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!

Duracel rv 11+4 ja etova olo jatkuu sekä väsymys on edelleen tosi valtava.

Kiva kun tätä epävarmuutta on kaikilla niin en tunne olevani ainut heikkohermoinen. ;) Tänään tilasin ajan np-ultraan ja sain ajan vasta helmikuun alkuun. Silloin viikkoja jo melkein 13. ÄH! Odotin et sen olis saanu vähä aiemmin ja sen myötä olis osa tästä epävarmuudesta hälvenny. Harmittaa......

Meil toki neuvolassakin ultrataan ja tiedän että mahassa on elämää ollut, sydän pamppaillut jne, mutta miten sitä ei ihmislapsi pysty pitämään kiinni siitä kunnes toisin todistetaan. Esikoisen kanssa olin jotenkin varmempi...silloin tosin koko raskaus tuntui vaan koko ajan ihmeelliseltä ja tuijottelin tilastoja että nyt se on pavunkokoinen ja nyt sen on appelsiini jne. ;) Nyt tiedän että mitä mahasta lopuksi olisi elokuussa tulossa ja se varmaan luo lisää paineita. Ekalla kerralla ei tiennyt mitä odottaa. Vatsa oli vaan vatsa eikä vauva. Nyt tämä on jotenkin vauva alusta saakka. Meidän lapsi.... Kun alkais ne liikkeet tuntua niin sitten pystyis itse jotenkin kontroloimaan tätä. Piiiiitkä tulee olemaan odottavan aika. :)

Mulla on olo selvästi helpottanut. Esikoisenkin kohdalla 10 viikko oli virstanpylväs. Toki tulee ajoittain huono olo ja etenkin jos ei muista syödä, mutta kokonaisvaltaisesti olo on kohentunut. Väsymystä yhä kohtuudella, mutta olen aika omavaltaisesti pötkötellyt kun siltä tuntuu ja antanut miesväen hoidella kotitöitä :) kai toi oireiden väheneminenkin herättää epäluuloja vaikka esikoisen kanssa kävi juuri samoin. Hassua miten sitä viljelee ympärillen noita vaaroja ku pitäis vaan nauttia nyt kun olo on helpompi... ;) Typerä nainen.

Nyt täytyy mennä hakemaan esikoista hoidosta.

Galluppiin muuten että mä olen opiskelija. Satunneisesti olen töitäkin tehnyt, mutta nyt taas paahdan kirjojen kanssa. Jos vaikka valmistuisi ennen kuin tää kakkonen syntyy...tai aloittaa koulun... ;)

Hyviä vointeja!

Mötiäinen 9+1

ultrakuulumisista.

Anteeksi kamalasti,nimimerkki unohtui jo,mut kovasti peukutan sille,jolla oli pientä vuotoa,että kaikki olisi kuitenkin hyvin.

Lumina

eli tänään kävin ultrassa ja kaikki oli kunnossa, syke löytyi ja sikiö vastasi 6+4 eli pikkaisen vähemmän kuin laskeskelin, että tänään 6+6/7. Eipä tämä kummempia, luulen, että minäkin pyörin nyt näin aluksi täällä vauvalehden sivuille ja katson sitten josko johonkin liityn.

Nyt on kyllä kummallinen olo, hyvältähän tilanne näyttää. No väsyttää, kirjoittelen huomenna sitten lisää.

Onnea nyt ainakin Lumina29, joka oli myös mukavia ultakuulumisia saanut!

Laskettua aikaa ei minulla vielä siirretty, katsotaan sitten np-ultran mukaan.

wintergirl h 7

Päällimmäisenä oireena on väsymys. Väsymystä lisää se, että kuopusta vieroitetaan yöpullosta pois. Hän herää yöllä ja hetken kestää, että rauhoittuu ja nukahtaa. Sitten tulee itsekin valvottua ja unen päästä en saa välttämättä ihan heti kiinni.

Voimakasta pahoinvointia ei ole ollut tässä raskaudessa ollenkaan, ihmeellistä! Kahdessa ekassa raskaudessa vain oksensin ja oksensin. Olin tuolloin tiputuksessakin. Tämä kolmas on niin erilainen raskaus. Tosin minua etoo ja syömisen jälkeen saattaa tulla pahaolo. Tietyt ruoka-aineet tekee todella pahaa ja ruokavalioni onkin supistunut.

Reilun kahden viikon päästä on NP-ultra ja sitä jo odotellaankin innolla. Ennen ultraa on neuvolalääkäri ja saas nähdä kuunnellaanko vielä silloin sydänääniä.

Hyvää viikkoa kaikille ja tarrasukkia!

T: Ona rv 9+1

En olekaan hetkeen kirjoittanut. Lieko tuo " yhteisökiista" vaikuttanut, vaikkakaan en sitä aktiivisesti ajattele. Mitenköhän selittäisi jottei vaikuta ihan typerältä. No sanotaanko näin, että olen nykyään niin mukavuudenhaluinen ihminen jotta en jaksa haaskata aikaani paikoissa joissa on tuhraa toraa. Sinällään se ei minua kauhesti vaivaa (en ole niin herkkä) mutta poistun vaan aika pian takavasemmalle jos mielestäni viljellään huonoa energiaa. Täällä vauvapalstalla sitä on aika paljon. Mahdollisesti aiheuta sitä nyt itsekin tällä kommentilla mutta sanonpahan mitä tuumailen.

Tämän palstan nimi voi tietenkin minun näkökulmasta olla mitä vaan, mutta jos Eloisat nimi aiheuttaa närää Kultahippusissa niin eikö se vaan alleviivaa erimielisyyttä. Tämä tuli vain spontaanisti mieleen, voin olla väärässä.

Oma olo alkaa pitkän flunssan jälkeen parantua ja muutenkin taloon on tullut normaalit kuviot (lapset koulussa + hoidossa). Tasaisa ellotusta ja huimaamista on edelleen, ehkä vähän lieventynyt sekin.

Gaia rv 10+6

kultahippuinen : jostain syystä mieleeni tuli että voisi meidän nimemme olla ELOKAUNOKIT :oD Rallattelin piisiä..... elokaunokki yksin oli eksynyt, tuonne viljapellon laitaan..... tänään ja siitä sen välähdyksen sain ;o)

Mirjalii : voi että. Vuoto aina kauhistuttaa. Tuleeko sitä miten paljon ja minkä väristä ? Onko sinulla mahdollisuus päästä tarkistuttamaan mikä tilanne ? Minulla tuli vähäistä vuotoa edellisessä raskaudessa viikolla 8+6 ja kaikki oli kunnossa ja vuoto loppui lyhyeen. Peukut on täällä pystyssä !

Omppumamma : heh, en osaa " olla ihan relax" :oD Olen käyny / saanu käydä 4 x ultrassa, alussa tein n. 10 raskaustestiä (ihan oikeesti) jne. Koko ajan pelkää ja etsii tuntemuksia että olenhan nyt oikeesti raskaana :o) Ei kai kovin vakavaa.... En itsekään usko vielä että massussa on vauva vaikka olen nähnyt sen monta kertaa.

Luminalle onnea ihanista ultrakuulumisista :o)

).( Äklöolo jatkuu ja väsy myös. Aamulla hoitolapset tulevat 6:30 ja työpäivää riittää 16:00 asti ja joskus vähän pidemmällekin. Lisäksi on nuo omat 5 tenavaa sekä elukat, joten aika ei käy pitkäksi ja eipä sitä jouda miettimään omaa olotilaansa.

Ensi viikon keskiviikkona on NP-ultra. Pelottaa vietävästi. Menis aika nopsaan ja kunpa sielläkin olis hyviä uutisia :o) Nyt on pakko oikaista itseään tuohon sängylle

Rapuäiti ja Lahja rv 9+6

Mielestäni Elokuun eloisat on jo vakiintunut nimi ryhmällemme....

Miten se voikin olla, että tää etova olo aina iltaa kohden pahenee. Ei paljon arkisin illalla lenkkeillä kun täytyy olla makuuasennossa koko ajan. Meinasin joutua hyppäämään bussista pois työmatkalla kun olosta tuli yhtäkkiä ihan hirveä. Jännä juttu, miten hormoonit on pinnassa. Tuntuu, että vollotan kaikille asioille:))

esmaralda rv 9+4

sitten minäkin sinne msn:n listoille laittautumaan, vaikka en mitään mistään enkä varsinkaan siitä listasta ymmärrä. Lähinnä kai siksi menin, kun satuin osumaan siihen linkkiin, jossa Heidi-sisko (?) huhuili. Hällä on muistaakseni sama la ja sama sairaala tiedossa kuin mulla.

Mutta tämä on helpompi ja tutumpi tapa, enkä ole enkä aio mihinkään sotaan osallistua. Katsotaan poistatteko eloisat mut sieltä msn:stä, kun kestää aikansa, että totun sinne.

Tänään on päänsärky vaivannut. Saako PamolF:ää syödä? Sen tiedän,että Ibusalia ei kannata. Yritin juoda vettä ja vähän verrytellä, koska lapaluiden välistä se kipu tulee. Paha olo on ollut, syön siihen yhden pienen salmiakkipastillin kerrallaan, ja johan helpottaa. Ikinä en muuten tykkää salmiakkia syödä mutta näissä molemmissa raskauksissa näköjään. Suolaista ja makeaa yhtäaikaa.

Joku muukin kertoi, että rasvaista ruokaa tekee mieli. Täällä myös. Lihapiirakat jäivät kyllä onneksi kaupan hyllyyn mutta ei tämä nyt niin kevyt ruokavalio ole ollut kuin haluaisin.

En ole ihan rela mutta relampi kuin ekalla kertaa. Kyllä joka vessareissulla vähän jännittää, samoin aina kun vihlaisee. Jos ei olisi tuota pahaa oloa, en varmaan joka päivä edes muistaisi olevani raskaana ja hyvä niin, sillä aika käy pitkäksi, jos koko ajan Odottaa isolla O:lla.

Kai tämä öllötys tästä sitten kympillä viimeistään. Täytyy tosi tarkkaan miettiä ateriansa ja nukkumisensa, ettei töissä arvata vielä. Voin sitä huonommin, mitä väsyneempi ja nälkäisempi olen. Ja kahvin juominen teki aivan järkyttävän olon la. Ei haju niinkään, mutta juominen. Enää en koskekaan. Paitsi ehkä sitten, kun vauva on syntynyt ja unet vähissä...

Onnellisia, rentoutuneita odotuksen päiviä teille kuitenkin!

Enni 6+5

Mä olen ihan samaa mieltä jo monen muunkin kanssa tästä lista-asiasta. Ei vauva-listan nimeä tarvitse enäänlähteä muuttamaan sen takia, että on tullut eripuraa yahoon ja msn välille. Mä pysyttelen ainoastaan tällä palstalla, koska tämä riittää mulle ihan hyvin.

Joku kyselikin onko muilla epäuskoa vielä siitä että raskaus menee hyvin yms? Täällä myös pelätään ettei ultrassa olekkaan kaikki hyvin, juuri lokakuisen tuulimunan takia. Mut mä olen nyt koittanut ottaa sen asenteen, että jos nyt menee kesken, niin sitten menee. Se tekee kipeää, mutta siitäkin selviää. En viitsisi hirveästi nyt murehtia tuollaisia asioita, kun ei sille loppupeleissä voi mitään, joko on elämää tai ei ole. Tottakai toivon sydämmeni pohjasta että tällä kertaa kaikki menisi hyvin:)

Paha olo täällä senkun jatkuu, ja huimaus alkaa jo pikku hiljaa tympimään. Kohta pitäis lähtee tytön kanssa hakemaan miehen reseptiä terkkarilta, kun ei itse kerkiä, ja mua pelottaa et taju lähtee matkalla.

Hyvää viikonalkua elokuisille!

Terv. Falz rv 8+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat