Vierailija

Jos kerran on häipynyt kuvioista ja allekirjoittanut yksinhuoltajuuspaperit äidin eduksi. Jä kuka sen lapsen synnytti ja hoiti?

Sivut

Kommentit (17)

Jos lapsi sanoo ettei halua mennä niin voisi kysyä MIKSI?

Selittää onko isällä LASTA kohtaan jotain. Vaikka isä eroaa äidistä, ei se tarkoita etteikö isä rakasta lastaan!

Minä olin 10 kun vanhempani erosivat ja syyttelin itseäni jonkun verran erosta vaikka eron päätti vanhemmat ja isä sen halusi, äiti luovutti.

Onko mahdollista että vanhemmat voisi ottaa semmosen käänteen että mietitään hetki lasta, päätetään miten ollaan! Tehdään selväksi että jos isä rakastaa lasta ja haluaa olla hänen kanssa niin jutellaan yhdessä.

Unohdetaan se oma itsensä hetkeksi ja tehdään lapselle selväksi että häntä rakastetaan.

Musta paras tapa tähän saadaan sillä että aikuiset juttelee ensin kahdestaan että tehdään näin ja sitten jutellaan lapselle, yhdessä tai jos yhdessä ei voi olla samassa huoneessa niin pitää sanoa (molempien mielellään) että vaikka äiti ja isä eroaa niin rakastetaan silti sinua!!

Jos isä ei ole hakannut ketään tai ollu juoppohullu, niin musta lasta pitää kannustamaan siihen että tapaa isäänsä.

Voisiko olla että lapsi haluaa suojella sinua? -Voisiko ajatella että jos isä satutti sinua pettämisellä ja erolla niin ei halua mennä isän luo koska jäät yksin ja lapsi on isän luona?

Silloin kannattaa ehdottomasti selvittää että joskus parisuhteet loppuvat, mutta se ei tarkoita etteikö lasta rakastettaisi tai ettet halua että lapsi on isällään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei ole kyse vanhemman oikeudesta lapseensa vaan lapsen oikeudesta vanhempaan. Ja jos lapsi ei oikeuttaan halua käyttää, se olkoon hänen päätettävissään. Joskus myös lähivanhemman tai viranomaisen on hänen oikeuttaan rajoitettava lapsen oman turvallisuuden vuoksi.

mitään isien velvollisuuksista. Tosiaasia on että on monikertaisesti yleisempää että isät eivät hoida velvollisuuksiaan (tapaa lasta, huolehdi lapsesta, maksa elatusmaksuja) kuin että isin oikeuksia poljettaisiin.

Aika surullista vetää biologia mukaan näihin vanhemmuus- juttuihin: tottakai nainen synnyttää, sille nyt ei vaan löydy muuta vaihtoehtoa.

Jos mies ei hoida lasta niin ihmettelen: miksi ei? Nykyaikana sitä en ymmärrä, isäni ei ole vaihtanu 4 lapselleen koskaan vaippaa ja se on musta aika paksua. MIeheltä varmistin ENNENKÖ lapsia hankittiin miten se aikoo isyyttään hoitaa? Vaihtaako vaippaa, viekö puistoon, antaako selkäsaunaa, keittääkö ruokaa jos lapsen on nälkä, meneekö isä vaan diskoileen vai onko naisella sama oikeus, entä kuka hoitaa kun tulen kipeeksi tai lapsi sairastuu? Kysyitkö noita?

Erolapsena tiedän mitä on kun molemmat haukkuu toista kännissä sulle. Olen kuullut miten äiti on samassa kahvipöydässä puhunu pahaa isästä kun ystävälleen eikä ole itse tajunnut asian vaikutusta muhun).

Lapsen homma on olla lapsi, ei kuulla vanhempien mielipiteitä huonosta ihmissuhteestaan. Jos se entinen ei oo hullu -siis ei sun mielestä vaan oikeesti, juoppo tai väkivaltanen niin lapsella on oikeus ÄITIIN JA ISÄÄN. Niihin jokka on lapsen VANHEMPIA.

Näin musta.

JA EN PUHU MISTÄÄN VÄKIVALLAN UHREISTA!!! Vaan ihan tavallisesta erosta, meneekö jakeluun? Mies haluaa SUSTA eroon!!!

NONIIN:

Eli oma kokemus; isi rakastuu toiseen naiseen, eroaa. Vanhempani sättii mulle toisiaan. En halua mennä isän luo koska se satuttaa äitiä. Erosihan isi äidistä ja äitini joutui terapiaan ja käyttää pillereitä että jaksaa arkea.

Mulle on lapsuus selvitetty miten toinen on kamala ja miten se ei rakasta sua. Oikein vanhemmalta? Känninen satutettu aikuinen tulee sekottamaan lapsen tunteita.

Mulla ei ole kokemusta perheväkivallasta kuin että olen saanut selkäsaunaa itse. Mutta se on pienempi kuin vanhemman väkivalta noin muuten, enkä nyt tarkoita että lasta saa fyysisesti kurittaa rangaistuksena, mutta päätön väkivalta on musta raaempaa.. Silloin pitää musta hoitaa sitä isää. Toki lapsikin terapiaan mutta ei sitä voi tosiaankaan pahoinpitelijäänsä tavata viikottain niinkuin NORMAALISTI, väkivallanteko ei ole normaalia.

Mutta siis ihan muuten, kun erotaan niin huolehtikaa niistä pennuistanne. Vaikka lapsi sanoo " Ei!" Niin MIKSI?? Vai oletko vaan tyytyväinen: Lapsi ei sinne halua; erosi musta, jäin kahden lapsen kanssa ja sillä on uusi vosu -mulla on uusi MIES lapselle isäksi??

Miksi lapsen mielipidettä ei kysytä mitä se tarkoittaa? Jos lapsi ei halua mennä kouluun -jääkö kotio, jos ei halua suihkuun ja laittaa puhtaita kalsareita niin saako olla niin? MIKSI?

Jos isä rakastaa lasta, miksi lapsi ei sinne halua mennä? Koska lapsi pelkää satuttavan äitiä, koska isi ei enää rakasta äitiä ja lapsi menee isän luo..

Selvittäkää mikkä on isän motiivit tavata lasta, miten paljon haluaa olla sen kanssa ja päättäkää miten lasta hoidetaan!! Ja sitten juttelette lapselle.

Ette tyydy siihen että lapsi sanoo " ei!" .

Mää ainakin haluan tietää miksi lapseni ei halua nähdä isää -vaikka isi ei enää rakasta äitiä, rakastaako lasta?

Isänsä on sadistinen narsisti. Ihanko tosissaan pitäisi vielä ruveta vakuuttamaan lapselle jotakin isän suuresta rakkaudesta? Kun lapsi itse sen on kovalla kädellä joutunut kokemaan, sen isän rakkauden siis. Ja joutunut myös katselemaan, kun mies on vaimoaan " rakastanut" .

Erosta jo useita vuosia, lapsi edelleen ammattiavun piirissä. Ja isä edelleen vaatii " oikeuksiensa" toteutumista.

3

Ei isyyttä tai äitiyttä voi ottaa pois! Jos on saanut lapsen, on siihen silloin oikeus!

Vaikka kuinka katkeroituisit: on silti lapsella vastaava oikeus isäänsä kuin isällä lapseen. Ajattele jos sinä et voisi olla lapsesi kanssa? Ja susta sanotaan että on sillä lapsella äiti -vaikkei biologinen olekaan?

Tottakai se on rikkaus lapselle että on aikuisia jotka välittävät, mutta vanhempi joka on toisen vanhemman ja lapsensa välissä tiellä tekee lapselleen VAAN haittaa (siis en puhu nyt että estää vaikka väkivaltasta isää tapaamasta lasta vaan katkeroitunut vanhempi).

5

Siinä mies kirjoittaa, kuinka nykymiehet ovat eron jälkeen aina vollaamassa OIKEUKSIAAN, vaikka avioliiton aikana eivät hoitaneet lasta juuri lainkaan (vrt. taannoista tutkimusta, jonka mukaan lapsi tulee eron jälkeen isälle tärkeämmäksi - mikä on mielestäni aivan kieroa!). Mies, joka oli vastuussa lapsista liiton aikana, sai automaattisesti lapset luokseen!

On vähän kummallista, miksi naiset täällä vaahtoavat miesten puolesta. Koti-isäksi jää vain 1-2 prosenttia miehistä (ja nyt on turha taas vedota rahaan, koska EIHÄN RAHAN PITÄNYT MÄÄRÄTÄ rakkautta - niin äidit taas toisaalla vetoavat).

Yritätte maalata mustaa valkeaksi. Tosiasia on, että suurin osa miehistä ei halua eikä jaksa sellaista isyyttä, josta vauvalehtien yms. naistenlehtien haastatellut kivat pehmoisät edustavat.

Suurin osa avioeroista johtuu kuilusta miehen ja naisen työnjaossa - ja siitä, ettei mies panosta perheeseen, vaan haluaa edelleen elää omaa, riippumatonta elämäänsä.

Vierailija:

Lainaus:

Tosiaasia on että on monikertaisesti yleisempää että isät eivät hoida velvollisuuksiaan (tapaa lasta, huolehdi lapsesta, maksa elatusmaksuja) kuin että isin oikeuksia poljettaisiin.

vain siksi, että heillä on killutin jalkojen välissä.

jälkeen kun äiti ja lapsi muuttivat pois isällä säilyi tapaamisoikeus (valvottu onneksi kuitenkin). Ihan kiva, mutta lapsi joutui käymään terapiassa tapaamisten takia... Miettikää itse miltä tuntuisi tavata pahoinpitelijänsä joka toinen viikko? Tälläisissa tapauksissa kyllä pitäis äitienkin oikeutta lapseen rajoittaa: onhan hän pitänyt lasta pahoinpideltävänä monta vuotta.

Lapsella on oikeus rakastaviin vanhempiin ja normaaliin arkeen. Joskus siihen kuuluu omat biologiset vanhemmat, joskus taas ei. Vanhempien keskinäiset riidat ei sais vaikuttaa lapsen ja toisen vanhemman suhteisiin.

Pälä pää kylläpä sitä taas ollaan näppäriä. Suomessa paapotaan liikaa biologisuuteen vedoten useissa tapauksissa on myös äiti kelvoton huoltajaksi. Kysyn vaan missä on lapsen oikeus hyvään ja huolehtivaan lapsuuteen?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat