Seuraa 

Jess!! Miinustahan se oli ja ihan kunnolla niin kuin jo taisin eilenkin kertoilla! En muista enää pähkäilinkö punnituspäivää sunnuntai vai maanantai mutta kyllä kait se tää maanantai sitten kumminkin! On vaan ennen ollu sunnuntai ja siihen jo tottu =) Mutta tästä on tosi kiva jatkaa! Empä muista koska olis taas hyvä viikkopunnitus ollu, eli tuli tarpeeseen! Ja eka lahjus ansaittu =P Mies pyys vinkkilistan, haluaa kuulemma ite valita ja yllättää! Ressukka joutu heti hommiin, mut niinhän se oli tarkotuskin! Nyt 85kg:n asti saan joka kilosta jotain ja sit puolentoista kilon välein että koko tili mee mun laihiksiin =DD Hih, niinku pitemmän päälle olis pelkoo!!

Eilen miehen kanssa juteltiin illalla pitkä tovi tästä meitin ruokavaliosta kun mähän epäilen ittelläni tuota hiivasyndroomaa mutta vaikee on muuttaa koko syömätapansa ja olla ilman SUKLAATA =/ Karkkeja nyt jo pystyn jotenkuten olemaan ilman. Mutta sovittiin nyt että mies tsempatakseen on loppukuun ainakin myös ilman mitään herkkuja. Ja siis en koske niihin minäkään! Tähän kuuluu siis karkit, suklaa, shipsit, pullat, jäätelöt...periaatteessa nuihin en sais koskea enää ollenkaan (kait koskaan) Saas nähdä!! =O Mutta toisaalta jos tolla ei paino tipu ni huh huh!

Eli ens viikon olen laskematta pisteitä ja katon että mitä tekee terveellinen ruokavalio! Sillä sitähän tuo on vaikka lihaa tuleekin sitten syötyä enempi kun pelkillä rehuilla kun ei nälkä pois pysy! (ja makaronit ja jauhot ja perunahan on kanssa pahasta). Kaipa tää on vähän niinku karppausta tai jotain. Mut pitää ottaa asenne, että innolla uutta kohti! Nyt on märehditty tarpeeks ja koko joulu syöty menettämisen tuskassa!!

Sivut

Kommentit (24)

joen ainakin alkuun on päästy...

karkin kanssa on edelleen vaikeaa. totaalikieltäytyminen ei vaan onnannu kun koko ajan vaan mietti karkkia. joten nyt on käytössä karkkipäivä. tikkarit on ollu hyvä löytö. yhdessa on vaan 0,5 p

ja riittää pitkään....

tällä viikolla tein ison kattilan punajuurikeittoa ja olipa muuten hyvää :) ja vaan 2 pistettä koko kattilassa josta riittä 3 päivän ruuat.

olis muuten kiva saada reseptejä muilta kun helposti vaan syö niitä samoja juttuja aina vaan.

mullakin on joskus ongelma saada pisteet menemään, joten jonain päivänä vaan sitten syön enemmän " rasvaisempaa" ruokaa niin saa pankkiin kertyneetki pisteet kulutettua...

M

Heippa ihan galluppina ajattelin kysella mika on teidan laihdutusmenetelma: painonvartiat, vai muut laihdutusohjeet, mitka?

Itse en kayta painonvartioita sellaisenaan vaan laitan ylos syomiseni ja yritan syoda terveellisesti ja monipuolisesti ilman mitaan erityista ohjetta. Siis elamantapa remontin oppimista tassa harjoitellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Maalaisjärjellä pärjää aika pitkälle. Terveellistä kotiruokaa, ei mitään hevosen annoksia, reippaasti kasviksia ja hedelmiä sekä mahdollisuuksien mukaan lisää liikuntaa. Liikunnan ei välttämättä tarvitse olla yhtäjaksoista, vaan esim. lyhyistä kävelyistä voi saada hyvän annoksen kasaan. Oman lajin löytäminen on tärkeää! Ei esim. kannata käydä salilla, jos ei yhtään pidä siitä.

Oma resepti noudattelee tuota. Liityin kokeeksi kolmeksi kuukaudeksi kiloklubiin. Se on siitä kiva, että näkee paitsi syödyt kalorimäärät, myös sen onko syönyt " oikein" , eli esim. onko rasvoja sopivasti, ovatko ne oikeanlaisia jne. Ja siellähän on myös valtavasti ruokareseptejä, joten uusia idiksiäkin saa. Halutessaan ohjelma antaa myös valmiit ruokalistat. Laihdutustahdiksi ohjelma laskee väkisin sen noin puoli kiloa viikossa, itse olen pyrkinyt jättämään energiavajeen vähän suuremmaksi.

Unohtui muuten tuossa alussa mainita säännöllinen ruokailu. Aloitin taas täydet työpäivät aiemman kuuden tunnin sijaan ja samaan aikaan lapsi aloitti päiväkodissa. Uusi tiukempi aikataulu on ikään kuin väkisin ohjannut ruokailun säännöllisemmäksi ja se tuntuu helpottavan tätä hommaa kummasti! Ja jostain syystä minun ainakin on helpompaa syödä töissä järkevästi - kotona tulee helpommin syötyä herkkuja tai muuten vaan liian usein. Nyt jää onneksi illat sen verran lyhyiksi ettei ehdi.... Liikkumassa koitan käydän kolmisen kertaa viikossa spinningissä. Katsoin sopivat tunnit aikataulusta ja niissä olisi tarkoitus käydä mahdollisimman säännöllisesti. Tämä resepti on toiminut ainakin tässä ekalla viikolla kuin unelma! Nälkä ei ole ollut ja olo on hyvä!

Teilla nayttaa olevan kova tsemppi koko perheen voimin, niin sita pitaa. Se luo hyvan alun koko elamantapa rempontille. Muutenhan ei saa pysyvia tuloksia. Me ollaan aina syoty terveellisesti, mutta valilla taalla briteissa se on hieman hankalaa kun pitais syoda juustoja et saa kalsiumia ja juustot on cheddareita...et yrita siina sit.

No mulla oli tullut 1 kg suomen reissulta, mut en anna sen lannistaa. Saattaa olla lennoista, mulle kun usein kertyy lentojen aikana, lyhyidenkin, nestetta jalkoihin ja vaikka olo on muuten kevyt ja vatsanymparysto on pienentynyt, jaloissa tuntuu painoo. Oli muuten onnistunut suomen reissu ja nyt takas toihin. Vasyttais vain niin kovasti.

Tsemppia uuteen viikkoon!

Tässä se on ensimmäinen viikko menny omasta mielestä tosi hyvin. Käyn aamulla sitten puntarilla ja sitten näkeekin lukemat, käyn ne kirjaamassa siis myöhemmin.

Galluppia oli ollut laihdutusmenetelmistä. Mä ite taidan pitäytyä tässä pisteiden laskemisessa. Ajattelin mennä mukaan painonvartijoitten ryhmään tänä keväänä, joka järjestetään firman puolesta (maksaa tosin täytyy ite). Näkyi alkavan tammikuussa ja kestävän sen 12 kertaa. Motivaatio hakemaan :)

Pitäis uus vaaka käydä ostamassa, kunnon digitaalinen. Vois vaakakin näyttää vähän erilaisia lukemia kun tuo meidän nykyinen vaaka.

Herkkuja ei onneks oo tehny pahemmin mieli, ja kohtalaisen terveellisesti on saanu syötyä. Liikunnan hoitaa aika hyvin tuo koiran lenkkeilyttäminen ja ratsastus. Meinaan kyllä repiä itteni salille ja jumpille vielä tässä kevään aikana.

Tsemppiä kaikille :)

-Sara-Maria-

Viikonloppu häämöttää ja seuraava punnituskin lähestyy. Viikko mennyt kivasti ja olo tuntuu huomattavasti kevyemmältä kun vuodenvaihteessa.

Mulla kilot taitaa pudota kivasti töihin lähdön myötä, eli kohta eka viikko töitä takana. Ei oo houkutteleva jääkaappi kokoajan ulottuvilla, ja kahveilla oon päättänyt kieltäytyä herkuista kokonaan. Tietty jos jollain on merkkipäivät niin juhlan kunniaksi mutta vähän vaan...

Että sillai... maanantaina palailen taas uusien tulosten kera!

jekkuli

lähtö 77

viime ma 75

Eli pv pisteitä minäkin laskeskelen. Viime kevään kirjekurssimateriaalin avulla. Imetän täysimetyksellä, eli pisteitä minulla on käytettävänä huimat 31p.

(+liikunta pisteet, joita en syö vaan säästän)

Tosiaan päätin tänään ostaa vihdoin ja viimein sen digitaalisen vaa´an. Ja jopas onkin eri mukava nousta lukemia katsomaan, kun ei tarvitse tihrustaa epämääräisiä viivoja!!!

Ääh, nyt se mies hätyttää kauppareissulle.. No palaan kohta jatkamaan :)

Ilmoitin itseni mukaan siinä ihan ekassa pinossa, mutta en kerinnyt sitten kirjoitella viime viikon pinoon, mutta nyt kiireet toivottavasti on ohi ja kerkeän kirjoitella useammin, jos mukaan vielä sopii?

mareila

Mulla on ihan hyvin mennyt tähän asti, lauantaina söin herkkuja, koska meillä oli juhlat, mutta muuten olen pysytellyt erossa.Olen koko tammikuun karkkilakossa, joten en tiedä pidänkö tammikuun aikana ollenkaan herkuttelupäiviä. Pudotusta viime viikolla oli tullut 0,5kg, muistaakseni. :)

Mun tapa laihduttaa on jättää herkut pois ja lisätä liikuntaa, sillä imetän.

Merkkailen syömiseni ylös, niin tulee syötyä vähemmän.

Eka viikko takana ja sain joulun takapakit puristettua unholaan. Nyt siis voin jatkaa siitä mihin ennen joulua jäin.

[color=red]Ehdottaisin, että kirjaisimme aina suunnilleen yhteneväisesti viikon tulokset, silloin olisi helpompi kiireessäkin käydä vilkaisemassa mites kavereille menee: siis näin:

Aloituspaino: 66,8

Paino nyt: 65,8

Viime viikon pudotus: 1 kg

Kokonaispudotus 1 kg

Pitäisikö olla muitakin tietoja? Jos saamme sen esittelylistan, niin siitähän sitten löytyy aloituspäivämäärät, pituudet jne...

Kevyttä viikkoa kaikille!

-Diina-

Allina: Toi palkitsemisidea on loistava, täytyy ehdotella täälläkin moista. Tuskinpa kyllä joka kilosta saan mitään...mut jos vaikka kolmen kilon välein. Lisäishän tuo motivaatiota. Meillä ei mies kyllä lopeta herkuttelua (vaikka silläkin olis kyllä vähän syytä), kuulemma kasvattaa vaan luonnetta katella kun toinen mässää. Tosi reilua!

Ensimmäinen maanantai punnitus takana ja hyvillä mielin eteenpäin. Kaksi kiloa miinusta oli viikon saldo. Tosin Jouluna tuli vedettyä sellaset turvotukset päälle että vielä jäi sitäkin sulamatta.

Hienoja tuloksia teillä tytsät! Tyytyväisenä ja tarmoa täynnä toiseen viikkon, mars!

jekkuli

Niin, siis niille tuloksille on ihan oma ketjunsa, tyhmä minä... :) Ilmankos niitä oli vaikee kiireessä löytää. Sen siitä saa kun karkaa kiireellä työpäivän aikana palstailemaan.

-Diina-

Hei vaan, minulla vasta eka viikko takana, mutta sulaudun tässä pian teidän mukaanne.

Alku oli mulla yllättävän helppo ja äärimmäisen tehokas. Ekan viikon jälkeen vaaka näytti -3,6 kg, eli myös nestettä ja turvotusta on lähtenyt. Olen syönyt äärimmäisen hyvin koko viikon, mutta säännöllisesti ja jättänyt kaikki turhat napostelut pois. Ja se olikin aikamoinen järkytys kun ensimmäisinä päivinä huomasi, että sitähän olisi syömässä IHAN KOKO AJAN!

Samalla olen yrittänyt tutustua tähän glykeemiseen indeksiin, jossa uskon olevan ideaa. Eli ruoat ovat erilaisia siinä suhteessa miten vaikuttavat veren sokeriin ja insuliinin eritykseen, toiset luovuttavat energiansa hitaasti ja toiset nopeasti. Aika vaikea kokonaisuus kaikkinensa, mutta mielestäni ehdottomasti tutustumisen arvoinen. Minulla ainakin auttanut tosi paljon jo ekalla viikolla, kun oppii valitsemaan oikein, niin se nälkä pysyy oikeastikin poissa.

Eli Googlella lisää tietoa, jos kiinnostutte. Ja jos jollekin teistä asia on jo kovastikin tuttua, niin opastakaahan minuakin...;)

Vaikka punnituspäiväni onkin tuo maanantai. Mutta missäs ne kaikki innokaat ilmottautujat ovat, eikö meitä vielä viimeviikolla ollut lähemmäs 30? :0

Itsellä tuo ensimmäinen viikko meni siinä totutellessa laihdutukseen. Olimme anopilassa viime viikon, eli arkeen palasimme vasta tällä viikolla. Olenkin aika yllättynyt 800g pudotuksesta, minä kun söin aika entiseen malliin koko viimeviikon, jopa pulla yms. kahvilla ja konvehtejakin upposi :( (Ei nyt sentään rasia kaupalla).

Viime viikon panostukseni oli lähinnä sauvakävelyä parina iltana. Eilen löysin vihdoin itselleni uudet kengät, että pääsen jumpaamaan. Vanhoista kengistä kun meni ilmatyynyt ajat sitten, silloi kun vielä olin himolikkuja ja 15kg kevyempi, HUOH!

No, eikä se auta huokailla, tästä tämä taas alkaa, nokka kohti kevyempää kesää!

Kovasti tsemppiä kaikille, ja te viime vuonna mukaan lupautuneet, nyt itseä niskasta kiinni ja tänne!!! Vaikka ette olisikaan ihan vielä viime viikolla tapojanne parantaneet, tehkää se nyt! ;)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat