Seuraa 

[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]

[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]

[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]

[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]

[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]

[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]

[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]

[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]

[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]

[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]

[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]

[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]

[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]

[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]

[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 31.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. Näk. 3.9.[/color]

[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm

[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm

[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm

[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm

[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]

Sivut

Kommentit (36)

Ajattelin vielä asiaa ja päädyin varaamaan ultran rv 7+ 3 eli ensi viikon tiistaille. Tosiaan, onhan se tieto minkä siellä voi saada edes jotain, verrattuna tähän epävarmuuteen, vaikka toki senkin jälkeen voi käydä vielä vaikka mitä. Kun viime kevään keskenmeno ei antanut mitään merkkejä itsestään ennen ultraa, nyt pelkään koko ajan keskenmenon jo tapahtuneen vaikka mitään ulkoisia siihen suuntaan viittaavia merkkejä eli vuotoja ei olekaan. Tämän tunteen kanssa on varmaan vain opeteltava elämään raskauden loppuun asti (jos ja kun se siis toivon mukaan etenee normaalisti).

Mitäs muuta. Siinä tuli vähän omaa napaa :) Edelleen saan rohkaisua tästä pinosta, kun katson miten pitkälle moni on päässyt keskenmenohistorioista huolimatta :)

Kaikille hyvää viikonalkua ja mahdollisimman hyvää vointia

t Joululahja

ENNIS: Kuulostaapa mielenkiintoiselta tuo sunkin yöravailu. Täältä perässä tullaan. Hyvät alut on jo vastaavalle. Veskissä ravaamista, juomista, taas asennon hakemista, kirmelin mylläämistä...taas hetki hyvällä säkää unta, herätys selän jomotukseen ja siihen kun yrittää kääntää kylkeä, huomaa samassa, että taas on pissahätä ja taas sama rumba alusta. =) Aamuyöstä tosiaan vielä kans on alkanut nyt taasen isekä se huono olo, joten jääkaapilla pitää kans käydä sit jotain napsimassa. Huo! =) Onneksi nyt ei tarvi sinne töihin sit kuitenkaan herätä, joten se helpottaa ainakin sitä stressioloa, ettei tarvi silmät ristissä lähteä töihin ja saa ihan vaan valmentautua tähän yhteen asiaan. Mullakin on lievää närästystä ollut, mutta ei mitään kovin pahaa. Sulla on kuulostanut kyllä koko raskauden ajan olevan tuo närästys aikas kinkkinen. No ei kestä enää pitkään sullakaan kun noin lopputaivalta jo menet ja samoin Hannele! =)

Lohdutan sua heti tähän perään, että kyllä mä ihan yhtä laiskimus normaalisti olen niiden pyykkien silittmäsien kanssa. Tää on IHAN POIKKEUSTILANNE kun ekaa kertaa nyt laittelen ne pikkusen vaatteet kaappiin. Eli ihan _fiilistelyjuttu_ että ne vauvan vaatteet nyt haluan silittää. Muutoin vihaan silittämistä. Ihan oikeesti se on karseeta. Yritän valita aina ostamani vaatteetkin niin, että materiaali olis mahd. vähän rypistyvää ja suurin piirtein voi suoraan kuivurista taitella kaappiin. Omat ja miehen vaatteet ne hoidetaan siis ihan samalla tavalla kun teilläkin. Eli ainoastaan miehen kauluspaidat silitetään. Ja vieläpä hän hyvin usein silittää ne ihan itse. Mä aina silloin tällöin. On siis saanut hyvän kotikasvatuksen, eikä pidä itsestäänselvänä, että vaimo silittää AINA. Ja aivan sama homma lakanoiden ja liinavaatteiden kanssa...eli kuivurista kun otetaan hitusen kosteana pihalle ja viikataan ja taitellaan hyvin, niin siinähän ne riittävästi oikenee...ainakin omasta mielestä. Moni olis varmaan kauhusta kankeena. Mut kukin tosiaan tyylillään. Sit kans aina noi mahdolliset liina ja verhot tietty silittelen. Eli ihan yhtä laiskoja ollaan molemmat. Mä olen nyt vaan erityisen innokas kun on toi ensimmäinen tulossa ja sitä virtaa kun _VIELÄ_ riittää touhottaa noiden vauvajuttujen kanssa. Ja koska mullekkaan ei kuitenkaan ihan vaan makaaminenkaan tuolle selälle hyvää tee ja vastavuoroisesti istuminenkaan, niin sitten toisaalta tuossa tulee vähän oltua jalkeilla ja tepasteltua pystyssä.

Huomenna menen ehkä taas uimahalliin. Perjantainen uintireissu teki ainakin hyvää, vaikkakaan tuo selkä ei nyt kovin hyvässä kunnossa ole. Yritetään nyt liikkua niin pitkään kun se on mahdollista. Tässä on vielä kuitenkin useampi vko edessä. =)

Hirmuisen rauhallinen ollut tuo kirmeli tänään? Olikohan eilen niin paljon meteliä ja hulinaa, että ressukalla meni itelläänkin unet ihan sekaisin ja pössötteli koko yön yhtä soittoa ilman, että edes mun veskireissujen välillä olis mullannut ja tänäänkin koko päivän on ollut suurelta osin ihan hissukseen. Nyt viimeisen tunnin sisään ehkä muutama selvempi liike. Ja äsken tais tehdä selkeen kuperkeikan? Tai sitten tää meidänkin pikkis on sellainen ilta/yö eläjä ja alkaa touhuamisen vasta ehtoolla kun ite alkaa rauhoittua.

Pitänee taas nousta jalkeille ja vähän venytellä. =)

titi ja kirmu 31+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

HELGA: Meitä näköjään yhtä sun toista noi selkäongelmat piinaa. Tosin sulla nyt tuo selkä meni muissa jutuissa, mutta olehan varovainen kuitenkin ja koita saada selkä kuntoon, että jaksaa sitten pitkälle raskauteen. Mä huomaan nyt että mulla senkun vaan selkäjomotukset pahenee, eli voin melki nyt jo sanoa, ettei musta taida töihin menijäksi enää olla. Ja ei kantsi tosiaan pitkiä aikoja koneella käkkiä jos selkä tykkää kyttyrää. Mulla ainakin sanoaa sopparin irti heti kun/jos parikin tuntia yhtä soittoa yrittää istua.

Kiva jos innostuisit listaemoksi. Mä olen ainakin ihan KÄSI näiden juttujen kanssa. Ja niin kun huomasit Hannelekin opasti jo hyvin ohjein. Ehdit varmasti rauhassa harjoitellakkin. =)

HANNELE: Mulla pyörii taas yks koneellinen kirmelille pikkuvaatteita. Olen vasta pessyt niitä nyt jokusen päivän aikana hissuksiin ja sitten alan niitä hiljalleen silitellä. Ensin pitää raivata kaappiin riittävästi vaan tilaa. Onko sulla jo sairaalakassi pakattu valmiiksi. Mitä kaikkea sinne aiot laitella? Oletko jaksanut mitään enää kutoa Vilpertille?

TUUTUPII: Onnittelut plussauksesta. Eikun tänne mukaan vaan. =) Tässähän me kaikki alkuun varmaan surffattiin haahujen ja ex-haahujen puolella vuoron perään kunnes vkoja kertyi niin, että uskaltautui kokonaisuudessaan tänne puolen. Jokunen vko siinä varmaan menee. Toivotaan, että kun säkin olet saanut jo tuon tuulimunan kokea, että tää raskaus kantais nyt sitten ihan loppuun asti. Itestä tuntuu ihan järjettömältä jo ajatella, että on lähempänä synnytystä kun sitä plussaamista. Mihin nää vkot on oikein hävinneet. Kivaa, että tulee aina uusia tännekkin puolelle. ;-)

SANI: Joo onhan se tavallaan _hölmöä_ olla saikulla kun muuten pystyy toimimaan. Jonain päivinä toki paremmin jonain huonommin. Mutta harvemmin sitä saikusta näin nauttii. Eli mitä nyt toi selkä kremppaa, pistää tuota kylkeä ja painon tunne alamasussa ajoittain tosi kova, mutta kun pääsee sillon pötkölleen kun kurjalta tuntuu, niin se helpottaa heti. Hissukseen tässä noita pikkaraisen vaattaeita ja muita juttuja nyt sitten laittelen. Ihanasti sullakin on jo vkoja vielä ihanampaa, että niitä liikkeitä kuitenkin jo ihan aamuin illoin on sieläkin alkanut tuntua. Kyllä se sitä turvallisuutta tuo. Ite olin viime yönä ja tän aamun ihan ihmeissäni kun kirmeli oli mun mielestä ihan LIIAN rauhallinen. Yleensä kun se mulla kaiket yöt ja herää joka kerta kääntämään kans kylkeä =) kun mä käyn veskissä¿nyt viime yönä ei mitään reagointia. Ja aamullakin yleensä aamupalan jälkeen se alkaa touhuamaan tuola masussa, mutta tänä aamuna ollut tosi vaisu. Nyt jotain pientä liikehdintää tuntuu, mutta kai sillä nyt on sit vaan rauhallisempi hetki menossa. Heti sitä pelästyy, että mikäs pikkusta oikein vaivaa. On niin jo tottunut niihin jatkuviin liikkeisiin ja potkutteluihin.

MARIA: Vieläkö olet yhes koos? ;-)

ON: Eilen otettiin riski ja käytiin syömässä ystävä pariskunnan kanssa ja sitten mentiin sen jälkeen kattomaan leffaan se Vares. Oli todella hyvä leffa. Mainiota läppää kyllä siinä heittivät. Naurettiin vedet silmissä. =) Ainut vaan, että kun ne penkit sielä ruokapaikassa oli aikas huonot ja sielä istuttiin eka pari tuntia ja sit vielä leffasa toiset pari tuntia, niin leffassa alko jo tuntua tunnin jälkeen, että miten mä oikein kestän tän loppuajan. Aristi oikein tuosta oikean puoleista kylkeä¿osa massuan ihosta aristi kun sitä koski ja sellaista pistosta¿.ilmeisesti se pistos tuli tuolta kylkiluiden alta. Lieko taas kirmeli sielä painanut johonkin ikävästi. Sit kum masu oli täynnä, niin sehän vaan turpos sen syömisen jälkeen entisestään ja oli tosi vaikea olo ja ehkä se lisäs sit noita kipuiluja. Alaselkää jomotti enkä tahtonut löytää hyvää istuma-asentoa. Venkoilin ja puhisin siinä tuolissa minkä ehdin ja tosi vaikea olla. Sit vielä se selkäjomotus alkoi siirtyä tuohon oikealle ylös ja samaan kohtaan kylkeäkin jomotti. Yö oli tosi vaiakea nukkua ja kun kirmelikin oli niin vaisu niin olin ihmeissäni. Aamulla heräsin laittamaan ukolle aamiaista kun selkää vaan jomotti, enkä pystynyt makaamaankaan. Että luulen, että jo tuossa sain vatauksen sille mihin suuntaan tilanne on menossa. Tuskin enää musta työkykyistä 8h yhtä soittoa paikallaan istuvaa ihmistä saa mitenkään päin tehtyä.

Tänään ajattelin mennä happihypplylle kun täällä satelee tuota luntakin kivasti. Tiistaille ainakin Tampesteriin kupailtiin sit taas jo 2 astetta lämmintä ja vesisadetta. Joten pitää nyt nauttia kun on kiva ilma.

Taidan mennä taas jaloittelemaan, ettei selkä tälle päivää sano vielä sitoumustaan irti.

Mukavaa sunnuntaita kaikille! =)

titi ja kirmeli rv 31+2

Ja mukavaa torstai päivää exille!!!Titillä oli kivoja neuvolakuulumisia,hienoa ja hyvää alkavaa lomaa,jos se tänään alkaa:-)Pirpaliinalla ihanat ultrakuulumiset,onnea,onnea,onnea!!!!Se on kyllä niin helpottavaa saada tietää,että kaikki on hyvin sillä pikkuisella!!!Ittelleni ei kummia,lepäilly oon,että selkä jaksais taas ens viikolla palata mun mukana töihin,on kyllä toi motivaatio jossain paikassa nimeltä hukka:-)Mistäs sen kaivais....Ittellä on maanantaina neuvola ja pääsee kuulemaan jyskettä ja vähän on jo kyseltääväkin kertyny!!!Lude liikkuu tosi paljon yleensä ja sitten välillä saattaa olla tosi pitkään hiljasta ja sitten se taas heräilee ja muksii mammaa:-)KIVAA!!!!!!!!!!!!On tää vaan niin hienoa,että viimeinkin saa kokea tän ja ei voi kun toivoa,että se pikkuinen terveenä sieltä tupsahtais toukokuulla!!Mitään en oo varmaan koskaan näin paljon toivonut!!!Se on nyt jo mun silmäterä ja taitaa olla vähän ukonkin:-)Kun toissa yönä heräsin siihen,kun äijä tuijottaa mua ja masua vuorotellen keskellä yötä ja paijaa masukumpua yltiöpäisen rakastuneen näköisenä,se jos mikä oli todella liikuttavaa ja tippa tuli linssiin,kun seurasin sitä touhua!!!Mutta eipä ihmeitä....hyviä vointeja kaikille ex-haahuleille ja ihanaa torstai päivän jatkoa!!!!Palataan taas!!!!

-Emunainen ja lude 21+5-

Enni-Maija: Onnea neuvolakuulumisista!

eka-vekara: Sattuu liikkeet. Välillä tosiaan vauva yrittää pungeta itseään tosta navan vierestä ulos.. Auts! Meidän vauva potkii lähinnä sivuille nykyään, aiemmin alas. Ja sit pikkuinen mönkii ja venyttelee koko ajan.

Mun tekis mieli alkaa järkätä kans vaatekaappeja vauvaa varten. Vaatteet pesen vasta vähän myöhemmin. Mut nää viikot ihan oikeesti tulee hupenemaan käsiin...

Pirpaliina: Onnea ultrakuulumista! Varmaan vähän enemmän rauhallisesti sun on eleltävä tätä raskautta.

titi75: Onnea sullekin neuvolakuulumisista! Sanoisin mäkin, et saikkua vaan. Pidät itses kunnossa, et vauvakin voi hyvin. Sitten, kun saat olla enemmän kotona, varmasti saat pian aikaiseks vauvan paikkojen järjestelyn.

Se menkkamainen jomotus on tosi ikävää, välillä yöllä herään siihen ja sit se pitää hereillä jos ei vauva. Välillä taas ei tunnu mitään jomotusta..

emunainen: Ihanaa, et säkin saat viimein nauttia raskaudesta! Tämä on ihanaa aikaa tämä. Ihanaa, et mieskin on noin haltioitunut masun kasvusta ja tosiaan sua rakastaa myös. Liikuttavaa ajatella moista näkyä keskellä yötä..

maria80: Ei alkanut vielä ihan äitiysloma, mut enemmän kotielämää kuitenkin. Meinataan muuttaa jos vaan ihanaisin asunto löydetään. Mua ahdistais ajatus, et vauvan ja 2-v:n kans neloseen ilman hissiä joka päivä. Ja isompi koti halutaan!!

Kyllä ne viimeisetkin viikot pian menevät. Uskon, et olo on muhkea. Itsellänikin alkaa jo ajoittain olla varsin vaivainen ja elefanttiolo. Ei muuta kuin hyvää vointia sulle!

ON: Ei mitään isompaa uutta. Vauva pitää hereillä yöllä, samoin vessareissun jälkeinen nälkä tai paha olo. Ihan siis kuin alkuraskaudessa oli. Eli väsymystä alkaa kasautumaan jo nyt.. Pianhan en sitten taida paljonkaan nukkua et hyvä alkaa totuttelemaan.

Potkut sattuu paljonkin välillä, vauva on tulos masun läpi kai.

Ens viikolla on neuvola, kiva päästä taas sinnekin.

Lizie 31+4

tuutupiille tervetuloa! =)

helgalle kannatusta uudeksi emoksi, vaikkakin, en itse luultavasti ehdikkään kovin pitkään sun emoilua seurata, kun hannelen ja mun LA:t on noin viikon välein, ja se mun sektio on rv 39+3. voipi olla että ollaan samoissa ajoissa laitoksella.

ikävää että sullakin renaa selkämys.

titillä oli ollut ihanan kuuloinen ilta, vaikkakin selän kannalta ongelmallinen..

mä en ole käynyt pitkään aikaan missään illalla isännän kanssa tuulettumassa.. eikä tässä nyt enää varmaan tarvi minnekkään lähteäkkään enää ennen kuin vauva syntyy ja se kasvaa..

meinasitko tosiaan silittää ne vauvanvaatteet! =O voih, miten AHKERA sä olet! mä olen laiska silittäjä.. pojan vaatteita olen silittänyt vain joitakin kauluspaitoja.. ja se on kuitenkin jo 2,5v..

ja omistani ja mieheni vaatteista silitän just kauluspaidat, juhlavaatteet, ja muita sit tarpeen mukaan, jos ovat ihan kurtussa.. eli harvoin. en varmaan edes kuukausittain.. =)

ja joo, verhot ja kaitaliinat silitän, mutta lakanoita tms en silitä.

meillä on kuivuri, ja sinne jää kätevästi kaikki kissojen/koirien karvat, ja jos suht pian kuivurin pysähtymisen jäkeen viikkaa vaatteet pois, niin ne on ihan ok ilman silottamisiakin..

sanille muikeat virnistykset, kun tunsit liikkeitä!

on se vaan niin jumalattoman jännää ja ihanaa, kun oikeasti tajuaa, että hei, sisälläni liikkuu pieni ihminen! ;)

(ja tässä vaiheessa jumalattoman tukalaa ja kivuliasta.. )

hannele, sulla oli hyvät neuvolkuulumiset. painokin suosiollinen suklaakakulle! =) miten ihmeessä näiden joulusuklaiden jälkeen voi paino pudota, hämmästyttävää =).

paljonko sulla on paino noussut kokonaisuudessaan alustapitäen?

sullakin alkaa olla vauvan tamineiden järjestelyt mallillaan.. mulla alkaa olla jo malttamaton olo päästä sen vauvan kimppuun.. noita kamppeita on jo hypistelty, ja kaikki on melkein valmiina.

limetti, morjestus sullekin, ja kiva että piipahdit! mitäs ne sun viikkosi nykyään on? =)

yhdellä jos toisella tuntuu vatsanasukas vaativan huomiota yöllä.. =)

vauvan liikkeet on joo ihania, noin yleiseti, mutta kyllä eilen illalla taas meinasi käämi palaa, kun väsytti ihan hervottomasti kun menein 23.30 maate.

sitten ravasin tunnin välein 2.30 asti ottamassa lisää rennietä, vessaan ja juomaan, ilman että uni olisi missään välissä tullut, kun sintti meuhkasi niin että sattui, mitenkään päin ei oikein voinut maata, ja närästi silti.

nousin puoleksi tuntia ylös, kun ei vaan voinut olla maaten mietnkään päin. klo3 menin takaisin nukkumaan.

onnistuin nukahtamaan, mutta heräsin taas klo5, ja sitten jo söin jugurttia ennen kuin otin rennien, ja kävin vessassa ja menin maaten..

toi alkaa olla jo ihan jokaöistä. siis, että hemmetinmoinen närästys, sekä melske mahassa, alkaa siinä 22.30, ja loppuu sitten aamu 5-5.30 tienoilla. ja ennen sitä ei nukkuminen luonnistu. närästyksen takia ei oikein voi olla maate, ja sinttikin vaan innostuu uudelleen ja uudelleen, kun minä korjaan asentoani.

liekö sille aamuöiselle venkoilun loppumiselle syynä sitten se, että olen viimein vetäissyt riittävän määrän rennietä, ja että sintti on saanut riittävästi liikuntaa vai mikä?

klo 6- 14 pitelee massussa hiljaista, eikä niin hirveästi närästä. yleensä nukun silloin nykyään.. useamman tunnin, kun yöllä ei vaan voi, vaikka kuin väsyttäisi.. mutta silti on jotenkin ihan pölähtänyt olo, ja tosi naatti koko ajan.

iltapalastakaan toi närästys tuskin voi johtua, kun se on ihan sama, syönkö iltapalaksi pelkkiä maitotuotteita, tai hedelmiä, tai leipää tai hornetteja tai mitä ikinä, kun lopputulos on silti tuo.

poikkeuksena edelleen ne joulupiparit .. niistä se närästys vasta tuleekin, oliskohan syynä se neilikka?

suunnitelmat synnytykseen menoon on jo suunniteltu, ja apujoukot varmistettu. elikkä meinaan että äitini tulee viikonkloopuna ennen tiistaista sektiota tänne meille ja on sen kaksi viikkoa lomalla täällä sitten.. ja koira menee ma-ke mieheni vanhemmille.

jos sintti päättää syntyä aiemmin, mies hakee vanhempansa tänne meille hoitamaan poikaa, (hakureissussa menee noin tunti), ja sitten lähdetään laitokselle.

jos tulee kiire lähtö, (verenvuotoa tai jotain), eli ei ole aikaa odottaa reilua tuntia ennen kuin päästään matkaan laitokselle (jonne ajaa tunnin, 70km täältä meiltä), niin menen sitten ite ambulanssilla, ja mies hakee pojan kanssa vanhempansa tänne meille, ja tulee perässä sairaalaan..

sairaalakassia pitäisi alkaa ajatella.. hyvä jos olisi suunnilleen pakattuna hyvissä ajoin, niin ei sit tarvisi tohinassa ruveta ynnäilemään kamppeita. sillai eväitä ja kameraa, ja latureita vailla-pakattuna.

vasta olikin ihan hyvä keskustelupino saikkukassin sisällöstä tossa.

siellä joku vinkkasi polvisukista, kun ne yöpaidat ja aamutakit on niin lyhysia..

mun pitäs se viisi päivää siellä laitoksella olla, ja saattaa olla ettei toi säärten ajelu hirveästi kiinnosta siellä, ja vielä se sektiohaava mahassa, niin miten sitä taipuisikaan..

viittisköhän ite oikein neuloa jotkut kivat vaikka 7-veljeksen jämistä. raidakkaat polvisukat =)

kaupastakin saisi varmaan jos jonkin moisia, mutta mulla on aika vankkaa tekoa nää pohkeet.. =) (karjalais-malli=lyhyet ja vankat, isoäidit sieltä peräisin) ja esikoisen synnytyksen jälkeen mulla vielä turposi nilkat, jalkaterät ja pohkeet ihan tolkuttomasti, enemmän kuin koko raskausaikana. niin voi olla että kaupan sukat puristaisi..

nyt hotkaisen jotain.. ja menen vielä huilimaan kun poika nukkuu.. =)

-ennis- ja sintti rv34+1

Eilen näytti raskaustesti plussaa, joten varovaisesti kurkistelen tänne. Nyt rv kasassa " huimat" 3+6. LA näillä näkymin 23.9.07

Eli itse olen 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07 ja kovasti peukut pystyssä, että tämä raskaus kestää loppuun asti.

Siis mitä apua, mut meinaatte puikkoihin houkutella!!

*Paniikki kiljuntaa*

Enhän mä osaa ees värejä saatikka mitään muitakaan hienouksia käyttää.. Voi elämä...

Kääk, saanko miettiä NP-Ultraan saakka? ( Se viimeinen varmistus you nou...)

Mutta oikeesti mä oon sählä... *Varoituksen sana* Oikein kirjoitus on pakkasen puolella ja muisti olematon. =)

Voi elämä... Tää tuli kyllä niin puskista, että olen suorastaan pökertynyt hämmästyksestä.

Mut jos mä suostun niin varoituksen sanana listaemolle, että mulla on piiiiiiiiitkäääääät piuhat ja opettamiseen menee ikä ja terveys!

Jos vaikka sit omaa napaakin vähän, kun tosiaan viikon ollu jo poissa melkein...

Eli onks normaalia, et huono olo alkaa helppaamaan jo tässä vaiheessa? Kamalaa väsymystä en potenu kuin hetkittäin ihan alussa, mutta nyt tuntuu että 10h yöunet on pakollinen, ja torkahtelen siltikin vielä sohvalle vähän väliä.

Tissit kasvoi mitä kasvoi ja nyt on menossa joku tasaantumisvaihe? Eli ei oo vajuneet, mut ei myöskään pullistuneet/kipeet.

Välillä joku tosi voimakas haju saa yökkäys kakomiset liikkeelle,mut saa olla sit _tosi_ voimakas haju. Kuten koiran oksennus.... Tuli todistettua tuossa yks päivä.

Mulla on jopa liiankin normaali olo? Maha on kyllä pönäkkä pömppä, et se kyl muistuttaa beibistä!

Tiistaina onkin sit eka neuvola ja saas nähä millanen täti siellä nyt on vastassa... Puhelimessa tuli vähä sellanen fiilis, et meillä ei välttis synkkaa yksiin ajatusmaailmat..

Terkuin Helga Rv 9+4

Siis mitä apua??? Katri mulle vinkkas tuolta meiän privaatista, et mua on huhuiltu!

Juu oon maanantaista lähtien ollu saikulla ja vaan maannu taikka kävelly miniaskelilla, koska loukkasin selän töissä. siitä syystä istuminen onkin ollu vähä tuskaa ja oon siis ollu poissa järjestään joka palstalta tän viikkoo, kun ei pysty koneellakaan notkumaan.

Beibi massussa ja silleen , sillä on kaikki ok! kai...?

Mut kaveri on tulossa kylään hetken päästä, niin tuunpa lukaiseen illemmalla, et mitäs te meinaatte oikein täällä mun pään menoks järjestää.... ;)

Terkuin rampa selkä Helga rv 9+4

TUUTUPII: Oikeen paljon tervetuloa ex-haahuihin! Kilotolkulla vauvaliimaa matkaan ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin loppuun asti - ja aina siitä eteenpäinkin =o)

HELGA: Ei paniikkia. Ei tartte osata etes värejä eikä mitään muutakaan. Copy-paste riittää. Mää oon edellisen listaemon tekemän listan kopioinut itselle ja siihen aina tehnyt lisäykset/poistot wordissa, ja taas kopioinut takaisin tänne, eli pidän itsellä word-tiedostona tuota meiän listaa. Ja sää saat sen listan kopioitua kaikkine värikoodeineen kun menet sen viestin kohdalle, laitat " Vastaa tähän viestiin" , ja sitten " Lainaa alkuperäistä tekstiä" niin se teksti ilmestyy kaikkine koodeineen ja hienouksineen siihen viesti-kohtaan josta sen voi sitten itselleen kopioida! Mutta saat vielä toistaiseksi aikaa - ehkä jopa NP-ultraan asti ;o)

KAIKKI MUUTKIN: Ei oo se oo tuon hankalempaa, eli jos nyt joku innokas tuleva listaemo ilmottautuu niin hyvä hyvä!

Semmossii

HANNELE + vilpertti rv 34+6

Kauhea kiire ollut vuoden vaihteen jälkeen täällä töissä. Olen tän vkoa keskittynyt tiiviisti siihen, että maanantaina oli perehdytys näille kahdelle meidän talossa olevalle joille osa mun töistä jaetaan ja loput hoitaa...en tiedä kuka...? Mutta siitä en aio ottaa stressiä koska minä se en sit ainakaan ole vähään aikaan. =)

Pikaisesti tulin neuvolakuulumiset kertomaan. Oli eilen.

fundus: +4,5cm (edellinen 21,5cm --> nyt 26cm) edelleen keskikäyrän ja alakäyrän puolessa välissä, mutta kasvanut samaa tahtia tasaisesti samoilla kohdin koko raskauden, joten kait ihan ok

verenpaine: 122/72

paino: +230g/per vko yht. 700g/ per 3vkoa

pissa: puhdas

tarjonta: rt (jee oli taas mallikkaasti kääntynyt pää alaspäin, niin kun viimeksikin kun lääkäri tsekkas tilanteen...kun päästiin sieltä lääkäristä niin seuraavana päivänä kävi taas kauhea myllerrys ja tuo venkula oli taas kääntynyt pystysuuntaan koska napakammat potkut tuntuivat tuolla alhaalla. Oikea termiitti. =)

vauvelin syke: 138-140 (poikasykkeeksi voisi moni nyt väittää tuota, mutta mä en usko noihin)...heh...vaikka itellä onkin ollut koko ajan jostain syystä se fiilis, että poika on tulossa

lapsiveden määrä: normaali

sikiön liikkeet: ++

Eli kuulemma oikein mallikkaasti raskau näyttäisi etenevän, mutta samoin kuin Enniksellä, Liziellä mullakin sellainen paineen tunne kaiken aikaa tuolla masun pohjassa ja varsinkin kun istuu...ihan kun menkat olis alkamassa...ja nyt selkä on alkanut kipuilla entistä enemmän. Neuvolan täti sai mulle ajan täksi päiväksi lääkärille, sille samalle joka ennen joulua just sanoi, että oman tuntemuksen mukaan tulen sitten vastaanotolle kun tuntuu, ettei enää jaksa. Ja nyt kyllä se tunne alkaa olla...nukun huonosti...heräilen joka vauvelin möyrintää ja se vauva pitä hereillä tai sitten herään muuten vaan kello 3 aamulla ja valvon pari tuntia. Lähde siinä sitten töihin kun silmät on ristissä eikä päässä liiku mitään. Joten se on tytöt sellainen tilanne, että tänään sitten lääkäri puntaroi mitä tehdään. Lääkäriaika on kello 13:00. Neuvolan täti oli eilen sitä mieltä, että olis sairasloman paikka, ennkö saan tällä töissä istumisella selkäni niin pahaan kuntoon, että viimeset vkot on sitten ihan kauheita ja synnytys voi mennä pahemmaksi. Että nyt vielä jos pääsen selkääni jumppauttamaan sinne uimahalliin vesijuoksulla ja pystyisin vähän kävelemään ulkona ja pitämään itseni muulla tavalla liikkeessä, eikä vain istua, niin se voisi auttaa. Ja tietysti nimenomaan, että pääsen oikaisemaan kun selkä ja tuo vatsajomotus ja kylkikivut käy tuskaiseksi. Uskon ja toivon, että tänään on siis mun viimeinen työpäiväni. Se VOI tulla täällä hieman yllätyksenä, mutta olen kyllä vihjannut kaiken aikaa, että näin voi käydä. Tunnen, että oman osani olen täällä saanut tehtyä ja vielä sit loput tekemättömät työt delegoin muille ennenkö pois jään. Mutta ensin siis sinne lääkäriin ja sitten vasta katotaan miten kävi.

Sit jos saikkua napsuu, niin ehkä mäkin saatan piipahtaa kotikoneella useammin kun mitä nyt olen jaksanut.

Joku kirjoitti noista vauvan tavaroiden järjestelyvimmasta ja sellainen löytyis täältäkin, mutta ei ole jaksanut enää työpäivän jälkeen. Mut ehkä nyt jos sit aina vähän kerrallaan jaksais touhuta niitäkin. Sais siskolla pari muovikassillista vauvanvaatteita joita jo hypistelin, mutta niitä sit alan pikku hiljaa pesemään ja jo niitä mitä siltä sain aikaisemminkin. Alan raivata kodinhoitohuoneen kaapista tilaa vaatteille ja vauvan tavaroille. Se pinnis on tosi ihana. Tosin se vielä on ihan täynnä äitiyspakkausta ja muuta patjaa ja sälää, mutta ehkä sitäkin on sit aikaa laittaa kuntoon. En vielä ole varma ompelenko itse pehmusteet pinniksen reunoille vai ostanko uutena. Kauheesti ideoita olis mutta en ole jaksanut alkaa vielä niitä toteuttamaan. Mut ehkä sit jos tässä nyt tulee kotiin jäänti. Ehtii levätä kun sille tuntuu ja muun ajan yrittää sit touhuta normaalisti. Pääasia, ettei tarttis istua tätä 8h päivässä.

Mutta palaan vielä tarkemmin kun selviää tuon lääkärikäynnin jälkeen oma kohtalo. Ja sitten YRITÄN kommentoida muidenkin kirjoituksia. Nyt vielä töitä...

titi ja touhukas kirmula 30+6

Minähän nyt vallan aktivoiduin ;o)

JOULULAHJA: Sikäli mulla kävi samallalailla että km ei osannut oottaa, kun ei ollut mitään vuotoa tai mitään ja sitten oireita kyllä oli. Joten järkytyshän se oli kun np-ultrassa todettiinkin tuulimuna. Mutta onnea sulle ens viikon ultraan, toivotaan että siellä on kaikki hyvin ja sen jälkeenkin! Kyllähän sitten kun liikkeet alkaa tuntua päivittäin niin ei tarvi enää miettiä vauvan hengissäoloa, siihen saakka se on aika piinaavaa!

TITI: Vieläkö oot käynyt uimassa? Mää oon käynyt nyt lomalla useammin, mutta oon uinut vaan 0,5 km. Senkin jälkeen on ihan puhki! On se vaan saunomisineen aika rankkaa!

HUHUILEN UUTTA EMOA.... Olisko alkupään menijöissä innokkaita? Ei tarvi olla ennestään kokemusta? Joku sellainen aktiivinen joka käy säännnöllisesti ja pääsee maanantaiaamuisin pinon avaamaan? Miten olis HELGA???

Vitsi nyt mulla ois intoa kirjoittaa mutta en jaksa kaivaa viime viikon pinoa kommentoitavaksi ja tämän viikon pino oli vielä kovin lyhyt...

TÄNÄÄN on eka valmennus!

HANNELE + vilpertti rv 34+2

Kirjoittelenpa vielä tähän viime viikon pinoon, kun en huomannut että olisi vielä uutta pinoa ilmestynyt...

katri; kyllä se plussa siitä sitten vahvistui muutaman päivän päästä. Siinä minun viivanpaikassani oli kyllä vähän väriäkin. Toivottavasti sun tilanne selkiytyy pian!

titi; hyvä, että sait saikkua vaikkakin vain ensin kahdeksi viikoksi. Joskus jossain oli juttua, että lääkärit ei saisi kirjoittaa enempää kerrallaan tota saikkua (tulee muuten ongelmia kelan kanssa tms.), jos kyseessä on " vain" selkäkivut. Mutta eiköhän sitä saikkua sitten jatketa ellei tapahdu jotain " ihmeparanemista" ;)

hannele; kiva, että neuvolassa oli kaikki kunnossa!

helga; minäkin toimin joskus listaemona tuolla kuumeilupuolella eikä mullakaan ollut mitään hajua noista väreistä yms. Eli varsin helppo homma. Ainoa vaatimus oikeastaan onkin, että tosiaan käy säännöllisesti palstalla eli ainakin sen kerran viikossa...

Toivottavasti saamasi ensivaikutelma th:sta onkin väärä ja teillä synkkaakin ihan ok. On nimittäin sitten paljon helpompi jutella kaikista mieltä vaivaavista asioista, kun olo ei ole epämukava/vaivautunut. Mulle sattui nyt tähän raskauteen sellainen th, jonka kanssa en ole oikein päässyt sinuiksi, on se (olevinaan?) mukava, mutta aina siitä saa kauhean kiireisen vaikutelman...

Tuutupii; tervetuloa myös minun puolestani joukkoon!

sani; eiköhän ne liikkeitä ollut. Toivottavasti pian vahvistuvat! :)

Ennis; Hyvä että olette saanet jo järjestettyä tuon lapsenhoitoasian synnytyksen ajaksi. Meilläkin periaatteessa on hoitaja. Tai siis meillä on 3 ehdokasta (tai paremminkin 4, mummoni ja hänen miehensä, anoppi tai serkkuni) ja toivoa sitten sopii että joku heistä on silloin maisemissa. Mummoni sanoi kyllä jo että he eivät ole menossa nyt mihinkään pidemmälle ja ovat käytettävissä yötä päivää. Ainoa ongelma on se, että he eivät ymmärrä diabeteksesta juuri mitään ja poikammehan on diabeetikko. Eli jonkinlainen puhelinyhteys pitäisi saada järjestymään koko synnytyksen ajaksi, jotta voivat tarpeen tullen soittaa, jos tulee ongelmia.

ON: tänään olisi rv 39+3 eli viikot millä kaikki edelliset lapsemme ovat syntyneet, mutta tämäpä taitaa viihtyä masussa pidempään. Eli eipä taida tämä syntyä ennen la:ta vaikka eilenkin supistuksia tuli koko illan 10-20 min. välein... No, maksimissaan enää reilu pari viikkoa...

Tuossa jo ennikselle puhuin noista lapsenvahtijärjestelyistä synnytyksen ajaksi, mutta pitääpä vielä mainita yksi asia mikä ärsyttää minua suunnattomasti tuossa anopissani. Hänhän on ainoa näistä meidän vaihtoehdoista, joka osaa hoitaa poikaani (diabeetikkoa) itsenäisesti (ts. ei tarvi olla puhelin tms. -yhteydessä parin tunnin välein). Tuosta nuorimmaistammekin kun olimme menossa synnyttämään ja hän oli tulossa vahtimaan lapsia, niin ihmettelimme mihin hän oikein oli jäänyt. No kun vihdoin tuli, oli hiprakassa ja kertoi että oli käynyt BAARIN kautta, kun häntä oli niin jännittänyt. Teki kyllä mieli sanoa, että mene takasin sinne jännittämään niin me etsitään joku toinen vahti. Niin ja sitten hänellä oli tietenkin vielä " omia eväitä" mukana... No nyt sitten kysäisin viime lauantaista, että onko hän käytettävissä, jos lähtö tulee, kun nämä muut ehdokkaat ovat tätini 50 v juhlissa (jossa mekin sitten olimme kun kerran kasassa olimme). No, anoppini sitten siihen voivottelemaan, että voi voi, kun sitten vain tietäisi ajoissa, ettei olla ehditty ottamaan mitään (=alkoholia). Kyllä mulla loksahti suu auki, on se kumma, jos ei yhtä lauantaita pysty olla ilman viinaksia. Kyllähän hän sitten myöhemmin vielä sanoi, että voivathan he tulla sitten hänen miesystävänsä (tekee keikkahommaa ja on vain siis viikonloppuisin " maisemissa" ) kanssa vaikka taksilla. No en siihen sanonut enää mitään, mutta jos on niin humalassa ettei autoa voi ajaa niin ei tarvi kyllä tulla lapsiakaan hoitamaan... Kyllä sapetti!

nyt täytyy mennä kun tuo nuorimmainen heräsi...

maria80 rv 39+3

Kiitos Hannele! Olisi se kyllä ollu niin kiva saada lopultakin pysyvä plussa, mutta ei sitä vain meille näköjään suoda. Taas on itkutkin itketty sen takia. Saa vain nähdä kuinka kauan oma pää kestää näitä ainaisia pettymyksiä ja miten kauan sitten nää yrityksetkin jatkuu.

Nyt tuleekin pakollinen paussi tuonne maaliskuuhun asti, kun pitää antaa elimistön nyt toipua kunnolla. Sitten taas jatketaan ja toivotaan, että alkais pikku hiljaa paremminkin menemään.

Maria: Iik, sulla se H-hetki lähestyy jo kovaa tahtia. Äkkiä on aika mennyt, muistan vielä kun haahuissakin olit meidän emona ja nyt jo kohta synnytät. Tsemppiä ja voimia koitokseen jo näin etukäteen sanottuna!

Samaa myös muille ketkä ehtii jakautua ennenkuin mulla taas yritykset alkaa! Eli tsemppiä ja voimia ja voikaahan " paksusti" ! =)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat