Sivut

Kommentit (55)

Iitu heräsi vasta äsken ekan kerran syömään tänä " yönä" :)

Kuluttajaneuvojaltakin tuli vastaus, että takuukuitti ei ole välttämätön, mutta olisi tietenkin hyvä olla jokin todiste, että vaunut on sieltä ostettu. Hekin mainitsivat tiliotteen tai jonkin Vauvatalo JOhanna-tarran tms. Mutta niillähän on tosiaan se vihko siellä! Soitan tänään tai maanantaina sinne, en kuitenkaan enää tällä viikolla pääse käymään siellä...

Vai meinaa se Ossen neiti siellä jo kääntyillä, johan on neidillä kiire :)

Minä pidin eilen taas tyttöä matolla (en siis jumppamatolla) ja tulin siihen tulokseen, että meidän neiti ei opi ikinä kääntymään, kun niin viihtyy sekä selällään että mahallaan :) Ja olen yrittänyt keksiä jotain paikkaa, missä ei olisi lamppua juttelukaverina, niin eihän tästä kaksiosta sellaista paikkaa löydy :D

Pesukarhun poppoolle hyvää reissua!

Kandi, meidän neiti myöskin heräsi aina kesken reissujen vaunuissa ekan kuukauden aikana huutamaan nälkäänsä. Sitten kun se nälkä tuli, niin se tuli ja siihen ei vaunujen heilauttelut auttaneet. Oli vain juostava hirveetä höökiä kotiin antamaan tissiä. Syöttöjen välit kun oli tuolloin puoli tuntia-tunti...

Tikrulle tervetuloa tänne puolelle :)

Nyt maitoja viemään...

Hyvä, että Veeti on nopeasti kotiutunut uuteen paikkaan. Eiköhän meilläkin ihan hyvin mene pienen alkuoudoksunnan jälkeen. Joona kans on levottomampi vieraissa paikoissa. Mun täytyy olla koko ajan näköpiirissä tai tulee hätä. Aika tempperamenttiselta tapaukselta Veeitkin kuulostaa. Se on hyvä vaan, että omaa tahtoa löytyy ;)

Niistä rytmeistä vielä sen verta, että toisilla vauvoillahan rytmit voi jo löytyä hyvinkin aikaisessa vaiheessa. Ainaskin kuulosti siltä, että Amyn Emmi (aivan ihana nimi muuten) ainakin on jo nuoresta iästään huolimatta päässyt kiinni jonkinlaiseen rytmiin. Meillä taas ei ollut tosiaan minkäänlaista rytmiä, kun Joona oli pieni. Tai oli sen verta, että yön ja päivän erotti, mutta ei voinut mitenkään tarkasti sanoa milloin menee yöunille tai herää yöunilta. Neuvolassakin oli vaikeeta kertoa meidän öistä, kun Joona meni klo 18-01 nukkumaan ja heräs 06-12. Unien pituus vaihteli 8-14h. Mutta tosiaan kiinteiden myötä löytyi vasta ne rytmit. Ja noita rutiineitahan voi varmaan jo alkaa opettelemaan heti, kun itsestä siltä tuntuu. Niidenhän kautta vauva vähän alkaa erottamaan yön ja päivän. Varsinkin ihan valosimpaan ja ihan pimeimpään aikaan varmaan järkevääkin luoda niitä rutiineita. Vähemmästäkin menee pienen pää sekaisin, kun koko ajan on pimeää taikka valosaa. Muistaakseni mekin aloitettin järjestelmällisemmin noiden rutiineiden harjoittelu silloin, kun Joona oli 2kk.

Hyvinhän toi Kissankellon unikoulu on tepsinyt. Olis se kyllä kiva mennä sillain töihin, että ei enään olis niitä yösyöttöjä. Mulla on kaikenlisäksi yövuoroja, joten silloin ei Joona ainakaan tissiä saa. Isin täytyy vaan antaa pullosta sitten maito, jos ei saada yösyöttöjä pois.

Kandi taisi epäillä, että Noelilla on koliikkia. Tosiaan niin kuin joku tossa mainitsikin, kannattaa varmaan kokeilla toista D-vitamiinivalmistetta. Ja monet ovat saaneet apua vyöhyketerapiasta.

Olisko täällä ketään allergioista tietävää? Joonalle on nimittäin tässä viikon aikana tullut sellaista atooppisen ihottuman kaltaista tonne toiseen polvitaipeeseen. Oon laittanut sinne bepanthenia, mutta ei oo auttanut. Johtuuko atooppinen ihottuma aina jostain allergiasta vai voiko tulla muuten vaan? Ei sitä ihottumaa ole, kun siinä yhessä kohdassa. Se on sellanen n. 2cm halkasijaltaan oleva läikkä. Joonalla ei aikasemmin ainakaan oo tullut mistään ruoista mitään allergisia reaktioita. En tiedä, että pitäiskö tollasen yhden läikän takia vielä lääkäriin mennä.

MiaMikillä kans oli asuntokuumetta (vauvakuumeen lisäksi). Me uskallettiin ottaa asuntolaina vaikka miehellä on määräaikanen työ ja mä en vielä oo valmistunut. Miehen työpaikka hyvin todennäköisesti vakinaistetaan ja mä oon aika luottavainen, että jotain töitä löytyy, joten siksi uskallettiin ottaa laina. Mekin nyt asutaan ihan pienessä kaksiossa ja ahdasta rupee olemaan. Ei olis uskonut, että vauvat tarvii niin paljon tilaa. Kauheesti tavaraa tuli kotiin, kun pikkumies muutti meille ;) Meillä oli muutenkin suunnitelmissa jossain vaiheessa ostaa oma ja ei sitten viitsitty muuttaa enään isompaan vuokralle.

Mitähän sitä vielä piti sanoa... muisti pätkii...

pesukarhu ja Joona 8kk+

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tein tänään suurimman luokan virheen ja nukuin miehen ja tytön kanssa 3 tunnin päikkärit!! Voi olla että uni ei ihan heti tule silmään, kun Iitu käy yöunille :)

Niin Viiperolle vielä syötön välin pidentämisestä. Eli mä olin ennen niin pässi, etten tajunnut enää röyhtäytyksen jälkeen tarjota uudestaan tissiä, vaan lopetin siihen :D Nyt tarjoan aina röyhtäytyksen jälkeen uudestaan samaa tissiä. Jos Iitulla oli 1-1½ tunnin päästä taas nälkä, tarjosin edelleen samaa tissiä, että saa sen joskus tyhjäksi asti ja näin takaa sen rasvaisen maidon saannin eli takamaidon. Mutta nyt siis syöttöjen välit sen 2-3 tuntia, niin vaihdan joka syötöllä rintaa. Nyt mulla on muutaman kerran käynyt silleen, että olen juuri pumpannut maitoa (luovutus) ja tyttö herännyt. Eli Iitu on imutellut toisen tissin ihan tyhjäksi asti (en siis saa pumppaamalla ihan tyhjäksi) ja olen antanut toisestakin tissistä. Minä huomaan tissin tyhjentymisen siitä, että tyttö alkaa venyttelemään ja paukuttelemaan mun nänniä ja tuntuu että yrittää posket lommolla imeä :) Ei kuitenkaan hermostu siitä... Tulipas taas selitettyä vaikeasti ;) Niin ja vielä sen verran että muutamana kertana parin päivän ajan, kun Iitun edellisestä syötöstä oli kulunut sen 1½ tuntia, sain neitiä viihdytettyä sen puoli tuntia vielä lelujen avulla ja näin unohti nälän, jos sitä nyt edes siinä vaiheessa olikaan? Sitten tosiaan muutaman päivän jälkeen ei tarvinnut enää viihdyttää. Syöttöjen välit vain pitenivät...

Kandi, oletteko aloittaneet jo D-vitamiinitipat? Meillä tytölle tuli kaameat iltaitkut Devitoleista, nyt syödään Jekovittiä, joka on vesiliukoinen :) Tai no hukkasin muutama päivä sitten sen Jekovitin ja menin antamaan taas sitä Devitolia. Seuraavan päivän Iitu taas itki masuaan...

Nyt polkemaan kuntopyörällä, kun Iitukin nukahti iltapäikkäreille...

Tai päivähän tuo meillä jo on, poika on jo vedellyt ekoja päikkäreitään puolitoistatuntia... tosin äiti laiskana luuhaa vielä yöasussaan! ;)

Viiperon Aleksipa oli komeisiin mittoihin kasvanut! Piti tarkastaa meidän Matiaksenkin mitat 2 kk neuvolasta, mutta eipä täälläkään moisiin lukuihin ylletty, vaikka kohinalla meidänkin poika kasvoi. Matias tosin oli syntyessään pienempi, että vähän oli enemmän kirittävää. ;) Vertailuksi meidän mitat 2 kk neuvolassa: 5580 g ja 60,7 cm, (syntyessään 3270 g ja 49 cm). Mutta kuten sanoitkin, eipähän siitä mitään haittaakaan ole, että poika hyvin kasvaa. Korkeintaan äitiä voi surettaa, kun niin varhain joutuu kaikki suloiset pikkuriikkiset vaatteet viikkaamaan pois...

Amyn neiti oli saanut kauniin nimen, samoin kuin Möröttimen ja Laralein pojat.

MiaMikillä on kyllä huonoa tuuria niiden vaunujen kanssa. Kannattaa kyllä olla tiukkana, ja vaatia korjausta asiaan. Iso ostos joka tapauksessa, ja pitäisihän niiden kestää ehjänä monta vuotta! Toivottavasti kuluttajaneuvoja antaa hyviä ohjeita.

Pesukarhu oli ihmetellyt kuukautisten alkua. Minullahan nuo alkoivat niihin aikoihin, kun täysimetys loppui, tosin typerät pillerit sekoittavat vissiin kaiken. Sen koommin ei ole varsinaisia menkkoja tullut, typerää tiputteluvuotoa vain jatkuvasti. Itse en kuitenkaan olisi vielä huolissaan, jos imetät yhä. Toisillahan pienikin imetys voi pitää menkat poissa. On niin yksilöllistä tuollainen.

Niin on sitten NapNap ja Pesukarhukin aloittelemassa pian työt. Minäkin menen jo ensi viikolla töihin. Tällä viikolla ollaan tutustuttu tarhaan ja olen aloittanut vaatteiden nimikoimista ja tarhakassin pakkaamista. Ja tietty jännittänyt töiden aloitusta öisin! Vaikka oikeasti on ihan kiva palata töihin, olen ollut kotona koko raskausajankin erityisäitiyslomalla työpaikan sikiölle vaarallisten aineiden vuoksi. Vapaalla siis puolitoista vuotta.

Tarha on meillä tuossa kivenheiton päässä, ja siellä on tosi mukavan tuntoisia tätejä. Matias on viihtynyt hyvin, ja heti löysi itselleen paikan, tunki keskelle tyttöjen leikkejä! Varsinainen naisten mies! Kyseessä on siis ryhmis, eli mukana on myös isompia lapsia.

Tässä saatiin sitten vielä tämän kaiken muun jännityksen keskelle vähän lisäjännitettä, Matiaksella meni sitten kuitenkin räkätauti korviinkin! Muutama yö meni itkiessä, vaikkei poika selvästikään ollut nälkäinen (meillähän oli tuo yövierotus käynnissä). Lääkärille saatiin sitten aika, ja tulehdushan toisesta korvasta löytyi. Antibioottikuurin saimme, ja siitä meni maha kuralle, vaikka Rela-tippoja oli syöty jo jonkin aikaa. Nyt on sitten pikkupeppu tulipunainen ja varmasti kipeä, ja korvakin yhä yöllä kipeä. Viime yönä alkoi huuto Panodolin vaikutuksen loputtua kellontarkasti, ja sitähän ei saa antaa kuin 8 tunnin välein. Siinä sitten meni pari tuntia poikaa hyssytellessä ja kanniskellessa. Voi pientä raukkaa. Helpotus tuli onneksi heti, kun uskaltauduin n. 7,5 tunnin välin jälkeen antaa uuden annoksen Panadolia. Loppuyön poika onneksi nukkui kuin tukki taas. Sääliksi kävi, kun selvästi oli kipeä ja väsynyt. Toivottavasti pian helpottaa.

Yöt ollaan nyt kuitenkin pärjätty syömättä, poika ei edes yritä hamuta tissiä yöllä, vaikka sylissä olikin viime yönäkin moneen otteeseen. Jostain ollaan sitten ainakin toistaiseksi vieroituttu. Meillä tuo yösyömisen lopettaminen on onnistunut kyllä yllättävänkin helposti jo kahteen otteeseen.

No tämä tällä erää. Jatkan tuota nimikoimisurakkaa...

Kissankello ja M 9 kk

Nyt on kuulkaa juhlan paikka neiti nukkui eilen mummolassa 2 tunnin päikkärit ja kohta on kotisohvalla jo 1/2 tuntia täynnä.

Tikurulle tervetulo tötterööt ! harmi ettet päässyt kokemaan AA synnytystä ;o)

Kiva että MiaMikin vaunuasia etenee edes johonkin suuntaan, nyt vaan pidät puolesi niin hyvin siinä käy !

Kandi, meille on muutaman kerran käynyt samalla tavalla, mulla on aina pullossa vähän omaa maitoa reissussa mukana ja jos hyvin köy niin sen saa jopa jossain lämpimäksi.

Huonompi tsäkä on jos käy niinkuin meillä että olimme paikallisessa ruokakaupassa ja neiti päätti siellä maitokaapin kohdalla että RUOKAA on saatava heti, karmea mekkala ja mulla jäi puolet ostamatta, siitä sitten vielä 7 km kotiin, automatka oli suoraan sanoen yhtä helvettiä.

Voi kun mäkin pääsisin johonkin lomalle...mä taisin tästä vinkua jo edellisellä sivulla.

nyt juomaan kahvia ja siirtämään tavaroita vierashuoneesta pois, sillä meillä kaatuu huomenna seinä ja olkkarista tulee isompi, on sitten neidillä tilaa leikkiä !

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille, nauttikaa talvisäästä, jospa se ei ihan heti menisi rännäksi.

AA ja Aino 3 vk ja 6 vrk

NapNap oli käynyt pitkästä aikaa. Olit ensimmäinen joka sai vauvansa kun olin siirtynyt o-puolelle vasta plussanneena, olet jäänyt siitä hyvin mieleen :)

Pesukarhu, kiitos vinkistä rintaraivareiden suhteen! Täytyypä kokeilla lypsää vähän pois ensin, olisi siksikin hyvä kun kerryttää tuo suihkuaminen aika lailla ilmaa masuun.

Vauvojen allergioista kyselit, vauvojen kohdalla en tiedä, mutta ainakin aikuisella voi olla atooppinen iho ilman että on millekkään allerginen.

MiaMik, kiitos kun jaksoit selostaa tuosta imetys" taktiikastasi" !

Enpä ole minäkään tyhmänä tajunnut röyhtäytyksen jälkeen enää tarjota rintaa.. Jotenkin oon ajatellut että imetys loppuu röyhtäytykseen. No aina oppii jotain uutta :) Täytyy nyt kokeilla josko minäkin saisin pidennettyä välejä, tuntuu nimittäin ettei välillä pysty edes erottamaan imetyskertoja toisistaan, yhtä imetystä varsinkin illat..

Tokikaan en nälässä halua toista pitää.

Kandi, voi että, toivotaan ettei Noelille koliikkia tule! Tarpeeksi murhetta jo muutenkin.. Meillä ei koliikkia varsinaisesti ole ollut, mutta masuvaivoja kuitenkin. Illat on jouduttu kanniskelemaan poikaa vähän väliä ympäri huushollia. Aleksi ei onneksi ole huutanut mahaansa, mutta sellaista jatkuvaa kitinää. Nyt on alkanut vähän jo helpottaa.

Kanniskelu tosiaan helpottaa. Masullaan makuutus ja jalkojen " pumppaus" auttavat myös ilmavaivoihin. Meilläkin on käytössä Relat ja Cuplatonit. Jälkimmäisistä olen huomannut olevan enemmän apua.

Tänään on 2kk lääkärineuvola, tulen kertomaan kuulumisia myöhemmin.

Viipero & Aleksi

Tälläisen tekstin löysin kun yritin etsiä vastausta MiaMikin tilanteeseen, sulla on kyllä ihan täysi oiekus saada vaunut kuntoon nyt vaan kova kovaa vastaan,

tässä teksti:

Joskus kuluttajalla on kädessään puutteellinen tuote, mutta kuitti tai takuutodistus on kadonnut. Tässä tilanteessa peliä ei ole menetetty kokonaan: Kuluttaja voi vedota lakisääteiseen virhevastuuseen, joka on voimassa sekä takuuaikana että takuuajan jälkeen.

- Laitteen virhe voi olla esimerkiksi se, että sillä on liian lyhyt kestoikä. Jos pesukone, jonka kestoikä voisi olla esimerkiksi 7-10 vuotta, menee rikki 2,5 vuoden kuluttua ostohetkestä ja kahden vuoden takuu on silloin mennyt umpeen, niin kyllä se aika lyhyt kestoikä on. Silloin kannattaa mennä myyjän pakeille keskustelemaan, kuuluisiko korjaaminen yrityksen vastuulle, vaikka takuuaika on jo päättynyt.

kysymyksen tuosta vaunuasiasta... Vastausta odotellessa...

Nyt täytyy alkaa syöttämään neitiä, kun se tässä sylissä repii kukkasta palasiksi ja yrittää näpytellä jotain teille :D

Huh kun luin tuota Karssulin (ja Jenninkin) juttua vauvan nukuttamisesta rinnalle, niin tuli sellainen fiilis että samassa tilassa minäkin parin kuukauden päästä... :) Noel ei nimittäin edelleenkään nukahda millään sänkyynsä, eikä edes oikein pysy unessa siellä. Kumma juttu kun nukkuu paremmin jopa yksinään keskellä meidän sänkyä kuin siellä omassa pesässään!

No, käydään huomenna tai tiistaina ostamassa pinnikseen patja (haluan uuden koska sänky on ostettu käytettynä), ja sitten heivataan äitiyspakkauksen laatikko varastoon ja kokeillaan isoon sänkyyn. Jospa siellä uni pysyisi simmussa kun pienet kädet ei haroisi sängynlaitoja koko ajan...

Muistatteko te muut, onko teidän vauva jossain vaiheessa lyhentänyt rinnallaoloaikoja selkeästi? Siis sitä yhden imuttelun kestoa, ei niinkään kertoja... Musta tuntuu että Noel on nyt eilisen ja tämän päivän aikana syönyt paljon vähemmän aikaa kerrallaan, eikä ole oikein edes halunnut maistaa toista rintaa ensimmäisestä syötyään. Voisikohan olla seurausta siitä, että viitisen päivää sitten tuntui olevan kasvuspurtti kun roikkui rinnalla koko ajan, ja sen johdosta nyt sieltä tulee enemmän tavaraa (ja nopeammin), eli poika on nopeammin kylläinen? Hurjaa vaan kun viime yönä selvittiin reilusti alle puolen tunnin syömisillä, kun viikko sitten meni varmaan kolme varttia ennen kuin poika oma-aloitteisesti laski rinnasta irti... Niin ja siis nyt tänäänkin tuntui että Noelilla meni vain 10-15 minsaa syömiseen - mikä on siis meidän ahmatille supernopea suoritus!

AinoAurora, oletko jo päässyt paljon kärryttelemään? Ja millainen kunnonkohotusprojekti sulla on keväälle? Olisi kiva mennä joskus yhdessä vaunujen kanssa lenkille - paitsi että mua pelottaa sen sun vauhtisi, kun olet kuitenkin vähän paremmassa kunnossa kuin allekirjoittanut ;)

Niin ja Möröttimelle onnea kuukautisten alkamisesta! Olihan se aikaista, mutta eikö ole toisaalta ihanaa että tulivat noinkin pian, ettei tarvitse ainakaan murehtia oman hormonitoiminnan takia juuri nyt..? Toivotaan että teillä tärppää uudestaan siinä vaiheessa, kun tunnet olevasi siihen henkisesti ja fyysisesti valmis. Olisihan se kieltämättä ehkä aika rankkaa kahden ihan pienen kanssa, mutta toisaalta kyllä siitä kaikki tuntuvat silti selviävän :)

Kandi & Noel 3vk+

Karssuli: :D. Ainakin miehes osallistuu ja kantaa vastuuta.. Ton pulloveden keittelyyn voitte kyllä käyttää vedenkeitintä ihan hyvin ;). Meillä on sama juttu, harmittaa kun en alusta laittanut D' a yksin nukkumaan.. Nytkin nukutan syliin paitsi yöllä, mut silloin pidän käsistä kii. Nukahtaa aika helposti kuitenkin ja sylistä saa siirrettyä hyvin sänkyyn. Ei haittaa, vaikka vähän heräisi sillä unisena osaa nukahtaa itekseen sänkyyn, mutta väsyneenä mutta ei unisena ei osaa.

Meillä oli eka vauvauinti tänään. D tykkäs kovasti :). Polski hienosti ja läpsytti vettä käsillään (ja irvisteli kun vesi loiskui naamalle). Uitiin vaan joku 15 min, kun huomasin et D alkoi väsyä. Uinnin jälkeen D otti vähän maitoa ja nukkui 3 h 45 min :O! Ei ole nukkunut paljon yli 2h päikkäreitä enää joulun jälkeen kertaakaan. Mäkin nukuin kyllä melkein 2 tuntia kun tultiin kotiin ;). Uimataidoton daddykin viihtyi hyvin ja tottui tosi nopsaan veteen (vaikka ei ole ikinä vedesä ennen ollutkaan) :).

Huomenna onkin taas paluu arkeen. Mies on ollut lomalla nyt jonkun kuukauden verran ja huomenna aloittaa taas opiskelun. Toisaalta ihan kiva " päästä eroon" ukosta päiviksi ;). Tiistaina alkaa muskarikin loman jälkeen..

Q: Ilmottauduhan täälläkin kaipaillaan :)!

Jenni ja uimari-D

P.S. Torstaina ois taas vauva-leffa.. Onko lähtijöitä?

Viikko on jo lopullaan, enkä ole saanut aikaiseksi kirjoittaa sitten kuin viimeksi kai maanantaina. Nytkin Emmi on vedellyt unia jo kohta kolme tuntia, joten saattaa pian tulla lähtö hakemaan neitiä sisään. Mutta ennen sitä taas muutama sananen...

Eilen oltiin ekaa kertaa äiti-vauva-jumpassa. Suurempi hiki tuli kyllä jo matkalla, kun kauheella kiireellä lykkäsin vaunuja siinä eilisessä sohjossa, mutta hyvä niin. Jumppa oli mukava: näki täkäläisiä äitejä ja vauvoja ja sai nyt kuitenkin vähän lihasjuttujakin aloiteltua. Tänään tuntuu, että nuo vatsalihaksetkin uinuu jossain tuolla... ;o)

Jotenkin nyt tuntuu taas kovin vaikeelta tarttua nihinkään teidän juttuihin, mutta yritän nyt jotain. Ainakin Laralein poitsu oli saanut myös nimen. Nemo kuullostaa kivalta! =) Ja sen verran Laralle vielä, että meillä yriteltiin ekaa kertaa petipuuhia, kun neiti oli ehkä viiden viikon ikäinen. Silloin ei oikein tuntunut vielä hyvältä, mutta nyt jo sujuu entiseen malliin. Ja kun tuo neitikin nukkuu noita päikkäreitä noin hyvin, niin kyllä sitä aika hyvin ennättääkin. Mutta iltaisin ois ihan turha edes kuvitella siitä. Mua ainakin väsyttää aina niin paljon, että pakko mennä heti nukkuun, kun saan Emmin nukutettua.

Ossen tyttö on kyllä tosi taitava! Tarttuu esineisiin ja kääntyy. Hienoa! =) Meillä Emmi tarttuu riepuun ja paidankaulukseen, mutta ei vielä muuhun. Ja vaikka masullaan oloa inhoaa, niin ei ainakaan vielä ole hoksannut, että asialle vois tehdä itsekin jotain. Selällään ollessaan kyllä kieputtelee kyljeltä toiselle. Jännityksellä odotan, koska menee ympäri.

JA AA:n neidillä on hampaanalut. Hui! ;o) Mä olen kokeillut monesti Emmin ikeniä, kun se kovsti niitä nyrkillä hankaa, mutta en mä ainakaan vielä mitään tunne. Onneksi neiti on alkanut älytä päikkäreiden idean. Toivottavasti suuntaus jatkuu! Älähän sinä kuitenkaan huhki liikaa rempan kanssa, vaan muista huilia välissä!

Möröttimen poikakin sai nimen, ja myös hän hienon sellaisen! Komeasti on Kassu kasvanut, jos 56cm vaatteet on jo historiaa. Meillä on osa mennyt niistä pieneksi, mutta aika moni vielä mahtuu. Mutta Emmi onkin tuollainen puikula, vaikka joulun jälkeen neuvolassa mitattiin pituudeksi 58 cm. On meillä muuten yhdet Tutan puolipotkarit kokoa 50cm ja edelleen menee hyvin. Eli paljon on eroja myös vaatteiden koossa. Sulla oli menkatkin jo alkaneet. Mulla tuli yhtenä aamuna ennen joulua hiukan punaista vuotoa ja ajattelin kanssa, että nytkö jo, mutta siihen se jäi. Ite en tosiaan oota niitä mitenkään innolla, mutta ymmärrän kyllä, että joillekin ne on ihan tervetulleita piankin. Ja sitten vielä, että hyvän päätöksen ole tehnyt: kyllä Kassun ja sun jaksaminen on tärkeintä, muut hommat jääköön miehelle tai vaikka vähän roikkumaankin!

Tervetuloa tälle puolelle Tikru! Hurjalta kuullosti teidän synnytysmaraton, mutta kyllähän tuo suloinen nyytti korvaa kaiken. =)

Bejpin typsykin kasvaa hienosti! Ja shoppailun makuun päässyt myös. ;o) Taitaa olla tytöillä sisäänrakennettua tuo ostoksilla viihtyminen.

Emmi nukkuu edelleen, mutta taidan päättää sepustukseni tähän ja oikaista vielä itsekin hetkeksi. Nukuin kyllä jo pienet tirsat tossa aiemmin, mutta vieläkin väsyttää, kun Emmi tuhisi taas aamusta niin kovin, että oma uni oli kovin risaista. Josko huomenna aamulla menis syötön jälkeen toiseen huoneeseen nukkumaan, niin sais käytettyä tehokkaasti myös ne aamun tunnit...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Amy ja Emmi, kohta 3kk

En saanut enää unta... Itse asiassa kerrankin ei kylläkään väsytä, ehtihän tuossa 6,5 tuntia jo nukkuakin ennen kuin Aino heräs syömään.

MiaMik kyseli noista uudenvuoden lupauksista (selasin nyt siis tän pinon alkuun). Mä olen luvannut syödä terveellisemmin ja pitää herkkupäivän vaan kerran viikossa. Sen pitäis olla lauantaina, mut tällä viikolla pidin sen jo torstaina kun teki niin mieli karkkia. Kyrsi vaan sitten eilen, kun miehellä oli herkkupäivä... eikä ite sanut enää herkutella. :(

Ope, mulla on kans ollut unettomuusongelmia, vaikka en unettomuudesta oo ikinä aiemmin kärsinyt. Voisko hormonit jotenkin vaikuttaa asiaan? Se on kyllä inhottavaa pyöriä hereillä sängyssä syöttöjen välit, kun tietää et olis pakko levätä.

Kauniita nimiä on enskavauvat saaneet, onnea Emmille, Kasperille ja Nemolle!

Pesukarhu, neuvolassa tätsä ainakin kertoi, että hänen tyttärellään on atooppinen ihotyyppi, eikä ole mitään allergioita. Eli voi tulla ilmankin allergiaa. Sitten mietit tuota tuttivieroitusta. En haluaisi hirmu kauan tuttia antaa Ainolle, mutta se kyllä vielä ainakin maistuu tytölle niin hyvin, ettei varmasti pitkään aikaa vielä vieroiteta. En osaa kuvitella että Ainoa saisi nukahtamaan ilman tuttia. Se rauhoittuu tutin kanssa niin paljon, että muuten nukahtamisesta ei tule mitään.

Kiva kun NapNap on käynyt moikkaamassa! :) Mutta missä piileskelee Quiero? Ei ole kuulunut aikoihin, tulehan takaisin Q!

AA, meilläkään ei nukuta aina kunnon päiväunia. Esim. eilen 2x15 min. Huomaskin kyllä tytöstä illalla, ettei oltu nukuttu. Oli niin kiukkunen että huh huh. Hän selvästikin tarvii niitä unia, mutta ei osaa käydä nukkumaan jos ei häntä nukuteta unille. Jos ollaan vaunuttelemassa tai jossain reissussa niin nukkuu tosi hyvin, 2-3 tuntia.

Lara pohdiskeli toipumista. Mä palauduin aika nopsasti, kun tuli vain pienen pieni repeämä. 7 viikkoa tais olla synnytyksestä kun aloitettiin petipuuhat. Mutta tosi harvoin tulee puuhasteltua, olen nimittäin iltaisin niin väsynyt, etten jaksa!! Olenkin sanonut miehelle, että Ainon päiväuniaika kannattaisi hyödyntää... :)

Tikrulle onnea ja tervetuloa vauvapuolelle!

Jenni, me ajateltiinkin ostaa pullovettä, mutta mies haluaa senkin keittää... Älkää naurako...!! Se on tosi ylihuolehtivainen, mutta mä annan sen tehdä oman päänsä mukaan, vaikka se tietääkin aina ylimääräisiä kommenvenkkejä. Kaikki riskit vältetään ja kaikki tarkistetaan aina tuhanteen kertaan, sellaista meillä. =)

Vähän omia kuulumisia... Oon nyt yrittänyt tehostaa imetystä, ja eilen sitten pumppailinkin imetyksen ohessa ja annoin Ainolle lisämaitona omaa maitoa 1 dl ja vastiketta 1,5 dl päivän mittaan. Tuntuu hassulta pumpata ja antaa sitten syötön jälkeen pullosta Ainolle, kun voisihan hän sen suoraan rinnastakin saada, mutta tällä hetkellä Aino ei rinnasta syö hirmu kauaa ja jää selvästi nälkäiseksi syötön jälkeen.

Edelleenkin toi Ainon nukahtamisrumba mietityttää... Et oppiikohan se ikinä nukahtamaan ilman mun vieressä vatvomista. Aino nukahti ihan pienenä aina tissille, ja jouduin herättelemään sitä aina jatkamaan syömistä. Sitten nukahti taas uudelleen, ja en enää herätellyt vaan annoin jatkaa unia. Nykyään hän ei nukahda tissille, mutta vaatii sitä vieressä oloa että nukahtaa. En tiedä onko ongelma se että laitan hänet nukkumaan väärään aikaan, silloin kun ei ole väsynyt ja valmis nukkumaan, vai onko vaan niin tottunut siihen että äiti nukuttaa. Oli miten oli, tää asia alkaa olla mulle aikamoinen riesa, joka ilta menee tunteja että saan Ainon unille. Vai onko maailma vaan sitten tässä ikävaiheessa niin mielenkiintoinen paikka, ettei malttaisi käydä nukkumaan. Kun ei tosiaan neiti malta päiväunillekaan käydä, jos ei häntä nukuta päikkäreille. No, onneksi nukahdettuaan hän nukkuu hyvin.

Nyt alkaa nälkä kurnia massussa joten pitäääpä hipsiä aamupalalle. Ja nyt tietysti taas väsyttääkin, olisi ehkä kuitenkin pitänyt sinnitellä vähän kauemmin sängyssä ja yrittää vielä nukkua.

Karssuli & Aino 3kk+

Neuvolassa käyty. Tällä kertaa olikin lääkärineuvola. Terve poika kuulemma on :) Ja kasvaa edelleen hurjaa vauhtia, nyt 6850g ja 63cm!

(syntyessään 3680g/52cm) Onko täällä ketään muita jonka vauva olisi kasvanut tällaista tahtia...? No hyvähän se vaan on, että kasvaa :)

Naperon Eetu täyttää huomenna 11kk, onnittelut jo etukäteen!

Beijpi, oon ymmärtänyt ettei vauvaa tarvi herättää syömään yöllä jos täysaikainen vauva joka kasvaa hyvin (ja muutenkin terve) :)

Toki jos neuvolasta on näin sanottu niin pitänee toimia ohjeiden mukaan.

Teilläkin on kitisty mahavaivoja eilenillalla.. Toivon mukaan ei ihan pahaksi äidy, on niin kurjaa kun pienillä on masuvaivaa :/

Viipero & Aleksi 2kk

Karssuli pääsee perheineen Roomaan, kuulostaa ihanalta! Joo mekin ehkä lähdetään reissuun kesällä, oikeinpa Tallinnaan saakka ;) Ei uskalla varata mitään reissua tälle vuodelle, kun Noelilla on kuitenkin kuukausittain ne sydänkontrollit ja jos niissä todetaankin tarvetta leikkaukselle (lähinnä ehkä pallolaajennukselle), niin siinä menisi lomamatka sivu suun.

No niin nyt kyseinen poika itkeekin tuolla isänsä sylissä, heräsi juuri uniltaan ja taitaa olla maitoa ikävä :)

Jatkanpa siis myöhemmin...

Kandi & Noel 3vk+

Heipä hei!

On tämä palstailu vaan hiipunut siitä, mitä se oli silloin raskaana ollessa. Päivät vaan tuntuvat menevän niin vauhdilla ettei ehdi päätään edes kääntää tietokonetta päin.

Niin hyvää uutta vuotta vaan kaikille enskaäideille ja vauvoille! Meillä oli tosiaan viime viikonloppuna ristiäiset ja pojasta tuli Kasperi. Kassuksi pojua näin kotioloissa kutsutaan ja nimi on ollut käytössä jo laitokselta saakka. Nuhastakin aletaan olla toipuneita ja suosittelenkin kaikille pienille nuhanenille sitä nenäfriidaa. Se yhdistettynä suolaliuostippoihin tepsi ainakin meidän pikkuiseen nuhanenään. Niin ja rotavirusrokotteen eka annos käytiin ottamassa nyt alkuviikosta. Ensi viikolla olisikin sitten minun jälkitarkastus ja Kassun 2kk-neuvola ja äitiä jo nyt jännittää miten pikkuinen on kasvanut. Haikein mielin olen joutunut pakkaamaan 56senttiset vaatteet pois, joten pituutta on ainakin tullut lisää ja onhan tuo poika somasti pyöristynytkin :)

En ole varmaan ehtinyt onnittelemaan vielä Kandia pienen Noel-pojan syntymästä, Onnea! Teillä on ollut kovasti huolta Noelin terveyden puolesta, mutta toisaalta kirjoituksistasi välittyy samankaltainen vauva-arki kuin mitä kenellä tahansa. Tietysti teillä siihen arkeen liittyy omat kiemuransa mm. niiden lääkityksien muodossa ja toivotankin kovasti voimia vastata pienen miehen erityisiin tarpeisiin.

Myös Amyn ja Laralein pienet olivat saaneet nimensä. Kauniit nimet oli valittu molempien pienokaisille. Onko Laralla muuten tietoa kuinka monta Nemoa Suomesta löytyy, kun ei ole tuo nimi tullut omalla kohdalla aikaisemmin vastaan?

Unista sen verran, että alkuun minusta tuntui, että Kassu ei ota kunnon unia ikinä. Öisin meillä on kyllä aina nukuttu hyvin, mutta päivisin nukahtaminen on osittain vieläkin työn takana. Kassu nukkuu nykyisin jo ihan hyvin omassa sängyssään yöunet, kun saa vain nukahtaa tissille. Päiväunia nukutaan sitterissä tai sitten ulkona vaunuissa. Alkuun en tahtonut saada Kassua millään nukkumaan liikkumattomissa vaunuissa, mutta pitkän harjoittelun jälkeen sekin nykyisin onnistuu. Syötön jälkeen laitan Kassun vaunuihin ja sitten ulkona heijaan vaunuja sen aikaa, että poika nukahtaa. Yleensä saan 20 min sisällä käydä vielä muutaman kerran liikuttelemassa vaunuja, mutta sen jälkeen usein uni maittaa useammankin tunnin ajan.

Tuosta MiaMikin vaunuhommelista tuli itsellekin mieleen, että saas nähdä missä meidän vaunujen ym. tavaroiden takuukuitti on. Toivon mukaan tallessa... Toivottavasti MiaMikin saa vaununsa kunnostettua takuun piikkiin.

Sainhan minä tässä eräänlaisen ihmeenkin kokea nimittäin minulla alkoi menkat! Niinpä niin vajaa 8 viikkoa synnytyksestä minulla on jo ekat menkat :( Toisaalta minun pitäisi olla hyvilläni siitä, että hormoonit alkaa jo näin nopeaan hyrräämään, sillä mulla on monirakkulaiset munasarjat ja jossain vaiheessa kuukautiset ei tulleet kuin lääkkeillä. Toisaalta olin ajatellut, että saan olla ilman menkkoja vähintään sen ajan kun vauva on täysimetyksellä. Ehkäisy puoli on nyt vähän mietinnässä, kun oltiin ajateltu ettei ehkäisyä käytetä ja seuraava saa tulla kun on tullakseen, mutta nyt kun on mahdollisuus siihen, että se seuraava saattaisi tulla nopeaankin niin sitä miettii omaa paranemistaan ja miten nopeaan kroppa kestää uuden raskauden. Niin ja toisaalta toivoisi Kassun puolesta, että se saisi olla meidän ykkönen vielä jonkin aikaa. Uusi raskaus ilman hoitoja olisi meille kyllä selkeästi enemmän ilonaihe, vaikka se tapahtuisikin mahdollisesti nopeammin kuin mitä oltiin ajateltu.

No jospa päättäisin romaanini tältä kertaa ja kirjoittelisin toisella kertaa lisää.

Terkutellen,

Mörötin ja Kassu 8vko

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat