Seuraa 

aloitetaan viikon uusi pino....

Sivut

Kommentit (70)

Pikkusisko tuli muutamaksi päiväksi meille, pitää lukion jälkeen välivuotta ja miettii mitä elämällään tehdä, joten sain vähän seuraa tänne :) Kiva.

Tuossa päätin tehdä 6 viikon ruokalistan valmiiksi, sillä liian usein on se " mitä tänään syötäis?" kysymys meidän perheessä esillä... Kun kerran jaksaa nähdä vaivan ja suunnitella hyvän listan, niin on tosi helppoa käydä kaupassa ja jää se päänvaiva pois. Itsellä noitten ruokien pähkäily päivittäin käy oikein työstä ja liikaa tulee laitettua niitä samoja helppoja. Nyt etsin (totta kai...) helppoja, mutta erilaisia ohjeita.

Bubbles, tuolla odotuspuolella toimittaja syksyllä etsi juttuun haastateltavia ja päätin vähän hulluna laittaa meiliä hänelle ja lopputulos on siinä lehdessä nyt :) Olihan tuo ainakin kokemus ja jääpi vauvalle (ja itselle) sitten muistoksi tuokin juttu :)

VIERESSÄ NUKUTTAMISESTA: Minustakin on tärkeintä se, että perheessä nukutaan. Se, missä ja miten on sitten sivuseikka. Kyllä vauvan saa sitten aikanaan omaankin sänkyyn, turhaa siitä on nyt kantaa huolta. Meillä vauvan sänky on laita alas laskettuna meidän parisängyssä kiinni, eli " sivuvaunussa" vauva nukkuu. Imetyksen jälkeen (meillä vauva nukkuu yönsä syömättä) klo 7 maissa otan viereen, imetän siis makuultaan. Minusta on helppoa pitää vauva tuossa lähellä sivuvaunussa, sillä siinä on tuttia helppo laittaa yöllä, ei tarvi nousta. Muutaman kerran tyttö yöllä sitä haluaa.

Mutta nyt ei ehdi muuta, alakerrassa liian kova meno esikoisella päällä...

Marrastoive

Nää aivot toimii pätkittäin :) Juu totta kai mamman pitää päästä kampaajalle :) Meillä tosiaan se pullo on kelvannut, joten siitä ei ole ongelmaa... Takerruin vain tuossa omassa pohdinnassani siihen iltamenoasiaan, joka meillä ei siis onnistuisi kovan iltatankkauksen takia, vaikka pullo kelpaa, päivällä minä kyllä pääsen siis halutessani menoille (siis käytännössä lauantaiaamupäivällä sinne kampaajalle, jos on sen tarvetta...).

Kyllähän se 50-60ml kuitenkin nälkää jonkin verran pitää poissa, jos vauva sen verran suostuu pullosta juomaan? Ja voittehan te kokeilla sitä, että menet jonnekin josta on helppo hälyyttä sut kotiin jos tulee nälkä ja katsoa, jos vauva syökin hyvällä ruokahalulla, jos äiti ei ole rintojensa kanssa häiritsemässä. Ja jos onnistuu, niin sitten kampaaja-aikaa varaamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pitkästä aikaa ehdin koneelle.

Paljon on kaikiila tapahtunu.

Voimia Tiitiäiselle ja kaikille muillekin tasapuolisesti.

Vauvat ovat hyvin kasvaneet.

Meilläkin täysimetys ja on jo 5,8 kg vauveli ja 57 cm 6 viikkoisena.

Nyt on alkanu nukkumaan yölläkin 6 h. Ihanaa. Oon ite niin kauhee nukkuun et valvomiset saa mut kiukkuiseks vanhaks akaks, joka kai muutenkin jo oon.

Kivasti on menny ja voi niin sairaan nopeesti.

Galluppia heittelen:

Kuinka kauan aiotte kotona olla ja vinkkejä hoitovapaalla olevien talouden pitoon. Kuinka pärjäätte kotihoidontuella!

Itse olin aatellu palata vasta kesällä 2008, mut saa nähdä kestääkö talous kun on asunto ja opitolainoja maksettavana.

Ootteko tietoisia uusista korotuksista?

Ei taida koskea meitä kun saatiin rahaa 2006 vuoden puolella.

Nyt vaavi kutsuu, nimeä ei vielä oo meillä.

Ehdotelkaas jotain kivoja vanhanaikaisia nimiä?

Juu... meillä täällä on yksi jättikasvaja! Olisin kyllä ottanut syntyissään sellaisen kilon pienemmän vauvan, mutta... Nyt siis 2kk mittarissa ja neidin mitat olivat 5750g (4110g), 58,8cm (51cm) ja pipo 40cm (36,5cm). Että sellainen makkara meillä =) Kovasti täti kehui, kuinka hyvinkehittynyt on, hymyilee, jokeltelee, nauraa, kannattelee päätään kyynärnojassa, seuraa lelua... Alkaa hiljalleen jo pynnätä sylissä pystyyn. Kädet on löytyneet. Sellaista tavallista vauva-arkea täällä =)

Eipä uskalla paljon muuta laittaa, kun toisilla niitä huolia riittää. Täällä äidin hermot ja parisuhde paukkuu... =( Kumma juttu, että jos rahaa olisi, niin varmaan mieskin sitten olisi onnellinen. Minulle kun riittää nuo tenavat =P

Nyt pyykkiä narulle!

TalviSalama + Tiiti 2kk

Viikonloppuna olimme miehen kanssa viihteellä. Veetin kummin 4kymppiset menivät mukavasti. Kauhea ikävä vain oli poikaa, onneksi kännykässä oli kiitettävä määrä kuvia ja pari videonpätkää niin niitä piti välillä katsella... Tulikin mieleen, että pitää siirtää pätkät koneelle ja polttaa cd:lle.

Vaikka kuskina ei tullut mitään otettua niin eilen oli kyllä ihan oikea krapula. Kurkku kipeä ihan kuin olisi kiljunut koko illan, päätä särki ja väsytti niin peevelisti - se on se tupakansavu. Mies ollut nyt kuukauden polttamatta (osti ne tupakanlopettamispillerit) ja kuulemma ilta oli kaikkein pahin tähän asti kun pienessä hiprakassa teki mieli tupakkaa. Mieskin polttanut 18 vuotta mutta noilla lääkkeillä on ollut tosi helppo lopettaa. Vinkkinä vaan muillekin jotka harkitsevat asiaa.

Jahas, sitten kahvin keittoon taas (kotiäidin addiktio tämäkin - kahvia, kahvia, kahvia).

Tiitiäiselle paljon jaksuja!

MA ja Veeti 9 vk

No niin ja uuden vuoden myötä on jääny myös silmät narikkaan kun en huomannut että täällä on jo uusi pino... Joten siirryn siis tähän jonon jatkoksi ;)

Se on nyt tosiaan uuden vuoden toinen viikko alussa ja mä oon tässä yrittäny kovasti alottaa uutta vuotta uusin kujein ;) Eli siis niin, että en stressaa kotihommista ja sellasta niin pahasti kun oon tän alkuajan vauvan kanssa tehny.

On tuntunu että ei oo tarpeeks siistiä, ja että koko ajan pitäs muka tehä täällä kotona jotain hommia kun poika nukkuu. Mutta nyt päätin, että kyllähän kotihommat tehtyä tulee eikä tarvi pingottaa siivouksista nyt niin paljon kun pikkuvauva on talossa :) Että tottakai on pyykkiä ja tavaraa ehkä vähän enemmän muualla kun omalla paikallaan, mutta se on ihan ok kun ei kuitenkaan mikään kaaos ole. Ei tarvi olla mitenkään täydellisen siistiä :)

Että voisin vaan relata ja nauttia rauhassa ajasta vauvan kanssa ja siivoilla rauhassa vaikka kerran viikossa vauvan unien aikana tai kun hän ulkoilee isänsä kanssa.

Pienet on mulla nää " ongelmat" , oikein hävettää edes kirjottaa tällasista kun ottaa huomioon esim. Tiitiäisen tilanteen mutta kai se on jokaisella aina vähän se oma tilanteensa ja sen mukaan mennään.

Tiitiäiselle muuten edelleenkin voimia ja tsemppiä! Hienoa että vauvalla on paino saatu nousuun :)

Piparminttu ja pikku-ukko

Viime yö sujui ihan ok mutta näin painajaisia jotka oli aivan hirveitä...

Ikänä en oo niin kamalaa painajaista nähnyt...

Siinä unessa vanhimmat lapset löysivät Joelia nuoremman vauvan muka roskiksesta ja sitten oltiin menossa viemään vauvaa lääkärille ja sitten muka mun kuollut mummo tuli jutteleen meille vauvasta ja sen yhteydestä jumalaan...

Vieläkin menee kylmän väreet kun miettii tota unta.

No muuten meni yö siis hyvin.

Joelkin oli yrittänyt omin avuin päästä tissille.

Se kun nukkuu vieressä,niin sen molemmat kädet oli mun yöpaidan kainalon kohdalta sisässä ja tississä kiinni ja päätä hieroi kainaloon ja kamala ähinä kuului ja siihen heräsin.

Muutenkin joel on jo liikkunut nukkuessaan poikittain joskus meidän välissä.

Jäntevä poika tuo on aina ollut mutta ei uskoisi että pystyy noin paljon omin voimin jo liikkumaan.

Mutta nyt sitten siivoileen loppuja mitä eilisestä jäi kun ne synttäri systeemit on tänään...

toivoovauvaa ja Joel+3 muuta lasta piirrettyjä kattelemassa...

Kiitos Marrastoive ja TalviSalama vastauksistanne! Huojensivat kovasti mieltä :) Lähinnä minä tosiaan tuossa pojan kasvussa sitä murehdin, että tarjoanko maitoa liikaa ja siten " ylensyötän" poikaa. Mutta ilmeisesti ei syytä huoleen ja poika saa tissitellä jatkossakin haluamaansa tahtiin :)

Eivät neuvolassakaan sanoneet mitään, vaan että hienosti kasvaa.

Pituus oli vähän yli +2 käyrän, ja paino +2 käyrällä.

Pojan isän mitat on 185cm ja >100kg joten ehkäpä poika on sieltä perinyt hyvät kasvugeenit ;)

Kiitos vielä kerran.

Viipero & Aleksi

Kiitti kannustuksesta :) Meijän täytyy pikkuhiljaa alkaa kokeilemaan, että oon tosiaan jossain lähettyvillä käymässä ja tuun sitte syöttämään jos ei poika pullosta juo. Ehkä se siitä harjottelemalla saadaan sellaseen tilanteeseen, että tosiaan sen kampaajan ajan pärjäilee eikä itkeskele sitte ruoan perään :)

Piparminttu

Mun alkaa muuten aina tehdä kamalasti mieli jotain makeaa, kun näen nikkisi ;)

Meillä on kaikki kolme lasta nukkuneet enemmä tai vähemmän vieressä. Minusta se on helpointa. Jostain vauva-lehdestä juuri luin aiheeseen liittyvän kysymyksen. Vastaukseksi annettiin mielestänikin hyvin järkevä lause. Tärkeintä vauvaperheessä on kaikkien riittävä uni!

Jossain vaiheessa yritin keskimmäistä nousta imettämään, mutta kun kerran havahduin siihen, että olin nukahtanut lapsi syliini, en enää toista kertaa noussut. En yksinkertaisesti pysy hereillä. Ajattele jos pudottaisin lapsen nukahtaessani pystyyn.

Jos se ei sinua ja miestäsi haittaa, että pikkuinen nukkuu vuoteessanne, antakaa nukkua! On meillä ainakin isommat sitten kuitenkin omassakin sängyssä nukkuneet. Mutta niin kauan, ku oon imettänyt yöllä, ne on vieressä olleet.

Vaikka en ehdi ja jaksa kauheesti kirjoitella, niin lukemassa oon käynyt tätä palstaa pari kertaa viikossa tai useamminkin välillä, kun aina täällä pohditaan samoja juttuja kuin itsekin on mietiskellyt. Kiva, kiva!

Meidän typykkä on kanssa mun mielestä kasvanut valtavaa vauhtia, vaikkei ihan marrasmurujen isoimpien joukkoon pääsekään. 2 kk tänään täynnä ja mitat 57,5 cm ja 5450g. Yli puoli kiloa isompi kuin isoveljensä tässä iässä. Taitaa siis olla tullut äitiinsä, kun ruoka maistuu ja tarttuu vyötärölle. Voi parkaa... :) ehkä hyvät unenlahjat antavat osansa hyvään kasvuun, kun ei kuluta paljon yhtään liikkumalla.

Samat uuden vuoden lupaukset täälläkin eli liikuntaa pitää alkaa harrastamaan. Olen ajatellut tsempata jonkun kaverin messiin johonkin säännölliseen harrastukseen joka maksetaan etukäteen. Olen nimittäin niin säälittävä, että vain sosiaalinen ja taloudellinen paine pakottavat mut nykyään liikumaan.

Ehkäisyäkin olen pohtinut. Mieheni mielestä pärjätään kondomilla se aika, kun tarvitaan ennen kolmannen lapsen hankkimista, mutta mä olen kyl itse miettinyt, että sen verran vois pitää taukoa, että esim. kuparikierukka kannattais laittaa. No pitää vielä miettiä. Jos joku kuparikierukasta kokemusta omaava jaksais kertoa onko se hyvä niin mielellään siitä kuulisin.

Töihin ajattelisin mennä tossa 2008 alkupuolella, mutta katsotaan sitä kyl sit vielä myöhemmin tarkemmin. Alle vuoden ikäistä en hoitoon halua viedä ja kävelläkin lapsi saisi siinä vaiheessa. Esikoinen meni hoitoon 1 v 3 kk iässä ja se sopi hänelle ja koko perheelle tosi hyvin. Työpaikka on mullakin sen verran mielenkiintoinen, että en malta olla vuosikausia sieltä poissa. Ja jos se kolmas lapsi meille suodaan. niin sitten tarvis varmaan tosiaan suht nopeasti sinne töihin palata, että ehtii hetken aivojaan siellä kuntouttamaan. Kuulun siihen ihmistyyppiin, joka ei osaa/jaksa kotona hommata aktiivisesti ja jotain projekteja pitää olla virellä, jotta saa edes jotenkin itsestään " tehoja irti" . Taloudellisesti ei pitäis tulla mitään kauheen suuria ongelmia, vaikka jonkun aikaa olisinkin kotona. Asuntovelat on sen verran pienet onneksi ja mies tienaa riittävästi meidän elannoksi.

Kaksplussassa oli juttua äitien nettiriippuvuudesta ja erityisesti näiden keskustelupalstojen koukuttavuudesta. Joskus loppuraskaudesta olin kyl aika koukussa tähän palstaan;joka päivä oli luettava kuulumiset. Mitenkäs muut?

t: Lempi ja Inkeri (tänään 2 kk synttärit)

koneelle en kerkiä nykyään kuin todella harvoin ja tyyliin 2min kerrallaan.. ja siis tiitiäisen poika oli jo sydänleikkauksessa ja anyaran vauva tippunut korkealta... Ihan rinnasta puristaa teidän puolesta. Luojan kiitos tenavat toipumaan päin!

meille ei kai ihmeitä kuulu. maitoallergia on tytöllä todettu ja ilmeisesti vehnälle on myös allerginen. minä jatkan rankoilla imetysdieteillä, mutta ihan hyvin menee. tyttö hymyilee, jokeltaa ja erityisen huvittavaa on kun vauva laulaa mukana kun hänelle lauleskelee :-)

mom ja tyty ylihuomenna 3kk

meidän kaksi aiempaa lasta eivät koskaan oppineet syömään pullosta. imetin vuoden kumpaakin. Koko vuotta en kuitenkaan ollut aivan kiinni heissä, vaan aloitin soseet aika aikaisin, hiukan ennen 4 kk, ja pojat söivät soseita ja puuroja mielellään. Ja tarvittaessa pystyin olemaan poissa vauvan luota niin että mieheni tai hoitaja syötti soseita/puuroja vauvalle, niihinkin voi sekoittaa reilusta maitoa mukaan. Toki vauva varmaan haluaa rinnalle välillä vaikka masu olisi aivan kylläinen soseesta, rintahan on muutakin kuin pelkkää ruokaa, mutta jos oli joku " pakko" meno tiesin ettei vauvalla ainakaan ole nälkä (vaikka silti voi olla äitiä ikävä)

Sofian kanssa olemma kaksi kertaa kokeilleen pullosta syömistä, ja molemmillla kerroilla sujui hienosti. Ehkä tämä kolmonen tuleekin vastustelematta syömään pullosta.... Hän syö huvituttia, sitä eivät veljet tehneet, ehkä siinä on se salaisuus?

Huomenia! Kiva kuulla taas hyviä uutisia Tiitiäiseltä :)

Toivoovauvaan painajainen ei todellakaan kuullosta kivalta. Itsekin olen Veetin syntymän jälkeen nähnyt vauvaunia joissa vauvalle on sattunut jotain ja yritän hädissään auttaa. Mitäköhän psykiatrit tuosta sanoisivat :)

Eilen tilasin nimiäisiin kakut. Otin samaa mangotuorejuusto ihanuutta mitä meidän häissä oli kesällä toisena vaihtoehtona. Voilepipäkakut tekee suvun kakkuvirtuoosi ja itse paistelen karjalanpiirakat (tosin niitä pakasteversioita) ja katson vielä jotain muuta suolaista. Ajattelin, että tekisinkö jonkun ruokaisan salaatin kun muutama perhe tulee puolentoista tunnin ajaomatkan päästä. Varsinaisia ruokia en ala nyt tekemään. Olen tilannut Veetinnimellä nimikoituja servettejä jo parikuukautta sitten - eipä ole kuulunut. Pitää soitella niiden perään.

MA ja Veeti 9 vk

...vaunuilla on lähes mahdotonta päästä tuolla hangessa eteenpäin kun ei ole vielä aurattukaan.

Onnalle piti tulla vielä vastaamaan tuosta isovanhempien kirjasta: Käsittääkseni niitä saa isommista kirjakaupoista kautta maan (Suomalainen, Akateeminen ym.). Hinta on muistaakseni 16 euron paikkeilla, eli ei mikään ihan kauhean kova...

Kanelisokeri

meillä vauva suolioireinen. eli paukuttelua, joka vaipassa aina kakkaa ja itkuinen. iho-oireita hänellä ei ole ollut lainkaan.

kun jätin maidon, munan ja viljat pois niin loppui itkut, kakkaa vain kerran päivässä ja paukut tulee ilman kamalaa itkua. maitoaltistuksessa alkoi ekan päivän iltana itkeä ja paukuttaa (huusi aamu 2 asti mahaansa)

aika lievät oireet ja voisi herkästi esim koliikiksikin luulla. meillä tosiaan siitä etu kun 2 aikaisempaa lasta ovat olleet maidolle allergisia, niin heti mentiin lääkärille kun alkoi näyttää sille että ei hyvä heilu.

meillä muuten kamalat huudot ja mahavaivat aiheuttaa myös maissi ja herne..

sun kannattaa ehkä pitää jotain ruokapäiväkirjaa, mihin merrkkaat päivän syömiset ja sitten toinen sarake jossa näkyy vauvan itkut (jos on ihan hirveitä iltoja ja paukuttelua) näikisit vähän toistuuko aina jonkun tietyn ruoka-aineen jälkeen itkuisuus.

jaksuja...

Minäkin ajattelin tulla vaan sanomaan että mielenkiinnolla luen näitä kirjoituksia täällä myös. Itselläni on nyt suuri dilemma tuon töihin lähdön kanssa. Olen sellaisella alalla että en voi aloittaa töitä kuin elokuussa tai tammikuussa ja siinäpä se nyt onkin että tyttö on elokuussa vasta 8 ja puol kuukautta, mutta taloudellisesti oltaisiin paljon paremmissa jamoissa jos menisin töihin... Nyt kuitenkin kuulen joka paikasta että on niin ' väärin' laittaa lapsi noin pienenä hoitoon ja sukulaisiltakin tulee tosi ristiriitaisia kommentteja. En nyt siten oikein tiedä mitä tehdä, että elokuu vai tammikuu 2008. On siinä kuitenkin aika monta kuukautta välissä sillä kotihoidon tuella... Meillläkin uusi asunto ja laina ja kaikkea. NO, tässä on nyt vielä pari kuukautta aikaa miettiä ja mies sanoo että hänelle se on ihan sama kummin teen. Täytyy siis vain tutkia itseä ja yrittää löytää ratkaisu joka sopii sekä minulle että vauvalle.

Meillä tuo vauvan ' rytmi' on lyhykäisyydessään se että nukkuu hyvin yöt mutta valvoo päivät, eli yksillä päikkäreilla lähes mennään. Ei vaan raaski nukkua päivällä ja on sit illalla ihan sippi. Kaikkea on kokeiltu ja joskus vien iltasella vielä vaunuissa kävelylle että edes nukkuu/pitää silmiä kiinno sen ajan. Siitäpä kysyisinkin että jos jollain on kokemusta pivällä valvojista, niin kerrotko miten kävi isompana yöunien, olen nimittäin lukenut, että myöhemmin voi tulla ongelmia ja lapsi ei yliväsynneenä nuku enää öitäkään hyvin....

Noh, nyt maitoa lämmittelemään ja ulos ihanaan lumisateeseen:)

Pooty ja Jade 7 viikkoa

Parin hyvän yön jälkeen viime yö oli taas ihan ihmeellinen. Perttu söi varmaan parin tunin välein, mutta onneksi nukahti heti. Annoin kuitenkin yölläkin omaa rintamaitoa pullosta, silti heräs jo parin tunnin päästä. Juteltiin tuosta pullosta terkkarin kanssa, kun poika nukahtaa tissille ja herää kuitenkin pian nälkäisenä. Ei siis syö tarpeeksi ja saa vain etumaidon, joka sulaa nopeasti. Olis kuitenkin kiva nukkua kolme neljä tunita edes kerrallaan öisin. Muutaman kerran tuo pullo tuntui auttavankin, mutta ei toiminut viime yönä ?!

Kysynkin MITEN PALJON 5,5 kiloinen syö pullosta kerrallaan? Omaa rintamaitoa siis, korvike taitaa olla tujumpaa? Desi meni viimeksi aika helpolla. En oo uskaltanu kauheita määriä tarjota. Pulloruokinta on mulle vierasta, vaikka tää onkin kolmas lapsi. Lopettaako se sitten syömisen,kun on saanut tarpeeksi, vai voiko se syödä itsensä ähkyyn?

Minä oon jättänyt työasiat mielestäni hetkeksi kokonaan. Ei oo valmista työpaikkaa ja lainaakin on ihan riittävästi. Silti haluan olla kotona jonkin aikaa. Alle 2vuotiasta en halua hoitoon viedä. Keskimmäisen aikana tein PartyLite kutsuja. Niistä sain niin omaa rahaa, kuin aikuiskontaktejakin. Saa nähdä jatkanko jossain vaiheessa samaa, vai keksinkö jotain muuta. Tässä kuussa täytän 30v, työtä ehdin tehdä vielä monen monta vuotta ja tämä jäänee kuitenkin viimeiseksi vauvaksemme. Ne vuodet menee niin nopeasti. Neiti vielä aloittaa koulun sinä vuonna, kun Perttu täyttää 3, saisi tyttökin tulla koulusta kotiin jossa äiti odottaa.

Mutta nyt taas tähän päivään!

Bubbles, Atte, Pihla ja Perttu

Taas kadotin viestini, taidan olla niin hidas kirjoittamaan. No uusi yritys.

Ekaksi tsempitykset tiitiäiselle mitähän pikkuiselle kuuluu? ja Anyaralle (oikeinko nimimerkki?) pelottava juttu se vauvan putoaminen, onhan kaikki hyvin?

Minäkin kävin syntyneet sivuilla kurkkimassa. Meidän vauva on siellä myös syntyneet osiossa, (laitoin pian syntymän jälkeen) naistenklinikan kohdalla 26.11 " tekonimellään" eetu. Kiva oli nähdä muitakin marraskuun murusia.

eipä nyt muuta, pitää ehtiä syömään ennen kun eskaria hakemaan, morjens! silvain ja veetuli 6 vk

täältä meiltä, pikaisesti tulin lukemaan kaikkien kuulumisia ennen kuin lähdetään lasten harrastusten pariin.

Iltatähdelle: meilläkin oli pojalla aluksi rytmi ihan sekaisin, valvottiin yöt ja nukuttiin päivät. Mutta sitten rytmi kääntyi ihan itsekseen kun poika alkoi päivällä juttelemaan enemmän ja söi päivällä ja illalla enemmän. Eli toivoa on! Kauheesti voimia ja jaksamista sulle, muistan kyllä miten rankka vaihe tuo on!

kanelisokeri: mistä sellaisia isovanhempien kirjoja saa? Kuulostaa tosi kivalta idealta, voisin meidänkin äidille ja anopille sellaiset hankkia.

Olipa mukava kuulla tiitiäiseltä hyviä uutisia!

Missä muuten MrsCruiser (muistinko nikin oikein?) on?

Nyt en muista muuta, äkkiä lapsille aamupalaa ja sitten luistelemaan (lapset, en minä. Itse tuskailen nuhan parissa ja kauhistelen mahamakkaroita...)

onna

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat