Vierailija

Tilanne: nainen on tullut vahingossa raskaaksi, koska on ollut huolimaton ehkäisyn kanssa. Nainen haluasi periaatteessa pitää lapsen, mutta pelkää elämän muuttuvan kohtuuttoman raskaaksi (2 pientä lasta ennestään). Mies on abortin kannalla jo työtilanteensakin takia (perhe pitää pystyä elättämään), mutta kolmas lapsi voisi mahdollisesti tulla joskus myöhemmin.

Pitäisikö naisen päättää asiasta täysin itse ajattelematta seurauksia muulle perheelle? Tässä tapauksessa hänen pitää tietysti myös ottaa huomioon, että hän on viime kädessä yksin vastuussa päätöksestään, myös mahdollisesta avioerosta, josta kärsisi siis kolme lasta.

Vai pitäisikö hänen ottaa huomioon miehen mielipide perheen edun vuoksi, vaikka kärsisikin sitten abortin mahdollisista henkisistä seurauksista? Raskaus on alkuvaiheessa ja keskeytys tehtäisiin viikolla 6-7.

Mitkä ovat miehen oikeudet? Voiko hän vain sopeutua naisen päätökseen?

Sivut

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vauvaa odotetaan 9 kk. Siitä tulee vuosi täyteen kolmen kuukauden päästä. Siinä ajassa ehtii ostaa korkeintaan muutaman vaippapaketin, äitiyspakkaus on ilmainen, siitä saa vauvalle myös sängyn, vaunuja saa parillakympillä käytettynä.

keskustella suhteessa selväksi: MITEN TOIMITAAN JOS TULEE VAHINKORASKAUS?

SIinä vaiheessa pitää jo ne mielipiteet tuoda esiin, eikä itkeä kun paska on jo housussa. Jos toinen osapuoli on ehdottoman kielteinen, pitää ehkäisynkin olla ehdottoman varma. Ja jos nainen (miehellä ei ole sananvaltaa naisen kehoon) haluaa vahinkovauvankin pitää, pitää se kanta tuoda esiin jo enne tilannetta.

Raskaus ei ole mun mielestäni mikään vauvatilaus, jonka voi vaan perua, jos ei sit nappaakaan. Miehille asia usein tuntuu olevan juuri niin, mokomat möllit ei tajua, että noina päivinä siellä vatsassa lyö jo pieni sydän.

Mietipä ap. miltä tuntuu sitten parin vuoden päästä alkaa tehdä taas lasta, kun turhan päiten olette edellisen lapsenne listineet.

Itse odotin miehen halua vanhemmaksi 3 vuotta. Nyt on 2 lasta, mies haluaa jo kolmatta, minä en vielä..

Parisuhde ei voi hyvin mielestäni jos pitää " alistua" toisen päätöksen alle. Ei nainen että tekee abortin, eikä mies että toinen pitää lapsen.

Mutta jos tilanne on mikä on niin kannattaisi mennä terapiaan, en usko että tilanteessa pärjätään -varsinkaan jos tämä on aito juttu ja kyselit samaa viikko sitten!!!

Mitä pidemmälle asiaa vitkutellaan, sitä pahemmin asia mutkistuu ja otatte " puolenne" . Abortin tekokin saattaa tuntua pahemmalta jos ajattelet konkreettisesti että olet R-A-S-K-A-A-N-A..

Tottakai voit pakottaa miehen isyyteen ja uhrata suhteen. Jos mies ei halua niin voi lähteä pois? Onko sulle tärkeempää tehdä oman tahdon mukaan vai päättää yhdessä? Toki, mies ei välttämättä halua lasta vaikka lämmittelisit ja sulla olisi tavallaan vaan vaihtoehto hankkiutua raskaudesta eroon ja teet kuten mies haluaa -mutta puhumalla ja miehen tuella; onko se silloin alistuminen jos teette yhteisen päätöksen.

Aika hassussa tilanteessa meinaan on jos naisen " voitto" on uusi vauva ja miehen taas keskeytys.

MISSÄ ON YHTEINEN PÄÄTÖS?

Miksi ei ehkäsystä huolehdittu?

Viikko sitten kirjotus meni että olette 3- kymppisiä; olisiko lapsen aika myöhemmin??

Mulla on 2 lasta ennestään. Raskausajat ihan KAMALIA. En voi ottaa sitä riskiä että laatta lentää ja oon saikulla enkä jaksa hoitaa taaperoita NYT. Vaan että lapsi syntyy ensi vuonna.

Me alotetaan tärpin metsästys ensi vuonna. Jos ehkäsy pettää niin teen abortin.

Jos kerran aikoo vielä kolmannen tehdä, miksi abortoida välissä? Tuo olisi minun kantani. Se on eri asia, jos ei aio enempää lapsia hankkia, steriloi sitte samalla, jos abortoi.

Onhan tämä tosi vaikeaa kaiken kaikkiaan. Yritämme nyt istua alas ja miettiä tosissaan. Jotenkin sitä vaan haluaisi pois koko tilanteesta, vaikka sitten hyppäämällä parvekkeelta...

ap

jättäminen ole vältämättä pahinta, vaan koko elämän kestävä katkeruus ja kauna, jota mies saattaa sitten kantaa. Ja muistuttaa naista jatkuvasti siitä että " sinä tämän lapsen halusit, hoida nyt sitten" . Pitääkö hyvin alkuvaiheessa oleva raskaus laittaa kaiken muun edelle, myös niiden kahden lapsen oikeuden kasvaa omassa perheessään?

Nainen joutuu elämään myös tämän vaihtoehdon seurausten kanssa!

Mun mielestä pariskunnan syytä istua alas ja miettiä yhdessä mitä tekevät vaikka ihan plus-miinuslistaa tehden ja löytää rationaalinen ratkaisu.

sydämessään surullisena.

JOkainen tietää sydämessään itse kuinka hyvin sen abortin kestäisi. Minä en kestäisi, ja ystäväni äiti itkee vielä 25-vuoden päästä tekemäänsä aborttia. SIis katuu niin kovin. JA tilanne oli sama, kaksi lasta jo oli, ja sillä hetkellä vähän hankalaa. Vuodet kuitenkin antoi perspektiiviä asiaan, olisiko se oikeasti ollut katastrofi saada se lapsi silloin jne.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat