Vierailija

mutta hän ei maksaisi sitä takaisin?

Ei kiitos nyt kommentteja siihen suuntaan, että " et olisi lainannut" ...

Kommentit (18)

Minulle tuli joskus riita sukulaisen kanssa, kun hän oli lainannut rahaa ja loukkaantui pahemman kerran, kun " en maksanut takaisin" . Hän olisi nimittäin halunnut rahat heti eikä kohta. Minä taas en osannut ajatella, että sukulainen pahastuisi vaikka rahaa ei kuuluisi pariin viikkoon. Ja tosiaan sen sijaan että hän olisi asiallisesti kysynyt rahoista, hän heittäytyi marttyyriksi ja haukkui minut.

Pyytäisin uudelleen takaisin, kirjallisesti, esim sähköpostilla. Ehdottaisin maksuaikataulun laatimista.

Mutta jos velkakirjaa paperilla ei ole, huono sille on mitään tehdäkään. Jotkut käyttävät " virolaisia kavereitaan" perintäkeinona, mutta itse en siihen ryhtyisi vaan nielisin sekä rahallisen tappion että ystävän menetyksen. Tuommoista kaveria en nimittäin enää pitäisi.

Minulla on yksi kaveri, jonka kanssa lainataan toisillemme tarpeen mukaan pariakin tonnia. Aina on maksettu takaisin. Ihan kaikkien kanssa en samaan kuitenkaan ryhtyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

maksanut, ei puhu asiasta, välttelee meitä. Olen päättänyt unohtaa asian, koska hänellä näyttää menevän huonosti, mutta en lainaa enää, ei ole kyllä pyytänytkään.

Että jos ei ole rahaa maksaa heti kaikkea niin sitten osissa. Itse lainasin aikoineen todella vähistä rahoista 200mk kaverille joka ei maksanut takaisin, ja vielä valehteli ja oli ottavinaan tilinumeroa ylös jne Tänä päivänäkään en ole saanut rahoja. Jos joskus törmätään vaikka koiranäyttelyssä on nainen aika vaikean näköinen

mm. matkustaneet yhdessä. Toisenlaista taustaa vasten en olisi lainannutkaan.

Pyysin rahaa takaisin useaan otteeseen, mutta ystävä katosi " maan alle" , ei vastannut enää puhelimeen jne.

Velkakirjaa ei koskaan tehty, koska olin sen verran lapsellinen, että ajattelin 10v ystävyyden olevan riittävä takuu siitä, että rahan saan ennemmin tai myöhemmin takaisin.

Olen käytännössä luopunut tavoitteesta saada rahat takaisin, mutta vielä enemmän kuin tuota menetettyä summaa, harmittelen sitä, että 10v kestänyt ystävyys karahti rahan lainaamiseen. Oli meillä kyllä erimielisyyksiäkin, mutta itse en esim. silkasta vitutuksesta jättäisi rahaa pystyyn.

ap

" tuloni pienenivät dramaattisesti, koska siirryin nyt äitiyslomalta hoitovapaalle ja kysyisin sinulta nyt, pystyisitkö maksamaan summan esim. pienissä erissä" . Vastauksena taas hiljaisuus...

ap

Tavallaan tunnen, että hänellä se suurempi velvollisuus olisi, koska itse lähettelin paljon viestejä. Yhteydenotto vain lakkasi yhtäkkiä ja sitten kun joskus yritin maksusta kysyä, vastassa oli hiljaisuus.

ap

yks tuttu lainasi veljeltään 9000 mk ja jälkeen päin sanoi, ettei sille tarvi maksaa takaisin, kun sillä on niin paljon rahaa. tosi törkeetä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat