Seuraa 

[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77

[color=CD2990]ikä:29

monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1

[color=CD2990]ikä: 30

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria

[color=CD2990]ikä: 26

monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77

[color=CD2990]ikä: 29

[size=2][color=0000EE]Lellu83

[color=CD2990]ikä: 23

[size=2][color=0000EE]Senniina

[color=CD2990]ikä: 38

monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72

[color=CD2990]ikä:34

[size=2][color=0000EE]Kihara

[color=CD2990]ikä: 32

[size=2][color=0000EE]-Veruska-

[size=2][color=0000EE]AMS74

monesko: toinen, poika 7/05

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde

[color=CD2990]ikä:30

monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta

[size=2][color=0000EE]pals

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Sannnis

monesko: toinen, esikoinen 1v.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975

[color=CD2990]ikä:

monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti

[color=CD2990]ikä:27

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje

[color=CD2990]ikä: 33

monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka

[color=CD2990]ikä: 28

[size=2][color=0000EE]anjuusa

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, tyttö 7/05

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur

monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@

[color=CD2990]ikä: 40

monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba

monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä

[color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24

[color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]9.7.

[size=2][color=0000EE]elisabet73

monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Sivut

Kommentit (73)

melba: kerro lisää parvorokosta Tai jos joku muukin tietää? Mä en oo ikuna kuullukaan moisesta rokosta, tai sitten olen nukkunut lukion terveystietotunneilla ja luultavasti olenkin. Mistä sellasen voi saada ja muuta?

Noista mammavaatteista. Mä olen ostanu tähän mennessä kaikki henkkamaukalta ja siel on kyl paljon vaihtoehtoja ja tosi halpaa, kun vertaa moneen vaikka nettikauppaan. Ja pari toppia ostin kans lindexiltä, mut ainakin niitten mammafarkut oli ihan mummoja.

Neuvolalääkärissä mulle tehtiin ainakin vaan sisätutkimus ja kuunneltiin sydänäänet ja sit oli sellasta yleistä jutskailua. Mulle osu oikein kiva joku kolmevitonen kolmen lapsen äiti -lääkäri, (miten onkaan ehtiny vielä opiskellaki) ja oli oikein kivaa, kun se avautu aika paljon omista raskausjutuistaankin. Jotenski kivempi, kun joku setä olis kertonu vaan teoriassa, kuinka menee ja mikä on normaalia ja miltä tuntuu.

Ja joku oli sekottanu henkilöitä. Olin eilen neuvolassa, en ultrassa. Rakenneultra olis pe 26.1

Ja oli viime viikollakin. Voiskohan tästä päätellä, että alkuraskauden väsymys on alkanut kaikkoamaan ja porukka alkaa piristymään:)

Onnittelut Veruskalle, liikkeiden tuntemisesta. Taisitkin olla joukon ensimmäinen. Itse olen iltaisin yrittänyt vähän hiljentyä ja kuulostella tuntemuksia, mutta nothing so far.

Oletteks jo miettiny nimiä vauvalle, vai keuliiko mulla mopo taas pahasti? Me ollaan miehen kanssa listattu tytölle ja pojalle nimiä. Aika yksiin (ihme sinänsä) meillä menee nimimaku. Mutta on se silti niin vaikeeta...

Ja kirjotelkaas myös ne joista ollaan harvemmin kuultu, että olettekos vielä hengissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eilen neuvolassa ja kaikki kunnossa. Äänetkin kuului. =)

Illalla tehtiin remppaa (laitettii taiteovi paikoilleen ja voin kertoa että se oli aikasta...p.....stä!)

Kuka sitä maali asiaa kyselikään et oonko tarkistanut. Itseasiassa en, mutta teippaaminen vei enemmin aikaa kun maalaaminen. Eli eilen maalasin ikkunan listat, siihen meni valmisteluineen max. vartti aikaa (kun en eminannu saada maalipurkkia auki)..ja ed.päivänä maalasin seinää hetken aikaa. Eli omien voimien mukaan oon tehnyt. suurinpiirtein vartin verran päivässä kun ei vaan jaksa muuta mutta pakko näyttää että teen ees jotain enkä vaa oo kotona.

Joten ei enempää maaleihin liittyvistä jutuista koska maalaamiset on nyt maalattu.

Ja minä se löysin henkkamaukalta itelleni äippähousut...Lindexin ja Kappahlin housut ei ees mahtunut jalkaan. Ja todellakin toivon että pärjään noilla tai sitten otan jumppahousut käyttöön...

Miiu + vaaveli 16+6.

Nyt on sitten testejä otettu ja saa hetken olla ilman missään juoksua, seuraava neuvola 25.1. Eilinen punktio meni okei, jännitin tosin aivan hirmuisesti, mutta tosi taitava lekuri joka otti piston kivutta ja nopsasti.

Sitten loppupäivän makoilin kotosalla ja kuulostelin mahdollisia jälkiseuraamuksia. Aamulla sitten labraan ja sokerirasitukseen joka meni okei myös, tosin hirmu huono olo kun joutui olemaan syömättä niin kauan ja 2 tuntia meni kuitenkin labrassakin. Enemmän jännitän sokerituloksia kuin punktiotulosta, hassua kyllä.

Mutta nyt huilimaan ennenkuin koululaiset valtaavat talon :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

s@ri@ 14+6

en ole bellybeltiä ajatellut hankkia.Se voisi tietysti olla hyvä vaihtoehto, jos on hankaluuksia löytää mammavaatteita. Itselläkin välillä ollut kaikenmaailman kuminauhaviritelmiä, kun ei tavalliset housut mene enää kiinni. Mäkään en mikään minikokoinen ole, mutta olen onnistunut löytämään mammavaatteita lindexixtä ja henkkamaukasta. Paitoja varmaan paremmin löytää kuin housuja? Ja eihän niitä viittis kovin monia ostaa, kun käyttöaika on kuitenkin aika lyhyt. Mutta ymmärrän, että olis kiva olla edes ne yhdet..

Parvorokosta. En usko, että mulla on kyse siitä. En ole kuullut, että täällä olis sitä liikkeellä. Muutenkin tämä kuivuus on sellainen jokatalvinen (ai mikä talvi?) ongelma, tosin nyt jonkinverran pahempi.

Sain maton pihalle. Nyt se pitäis vieä saada sisään..

eli siis minä menin sen vuoksi, koska sairastuin edellisessä raskaudessa diabetekseen ja diabetes ei ole ihan vaaraton tauti.

Sillä käyn nyt testissä jo hyvissä ajoin, koska todennäköisesti sairastun myös nyt ja on todella tärkeää tutkia ettei ehtisi sitten olemaan " päällä" . Ja ainoa ennaltaehkäisy on toi ruokavalion noudattaminen! En tahtoisi taas pistellä insuliinia joten mielelläni olen ruokavaliolla kuin pistelen.

Plaah, taidan olla ainoa joka käy noissa puntioissa ja rasitustestissä ja omasta halusta :(

Parvorokko on ns. viides tauti eli viides, jossa voi tulla näppylöitä. On kaikista yleisin 5-15-vuotiaiden keskuudessa ja noin puolet tai 2/3 aikuisväestöstä on sen joskus sairastanut. Oireet voivat olla täysin mitättömiä tai muistuttaa flunssaa tai sitten on selkeämmät parvorokon oireet, joissa ensin tulee kasvoihin sitten ihottumaa, josta se leviää sitten 1-4 päivän viiveellä käsiin, jalkoihin ja keholle. Loppuvaiheessa kasvot voivat olla sen näköisen sinertävät, että joku olisi ikäänkuin lyönyt kasvoihin.

Parvorokkoa liikkuu yleensä syksyisin ja keväisin ja en tiedä, kun tänä vuonna on niin hassu talvi, että onko nyt olevinaan syksy vai kevät, mutta ainakin täällä Espoossa päiväkodissa sitä jo kiertää.

Parvorokko on vaarallinen sikiölle ja varsinkin ennen 20 raskausviikkoa. Ensimmäisellä raskauskolmanneksella tulee helpommin keskenmeno, myöhemmillä viikoilla taas sitten sikiön punasolujen tuotanto heikkenee ja aiheuttaa anemiaa ja turvotusta, jota sitten voidaan seurata äitiyspolilla ja mahdollisesti jopa jotenkin hoitaa, mutta ainakin mitä mies mainitsi, niin kuulosti aika riskialttiilta ne hoitomenetelmätkin. Jostain luin, että 5%, jostain taas että 10% päätyy keskenmenoon.

Periaatteessa siis erittäin ikävä sairaus, mutta toisaalta aika hankala sairaus välttää eli parvorokko tarttuu parhaiten noin viikkoa ennen iho-oireita ja sitten kun iho-oireet tulevat, niin ei enää niin tartutakaan. Niveloireitakin voi tulla ja jotain lihaskipuja. Päiväkodeissa ja kouluissa tartunnan saa noin 20%, kotona sitten noin 50%. Mutta miten välttää ihmisiä, joille viikon päästä voi tulla sairaus, jossa ei välttämättä ole mitään oireita?

Käytännössä mitään ei oikein voida tehdä. Virustauti, johon ei ole parannuskeinoa. Jos työpaikalla tai lapsen päiväkodissa on parvorokkoa, niin toimitaan niin, että otetaan verestä parvorokon virusvasta-aineet. Sitten sen mukaan toimitaan. 1) jos on vasta-aineet, niin tartuntaa ei voi tulla ja voi elellä hyvillä mielin 2) jos ei ole vasta-aineita ja ei ole saanut tartuntaa, niin sitten vaan seuraillaan oloa ja katsotaan, että miten käy, usein otetaan 2 viikon tai 1,5 kuukauden päästä toinen verikoe, jossa tarkistetaan, että onko tartunta tullut 3) mikäli on tuore tartunta (eli vasta-aineet ovat nelinkertaiset kuin mitä olisi, jos taudin olisi joskus aikaisemmin sairastanut), niin sitten otetaan seurantaan, käytännössä kai ultrataan tyyliin 12 seuraavaa viikkoa 1-2 viikon välein.

Se mikä tässä on kuitenkin hyvin lohdullista on se, että mikäli itse ei olisi tautia sairastanut ja taudin saisi, niin sikiöön tarttuu vain 30% tapauksista sairaus ja sittenkin se sikiö sitten selviää yleensä ihan hyvin, jos vaan hengissä säilyy eli ei pitäisi tulla mitään epämuodostumia tai kehitysvammaisuutta tms.

Eipä näitä raskaana olevalle vakavia sairauksia taida olla kovin montaa. Vesirokko ja vihurirokko ja sit tää parvorokko. Ironista on että toin just toiselta asunnolta kotiin Agatha Christien " Tuijottava katse" elokuvan että voisin sen katsoa. Tässähän voisi itseään pelotella katsomalla sen, se kylläkin taitaa kertoa vihurirokosta.

Tervetuloa ElluP!

Et sinä kihara ja muutkaan nimiä miettineet ole yhtään hätäisiä, näemmä on monikin miettinyt, ja meillä myös. Haluaisin antaa nimet rakkaiden isovanhempieni mukaan (äitini vanhemmat, jotka ovat olleet minulle äärettömän tärkeitä ihmisiä, mm. hoitivat minua ja siskoani paljon kun olimme lapsia). Kumpikin on jo kuollut, mutta muisto eläisi. Tytölle siis isoäidin nimi ja joku nimi miehen suvusta, pojalle sitten vastaavasti kummaltakin vaari tai jotain. Miehestä en oikein tiedä, hän ei ole oikein kommentoinut ajatuksiani. Ei ole siis vastaankaan, mutta haluaa ilmeisesti vielä miettiä asiaa. No, aikaahan on! :)

Ihana katsoa ikkunasta kun puissa on vähän lunta.

Äsken tultiin just pojan kanssa lääkäristä. Otin pois pojan siis neuvolan suosituksesta eskarista, kun siellä on liikkeellä sitä parvorokkoa ja mä olen joka tapauksessa pahoinvoinnin takia sairaslomalla. Nyt sairaslomaa tuli ensi viikon loppuun, joten toiveissa olisi päästä takaisin sorvin ääreen 22.1. Parvorokon vasta-aineet eivät olleet vielä tulleet, mutta tulevat viimeistään ensi keskiviikkona, sain kuitenkin luvan tiedustella asiaa vielä tässä välissä maanantaina.

Sen verran sain itsestäni irti että soitin ajan 3D/4D ultraan. Mennään kylläkin jo hiihtolomalla eli ihan kaikista parhaimpiin viikkoihin ei nyt malteta odottaa, mutta sen verran paljon häikkää on ollut tässä raskaudessa että haluan varmistaa vauvan voinnin vähän aikaisemmin.

Mä olen ollut tuntevinani jo useita kertoja ruokailun jälkeen kyljellä maaten sellaista pientä liikehdintää. Ei mitään potkuja vaan ennemminkin kutittelua tuossa jossain kohdunkaulakanavan tienoilla. Sen verran useasti on tuntunut just ruokailun jälkeen että ei minusta mene enää ihan sattumamuljahtelujen piikkiin.

Niin ja mulla on nyt pari päivää kutittanut jalkapohjia ja kämmeniä, mutta kyllä mä nyt sen verran ymmärrän, että ei se raskaushepatoosi näin aikaisilla viikoilla voi oikein tulla, joten mikä lie kutituskohtaus. Yöunia vaan vähän häiritsee.

Sannikselle sen verran, että mene ihmeessä sokerirasitukseen, jos kerran ihan tarjotaan. Sen verran tuli viime raskaudessa tutustuttua makrosomisten vauvojen mahdollisiin ongelmiin (ja mulla pelkästään makrosomiaepäily, ei edes diabetesta) että en vauvan turvallisuuden takia uskaltais jättää käymättä testeissä. Testissä käyminen on taatusti ihan oma valinta, voihan sitä jättää käymättä neuvolassakin. Ainut mitä yhteiskunta voi tehdä on sitten se, että " kostaa" neuvolassa käymättömyyden vaikka ettei anna äitiyspakkausta tms.

Vai että nimiä olette miettineet... Mä en oikein ole kunnostunut moisessa. Viimeiksi tiesin rakenneultrasta lähtien, että poika on poika, mut sitten kun poika syntyikin, niin ei se ollutkaan sen nimen " oloinen" ja piti aloittaa mietintä syntymän jälkeen uudestaan. Jotenkin uskon, että miehen kanssa päästään kyllä yhteisymmärrykseen nimestä, sen verran sama maku meillä on ollut ihan kaikissa jutuissa. Kriteerit on tyyliin harvinainen ja sitten kuitenkin selvästi tytön/pojan nimeksi tunnistettava. Näiden kriteereiden jälkeen ei tainnut kovin montaa vaihtoehtoa viimeiksikään jäädä, tosin silloin oli sinänsä ihan selkeä sukunimi rajoittamassa, mutta kun kaikista -ka loppuisista nimistä tuli " sananmuunnoksilla" jotain kakka juttuja, niin ne karsiutu pois, joten nyt voi jäädä erikoisemman sukunimen takia enemmän vaihtoehtoja jäljelle. En vieläkään ymmärrä, että mitä yhden mun luokkalaisen pojan vanhempien päässä oli liikkunut, kun olivat pojalle antaneet nimeksi Pasi Kullero...

Heippa kaikille!

nostetaanpas vähäisen, kun meinaa tippua toiselle sivulle.

Täällä odotellaan vaan seuraavaa neuvolaa (17.1)... olo on kyllä ihmeellisen hyvä. Ei enää pahoinvointia ollenkaan, mahaa ei juurikaan kivistele. Viikonloppuna masu näyttäisi ottaneet kasvuspurtin - enää ei saa ulkoiluhousujen nappia kiinni, oli pakko viritellä langanpätkää avuksi :-) Ainakin miehellä on hauskaa kun naureskelee mun virityksille.

Onko kukaan hankkinut tai edes nähnyt livenä BellyBelt systeemiä (http://www.babyidea.fi/aidille/bellybelt/) ? Olisko se hyvä? Eipä tuo tietysti vaikea olisi itsekään tehdä, mutta kun peukolo on visusti keskellä kämmentä ja pelkkä ajatusta neulan ja langan esiinottamisesta saa kylmänväreet aikaiseksi...

Viikonloppuna surffailtiin miehen kanssa vaunu- ja rataslinkkejä ja kestovaippasivustoja. Huh huh. Siinä onkin miettiminen että löytää parhaat

t. Fiikus

Unohtu ihan mainita että tänään miellä on siis 16+0 ja lasken ne Ipanan liikkeet tälle päivälle. Edellisen kerran oltiin muistaakseni siinä 17+ paikkeilla, joten nyt nää tuli ihan inasen aikaisemmin.

Onko se Kullero toinen nimi vai sukunimi. Ihme, että pappi on kastanu tolla nimellä. Kaikkee ne ihmiset keksii :)

ElluP tervetuloa joukkoon.

Fiikus olet vissiin yhtä hötky kuin minäkin. Ollaan kaikkee muuta kun " hitaita hämäläisiä" . Mä nyt en oo vieläkään perillä missä Tampereella olikaan se 3d/4d ultra. Ei se kai Koskiklinikalla ollu? Vai olisko ollu joku gynekologikeskus. Noh, tarvii selvittää, kun ajattelin kans joskus 25 viikolla mennä.

Aamupäiväpalstailija täällä taas aloittelee:-)

S@ndelle jaksamisia arjen pyörittämiseen! Rankoilta kuulostavat nuo päiväsi ja miehen apu olis tosi tärkeetä. Meillä on vähän erilainen tilanne, mutta ymmärrän kyllä, miltä tuntuu. Meillä mies lähtee töihin aamulla n.9.30 ja tulee n.21 kaikkina arkipäivinä. Viikonloput ovat vapaat sentään. Kaikki kotityöt ovat kuitenkin mun niskoilla eli tekemättä. Hän toisaalta tukee ja ymmärtää ja on pahoillaan, ettei jaksa osallistua. Toisalta taas en viitsi pyytää apua, kun " minä vaan makaan kotona päivät ja hän tienaa niska limassa rahaa perheelle.."

Sannnikselle onnittelut myös vauvan liikkeistä. Ei niistä tosiaan voi erehtyä, kun ne tulevat. Meidän yksilö ei edelleenkään liiku, mutta ei kai siinä vielä mitään epänormaalia ole. Sitä vaan kuvitteli tuntevansa toisen liikkeet aikasemmin kuin ekan ja kun ei tunnekaan, niin pettyy..

Ei pitäisi kuvitella tai odottaa yhtään mitään, mutta kun ei pysty olemaan kuvittelematta.

Eipä tässä sen ihmeempiä, aika alakuloinen fiilis edelleen.

No niin, nyt on vähän tullut rauhoituttua, kun on nettisivut tullut luettua. En tiedä, että miten yleensä ihmisillä, että lisääkö tieto tuskaa, mut mulle on tärkeintä tietää missä mennään, oli ne vaihtoehdot miten kamalia tahansa.

Irene77: Sullahan on varsin veikeä laskettu aika! Mä kävin yksityisellä lääkärillä alavatsakipujen takia ja hän sanoi suurinpiirtein näin että jos vauva on joskus katsottu ultralla, että siellä on ihan hyvinvoivana ja sitten ei mitään vuotoa ole, niin yleensä ei mitään hätää noista kivuista ole, mut jos kivut on niin pahat, et tekee mieli käydä lääkärissä, niin voi käydä äitiyspolillakin tarkistuttamassa asian. Mä kannatin vaihteeksi yksityistä terveydenhuoltoa, mut jos mielenrauha meinaa mennä, niin voihan sitä käydä katsomassa tilanteen jossain. Onko sulla milloin ollut niskapussiultra? Eli onko siitä miten kauan aikaa?

Miiu: Oletkos katsonut, että ne maalit ovat sitten niitä M1 luokan maaleja, joista ei ole terveydelle vaaraa? Muistaakseni Tikkurilan sivuilla on tekstiä siitä, että mitkä on raskaana olevan ne " säännöt" .

Fiikus: Meillä kans on tullut käytyä ahkerasti rattaita katsomassa ja välillä tuntuu että mies on jopa vielä innokkaampi kuin minä. Oli tehnyt excel-taulikko koosteen kaiken maailman rattaiden hinnoista erilaisista ulkomaisista nettikaupoistakin ;-) Meillä valinnat alkaa onneksi olla selvät, nyt vois vaan odottaa tietoa vauvan sukupuolesta, niin sitten vois vielä valita värin tarkemmin.

Kissantassut: samaisesta ongelmasta olen minäkin kiinnostunut. Minä en viime raskaudesta löytänyt koko kaupungista kuin yhdet!!! housut (ja nekin oli harmaat, lähes vohvelikangasta muistuttavat, jotenkin joustavat sentään), jotka mahtuivat viimeiset kolme kuukautta päälle ja silloin lähtöpainoni oli sentään jotain 58 kiloa...

Se liikkuu! Aika suloinen tunne, ihan nousi kyynel silmään... ja kyllä sen tunnisti ihan siksi itsekseen :D. Ennakoin jo alkuviikosta /viikonloppuna miehelle että kohta tuntuu, sellaista pientä kutinaa on välillä ollut ja nyt sitten sitäkin selkeämpiä pieniä tumpsauksia sain! keskelle eteen suoraan navan alapuolelle ;) *hihi*

Olen ollut hiljaa taas pitkään, mutta jotenkin se joulu ja uusvuos ja arkeen paluu vei voimia. Ei ole jaksanut ajatella itteänsä varsinnkin kun vajaa 1,5 vuotias pikkumies on alkanut vaatia äidiltä aina vaan enemmän....

Valkovuodosta:

Ekasta jo oli koko raskauden ajan ja niin tuntuu nytkin olevan aikas reilua. Kaverit olikin alussa että jippajee et kärsi menkoista sit taas aikoihin, mutta muistuttelin heitä että ei tää vaihtoehtoinen jatkuva lorinakaan kivaa ole!

Muista oloista:

Pikkuhiljaa on helpottanut, joskin viime viikolla vielä pisteltiin pari kertaa pöntöllä pää alaspäin ja viikkoja sillon oli about 15. Kipuja ja kolotuksia ei ole kovasti ollut, mitä tuosta ykkösestä olikin. Silloin ne paikat sitten venyi ja tää ottaa rennosti, kun ei paljon tarvi sisuksia muistutella että mites ne maksat ja muut siirretään sivuille...

Lääkäristä:

Meil oli tiistaina. Sisätutkimus, dopplerilla leikittiin, mahaa paineltiin. Kohtu vastaa viikkoja, kohdunsuu kiinteä joskin ei kova, mitä harvoin enää esikoisen jäljiltä kuulemma onkaan. Kohdun kaula 3cm. Mies on ollut meillä mukana kaikissa, neuvoloissa, lääkäreissä, ultrassa - niin tässä kuin ekassakin raskaudessa ja on kyl tosi kivaa kun hän muistaa paljon niitä asioita mitä siel on puhuttu jotka multa menee ohi kun ei aina jaksa keskittyä ;).

LA on nyt sit 28.6. se varmistui ultrassa joulukuussa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat