Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (39)

Oikein pisti vihaksi kun lueskelin sun tekstiä... siis jos mun oma äitini ja mieheni porukat alkais päästeleen suustaan moisia sammakoita eli etteivät halua osallistua lapsenhoitoon tai muutenkaan auttaa missään, niin mä en kyllä kutsuis kylään tai pitäis juurikaan yhteyttä. Kai ne pakolliset pari kertaa vuodessa vois naamaa näyttää, mutta en todellakaan soittelis tms. Olen mä sen verran itsekäs, etten jaksa ketään kyllä palvella. Mua oikeesti sapettais niin paljon tommonen kommentti, että takuulla sanoisin miehelle, että " sun mutsis ei ihan sitten lähiaikoina tarvi kylään tulla... pärjätään kiitos ihan omillamme, kuten hänen mukaansa kuuluukin" .

Samoin mies. Hittolainen. Nyt pistätä Marcel sen ukkos kuriin ja osallistumaan. Mua niin korpee nää vieläkin esiintyvät sovinistiset mielipiteet, että miehen ei tarttis tehdä kotona mitään. Varsinkin nyt, kun molemmat on töissä niin en kyllä tajua yhtään, miksi se olisi erityisesti mun homma huolehtia vaikkapa kotitöistä? Toisaalta mä kyllä teen sitten paljon myös niitä " miesten hommia" nimimerkillä juuri tänään käytiin auton kanssa huollossa.

Meillä onneksi, täytyy tosiaan välillä taputtaa itseään olalle tästä tilanteesta, on noi mummit tosi aktiivisia. Oma äitini ennen kaikkea. Kesällä tuli tekemään mun kanssa suursiivousta ja hoitaa Leoa oikeastaan aina kun vaan pyydetään. On myös hoitanut veljieni lapsia, joten sinänsä ihan tasapuolisesti. Ja äitiysloman aikana auttoi myös taloudellisesti esim. osti Leolle parit kunnon kengät ja Reima-haalarin. No, toi ReimaTec oltais ostettu itsekin, mutta ainahan se on satanen lisää bensatankkiin tai ruokakauppaan kun mummi ostaa jotain.

Laitetaas pientä GALLUPIA pystyyn ihan uteliaisuudesta: MITEN TEILLÄ KOTITYÖT / ARJEN PYÖRITYS JAKAANTUU?

Meillä mies tekee ruuat. Mä olen oikeasti tän 3,5v suhteen aikana kokannut ehkä 5 kertaa! Mä imuroin enemmän ja laittelen tavaroita paikoilleen -tottapuhuen mies ei oikein vieläkään tiedä, missä mikäkin tavara on ja mä sitten aina kerron, että mistä löytyy Leon sukat ja missä on ämpäri tai digikameran laturi. Siivousta inhotaan molemmat -meillä pidetään aina sellaisia " raivosiivouksia" eli päätetään päivä, jolloin siivotaan ja sitten puunataan yhteistoimin koko kämppä parissa tunnissa. Nyt kylläkin teimme ihanan päätöksen ja tilasimme siivoojan 2krt/kk -IHANAA LUKSUSTA!!! Vaatteita silitämme vain äärimmäisen pakon edessä -kumpikin omansa.

Mies hoitaa kaikki remontointi- ja rakennustyöt/kodin pienkorjaukset. Sillä on aina hirvittävä tarve esim. rakentaa juuri hankitut huonekalut kasaan vaikka keskellä yötä. Mä hoidan enemmän koiria. Mies kyllä ulkoiluttaa, mutta mä koulutan ja hoidan isommat metsälenkit yms.

Mä olen perheen " organisaattori" eli suunnittelen ja pitkälti hoidan kaikki tapahtumat, matkat, kyläreissut, vapaa-ajan tapahtumat... mitä nyt ikinä tehdäänkin. Ehkä tulee vähän ammattinikin puolesta, että toi koordinointi on verissä :-) Mä myös huolehdin kaikki ns.tärkeät paperit ja että on kaikki vakuutukset sun muut kunnossa.

Leon hoito jakaantuu erittäin tasaisesti. Kumpikin hoitaa yhtä paljon (no, mä tietty äippälomalla enemmän). Kummallakin on omia harrastuksia ja satunnaisia viikonloppumenoja, jolloin toinen hoitaa. No jaa, mä yleensä pakkaan Leon tavarat ja eväät, jos jonnekin lähdetään. Mies aina kysyy, että " onko nyt liharuoka vai hedelmä" ... että siinäkin taitaa olla toi koordinointi meikäläisellä. Isovanhempien luona Leo yöpyy keskimäärin 1krt/kk jolloin tehdään miehen kanssa jotain omia reissuja (käydään ulkona syömässä, bilettämässä, käydään jossain reissussa tms.)

Hups. tulipas pitkä. laittakaahan muutkin raporttia " kotioloistanne" :-)

terveisin Oodi työpöydän äärestä

FannyK: muakin vähän pelottaa tuo, että aika on kullannut muistot ja huomaan töihin palattuani, miksi halusinkaan alunperin sieltä pois. Huokaus. Tunnistan hyvin tuon ajatuksen, että miksiköhän sitä alkaisi ' isona' . Toisaalta tuntuu isolta kynnykseltä lähtä nyt johonkin uuteen hommaan kun on ollu kotona niin kauan. Välillä miettii että osaako sitä enää tehdäkään muuta kuin vaippaa vaihtaa. Toisaalta taas tuntuis että ois hyvä aika kokeilla jotakin muuta. Mulla on aina ollu sellanen asenne, että täyttelen niitä hakemuksia paikkoihin, jotka vaikuttaa kiinnostavalta ja sitten jätän loput kohtalon huomaan. Jollain tavalla sitä luottaa siihenkin, että kyllä ne mut sitten ottaa sellaseen hommaan johon uskovat, että olisin sopiva.

KL: Meillä kans Aaro suuttuu aivan valtavasti jos siltä ottaa jotain pois. Ruokapöydässä varsinkin kun ei sitä tahdo saada joskus syömään ruokaa ollenkaan kun leipää vaan mutustaa. Sitten kun otan leivän pois, niin voi mieletöntä miten kaveri suuttuu! Lelut meillä ei tällä hetkellä hirveesti kiinnosta, mutta sitten jos menee laittamaan vessan oven tai tiskikoneen kannen kiinni nenän edestä just kun on pääsemässä sinne niin johan alkaa aivan lohduton poru! Tuosta puremisesta... Aaro on vähän rauhottunu sen kanssa nyt viimeaikoina, mutta on keksiny siitä kai kun mua on pureskellu, että miten reagoidaan kun käy kipeetä. Aika usein jos sille sattuu, se sanookin että ' aijjaijjai' , paitsi tietysti jos käy niin kipeetä että tulee ihan kunnon itku. Eilen esimerkiksi kun puin sitä ulos, taisi jäädä sormi jotenkin huonosti kun kiskoin haalarin hihoja kintaitten päältä, ja sillon kaveri totesi että ' aijjaijjai' . :) Aika paljon se kiinnittää muutenkin huomiota sanoihin, lukee Henkan ja Maukan luetteloa ja sanoo ' tyttö' ja nauraa. Se taitaa ollakin Aaron lempiluettavaa nykyään...

Voi kökkö mikä keli taas! Veikolle on nyt tullu kova yskä, oksensi viime yönä kun yski niin kovasti. Kellä se oli oikein sama ongelma? Keksittekö jonku hyvän limaairrottavan yskänlääkkeen?

Missäs muuten Minkki luuraa?

Vilja

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos taas ehtis jotain kirjoittelemaankin...

Galluppiin... Meillä menee pitkälti samanlailla kuin oodilla. Minä hoidan paperihommat ja laskut, järjestelen tavarat paikoilleen (mies yleensä kanssa kyselee, mistä mikin löytyy...), samoin suunnittelen yhteiset menot ja sit " ilmoitan" miehelle. =)

Kotihommista teen kaiken muun paitsi kokkaan ja hoitelen tiskikonetta. Ne kuuluu miehelle. Mutta nyt olenkin jäämässä hoitovapaalle pariksi vuodeksi, niin ehtiihän sitä... Tai no, onhan mulla iltakoulu muutamana iltana viikossa, jolloin neiti on joko iskän kanssa tai iskän ollessa iltavuorossa mummun luona.

Lapsenhoito kuuluu päivisin tietty mulle, mut iltaisin ja viikonloppuisin iskä kyllä tekee osansa. Ja nukuttaminen on vallan iskän homma. Mun kanssa se usein menee siihen tissihuutoon ja muutenkin kiva, et iskällä ja tytöllä on joku oma juttu.

Et ihan olen tyytyväinen tilanteeseen. Kyllä mies tekee muitakin hommia, mut niistä täytyy kyllä sit vähä vihjata.

Meillä on nyt siirrytty nukkumaan kokonaisia öitä. Ei tosin kannattais kehua... Mut nyt on kahdeksan hammasta ja käveleminen sujuu hienosti, joten toivottavasti nyt ois vähäks aikaa nää kiinnostavat jutut tässä. Mut saa nähä, Janika muodostaa kyllä jo joitakin tavuta ja äi-ti tulee selvästi. Ja kauheesti sillä tuntuu olevan asiaa. Et katsotaan, koska ne vaikuttaa uniin. Ainakin tällä hetkellä, jos neiti herää yöllä juttelemaan, niin osaa nukahtaa itse uudestaan.

Meillä kans purraan kovin, ja mieltäkin osoitetaan, jos ei saada juuri sitä kaukosäädintä tai äidin puhelinta... Muutaman kerran puhelin on jo seonnukin, kun neiti on ollu äitiä nopeempi. Eikä oo eka kerta, kun kaukosäädin on kiertoilmauunissa kuivumassa... Mut yllättävän kovan äänen tosiaan saa aikaiseksi. Et tahtoa löytyy...

Imettämistä aattelin jatkaa vielä pari kuukautta reilun kuukauden, et Janika ois sit vuoden. Nyt on jo totuteltu hapanmaitotuotteisiin ja ne maistuukin hyvin. Samoin muukin ruoka,mitä vaan annetaan. Viimeks neuvolassa (10 kk) pituutta oli 74 senttiä ja painoa 9,7 kiloa.

Niin joo, kuukautisetkin taitaa olla alkamassa. Jotain pientä vuotoa on tullut, mutta ei mitään kunnolla. Kai se siitä, kun noi imetysvälit saattaa yöllä olla yli 12 tuntiakin. Mut kaksilla päikkäreillä edelleen mennään. Toiset on kyllä tosi lyhyet, 15-30 minuuttia. Mut jonkinlainen rytmi päivään on löytynyt.

Jahas, neiti huutelee... Täytyy mennä katsomaan...

Mut jaksamisia kaikille töihin menneille ja sairastaville perheille. Meillä ei onneks oo ollu kun pieni nuha kerran eikä yhtään korvatulehdusta. *koputtaa päätään*

Jansku ja Janika

Eevi kerhossa ja Minttu päikkäreillä niin on aikaa taas kirjotella...

Mä olin pitkästä aikaa lauantaina tyttökavereiden kanssa ulkona (karaokee laulamassa, jee,jee) ja ai että oli lystiä :) Harvoin sitä tekee edes mieli baariin lähteä mut nyt oli kyllä tosi mukavaa. Ei sitä kovin usein tuu ulkona käytyä, eikä kyllä edes tee mieli...

Meillä Minttu kanssa nukkuu enää yhdet päikkärit. Rytmi on suunnilleen tämä:

8-9 herää ja siitä sitten aamupala

9-10 ulos

11.30 lounas

13.00 unet jotka kestää 1-3 tuntia suunnilleen. Joskus tosin saattaa nukkua vaan 45min ja joskus posottaa neljäkin tuntia...

16-17 päivällinen

19.00 iltapala

20.00 yöunille

Jonkin verran olen antanu jo samaa ruokaa mitä muukin perhe syö mutta hyvin vähän. Tavallista maitoa annan joskus hörppyjä ja kohta varmaan alan lantraamaan nannia tavallisella maidolla ja siitä sitten pikkuhiljaa siirrytään täysin lehmän maitoon.

Yöt sujuu hyvin. Muutama tutin laitto yössä on semmonen normaali juttu...

Kävely sujuu jo hieman ulkonakin (sisällä kävelyssä Minttu on jo vanha tekijä :)) . Varsinkin kun nyt ei sitä " kuuluisaa" lunta ole. Tasasessa maastossa köpöttelee joitakin askeleita eteenpäin...

Niin joo ettei treffien kommentoiminen unohdu, niin perjantai 19.pvä käy oikein mainiosti ja siinä 13-14 on oikein hyvä aika!! Tessulle tiedoksi että ollaan viety aina päivän emännälle jotain herkkuja ettei kenenkään tartte kotona niska limassa vääntää tarjottavia...

Nyt sähköpostit vielä lukemaan ja sit pikku unille :)

Larvanto ja neidit

Yritän tässä samalla kirjoitella, kun Jonttu kiipeilee jaloissa. Se lähtee varmaan kohta kävelemään, nyt kävelee jo taaperokärryn ja plastomopon ym. kanssa.

Olimme eilen miehen kanssa teatterissa, voisin käydä vaikka joka viikko. Hyvä esitys oli taas. Mun vanhemmat oli poikia hoitamassa ja hyvin oli mennyt, mikseipä olisi.

Tänään loppui Joonan antibioottikuuri. Luulisin, että korva on parantunut. Nyt vaan lääkekuurin takia se hiiva ihottuma vaippa-alueella taas paheni. No onneksi on lääkärin määräämää voidetta siihen vielä jäljellä. Se ihottuma on inhottavaa, kun se kutiaa niin kovasti, että heti kun Joonalta ottaa vaipan pois niin se raapii ihonsa ihan naarmuille.

Meillä on menossa siirtymävaihe päiväunien kanssa. Joonan saa nukkumaan kahdet päiväunet, mutta sitten sitä ei meinaa saada illalla ajoissa nukkumaan ja toisaalta yhdet unet tuntuu olevan välillä liian vähän. Poika nukkuu siis vaihtelevasti joskus yhdet, joskus kahdet unet.

Hyvää viikonloppua=)

nonnu78 ja mukelot

Tähän asti olenkin kunnostautunut lueskelemalla muiden juttuja satunnaisesti ja päivittämällä kasvutietoja...

Mekin asumme Oulun lähistöllä. Kiva että täältä päin löytyy muitakin helmiksiä. :)

Meillä sairastellaan. Ville on ollut maanantaista alkaen kuumeessa ja yskinyt. Aamulla käytiin tk:ssa ja oikeassa korvassa oli korvatulehdus niin kuin vähän arvelinkin. Nyt on antibioottikuuri aloitettu ja toivottavasti olo helpottaa pian. Mulla on yskä ja mieskin on flunssaisen oloinen. Ainoa terve on Elina 3v4kk jolla riittää virtaa vaikka muille jakaa, etenkin nyt kun joutuu olemaan neljän seinän sisällä sairaiden kanssa. :-/

Joulukuun puolivälissä siirryttiin yhden päiväunen rytmiin, kun kahdet alkoi olla vähän liikaa. Melko kivuttomasti tuo siirtyminen sitten on sujunutkin. Meidän normaali päivärytmi on suunnilleen tälläinen:

-aamulla herätys n. klo 8, sitten aamutoimet ja aamupuuro. Sitten yleensä ulkoilua tai asioilla käyntiä.

-lounas n. klo 11.30 ja päiväunille klo 12-12.30 välillä.

-välipala n. klo 14-14.30, riippuu milloin Ville herää päiväunilta. Yleensä nukkuu 1-2 tuntia.

-päivällinen klo 16.30

-iltapuuro klo 19.30 ja nukkumaan puoli yhdeksän ja yhdeksän välillä.

Nykyään nukahtaminen tapahtuu muutamassa minuutissa. Kaksien päiväunien aikaan nukuttamiseen saattoi joskus vierähtää tuntikin eli meille tämä nykyinen systeemi sopii oikein hyvin. Mullakin on iltaisin vähän omaa aikaa. Esikoinen ei enää nuku päiväunia, joten päivät on touhua täynnä aamusta iltaan.

Ville sai ensimmäisen hampaansa vasta loppiaisena ja toinen ilmaantui pari päivää sitten. Kauan se kesti, mutta nyt on kaksi pikku naskalin alkua alaikenessä ja lisää odotellaan. :)

Monet 11kk:n ikäiset jo kävelee tai harjoittelee sitä, mutta meillä ei olla vielä noin pitkällä. Ville alkoi ryömimään 8kk:n ikäisena ja 1,5kk sitten kehitteli oman tapansa liikkua: puoliksi konttaus- ja puoliksi istuma-asennossa kiitää kovaa vauhtia paikasta toiseen. Se ei ole ihan puhdasta peppukiitoa, ft kutsui sitä toiminnalliseksi peppukiidoksi. no, väliäkö tyylillä kunhan pääsee eteenpäin. ;) Fysioterapiassa ollaan käyty 6kk ikäisestä kun kääntyminen ei oikein suju. Mitään fyysistä estettä, lihasjännitystä tms. ei ole. Jostakin syystä vaan kääntyy harvakseltaan ja yleensa silloin kun itseä huvittaa. Esikoisen kanssa oli ihan sama homma, lieneekö sitten geeneissä " vika" .

Tulipa kirjoitettua vähän enemmän kuin yksi rivi. Nyt pitää mennä touhuamaan lasten kanssa.

Eisku ja Ville 11kk1pv sekä isosisko Elina

Sain isännältä jo laitokselle Weledan imetysteetä, jota on vielä jäljellä 10 kertakäyttöpussillista sekä pullollisen samaisen firman rintaöljyä. Teessä on parasta ennen -päiväys 01/2007 ja öljyssä 11/2007. Tämä öljypullo on korkkaamaton. Jos joku teistä nämä tarvitsee itselleen tai jollekin muulle, niin teepussit voin laittaa postitse omalla kustannuksellani. Öljypulloa en postita, mutta nouto voidaan sopia Kangasalle tai Tampereelle.

KL.

kottarainen@hotmail.com

Eilen (ja oliko jo lauantainakin...) niin ihanaa kun oli vähän luntakin maassa, tai ainakin niin täällä maalla...

Puremisesta oli puhetta. Eetu harrasti sitä kanssa tuossa marras-joulukuussa, ja siitä täälläkin mainitsin, muistaakseni? Mutta siis, asiaan. Mä kielsin ja otin poskesta kiinni ja hiuksista, käänsin pois päin, ja mitähän kaikkee muuta kokeilin, eikä mikään auttanut! Mutta sitten vaan ykskaks hän ite lopetti, oli meinaan mulla tissit ja reidet kanssa hellinä... Ei kiva!

Eetu " harrastaa" kanssa tuota huutamista, ja välillä on kyllä niiiiin loukkaantuneen näköinen kun kieltää tai ottaa jonkun luvattoman asian pois häneltä, tyhmä äiti!

Hämeenlinnan rehveistä... Meillekin sopii tuo perjantai, ja aikaakin ehdottelisin tuota klo noin 13? (tuntuu vähän kyllä siltä että sopii maanantaikin, kun ei se koirahieroja ole mitään ilmoitellut tulostaan... Murr!!!) Ja Tessu eipä meillä ole kellään vastaan koiruleita, ja tytytkin (mannan ja larvannon) ovat jo tottuneet koiriin, ainakin kun ovat meillä käyneet... Meillä kun nuo koirat pyörivät jaloissa AINA!!! Meillä muuten on cavalierit, ja niihin kanssa jää " mukavasti" tuota kuraa kiinni...

Mistä tulikin mieleen, että torstaina käytiin ostamassa uusi jääkaappi/pakastin, toimitus piti olla pe klo 16-20, ja tuntia ennen soitto, vaan eipä VIELÄKÄÄN oo soittoo kuullunna!!! MURR!!! Mies menee tänään Giganttiin kyselemään ja pyytään vähän alennusta...

Uusista saavutuksista... Eetulle on nyt parin viikon sisään puhjennut neljä hammasta, 2ylös ja 2alas... Elikkä purukalustoa nyt yhteensä 8!!! Mä odotin koko ajan et ylös puhkee, mut puhkes eka yks ylös ja sit kaks alas, ja sitten vasta tuo neljäs ylös...

Ja kävelyy meillä harjoitellaan ja kovasti! jos vaan joku viittis päivät talutella tuota jäppistä, niin olis vissiin TOSI onnellinen! Meillä tuo kävelyauto kun menee vähän turhan lujaa... ja koirilla kiire karkuun... Mut silläkin kyl kävely onnaa...

Mutta nyt kuuluu sen kuuloista puhinaa ja älämölyä tuolta sängystä, että tais Eetu herätä...

napero ja Eetu (ylihuomenna 11kk, niisk!!!)

Mä voisin kyllä tulla! Muistaakseni ei ole mitään ohjelmaa, mun isä on luvannut tulla meillä käymään mutta pitäis tulla jo viikolla.

KL.

pari kertaa olen tänne kyllä kirjoitellu... Mutta varmaan mahdumme Hupulin kanssa vielä mukaan? näin virallisesti siis ilmoittaudumme=)

Meidän heppuli syntyi 1.2.06,ensimmäinen lapsi. Ja kohta siitä on vuosi, apua... Asustellaan Porin lähistöllä. Onko muita Helmiksiä täältä päin?

Eino on oppinut myös puremisen... Ei onneksi niinkään meitä vaan huonekalut saavat kyytiä ja pieniä naarmuja=)

Meillä päivä ja uni rytmiä vähän haetaan. Eino nukkuisi 2 unet päivällä,mutta illalla ei sitten uni tule millään, jos on kahdet unet nukk. Tässä vähän meidän rytmiä:

8-9 herätään

9-10 puuro (menee yl.tunti heräämisen jlk ennenkuin Hepulla ruokahalua...)

11-12 unille (tosi pian heräämisen jlk on jo väsynyt ja nukahtaa vaunuihin ja nukkuu 1-3tuntia)

13-15 " lounas" (ei jaksa syödä ennen unia lounasta, vaan menee kovin myöhään ja tuntuu että on liian pitkä väli puuron ja ruoan välillä...)

sitten mennään ulos tai asioille yms

17 päivällinen

17.30 unet (jos " annan" nukkua:kauhea äiti... nukkuisi 1½tuntia)

19.30 iltapuuro

20- yöunille jos ei ole nukkunut toisia unia MUTTA jos on:

23-01 yöunille...

Olen yrittänyt keksiä illaksi puuhaa,että " pysyy hereillä" . Ja toivottavasti tuota aamupäivääkin saisi sitten venytettyä vähän pitemmäksi ja lounaan syödyksi ennen unia, kun on kyllä kauhean pitkä väli...

Muuten Eino nukkuu hyvin, ainoastaan kun hampaat tekee tuloaan, uni muuttuu katkonaisemmaksi yöllä. Nyt 2 alhaalla ja 2ylh, mitkäköhän hampaat seuraavaksi tulee?

Meillä kanssa saisi kävelyttää aamusta iltaan. " Hippa" leikki aivan verraton! Eino juoksee (taluttaen) isää kiinni ja toisin päin... voi sitä riemun kiljuntaa kun iskä " juoksee" pojan kiinni=)

Sitten meidän vintin rappuset on kiinnostavat... Osaa kiivetä jo hienosti ylös asti, tietysti aikuisen kera, alas tuloa ei sitten osaakkaan... Portti rappusiin ollut tekeillä isännällä jo 4kk... Taidan marssia kohta kauppaan sellaisen ostamaan...

Mutta oikein mukavaa viikkoa kaikille! T:Eino-Hupuli ja äiti

Meillä mä teen pääasiassa kotityöt. Kun olin kotona niin tein kaikki, nyt ne mitä mä en tee jää tekemättä. No kyllä mies laittaa pyykit pyörimään tai tiskikoneen tms jos huomaa että tarvii, ja kaupassa käy jos käsken, eikun siis pyydän. Mä kyllä teen kotihommat ihan mielelläni, tulee ainakin tehtyä kunnolla : ) Siivoojahan meilläkin on käynyt, mutta nyt joudutaan etsimään uusi. Ja meillä on talossa kaikkea rakennushommaa vielä kesken, mies hoitaa ne ja on tietty pitempää päivää töissäkin.

Tää töissäkäynti *tuttaa senkin takia, että aika ei meinaa riittää, vaikka vaan 6 tuntia oonkin töissä. Töistä tullessani haluan keskittyä lapsiin, mutta koiratkin pitäis lenkittää ja kaupassa käydä ja ruokaa laittaa ja pyykkiä kääriä ja joka päivä on pakko imuroida ja ja ja vaikka mitä. Ajattelinkin jättää seuraavaksi ruuanlaiton pois, luulen että lapset arvostaa enemmän sitä että äiti ehtii pitää sylissä kuin kotiruokaa.

FannyK taas

Viljaa, meillä Joona yski viime viikon niin, että oksensi sen takia monta kertaa. Meillä se oksentelu paljastui perjantaina korvatulehdukseksi. Vein sen kamalan yskän takia lääkäriin ja ajattelin ettei sillä ainakaan korvatulehdusta ole, kun ei ollut mitään oireita siihen suuntaan, mutta korva olikin pahasti tulehtunut. Ja siellä oli niin paljon märkää, että piti taas puhkaista tärykalvo. Keskiviikkona tulee labratulokset siitä eritteestä, että onko nyt oikeet lääkkeet vai pitääkö vaihtaa antibioottia. Nyt lääke on selvästi vaikuttanut ja meillä on nukuttu kaksi yötä kunnolla(ilman oksennusta tyynyllä), joten uskon lääkkeen olevan oikeaa laatua. Meillä Veeti kyllä myös oksentelee yskän takia vaikka korvat olisivat terveet, joten eihän se aina sitä tarkoita. Joonasta on vaikea huomata tuota korvatulehdusta, kun se ei itke korvia edes yöllä ja suostuu tissiäkin imemään vaikka makuultaan. Veeti valitti tulehduksia aina ihan selvästi ja itki öisin. Veetin korvat on ollut nyt kunnossa jo melkein puolitoista vuotta, ja toivottavasti pysyykin. Jos Joonan korvat eivät parane yhdellä lääkekuurilla, niin mietitään taas putkitusta.

Meillä Joona ei vielä pure muuta kuin tissiä, auts! Se todella sattuu! Toivittavasti unohtaa moisen tavan nopeasti...

Me olemme viemässä Jontun yksivuotiskuvaan, mutta en ole vielä tilannut aikaa. Taidan viedä Miia Marjamäelle, kun siellä Veetinkin kuvat on otettu ja ne on mielestäni oikein hyviä. Se on kuitenkin vielä melko kohtuuhintainen paikka, vaikka kalliitahan nuo kuvaukset on!

Meilläkin Joona suuttuu, kun siltä ottaa jonkun tavaran kädestä-tai suusta. Eilen söimme karkkia ja Joona meni keskelle olkkarin lattiaa vollottamaan kun sille ei annettu! Ei Veeti tossa iässä tajunnut edes vaatia mitään herkkuja. Veeti oli tosi pitkään tyytyväinen ihan maissinaksuihin, kyllä Joonakin niitä syö, mutta ei se niin ihastunut niihin ole kuin veljensä aikoinaan. Jonttu haluaisi aina samaa kuin muilla. Siitä piirteestä voi seurata vielä ongelmia kun on noi allergiat...

Pitää mennä täyttämään tiskari...

nonnu78 ja ipanat

Niin lastenhoidosta piti vielä sanoa, että se menee kyllä tasan, sehän on lasten ja isänkin etu. Me laitetaan vuoroilloin lapset nukkumaan, ja käydään omissa harrastuksissa vuorotellen sen minkä jaksetaan ja raaskitaan. Viikonloput haluan olla lasten kanssa.

Meillä on taas korvatulehdus =( kuitenkin vaikka torstaina oli korvat puhtaat. Vatsa oli kuitenkin vaan löysäl ja yöt levottomia niin mentiin uusiks ja kas olihan siel tulehdus. Lääkärikin jäi nyt miettimään kumpi oli syy ja kumpi seuraus masutautiin. (ripulia) Onneks ei neiti ole kuivunut vaan syö sen verran mut on ollu huoli siitä nesteytyksestä... KUn kuulemma 12dl pitäis mennä... Ei ikipäivänä en saa tuon neidin kurkusta alas sitä nestemäärää...

No niin meilläkin purraan ja loukkaannutaan komiasti kun kielletään/viedään jotain kivaa kädestä... Kuulunee ikään siis

Fassiloora: kun meidän neiti on terve nukkuu pääasiassa yhdet päikkärit. Silloin meidänm rytmi on tämä.

Aamulla herätään 8-9 välillä

leikitään yms kunnes lounas noin 12

sen jälkeen pitkät päikyt eli noin 12.30-15 sit välipala

päivällinen 17 ja iltahommat+puurot alkaa 8 aikaan ja sit neiti nukkuu nopsaan ja kellon ympäri noin. Mut nyt on ollut kipee, niin unet onb olleet ennen lounasta ja välipalan jälkeen. Ja sit on heränny viel kukkumaan noin 9-11 illalla välillä...

Jep. sellasta tänne omaan napaan. Toivottavasti muut saa olla terveitä.

Ottaa muuten päähän, kun täällä ei ole reimatec alennuksia! Koko turus ei oo ja hesas kuulemma on. Tahtoo sen ruskean vaaleanpunaisin somistein kokoa92 Elsalle ens talveks...

MOIKKA!

Minna ja Elsa

Hengissä ollaan kyllä ja olen pinoja lueskellut mutta jotenkin ei vain ole jaksanut kirjoitella.

Mulla aika mennyt töitä etsiessä -että sympatiat vaan kaikille jotka jo painii samojen asioiden kanssa. Kävi nimittäin niin että jouduin jäämään KH tuelle. En saanutkaan työttömyyskorvausta -niinkuin kuvittelin vaan tosiaan vain sitä onnetonta Kotihoidintukea. Selvitys työkkäristä oli hyvin yksinkertainen -omistan 50% firmasta joka on olemassa mutta ei tällä hetkellä toimintaa. Ne sanoi mulle siellä että olen työssäkäyvä vaikka mulla ei ole tuloja eikä töitä -p*****seestä sanon mie. Että on mennyt tässä koko tammikuun alku painiessa nuiden asioiden kanssa.

Oskari on edelleen yhtä suloinen sinisine nappisilmineen ja pieni kuin mikä :) edelleen hiihdellään 70+ vaatteissa !!! Josta tulikin mieleen että hamstrasin ison läjän lapsille vaatetta nuista veronpalautus rahoista :=) mies vähän konahti mutta mitäs sitten -eipä tarvii vähän aikaa ostella !!!

Oskari seisoo jo pitkään ilamn tukea sekä yrittää KYLLÄ jo kävellä mysö -tukia pitkin viuhtoo menemään ja aina välillä tulee muutama askel ilman tukea . Syö kaikkea ja on yleensä hyvin iloinen tapaus :)

Nukutaan meillä 2 unet päivällä, ja en ainakaan vielä ole ajatellut yksiin siirtyvän kun tuntuu että tuo poika ne kahdet unat tarvii jaksaakseen...

Mutta nyt menen ja yritän sitten itseäni päivitellä

Minkka kera oskuboyn

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat