Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei!

Minulla alkoi eilen vuoto (rv 6+0) joka yltyi vaan yöllä. Myös menkkamaiset kivut alkoivat yöllä, nyt ne ovat jo helpottaneet. Vuotokin alkaa jo niukentua.

Nyt siis kysyisin oletteko aina käyneet lääkärissä toteamassa keskenmenon, vaikka se näyttäisikin menevän luonnostaan ohi?

Kiitollisena Takku

Kommentit (4)

Ensinnäkin pahoittelut keskenmenosta:(

Kannattaa ainakin käydä jälkitarkastuksessa myöhemmin jos et nyt ole mennyt käymään lääkärissä. Tarkistavat kohdun ultralla ja katsovat muutenkin että kaikki on kunnossa. Itsellä takana viimekuussa myöskin keskenmeno. En käynyt heti verenvuodon alettua lääkärissä mutta myöhemmin sitten menin käymään jälkitarkastuksessa. Mulle ainaki sanottiin et jos verenvuoto yltyy kovaksi ja kivut ovat erittäin kovia kannattaa sitten heti lähteä lääkäriin.

-Adalmina-

Pahoittelut myös minunkin puolesta!

Itselläni oli joulun aikaan myös keskenmeno rv6+0. Alkoi tiputtelulla ja yltyi kunnon vuodoksi joka kesti melkein kaksi viikkoa. Jos sinulla on vuoto jo loppunut noin pian olisi hyvä tarkistaa/varmistaa tilanne. Minultakin otettiin kolme verikoetta; yksi heti, toinen viikon ja kolmas kolmen viikon päästä lääkärissä käynnistä, jotta varmistettiin, että raskaushormonit ovat laskemassa ja kyse on varmasti alkuraskauden keskenmenosta eikä jostain muusta komplikaatiosta. Kyllä tässä tapauksessa on parempi tietää kuin elää epävarmuudessa! Jaksamista sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla todettiin tuulimunaraskaus ja sain lähetteen kaavintaan. Lääkäri sanoi että yleensä tulee itsekseen ulos viimeistään 12-13 viikolla, mutten halunnut jäädä sitä odottelemaan kun oli ulkomaanmatkakin edessä. Kaavinta oli jotain 10 viikolla. Ja tuolla viikolla se veren määrä joka tuli kotona pihalle kohdunkaulan pehmentäjälääkkeen jälkeen oli ihan tolkuton. Kaikenlaista klimppiä ja muuta, joten oli ihan hyvä että loput sitten kunnolla kaavittiin ulos.

Mutta kun olet noin alkuviikoilla kuitenkin niin eiköhän elämä normalisoidu ilman lääkäriäkin. Jos tulee kuitenkin jotain muita oireita kuten kuumetta tai alavatsakipua niin sitten kannattaa käydä tsekkaamassa ettei mitään ole jäänyt sisään aiheuttamaan tulehduksia.

t: typykkä

Kyllä kannattaa käydä tarkistuttamassa ihan varmuuden vuoksi. Itse nuorempana sain keskenmenon aika pian sen jälkeen kun olin tehnyt abortin ( eli kävi vahinko hetiperään) niin en käynyt lääkärissä ku en heti ees tajunnut mitä oli tapahtunut,Mitään ei kuitenkaan jäänyt että mene ja tiedä sitten.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat