Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

että lapsi on älykäs/lahjakas?

Kommentit (16)

ts. koko suku muistelee, kuinka näppärästi laski juttuja ja oppi aikaisin kellon jne. Koulussa aina matikka 10 ja voitti valtakunnall matikkakilpailut.

Edelleen laskee tosi hyvin isoja lukuja päässä ja työkseen ison yrityksen rahoja talousjohtajana ;). Anoppi nauraakin välillä, että on ainakin oikeala alalla: pikkupoikana mieheni kuulemma istui pöydän ääressä ja laski loputtomasti kymmenpennisistä ja kaksikymmenpennisistä tekemiään pinoja :).

Meidän poika on 4 v ja luvut kiinnostaa kovasti. Päiväkodista sanottiin syksyllä, että onpa poikanne tosi poikkeuksellinen laskemaan tuon ikäiseksi (siis laskee paitsi monta paikalla, myös kuinka monta tyttöä on enemmän kuin poikaa jne). Saas nähdä onko lahjakas?

Itselläni matikka ala- ja yläasteella 9-10, mut en tod oo siinä lahjakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hyväksikäytättekö älykkyyttänne jollain tavalla? Harrastukseen, itseopiskeluun tms, siis johonkin, jossa tarvitaan älyä ja ajattelimista?

korreloiko lapsen älykkyys/lahjakkuus aikuisen älykkyyden/lahjakkuuden kanssa?

Minä en ollut lapsena mitenkään lahjakas. Mutta mielestäni olen nyt nelikymppisenä...:-) Miten tämä on mahdollista?

Itse opin lukemaan vasta koulussa. Menestyin koulussa hyvin, kunhan sain sisäisen motivaation. Kirjoitin paljon paremmin ylioppilaskirjoituksissa kuin veljeni.

Kuten nelonen sanoi, matemaattinen lahjakkuus näkyy varhain, mutta lukemaan oppimisen iästä ei voida tehdä suuria johtopäätöksiä älykkyydestä ja elämässä menestymisestä.

Minäkin kirjoitin yo-kirjoituksissa viisi ällää, enkä avannut kirjoja lukulomalla ollenkaan. Ja minäkin olen 30-vuotias kotiäiti, jolta ei ainakaan tällä hetkellä löydy kunnianhimoa tai ahkeruutta. Mutta kivaahan tää elämä on näinkin.

Äo on mitattu, se on 161.

Vierailija:

Lainaus:

Nyt olen 30 v kotiäiti joka ei ole käyttänyt älykkyyttään hyväkseen (ainakaan vielä...).

Eli siis tärkeintä taitaa olla kunnianhimo ja ahkeruus (mitä multa ei kauheesti löydy...) jos haluaa hyötyä tosta älykkyydestä.

Nyt olen 30 v kotiäiti joka ei ole käyttänyt älykkyyttään hyväkseen (ainakaan vielä...).

Eli siis tärkeintä taitaa olla kunnianhimo ja ahkeruus (mitä multa ei kauheesti löydy...) jos haluaa hyötyä tosta älykkyydestä.

ja on nyt aikuisena tyhmä kuin saapas. Laskeminen häneltä sujuu keskitasoa paremmin, on käynyt kauppakoulun, mutta ei enempää koulutusta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat