Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

.

Kommentit (27)

Lainaus:

Aivan kuten Hyasinth Bucket valitsee nimelleen toisen ääntämyksen, voi Palinistakin puhua monella tavalla:DD

tomeitou,tomatou - poteitou,potatou

Ja minun vastaukseni ap:n kysymykseen on "Pälin", perusteluna se, että minä tykkään siitä.

ja valinnan tekee nimen kantaja, ei lausuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jenkeissä kun jokainen vähän itse päättää miten nimensä haluaa lausuttavan. Esim Matthew McConaughey voisi kuvitella lausuttavan mäkkonahi, mutta hän lausuu nimensä mäkkonahei. (Ja joo sori, on vähän vaikea suomeksi kirjoittaa noita lausuntatapoja.. :)

Ja lausumme sen finli. Monet taalla tosin sanoo sen finlei.

Useat myos kirjoittavat nimen Finlay, jolloin aantamys muuttuu.

Eli taalla Amerikassa se on peilin, mutta Suomessa mina sanoisin, etta paliin.

Taman keskustelun olemme myos kayneet yhden erittain hyvan ystavani kanssa, joka on Ruotsalainen.

Aivan kuten Hyasinth Bucket valitsee nimelleen toisen ääntämyksen, voi Palinistakin puhua monella tavalla:DD

tomeitou,tomatou - poteitou,potatou

Ja minun vastaukseni ap:n kysymykseen on "Pälin", perusteluna se, että minä tykkään siitä.

Tuossa oli A jonka päällä suora viiva ja alla ohje, jonka mukaan se ääntyy kuten a sanoissa able, rate.

Mutta tuolta linkistähän se löytyy.

Eli ei jokainen amerikkalainenkaan tiedä, miten tietty nimi äännetään ennen kuin kuulee sen. Sitäpaitsi sama nimi saatetaan lausua eri tavoin eri henkilöillä (sivustolta löytyy esimerkkejä tästäkin). Monimutkaisen oikeinkirjoitusjärjestelmän takia tarvitaan tällaisia oppaita.

t. linkin postaaja

P.S. Edellä sanomaani pohjaten: tiedämme nyt, miten Michael Palin ääntyy, muttemme miten Sarah Palin

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat