Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Silmiin on pistänyt, että todella paljon on ollut Herqules rattaita myynnissä viime aikoina. Käyttöajat olleet muutamasta kuukaudesta vajaaseen vuoteen.

Malleista oikeastaan kaikkia saa käytettynä.

Onko niissä jokin vika tai ominaisuus joka ärsyttää, vai miksi niistä niin nopeasti luovutaan?

Itse olen harkinnut Herqulesta (jahka ensin raskautuisin...), mutta tuo nopeasti pois myyminen ihmetyttää.

Mikä niissä mättää?

Kommentit (7)

Tuleekohan muutosta noihin ongelmiin, jos ostaa rattaat vasta ensi syksynä...

Riippuu varmaan koska uusivat mallistoa ja koska täällä on liikkeet myyneet vanhat pois.

Kokeilin kaverin Herquleksia ja ovat mielestäni tosi leveät ja raskaat verrattuina muihin vastaaviin. Renkaatkin ovat tosi leveät ja muutenkin vaunut ovat ehkä hieman muovisen oloiset minun makuuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt kun alessa on ollut jos jonkunlaista mallia, niin kävin kokeilemassa rattaat. Olivat jo aivan liian ahtaat meidän pojalle (1,5v.) - talvitamineissa ei oikein mahtunut istumaan... En ole kokeillut muita, niin en tiedä, ovatko sen väljempiä. Ollaan sujuvasti menty matkarattaissa yli puoli vuotta, niihin mahtuu ja ovat näppärät meidän reiteillä - ja renkaatkin riittävät, kun lunta ei näy..

Minulla kun on jo varastossa Scooterit ja esikolla nyt ponyt käytössä niin ei tarvi olla kovin pitkä se selkänojakaan. Jäi meilä esikollakin Brio Nova lyhyeksi n. 2vuotiaana (pää osui kuomuun), eli en odotakaan ensimmäisten kärryjen menevän koko ratasikää. Sitä loppuaikaa varten on jo nuo pitkillekin sopivat menopelit tallessa.

...Olin jo menossa ostamaan sisarusrattaaksi Herquleksen rattaita duoliftillä, mutta kun tarkemmin vielä kerran vertasin niitä Emmaljungiin, niin mieli muuttui, vaikka rahaa piti kaivaa taas vähän enemmän. Ensinnäkin Emmaljungat olivat vähän kevyemmät ja ne on paljon helpompi kasata. Meillä kun ei kotona ole sitä " standardiovea" , mistä kaikkien tuplien pitäisi mahtua, joten oleelliseksi asiaksi nousi vaunun helppo kasattavuus. Herqueliksissä olisin joutunut roudaamaan sisälle vauvan kantokopan, ratasosan ja rengasosan erikseen. Emmaljungissa jää roudattava kahteen osaan: kantokoppa ja koko vaunu, joka menee kätevämmin linkkuun sisään kantamista varten. Sama asia on varmasti huomioitava, jos reissailee paljon autolla ja pakkaa niitä aina kyytiin. H:n Istuinosa näytti silmäänkin kyllä hieman ahtaalta... Ja kyllähän myyjäkin sen myönsi, että Emmaljungilla on parempi jälleenmyyntiarvo. Takuuaika on myös Emmaljungassa pidempi.

Mutta kyllä kai se näissä vaunuasioissa on, että jokainen joutuu pohtimaan omalta kohdaltaan aina ne tarpeet; säilytystilat, matkusteleeko, rattaileeko pitkiä matkoja vai onko enempi vain kauppakeskuksissa....

Itsekin kyselin ennen vaunukauppaa mielipiteitä ko. merkistä ja osalla oli huonoja kokemuksia, muta kyllä mukaan mahtui myös ihan myönteisiäkin vastauksia. Jos vaunun hinta olisi edes hiukan edullisempi, niin olisin ehkä voinut kallistuakin ko. menopeliin. Mutta tällä hetkellä se on minusta vielä aika arvokas ja jos jälleenmyyntiarvo huono, niin ei houkuttele.

Herqueles on kyllä makeen näköinen vaunu, mutta aika usein joutuu senkin komeuden peittämään täällä sateen ja loskan maassa " upealla" sadesuojalla...

On tullut esiin, että Herqulekset ovat aika kömpelöitä moniin muihin verrattuna ja selkänoja on hirveän lyhyt. Ei toimi rattaana. lisäksi ainakin jossain mallissa oli jotain vikaa selkänojissa ja lapsi makasi vaunuvaiheessa pää alaspäin. Hyvän näköisiähän ne ovat, mutta käytössä eivät kai sitten kovin hyviä. Mnusta ne ovat enemmän isokokoiset matkarattaat ja sellaisina aika raskaat (ja juuri kömpelöt).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat